PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Tempen heeft inderdaad geen zin als je toch geen eisprong hebt, maar als je die wel hebt, is het niet zo verkeerd hoor. Of je nu PCO hebt of niet. Je temp stijgt door de progesteron. Dat hormoon werkt niet anders met PCO, maar is afhankelijk of je wel of geen eisprong hebt.

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    poohbear het viel me echt mee en ik spuit zelf in mijn buik....

3. Milla

Milla Niet meer actief

pff ben de laatste dagen enorm gestresst en heb een zeer kort lontje, ik kan ontzettend weinig hebben of het is al te veel. Ik heb dit anders nooit, ik ben toch bang dat het door de primolut komt, iemand ervaring mee?

4. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    bij primolut heb ik dat nooit gehad, heb dat bij de clomid gehad

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    hai,
    nee heb het ook niet gehad van de primulut. Hoop het dalijk ook niet van de clomid te krijgen:)
    Ik merk wel dat ik bijwerkingen heb van de pil:( misselijk etc..
    Maja, tis voor een goed doel
    Manlief en ik hebben een relaxed weekend achter de rug, ik heb het een beetje een plekje kunnen geven... Voor mijn gevoel kunnen we er dalijk helemaal voor gaan, na de pil.. maja, dan is er de spanning van of t eitje wel gaat groeien en of de zwemmers wel goed zullen zijn. allemaal erg spannend

ohja, manlief gaat de volgende keer mee naar de gyn (meting van eitje, dag 10 van cyclus) is dat vreemd? vanwege t nieuws de vorige keer, durf ik niet goed alleen te gaan..

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Lot,

Dat heb ik ook wel een keer gehad inderdaad maar ik liet na het spuiten altijd de naald een aantal tellen erin en dan trok ik het er langzaam uit, vaak zag je dan helemaal niks. 1x heb ik een bloedvaatje geraakt en toen kwam er allemaal bloed uit, grote blauwe plek. Ik dacht toen ojee nu is al dat spul er weer uit maar de Gyn zei later dat het niet erg was.

En daarna voel je het idd nog. Mijn moeder (verpleegkundige) zei dat het spul zich zeg maar verspreid en overal zitten kleine zenuwtjes dus dat voel je dan. Gisteren weer gespoten? Hoe ging het?

Moet jij de pregnyl straks ook zelf zetten? Dat vond ik wel moeilijker, tip zorg wel dat je vriend/man erbij is want bij mij was het wel ene gehannis.

Ik moet zo naar de GYn voor kweekjes. De uitslagen waren 'verlopen' en moeten up-to-date zijn voor de HSG.

7. Milla

Milla Niet meer actief

Veel succes bij de gyn Linda!

8. Milla

Milla Niet meer actief

Taliaa, nee hoor is niet vreemd, gewoon je man meenemen als jij de daar goed bij voelt! Zwanger worden is toch iets wat je samen doet.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou meiden kan gelukkigg vandaag nog bij de gyn terrecht .....ben razend nieuwsgieirg wat hij te zeggen heeft....

L.sybje

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Sybje: succes bij de gyn! Laat je even weten wat hij zei?
    @ All: werk ze weer deze week!

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @lot23. Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik ben het hele weekend niet online geweest. Ik heb dat inderdaad ook gehad dat er wel eens een druppeltje terug komt. Ook wel eens bloed, maar toen was ik te wild met de naald eruit halen. Je moet inderdaad de naald nog 5 tellen in je buik laten, en dan rustig eruit halen, dan komen er geen druppeltjes mee. En de spuit ruim een half uur van te voren uit de ijskast halen, scheelt enorm veel, dan heb je niet dat zeurderige gevoel waar je de spuit hebt gezet. En die pregnyl neem ik altijd mee naar het ziekenhuis als ik weet dat de eisprong plaats moet gaan vinden. Ik laat hem dan door de assistente zetten, want zelf durf ik dat niet. Daar heb ik niet het geduld voor.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

@ all: goede morgen allemaal! Jeetje sommige waren er vanmorgen alweer vroeg bij! Fijne week allemaal!

Sybje: ben benieuwd wat de gyn te melden heeft! We horen het wel!

Mijn temp was vanmorgen gelukkig toch weer gestegen.... de rest van de week raak ik die thermometer niet meer aan hahaha!

13. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Goeiemiddag meiden,

Deze morgen geweest voor een FM, de follikel was 14mm... woensdag moet ik pregnyl laten zetten bij mijn huisarts. Pfffff kheb er al wat schrik voor want ben geen grote held met naalden hoor :)
    Kben gewoon al blij dat er toch een follikel is doorgegroeid.

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi hoi! Gefeliciteerd met je mooie ei! :) En de Pregnyl, die spuit valt erg mee hoor! De naald voel je eigelijk helemaal niet..... succes met verder uitbroeden!

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    meiden ik heb mijn verhaal even in mijn topic gezet van sybje in de mmm , heb even geen puf om het weer uit te tikken.....sorry

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

17. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Haai meiden

vanmorgen fm gehad, eitje van 19mm,w aarschijnlijk zal hij morgen of overmorgen of misschien die dag erna springen! Ze zag nog wel een eitje van 11 mm maar ze zegt denk niet dat die nog zal springen! Wie heeft er ook wel is meerder eitjes gehad? Maar toch zwanger geraakt van 1? (meer vraag voor de meiden die al een kind hebben dus)

Ook moet mijn vriend zijn zwemmers in gaan leven poeh was toch wel even een schrok voor hem hoor! Had hij niet verwacht hijg ing vandaag voor de eerste keer mee en meteen kreeg die dit opzijn dak! Maar goed we kunnen het maar gehad hebben! Ben benieuwd we moetne nu volop klussen! En volgende dinsdag of woensdag (mag zelf kiezen) bloed laten prikken om te kijken of me ei is gesprongen!

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

Linda en Deborah, jullie moesten vandaag toch allebei naar de gyn? Hoe is het gegaan?

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

hihihi Deborah.... dacht net aan je en je plaats een berichtje! Toevallig!

Fijn dat je een mooi groot ei hebt! Dus aan de bak! En je mannetje.... tja die moet er nu ook aan geloven hahaha! Valt hem vast mee.... (mijn ventje vond het errrug lastig zo smorgens vroeg alleen aan de bak hahaha)

Succes hoor en lekker doorbroeden he?

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    21 oktober: ongeveer NOD
    22 oktober: Mariska FM, Linda Gyn, Deborah FM
    25 oktober: Fleurrebel FM
    26 oktober: Sas7 NOD
    28 oktober: sybje NOD
    29 oktober: Makkie NOD/ Lot FM
    31 oktober: Linda HSG
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    6 november: Cira NOD
    21 november: Meisje0123 NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: Ongi opwekken en afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste fm achter de rug!Eitjes iets gegroeid!Afwachten!
    Makkie: 3e keer Clomid 100 mg en Pregnyl (2e eitjes even groot!)achter de rug; nu weer op het wachtbankje.....pfff wat duurt dat lang...
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.

Hey Deborah,
    succes met klussen! Goed nieuws, zo'n super ei! ;)

Deel Deze Pagina