@makkie : net zoals ik al zei mijn ouders en schoonzus weten het en een paar collegas hier kan ik goed mijn verhaal kwijt ! maar ik vertel ze niet alles in detail hoor , dat houd ik lekker voor ons twee ! @taliaa : ik sanp het best hoor meis dat je geschrokken bent ! hier ging het iets anders , ik liep al een tijdje bij de gyn en wist niet wat het was en toen ik hoorde wat ik had had ik zoiets van oke nu weet ik even waar ik aan toe ben , hier had ik veel behoefte aan ! in ieder geval veel succes en kom gezellie meekletsen ! L.sybje
17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Milla gyn. 18 oktober: Deborah fm om 9:15 uur 21 oktober: ongeveer NOD 22 oktober: Mariska FM, Linda Gyn 25 oktober: Fleurrebel FM 26 oktober: Sas7 NOD 28 oktober: sybje NOD 29 oktober: Makkie NOD 31 oktober: Linda HSG 3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk) 6 november: Cira NOD 30 april: Chantje Uitgerekend 7 mei: Jammeke Uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI. Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg) Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen! Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen. Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden. Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg... poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg! Deborah: woensdag eerste ronde clomid Makkie: op het wachtbankje.... 3e keer Clomid en Pregnyl achter de rug Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.
Talia helaas welkom hier, en de schrik is altijd in het begin groot het is ineens niet meer alleen tussen jouw en je man en het gaat niet zonder medicijnen waarschijnlijk maar hopelijk gaat clomid mooi zijn werk doen! Snap alleen iets niet van je verhaal moet je aan de pil? deborah wat fijn dat er eitjes groeiden en hopelijk groeien er 1 of 2 mooi door zodat je deze maand gewoon kan klussen succes! hoe voel je je nu? sybje balen dat je het moest vertellen aan je schoonmoeder! Onze ouders en vrienden weten het ook wij maken er niet zo'n geheim van niet dat we het aan de grote klok hangen, maar hierdoor krijg je niet zoveel vervelende vragen en kan je erover praten als je wil.. alle dames succes
@ Fleurebel, je hebt een ouder lijstje gekopieërd waardoor veel gegevens niet meer kloppen, wil je alsjeblieft even het laatste lijstje pakken en dat updaten, anders kunnen we met zijn allen iedere opnieuw onze gegevens veranderen. Tnx!
21 oktober: ongeveer NOD 22 oktober: Mariska FM, Linda Gyn, Deborah FM 25 oktober: Fleurrebel FM 26 oktober: Sas7 NOD 28 oktober: sybje NOD 29 oktober: Makkie NOD 31 oktober: Linda HSG 3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk) 6 november: Cira NOD 30 april: Chantje Uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI. Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg) Milla: Ongi opwekken en afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen! Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen. Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden. Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg... poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg! Deborah: Eerste fm achter de rug!Eitjes iets gegroeid!Afwachten! Makkie: op het wachtbankje.... 3e keer Clomid en Pregnyl achter de rug. Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. ------------------------------------------------------------------- Ik heb het al even aangepast, maar dit is wel wat werk. Fleurrebel (en anderen), willen jullie daarom als je dit lijstje wilt updaten, het laatste lijstje kopieëren? Anders gaan de gegevens die daarna door anderen ingevuld zijn verloren! Tnx!!
Taliaa welkom hier. Het is helemaal niet gek dat je het moeilijk vind. Met de tijd merk je dat het een plaatsje krijgt. Nu kan er tenminste gericht geholpen worden. Hier weten mijn schoonouders, zwager met schoonzus, nicht en een paar vrienden het. Ik maak er ook niet zo'n geheim van. We houden de info wel bewust achter voor mijn ouders. mijn moeder kan dan zo zielig reageren dat ze dan nooit oma zal worden en dan natuurlijk tegen iedereen aanklagen.
