PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

@ taliaa: ja je moet idd geduld hebben.... moeilijk he? Wanneer verwacht je ongi te worden, welke cd begin je met de clomid en wanneer heb je dan weer je eerste fm? (wat een vragen hihihi)

Wat betreft mijn klachten..... tis zo vroeg om al ongiklachten te hebben! 6 dagen voor mijn nod! En of het ook al zo snel zwanger klachten kunnen zijn betwijfel ik hoor! En ja hoor.. we wachten dus maar weer af!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    je hoort idd wel eens dat vrouwen zo vroeg zw. klachten hebben, en wat je zegt: voor ongi is het ook te vroeg.

ik zit nu op dag 6 van de pil, 21 dagen slikken, dan de 3e dag werd ik meestal ongi. Op dag 3 van de ongi moet ik starten met clomid (50 mg voor 5 dagen) en dan op dag 10 inw echo (ik neem aan dat je dat bedoelt met FM?)
    Ehm, ik weet alleen niet of die dag 10 de 10e dag is van mn cyclus (denk het wel) of na de clomid? maar goed, ik moet 1e ongi dag bellen, dan vraag ik het..
    Pfft, duurt echt nog heeeeel lang...

3. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje bedankt voor je antwoord! Hopelijk kan ik dan dit weekend met CLomid beginnen. Hoe gaat het verder met jou?

@ taliaa, het is inderdaad de 10e dag van de cyclus. Waarom heb jij de pil gekregen en niet Primolut of Provera, dan komt je ongi veel eerder..

@ Makkie, je kunt zeker wel ver voor je NOD klachten hebben. Ik heb met mijn eerste zwangerschap 5 dagen voor NOD positief getest, ik had toen opvallend veel witte vlokjes in mijn urine en al wat verschijnselen.
    Die witte vlokjes kunnen overigens ook wat anders betekenen maar ik heb ze altijd in het begin van een zwangerschap ruim voor mijn NOD! Als ik niet zwanger ben overigens niet. Buikpijn, steekjes en krampjes zijn overigens heel normaal in het begin van een zwangerschap.

@ Fleurrebel, gecondoleerd veel sterkte toegewenst!

@ Sybje, hoe gaat het nu met je, heb je de tegenslag een beetje kunnen verwerken?

@ Lot hoe gaat het met spuiten, valt het nog steeds mee?

@ Sas, ik ben heel erg benieuwd hoe jij je voelt, spannend zeg! Ik blijf doorduimen.

@ Chantje, heb je nog steeds geen internet? Balen! Ik hoop dat alles goed met je gaat, ik ben benieuwd!

Hoe gaat het met de rest? Ik duim voor jullie allemaal!
    Hier is het wachten op de ongi!

Liefs Milla

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    @ milla, ik denk om mijn lichaam even rust te gunnen. en mis om mijn baarmoeder even te laten wennen aan het hebben van baarmoederslijmvlies? (dat is een gok hoor). Want ik heb eigenlijk vanaf afgelopen april/mei constant een soort van bloedverlies gehad, op en af. En steeds maar erg weinig. Dus dan kwam er weer wat bm slijmvlies en dan was er weer bloedverlies en zo maanden aan de stuk.
    Dus ik denk dat dat de gedachte is! en ik heb net en kuurtje gehad en dat werkte wel, maar na die ongi was ik 2 dagen "bloedvrij" en dan begon het weer.
    dus... maar ik baal er nu wel van dat ik het niet gevraagd heb, ik zal het de volgende keer vragen:)
    poe wat een verhaal...
    En milla, ben je nu een echte ongi aan het afwachten? of een opgwekte?
    wachtze! succes!

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Makkie ik hoop nog steeds voor je!

Fleurebel sterkte meid!

Milla ik hoop dat je ongi vlotjes komt.

Taliaa raar dat je voor 3 weken de pil heb gekregen ik heb ook gewoon opwekkers gehad. Veel succes met het wachten.

Chantje hoe is het met je?

Alle andere meiden natuurlijk ook veel succes! Laten we met zijn allen duimen dat iedereen snel zwanger is en dat we een nieuw topic mogen openen.

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ milla : vandaag gaat het al wat beter...ben wezen werken en heb hier een beetje afleiding gehad.
    maar als ik er weer aan denk voel ik me rot maar goed zal nog wel en tijdje zo blijven .....

@fleurrebel : jeetje meis ben dr stil van dat je kat dood gereden , weet maar al te goed hoe het voelt , helaas !
    VEEL STERKTE !

@taliaa : ik heb nooit meer de pil hoeven slikken , ben het eerlijk gezged ook nooit meer van plan , snap wel dat je het nu wel doet als de gyn/arts het tegen je zegt , hoop voor je dat je snel resultaat boekt als je weer stopt .
    heb trouwens wel eens gehoord dat het gedaaan wordt om je cyclus weer een beetje op orde te brengen .

L.sybje

7. Milla

Milla Niet meer actief

Taliaa, ik begrijp het, nou hopelijk vliegen die weken voorbij!
    Ik wacht op een opgewekte ongi, ik heb gisteren ochtend het laatste primolut pilletje ingenomen! Als ik ongi wordt ga ik dezelfde procedure als jou volgen, op dag 3 bloedprikken en beginnen met Clomid en op dag 10 de eerste FM.. Ik ben overigens 5 jaar geleden in de eerste ronde Clomid met 50mg zwanger geworden, dus ik hoop heel erg dat het nu weer lukt!
    Ik weet wat het is lang ongesteld zijn, ik heb dat ook altijd gehad zonder pil, soms wel 7 weken of langer achter elkaar! De laatste ronde had ik meer dan 10 dagen achter elkaar bruinverlies, ik heb wel eens ergens gelezen dat jij dat ook had. Vervelend is dat he? Heb jij nooit ijzertekort gahad?

