Linda dat is balen! ik hoop dat IUI jou een mooi wondertje bezorgt! Milla veel succes met de clomid! Ik duim dat je gelijk weer zwanger bent! Mariska doe het rustig aan en vergeet niet dat het best emotioneel en psychisch belastend is. Ik merk ook dat er steeds meer moeilijke momenten komen. dikke knuffel en ik hoop dat je je eigen snel beter mag voelen. Makkie sas en sybje ik duim voor jullie! Lot ik hoop dat de ongi snel komt! Meisje balen zeg! Deborah ik duim voor een mooi eitje voor je! succes!
Hoi meiden nou ik ben geweest, er waren bij de 1ste eierstok 3 eitjes te zien, nog niet optimaal gegroeid maar er zat een begin in en bij de andere eierstok 1 eitje ook nog niet optimaal gegroeid. Nu moet ik maandag om 9 uur weer terug komen, mag in deze dagen geen gemeenschap hebben, want ze wil het eerst in de gaten houden, ze zegt want als nu over 3 dagen ineens die 3 eitjes optimaal gegroeid zijn heb je dus kans op een 3-ling ze zegt zullen we het maar eerst bij 1 laten hahaha Moest er wel omlachen! Dus nu maandag terug om te kijken of er 1 echt goed gegroeid is!
Hoi meiden nou ik ben geweest, er waren bij de 1ste eierstok 3 eitjes te zien, nog niet optimaal gegroeid maar er zat een begin in en bij de andere eierstok 1 eitje ook nog niet optimaal gegroeid. Nu moet ik maandag om 9 uur weer terug komen, mag in deze dagen geen gemeenschap hebben, want ze wil het eerst in de gaten houden, ze zegt want als nu over 3 dagen ineens die 3 eitjes optimaal gegroeid zijn heb je dus kans op een 3-ling ze zegt zullen we het maar eerst bij 1 laten hahaha Moest er wel omlachen! Dus nu maandag terug om te kijken of er 1 echt goed gegroeid is!
21 oktober: ongeveer NOD 22 oktober: Mariska FM, Linda Gyn, Deborah FM 26 oktober: Sas7 NOD 28 oktober: sybje NOD 29 oktober: Makkie NOD 31 oktober: Linda HSG 3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk) 6 november: Cira NOD 30 april: Chantje Uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI. Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg) Milla: Ongi opwekken en afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen! Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen. Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden. Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg... poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg! Deborah: Eerste fm achter de rug!Eitjes iets gegroeid!Afwachten! Makkie: op het wachtbankje.... 3e keer Clomid en Pregnyl achter de rug --------------------------------------------------------------------------------- Ik heb Jammeke van ons lijstje afgehaald, ze is hier sinds haar zwangerschap nauwelijks nog geweest. Mocht je dit nog lezen, ik hoop dat alles goed met je gaat! Wil je weer op het lijstje en komen kletsen, je bent welkom om het aan te passen!
Oh oke, ja zei wil bij houden dat er niet 3 tegelijk gaan groeien, vanwegen een meerling, daarom wil ze mij maandag nog een keer terug zien. Hebben jullie na die inwendige echo ook altijd een rotgevoel in je buik? Ik vind het toch geen pretje hoor
Hee Deborah! ik hoop echt dat je maandag 1 of 2 mooie grote eitjes hebt! Gewoon goed broeiden, dan krijgen ze vast nog wel een groeispurt..... Ik heb de ene keer na een inwendige echo wel iets meer last dan de andere keer. Ligt eraan wie het doet en hoe ze met die camera te keer gaan... de ene is wat ruwer dan de andere! Succes en hoop dat je het volhoud, 5 dagen geen seks hahahaha (snap wel dat het moet hoor, een te groot risico anders....) Liefs Makkie
@deborah : zo dan , zo groeit er ( bijna) niks en zo heb je er 3 ! hoop voor je dat er een mooi eitje rijpt ! Meestal als ik een inwendige echo heb als er wat groeit voel ik het wel hoor zekker als effe naar links en rechs gaan met dat ding ..... @@ all : moest vanmorgen naar het zh voor mijn knie ,moest een foto genomen worden tja en dat leek de mw van de foto geen goed idee als er mogelijk iets aan het nestelen is ! dus nu geen foto gemaakt , maar goed de arts wist het verder zonder foto goed te beoordelen hoor ! was wel een beetje jammer dat mijn schoonloeder mee was en toen moest ik haar opeens vertellen dat er geen foto gemaakt kon worden want........... zucht baal had eigenlijk geen zin om het te vertellen , had al tegen hubbie gezegd zeg jij het maar want het zijn jou ouders , maar nee dat durft ie niet .......baal echt ! Sorry hoor meiden ik moest even mijn verhaal kwijt ! L.sybje
hee sybje, Balen dat je het nu wel 'moest' vertellen aan je schoonmoeder (schoonloeder... hahahaha) Maar ja, ze waren er misschien op een andere manier ook wel achter gekomen toch? Maar heb je echt alle in en outs verteld? Heb je alwel minder last van je knie?
@ Sybje; lijkt me ook helemaaaaaal niet leuk. Bij ons weten alleen onze beste vrienden dat we bezig zijn, en ouders niet hoor! Krijg ik zeker iedere maand te horen 'en, is het al zo ver?'. Nee, daar heb ik ook geen zin in. Maar ja, niks aan te doen. Ik neem aan dat ze wel begrijpt dat jullie geen zin hebben in al dat bemoeizuchtige. Hoop dat het met je knie goedkomt!