@cira : dat is ook niet makkelijk dat je moeder zo reageert . mijn schoonouders reageren helemaal niet .....zijn alleen maar blij dat het nu niet aan hun zoon ligt .... L.sybje
@Milla, ik dacht dat ik het meest recente lijstje had, waarschijnlijk te snel langst de berichten gescrolt , sorry
Belachelijk van je schoonouders, net alsof het er iets toe doet waar of aan wie het 'ligt'.. Het is al vervelend genoeg. Echt denigrerend! Hopelijk kun je de reacties van hen een beetje opzij schuiven. Fleurrebel, het geeft niet hoor, maar dacht ik zeg het maar anders wordt het zo lastig, en gaan meiden zich afvragen waar hun berichtjes gebleven zijn @ all, mijn vader heeft onlangs ons vertelt volgend jaar te gaan trouwen, nu heeft hij vanmiddag vertelt dit begin augustus te willen doen.. Hij wil het aankomend weekend samen met zijn vriendin een datum prikken, ik heb even uitgerekend maar als ik deze ronde zwanger wordt ben ik tussen 29 juli en 7 augustus uitgerekend. Ik heb het tegen hem gezegd maar hij maakt er zich niet zo druk over, en denkt dat het wel mee gaat vallen, omdat ik al 2 x met 38 weken bevallen ben, en wie zegt dat het lukt? wat moet ik nu? Als het deze ronde lukt kan ik misschien niet bij zijn bruiloft zijn! Moet ik nu maar een paar maanden wachten of moet ik van hem verlangen dat hij zijn bruiloft anders plant, ik weet het even niet. Even een nachtje over slapen, wat zouden jullie doen? Liefs Milla p.s. over een uurtje begint Babyboom op nederland 1!
wij gaan wel kijken naar Babyboom, ben er erg nieuwsgierig naar. Maar snap ook wel als je niet wilt kijken...... Milla, ik zou me er niet al te druk om maken meis, het is nog zover weg! Eerst maar eens zwanger worden, dan komt de rest van zelf wel...... @all: fijne avond allemaal, we krijgen zo visite, dus kan vanavond niet meer online zijn kus
@milla : ik kan het goed op zij zetten hoor ! even over je vader als ik jou was zou ik daar geen rekening mee houden, stel je stopt nu met klussen en wacht even , dan mis je wel een aantal mogelijke kansen ! en de trouwerij van je vader duurt maar 1 dag . L.sybje
iedereen bedankt voor het lieve welkom... ik heb net het eerste pilletje genomen, raar, maja, voor het goede doel he? Nu zitten mijn man en ik lekker saampies op de bank.... Ik hoop dat de pil snel aanslaat en mn bloedverlies vlug ophoudt hihi Een vraagje, als de zwemmers onderzocht worden , wanneer kun je dan de uitslag verwachten? Nou, ik zal eens met mn mannetje overleggen wanneer hij dat wil gaan doen, haha... Jaja, ik met mn benen wijd, hij in een potje he? nou iedereen een fijne avond! liefss, taliaa
Bij ons duurde het geloof ik ander halve week..... je vriend met het goedje smorgens produceren en dan moet het volgens mijn binnen twee uur in het ziekenhuis zijn. Je krijgt dan van de assistente te horen wanneer je gebeld wordt voor de uitslag. (zo ging dat bij ons tenminste) Hoop ook voor je dat de clomid goed zijn werk doet bij je! Wanneer moet je terug voor een echo? Ik meestal rond cd 12. Als mijn eitje(s) dan groot genoeg zijn, dan krijg ik die dag of een dag later Pregnyl zodat de eisprong in gang wordt gezet.
wij kregen de eerst volgende afspraak de uitslag , dat was 14 dagen na het inleveren van de zwemmers .... L.sybje
Dag dames, Hier nog niet ongesteld. Had tijdens de primolut veel buikpijn, sinds dinsdag gestopt met de primolut en nu niks te voelen en/of te zien. hoop wel dat ik hierop reageer,maar kan mogelijk nog een paar dagen duren. Hoe is dit eigenlijk bij jullie gegaan? Ik had nu de tijd alles eens goed terug te lezen en me te verdiepen in jullie situaties. -Deborah: toch prettig nieuws dat er nu al wat follikels te zien zijn, even spannend nog,maar iig een prettig begin. Succes! -Sybje en sas weer erg spannend zeg! -Milla en Talia zitten in dezelfde stap als ik nu en dit is al spannend. Je staat er niet bij stil dat als zwanger worden niet vanzelf gaat dat er dan zoveel spannende momenten in zitten. Helaas hebben wij die pech, maar wel de gedachte dat 80-90 % van de mensen met PCO alsnog zwanger worden en dit is toch een redelijk gunstige prognose. -Linda heel veel succes met je HSG en de wachtperiode. en voor alle dames, heel veel succes, een steuntje in de rug als we het moeilijk hebben en fijn dat we het samen kunnen delen. liefs cinnetje
