PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hier hoofdpijn en een klein beetje ongi pijn op het wachtbankje ...

L.sybje

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    He hello!
    Hier wat vage krampjes, veel naar de wc, en gisteren wat geel/bruinige afscheiding (bleeeh :oops: ).
    Als ik mijn cyclus van vorige keer aanhoud, heb ik vandaag mijn NOD. Ik heb in Mexico een ovu-test gedaan, en die was op donderdag en op vrijdag positief. Dus of vandaag NOD en een korte luteale fase, of pas vrijdag of zaterdag NOD....
    Ik weet het niet meer hoor! Ik meen me te herinneren dat ik vorige keer mijn ei ook op donderdag gehad heb, en toen werd ik dus 'vandaag' ongi, we wachten het maar af!
    @ Sybje: zit ik lekker met jullie op de bank!

3. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Meisje Spannend hoor! Wanneer ga je anders testen?

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ga denk ik testen op vrijdag ofzo.
    Mannetje denkt op zaterdag, maar ik HOOP 'm te verrassen.
    Maar misschien hoef ik wel niet te testen, ga ik maar van uit. Dan valt het in ieder geval niet al te tegen...
    Hoest met jou?

5. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Spannend hoor hoop zo dat het raak is voor je!
    Ja ik ben beetje zenuwachtig voor morgen me eerste FM, voel me nu wel iets beter gelukkig! De net wordt ik gebelt door me vriendin dat ze is bevallen, heel leuk hoor! Maar wel erg confronterend nu! Heb echt van binnen zoiets van waarom ben jij wel zo hup in eens zwanger geraakt en ik niet :S maarja tis maar afwwachten

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Linda voortgangsgesprek/Milla gyn.
    18 oktober: Deborah fm om 9:15 uur
    20 oktober: Linda NOD
    21 oktober: ongeveer NOD
    22 oktober: Mariska FM
    26 oktober: Sas7 NOD
    28 oktober : sybje NOD
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    6 november: Cira NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten maar weer negatieve samenlevingstest
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen!
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: woensdag eerste ronde clomid

Ik heb even het lijste geupdated. Hier is alles rustig. Vanacht en nu alleen wat ongi achtige krampen. Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf over gaat. Alleen mn tepels doen sinds vandaag heeeeel erg zeer. Maar dat had ik de vorige ronde ook, alleen toen een dag na de pregnyl al. Ik wacht het maar gewoon af.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meisje spannend! Ik [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< voor een wondertje!

Milla veel succes bij de gyn hopenlijk wordt je wat wijzer!

Meiden ik heb al even niks meer van Mariska gehoord. Ben benieuwd hoe het met haar is.

Linda jij ook veel succes!

Voor al de andere meiden duim ik naturlijk ook!

Hier is het wachten op een eisprong. Gisteren had ik wel van die gemene steekjes ter hoogte van mijn baarmoeder. Hoop zo dat het eens raak mag zijn deze ronde. Ik merk heel goed dat we nu meer dagen hebben waarin we denken dat wij nooit een wondertje mogen verwachten.

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi allemaal!

@ Meisje, ik duim ook voor je! Hoe voel je je verder?
    Spannend hoor, hopelijk is het raak!

@ Cira, de hoop niet opgeven hoor! Het komt echt wel goed! Een tijdje geleden schreef iemand dat je maar eens terug moet kijken naar de berichtjes van de meiden hier van 1 en 2 jaar geleden die ook PCO hadden en moeilijk zwanger konden worden.. Bijna allemaal zijn hebben ze nu een kindje of ze zijn zwanger. Misschien helpt het je wat!

@ Sas, Succes met wachten, hopelijk wordt de pijn aan je tepels snel minder. Ik duim voor je, want dit zijn toch de cruciale dagen, al weet je dat pas over 2 weken [-o<

@ Lot, ben je al ongi? Hopelijk zet het snel door!

@ Sybje, jij ook succes op het wachtbankje, ik duim ook voor jou!

@ Linda en Mariska en Chantje, hoe gaat het met jullie?

@ Poohbear.Wat jammer nou dat het weer niet aangeslagen is! Heb je nog wel vertrouwen in Clomid? Het lijkt me niet makkelijk, maar hopelijk gaat het toch werken in de volgende ronde, succes hoor!

@ Deborah, hoe gaat het met jou, zijn de klachten al wat minder? Ik ben benieuwd naar je FM morgen, ik wens je alvast veel succes!

Nou, hier is het feest :D De ongi is na 12 dagen ofzo eindelijk doorgebroken! Nu moet ik dus vanmiddag naar de gyn, erg is het niet, want die 12 dagen waren niet normaal! Ik ben benieuwd wat hij/zij er van gaat zeggen.. Ik ben benieuwd of mijn eierstokken er nog net zo slecht uit zien als een paar jaar geleden.. En heeeeeel stiekem hoop ik deze ronde al met Clomid te mogen beginnen, maar ik zal het eerst eens even afwachten, ik ben al heel blij dat ik nu eindelijk ongesteld ben!

Om kom jullie vanmiddag nog wel even vertellen hoe het gegaan is!

Liefs!

9. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hoi Milla

Het gaat wel goed hoor! Erg zenuwqachtig voor morgen, gelukkig moet ik er al vroeg zijn!

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    BALEN! Ben ongi geworden. Had nog wel zo'n goede moed! Maar, in ieder geval wel weer een cyclus van 35 dagen! :confused: :(

11. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    He wat jammer zeg :(

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben net al weer bij de Etos geweest.
    Heb nieuwe ovulatietesten gekocht (toch maar voor de zekerheid weer doen, weet ik in ieder geval dat ik mijn ei gehad heb), en nieuwe vitaminen. Ik had in een ander topic gelezen over Etos Zwanger Worden pillen, die heb ik ook gekocht. Zit ook foliumzuur in, en in dat topic waren echt veel succes verhalen. 't Zal wel toeval zijn, maar ik moet ze toch hebben, dus dan maar deze!

@ Deborah: veel succes morgen... Laat je weten hoe het gegaan is?
    @ Lot en Sybje: is de ongi bij jullie al doorgekomen?
    @ Milla: balen dat je ongi bent maar eigenlijk wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent, toch? Laat je weten hoe het bij de gyn was?
    @ De rest: succes met wachten, wachten en nog eens wachten...
    :rolleyes:

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meiden,

Ik heb ook pco en ik heb heel af en toe hier wel iets gepost. Het is onmogelijk voor mij om precies alles te weten van jullie hoe en wat, maar ik hoop dat jullie het goed vinden als ik wat vaker mee kom kletsen! Ik zal ook terug lezen, zodat ik een beetje weet bij jullie hoe en wat.....

Ik zit nu zelf oook p het wachtbankje. Deze ronde voor de 3e keer clomid 100 (had 2 mooie eitjes, beide even groot!) gehad en pregnyl gespoten. NOD is 29 okt.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hoop dat we allemaal snel mogen gaan genieten van onze grootste wens!

xx

14. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi Makkie, welkom hier op de site en het wachtbankje. Je zit hierop samen met Sybje en mij. Gezellig dus.

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @meisje123 : ik hoop nog niet ongi te worden hoor zit nu op cyclusdag 18 ;)

Balen dat jou duivels doorgekomen zijn !

L.sybje

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

ooo spannend zeg! Jij hoeft nog maar 8 dagen.... (duren natuurlijk ook lang....) Hoe voel je je?

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Nou ik me bij de anderen aansluiten, ook mijn eerste dag ongi :(

Ondanks toch weer hoop mocht het niet zo zijn, vanochtend gesprek gehad.
    En tja het is nu heel definitief, wij gaan voor IUI :(

Echt wel raar nu maar ik moet eerst deze maand voor een HSG-onderzoek (baarmoederfoto) dus dat is eerst nog spannend. Hoewel we er vanuit gaan dat alles goed is ben ik toch een beetje bang. Heb altijd zo'n enorme buikpijn met mijn ongi, kan dan nauwelijks naar mijn werk dus soms denk ik, er zou toch niet toch iets mis zijn...

Verder moeten maandag nog een keer kweken genomen worden. De resultaten zijn verlopen :(

Mocht dan alles goed gaan en we kunnen de volgende ronde voor IUI gaan, dan moet ik weer spuiten. Dat gaat dus eigenlijk goed, ben ook netjes twee weken na de eisprong ongi geworden.

Nou dat was even mijn verhaal, deze week reageer ik weer op jullie verhalen hoor!

Deze ronde is dus sowieso geen kansronde want ik krijg weer menstruatieopwekkers zodat we over ongeveer 4 weken verder kunnen.

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Milla gyn.
    18 oktober: Deborah fm om 9:15 uur
    21 oktober: ongeveer NOD
    22 oktober: Mariska FM, Linda Gyn
    26 oktober: Sas7 NOD
    28 oktober : sybje NOD
    31 oktober: Linda HSG
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    6 november: Cira NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen!
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: woensdag eerste ronde clomid

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi makkie. Ik ben er eigenlijk heel relaxed onder deze maand. Ik voel me nu erg goed. Ik heb wel vandaag wat ongi krampen gehad, maar dat is veel te vroeg, dus het zullen mn darmen wel geweest zijn. (struisvogelpolitiek helpt goed als je in mm zit, dan zijn teleurstellingen niet zo groot) Mn banner klopt niet helemaal. Het is pas volgende week vrijdag dat ik kan testen of duivels zie. Spannend dus. Hoe voel jij je. Heb je ook zulke plof tepels van de pregnyl.

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Linda.
    Tja, het is zo hard he, als ze de 'normale' manier eigenlijk uitsluiten en aan IUI beginnen. Anderzijds, als ik jouw banner zie en ál die niet succesvolle cyclussen, is het misschien toch wel fijn dat er nu écht stappen ondernomen worden? Misschien, als ze de boel wel een handje helpen, dat het succesvol gaat zijn... Ik heb een tijdje meegelezen op het IUI forum en ik merk wel dat het daar heel spannend is. Misschien dat je er nu wat informatie op kunt doen, die je wellicht in de toekomst kan gebruiken? Ik leef met je mee hoor! ;)

Deel Deze Pagina