@meisje : bedankt hoor ! mijn ouders weten het daar in tegen wel , maar die vinden het te gek ! leven helemaal met mee , huilden ook bij mijn eerste mooie eitje en als ongi word L.sybje
Ik blijf lekker dagje thuis vandaag, heb beetje last van me linkerkant! Toch wat ontwricht misschien?
Deborah: vervelend dat je last hebt van 'binnen'. Hoop dat het snel over is en blijf idd voor vandaag maar lekker thuis voor de buis! Sybje, bij ons weten onze beste vrienden het, mijn ouders, mijn zus en mijn schoonouders (en dankzij mijn schoonmoeder ook de hele familie van mijn vriends kant :x ) Maar ja, niets aan te doen. Verder leeft iedereen erg mee, vooral mijn ouders en mijn beste vriendin. Echt super, vind dat erg fijn... Ze weten alleen niet hoever ik bv in mijn cyclus zit en wanneer ik wel en niet ongi moet worden. Vind dat een beetje te ver gaan.... als ik ongi ben geworden vertel ik het wel hoor. Ook de FM's vertel ik niet altijd, wil ik lekker voor ons tweetjes houden..... is er in iedergeval nog 'iets' van ons samen! Kus
En daar begin ik ook steeds meer moeite mee te krijgen. Schoonmoeders vraagt aan mijn man wanneer we weer naar het zkh moeten en dan belt ze " hoe was het? " en dan vind ik het niet nodig om mee te gaan delen hoe groot mijn ei is e.d. Inderdaad is dat prive. Ik neem dan ook niet de tel op en mijn man kan het zo lekker knullig vertellen dat ze er geen bal van begrijpen. Want bij ieder positieve mededeling denken ze gelijk dat het goed is of dat ik al zwanger ben.
Hai lieve meiden, tot mijn verdrietjes mag ik me hier komen melden. ben vandaag naar de gyn geweest en hij constateerdde vrij snel PCOS. Heb bloed laten prikken, start vandaag weer met de pil, 3e dag ongi start clomid 50mg, op 10e dag weer een inw echo. De hele MMM is voor mij erg nieuw. Het nieuws heeft mij erg geraakt, ben er best van ontdaan.. stel ik me aan? Ik vind het erg moeilijk om weer de pil te slikken, voor mijn gevoel kwamen mijn klachten van het ontpillen.. dus... Ik heb vandaag al flinke huilbuien gehad.. ik hoop hier mijn hartje te kunnen luchten en vooral veel positieve verhalen te horen.. ik zal eens gaan lezen hierzo. liefs, Taliaa
Taliaa meid balen voor je! Ik kan me goed voorstllen dat je geschrokken bent van de constatering PCO. Gelukkig zijn er met medicijnen/hormonen ok veel succesverhalen! Ik hoop dat de Clomid snel mag aanslaan bij je! Dikke knuf Liefs Nikkie
@ Taliaa, nee je stelt je niet aan, inderdaad is het schokkend nieuws als je ineens pcos blijkt te hebben. Het heeft voor mij ook wel even geduurd voordat ik het een plaatsje had gegeven. Het heeft mij geholpen om veel erover te lezen en om er ook over te praten. Jank lekker uit en hou de moed erin.
Taliaa, nee hoor je stelt je niet aan, het is even schrikken, en het wordt wat lastiger om zwanger te worden nu, maar bedenk wel dat de meeste vrouwen met PCOS vroeg of laat zwanger worden, kijk naar mij ik heb al 2 wondertjes en was van de oudste in de eerste ronde Clomid zwanger, en de tweede kwam (na 2,5 jaar) spontaan! Gewoon even laten bezinken.. je weet nu wat er met je aan de hand is, en je wordt geholpen! Misschien slaat Clomid net als bij mij en vele anderen, bij jou ook goed aan en ben je gewoon over een maand tot paar maanden zwanger! Het kan reuze meevallen, probeer positief te blijven! @ all, Wij maken er niet zo'n geheim van dat we graag zwanger worden, het is niet dat we er mee te koop lopen, maar ik doe er niet geheimzinnig over. Dat het misschien niet vanzelf gaat vind ik ook niet zo moeilijk te vertellen. Alléén mijn vader heeft een keer gevraagd of het al zo ver was, maar heb hem belooft dat als het zover is, dat hij een van de eerste is die ik het vertel. Daarna heeft hij er niet meer naar gevraagd.. Soms is het juist ook wel prettig om er over te kunnen praten. Het scheelt misschien dat het de derde is, bij de eerste hebben we het bijna niemand vertelt. Ook niet toen we in de MMM zaten.
Fleurrebel, tis net of het mijn verhaal kan zijn! Bij ons gaat het precies zo hahahaha. Zwaar irritant... daarom vertel ik dus nu ook niet meer alles.....
@taliaa: meid, (helaas) welkom hier... tis idd even schrikken als je het hoort, maar nu weet je wel waarom het niet wilde lukken. En er wordt nu wat aan gedaan! Dat is natuurlijk super. Komt allemaal goed meid! Klets lekker mee hier en hoop dat je niet al te hang hoeft te blijven 'hangen' hier!