@talia mn mannetje kreeg de uitslag van zn zwemmers 2 dagen later. En dat was gewoon goed. De laatste keer bij de samenlevingstest was het niet echt denderend. Maar ja dat is ook een moment opname. Nog een leuke anekdote. Toen ik de afspraak maakte voor de zwemmers van mn mannetje, ging te assistente even een potje halen. Komt ze terug met een stuk of 5 van die potjes. Mijn ontzette uitroep was toen, Moet dat allemaal vol?. Gelukkig voor mn mannetje hoefde hij er maar 1 te vullen. (grijns) Wist ik veel. Ik had me toen nog helemaal niet ingelezen in de mmm. En bij het inleveren had mn mannetje bij de balie zo iets, van niet iedereen in de wachtkamer hoeft te zien wat ik inlever. Laten die meiden het pontificaal op de balie staan. Grijns. Mannetje ook gelijk over die gene heen. Hij heeft er maar een grapje van gemaakt. Een tip voor deze medische malle molen. Benader samen alles met een hoop humor en positiviteit. Dan is het allemaal goed te doen hoor. En zorg ervoor dat het in bed ook leuk blijft ipv een verplicht nummertje. En denk erover na om wat mensen in vertrouwen te nemen. Het voorkomt een hoop vervelende vragen, en je kunt tenminste lekker je ei kwijt. Bij mij weten beide ouders het, mn zusje (die weet precies wat het is, want die heeft ook pco en hulp nodig gehad bij haar kindjes), wat vrienden (zit er een in het zelfde schuitje) en mn directe leidinggevende. Dat is echt ideaal, want die houdt de hand boven het hoofd, als je door de bijwerkingen wat anders reageerd dan normaal, en ook bij de ziekenhuis bezoekjes gaat ie wat makkelijker mee om. Succes met alle behandelingen, maar 1 vraag. Waarom moet je weer de pil gebruiken? Dat duurt dan weer even voordat dat uit je lichaam is. Je kunt er dan bijna van uitgaan dat de 1e ronde clomid niets doet. Is het echt de pil of is het een kuurtje om de menstruatie op te wekken. Ik hoop het laatste.
Ik heb gisteren wel gekeken naar babyboom. Vond het toch best leuk. Wel heel veel van die 'tips' waarvan ik zo iets had: hehe, dat weet toch iedereen? Ik vond het wel heel bijzonder dat van de 100 mensen die testten, er al iets van 23 ofzo zwanger waren. Lijkt me wel een heeeeeel erg goede score, niet waar? Misschien waren er ook al wel een hoop mensen die het al wisten, lijkt me anders wel toevallig, iedereen zo ongeveer op dat moment rond NOD en dan ook nog eens zwanger!
ja Sas, ik ben was zelf ook beetje "benieuwd" waarom ik de pil weer moest gaan slikken...Maar het is echt de pil, want t is gewoon een strip die ik nog thuis had. Ik denk dat dat komt omdat ik 10 vorige maand ook al primulut heb gehad en omdat ik continu bloedverlies heb. De gyn zei ook dat hij niet goed wist wat hij daar mee moest Dus dat zal de reden zijn, en daarnaast het zal ook een beetje zijn om mijn lichaam wat rust te geven. Over dat het weer even duurt totdat de pil mn lichaam uit is: het probleem met de pil is dat het hormomen bevat die de hormonen die zorgen voor een eisprong blokkeren. En clomid zorgt juist voor die hormonen, dus als het goed is moet het wel een kansje van slagen hebben ergen vind ik het jammer dat 28 dagen moet wachten, haha, maar het geeft me wel verplichte rust. En... we kunnen lekker oefenen, want we hebben erg minimaal seks gehad de laatste maanden ik denk dat we het niet meer kunnnen, haha Oh, ik ben echt blij dat ik met jullie kan praten kan iemand mij dat lijstje uitleggen? En mag ik er al op, of mag dt pas als ik de clomid slik? hebben jullie eigenlijk veel last van bijwerkingen gehad? zijn jullie ervan aangekomen? Ik heb net berekend, wij kunnen nog net zwanger worden binnen het jaar maar daar zullen we maar niet vanuit gaan oja, ja ik moet ook weer een inw echo laten maken, dag 10 van mijn cyclus dalijk. dus eerst de pil, dan clomid en dan een echo. oja, pregnyl, dat is als een gerijpt eitje niet springt, toch? komt dat vaak voor bij pcos? en hoe zien ze dat? poe hee, wat heb ik veel vragen.. maar maar 1 verlangen liefss, Taliaa