PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Even een korte vraag (zit op m'n werk hihi) vanaf welke dag in de cylcus krijgen jullie provera?

2. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Linda@ Ikzelf ben vandaag terug begonnen met provera ( voor 7 dagen ),
    dit had de gyn zelf tegen mij gezegt om op 21 mei terug te beginnen, dus vandaag is het bij mij cyclusdag 22..
    Op cd 13 geweest voor echo maar de follikel was te klein :( , dus nog een goeie week wachten zei ie in het geval dat ik toch nog een eisprong ging krijgen. En die provera kan anders de innesteling bevorderen.

Dus nu maar zien of ik na de provera mijn ongi krijg hé...

3. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Nou via via kom ik hier ook bij.
    2de ronde Clomid achter de rug 50mg en slaat geod aan.
    Ik heb lichte PCO maar neit te vergelijken met wat ik hier af en toe lees.
    We gaan de neiwue verplichte klusronde in :)
    Ik wens iedereen heel veel succes.

4. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi Kenzo, Fijn dat 50mg bij jou wel aanslaat! Veel plezier met klussen ;)

Linda, ik krijg provera om een menstruatie op te wekken. Omdat ik helemaal geen eisprong en dus ook helemaal geen cyclussen heb.

Ben de dagen tot aan mijn ziekenhuis bezoek aan het aftellen.....

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    @ linda wanneer bij mij geen eitje voldoende groeit krijg ik provera mee. Dit kan bij iedereen verschillend zijn in de cyclus.

@ Kenzo Welkom hier !
    Fijn dat de 50 mg bij jou aanslaat. Bij de meesten meiden hier in het pco topic heeft het jammer genog niks gedaan. Maar inderdaad denk ook dat het aan de mate van PCO ligt of het aanslaat of niet. Hee veel succes!

Vandaag de derde provera tablet ingenomen. Nog 7 te gaan en dan een nieuwe ronde. Hoop zo dat 100 mg meer doet, maar ik heb er een hard hoofd in. Het is bij mij altijd dat slecht nieuws vaak achter elkaar komt dus ik reken er maar op dat ik clomid resistent ben. Kan het iniedergeval niet tegevallen bij de volgende FM ;)

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Cira ik snap dat je zegt dat je op niets rekent maar je moet de hoop niet opgeven.
    Bij mij sloeg 50mg en daarna 100mg ook niet aan.
    Ik raakte na de kuur van 100mg even behoorlijk in een dip en ging er van uit dat 150mg ook niets zou doen... maar kreeg met 150mg een prachtig eitje!

7. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hoi meiden,

Cira, je probeert jezelf natuurlijk te beschermen, heel begrijpelijk. Maar ook Chantje heeft gelijk hoor.
    Kenzo, succes! Fijn dat de 50mg goed werkt bij jou!
    Chantje, nog twee dagen he? Woensdag toch? Hou vol ;)
    Mariska, ik ben benieuwd meid, over een dag of 10 weet je waarschijnlijk weer meer.... pfff, wat een geduld heb je nodig he...
    Linda, ik heb provera gekregen om een bloeding op te wekken, dus niet op een bepaalde cyclusdag.

Ik heb hier de hele dag mn rechtereierstok gevoeld, tenminste dat denk ik.. nog even wachten en dan weet ik of het een goed teken is.
    Nou dames, hou vol he allemaal!
    X Bloemetje

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi dames,

kenzo welkom en hoop dat je een mooi ei krijgt, succes. als ik jouw verhaal zo lees krijg ik toch weer een beetje hoop heb volgens gyn ook lichte vorm pco dus hoop dat de 5o mg bij mij ook aan slaat!

cira hoop dat het dit keer geen slecht nieuws voor je is!

chantje wanneer moet je naar het zh?

mariska weer begonnen met de provera hoop dat je snel verder kan!

bloemetje hoe is het met jouw?

linda ik kreeg provera rond dag 46 maar dat was mijn eerste afspraak bij de gyn en had toen nog geen menstruatie gehad.

nog 2 dagen clomid en dan volgende week dinsdag krijg ik een echo om te kijken of het wat doet hoop het zo! nog een week geduld!

9. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Spannend Lot, nog een weekje geduld opbrengen ;)

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ lot Spannend hoor nog een weekje.

Dank jullie wel meiden, maar ik ben gewoon zo bang en we zijn al zo lang bezig (ik weet het er zijn meiden nog langer bezig). En de gyn was ook al niet al te optimistisch dat clomid aan zal slaan. Maar ik heb natuurlijk altijd wel een beetje hoop.

11. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Cira, het komt hoe dan ook goed. Is het niet met clomid, danwel iets anders. Maar nogmaals ik begrijp je heel goed. Het wachten en maar in twijfel zitten is gewoon zwaar. Het is zowiezo al heel wat om te horen en te weten dat het op de natuurlijke manier moeilijk zal lukken.
    Oja, waar baseert jouw gyn zn twijfel op? Daar ben ik wel benieuwd naar.

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Cira: ik ben ook erg benieuwd waar jouw gyn z'n twijfel op baseert.

Lot: ik moet woensdag naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ik meteen met provera en daarna clomid mag beginnen. Ik heb nu zo'n beetje 7 weken geleden mijn MK gehad en ik wil zooooo graag weer opnieuw beginnen.
    En lot fijn te lezen dat je weer een beetje hoop heb gekregen door het verhaal van Kenzo!

Bloemetje: je hebt het idee je rechtereierstok te hebben gevoeld, ik ben benieuwd hoe dat voelt....?

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Omdat er totaal geen reactie is geweest in mijn lichaam denk ik. Niet alleen mijn eigen gyn vertrouwd niet op de clomid maar ook een andere gyn die mijn laatste fm deed. Hij gaf bij mij aan dat er wel erg veel cystes in mjn eierstokken zitten.

14. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Oh okay, maar als die gyn. zo twijfelen hoelang willen ze dan door gaan met clomid? En wat voor behandeling komt er dan na het gebruik van clomid?

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Chantje, ik heb zelf gevraagd om toch nog de clomid te blijven slikken. in iedergeval deze maand om rustig voor mezelf over het vervolg traject te denken. En omdat ik misschien diep in mijn hart nog steeds de hoop heb dat de clomid toch aanslaat.

Ik ben op dit moment zelf er ook nog niet aan toe om aan de operatie of hormoonspuiten te beginnen.

16. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Dat kan ik me wel voorstellen hoor! Zit je al lang in de MMM?

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Ik zit nog niet zo lang in de MMM. Onze huisarts deed heel moeilijk voor een verwijzing. Mijn man en ik hebben er samen op een gegeven moment een afspraak gemaakt en hebben gezegt dat we niet weg zouden aan zonder een verwijzing.

Ik weet wel al lang dat kinderen krijgen niet vanzelf sprekend zou zijn voor ons. Alleen mij huisarts vond dat dat tussen mijn oren zat. Maar ja tegendeel is bewezen. Hierdoor zijn we pas in januari begonnen in de MMM. Maar zo terugdenkend toch alweer een half jaar waarvan we nu pas de tweede cyclus met hulp hebben. Hiervoor moest ik eerst nog een chromosonenonderzoek laten doen.

18. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    jeetje..... wat vervelend van jouw huisarts! Ontzettend goed van jullie dat hebben aangedrongen op een doorverwijzing!

19. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ja inderdaad, wat denkt die huisarts wel! Grrrr, kan ik zo boos om worden, artsen die hun patienten niet serieus nemen. Cira, bedoel je trouwens met cystes die eiblaasjes (kralensnoer) of iets anders? Ik had er nl ook veel hoor, maar dat is toch een kenmerk van PCO.

Tja Chantje, mn rechter eierstok, ik kan het niet uileggen, heel laag rechtsonderin voel ik de hele dag al wat, met name als ik ga zitten. Maar ik kan het me goed inbeelden hoor, hihi. Misschien zit ie daar niet eens precies, haha, maar dat gevoel heb ik gewoon. Oja, vanavond lijkt het of ik links weer meer voel :) om het ff ingewikkeld te maken. Och, in die anderhalf jaar tijd heb ik al vanalles gevoeld, je weet het ook onderhand niet meer...

20. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    bloemetje: ik was gewoon heel nieuwsgierig! Ik voel namelijk nooit iets maar zou wel iets willen voelen om een soort van bevestiging te krijgen dat mijn lichaam wel werkt. Ik ben nu 2.5 geleden met de pil gestopt en ik vind het maar lastig dat mijn lichaam niet doet wat ie zou moeten doen! Na mijn 1e offiele eitje in januari voelde ik me zo goed, echt op en top vrouw!

Deel Deze Pagina