8. Milla

Milla Niet meer actief

25 oktober: Fleurrebel FM
    26 oktober: Sas7 NOD
    29 oktober: Makkie NOD/ Lot FM
    30 oktober: Deborah bloed prikken, om te kijken of er een eitje
    geprongen is.
    31 oktober: Linda HSG
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    6 november: Cira NOD
    21 november: Meisje0123 NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: Laatste pil Primolut nu ingenomen, ongi afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste 2de fm achter de rug! Mooi eitje te zien!
    Makkie: 3e keer Clomid 100 mg en Pregnyl (2e eitjes even groot!)achter de rug; nu weer op het wachtbankje.....pfff wat duurt dat lang...
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.
    Sybje. nu eerst tot en met vrijdag orgametril kuurtje om op te schonen en volgende week clomid 100 mg en hopen op lekker dik bmslijmvlies

9. Milla

Milla Niet meer actief

@ Taliaa als je wilt kun jij je natuurlijk ook aan ons lijstje toevoegen. Wel altijd even het laatste lijstje kopieëren en dan je eigen gegevens toevoegen.

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    geprongen is.
    5 november: Cira NOD

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Milla: Laatste pil Primolut nu ingenomen, ongi afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Makkie: 3e keer Clomid 100 mg en Pregnyl (2e eitjes even groot!)achter de rug; nu weer op het wachtbankje.....pfff wat duurt dat lang...
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.
    Sybje. nu eerst tot en met vrijdag orgametril kuurtje om op te schonen en volgende week clomid 100 mg en hopen op lekker dik bmslijmvlies

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden

ik heb er al een topic over geopend in zwanger worden , maar ik dacht vraag het hier ook nog even...

ik vraag me af of jullie ook bekend zijn met dun baarmoederslijmvlies en of luteale insufficientie ?
    ik wel namelijk en vroeg me af of hier nog wat mee gedaan kan worden .

L.sybje

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    milla laat je ongi maar snel komen. het spuiten valt me mee en gaat goed hoor wel een klein blauw plekje...

talia hopelijk zijn de dagen met pil snel voorbij en kan je snel aan de clomid!

sybje fijn dat je er iets beter tegenover staat moeilijk he om soms de kracht te vinden om door te gaan!

fleurrebel wat erg van je kat zeg! Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws succes vast!

en laten we zeker van 2008 een roze jaar maken met veel kleine wondertje!

chantje alles goed?

hoe zou het met jammeke gaan?

dames op de wachtbank veel succes en hopelijk krijgen we positief nieuws!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    goedemorgen nederland:) en in het bijzonder jullie!

@ sybje: nee ben er niet mee bekend (hoop ik;)) Zijn er geen medicijnen om t bmslijmvlies te "versterken"?
    En nee, ik zou ook noooooit meer aan de pil gaan, haha. Nouja, ip is t net zo goed rotzooi als primulut, dus ik slik maar braaf mijn pilletjes, dit was dag 7. nog maar 14:)

@ milla, ik zal het eens proberen om mezelf toe te voegen.
    En over dat bruinverlies. Wat ik beschreef over steeds dat bloedverlies, nou dit ging mn over bruinverlies en dan weer eens donkerrood. Steeds heel weinig, maar toch. En ik heb dat dus maanden aan een stuk gehad, met steeds dagen en ooit een week ertussen. En nee, nooit ijzertekort gehad, uiteindelijk is het relatief maar weinig bloed wat je verliest

@ iedereen, het wordt vandaag weer een mooie dag (denk ik) laten we er met zn allen lekker van genieten.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    geprongen is.
    5 november: Cira NOD

Taliaa: nu aan de pil, daarna start clomid 50 mg

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @lot23 ik heb heel kort 50ie gespoten en toen al heel snel 75ie. De vorige ronde ben ik begonnen met 100ie en ik eindigde met 125ie en ik heb toen zo'n 19 a 20 dagen gespoten, toen had ik pas een heel mooi ei. Deze ronde heb ik 100ie gespoten en dat maar 13 dagen en een mooi ei.
    @all even een updatje van mij. Ik voel me gewoon goed, nog geen tekens van de duivels. De afgelopen week wel s'nachts als ik naar de wc ben geweest even wat krampen, maar dat is heel snel over. Het is gewoon nog even afwachten. Als ik vrijdag nog niet ongi ben, dan ga ik s'avonds een test halen, zodat ik zaterdag kan testen, want dan ben ik 1 dag over tijd.
    Ik ben ook helemaal niet zenuwachtig of wat dan ook. Ik ben al lekker 2 weken helemaal mezelf en in balans met mezelf. Ik ben ook helemaal niet bezig met bv een behandeling voor volgende maand. Misschien zijn het allemaal wel tekenen, maar ik reken maar nergens op, dan kan ik ook niet teleurgesteld zijn.
    Ik hou jullie op de hoogte.

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal...
    Hier aangekomen op dag 8

Wat duurt het wachten lang he...
    @ Iedereen: fijne dag vandaag!
    En succes met wachten, wachten en nog eens wachten....

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    ja meisje0123, wachten duurt ontzettend lang...pfft

@sas, wat goed dat je er rust in hebt gevonden en weer lekker in balans bent! ook fijn dat je dat bij jezelf opmerkt! Mag ik vragen wat jij spuit?ehm spoot, ik ben namelijk nog een beetje nieuw in dit alles..

18. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @talia ik heb puregon gespoten. Daarvoor heb ik clomid gehad. Daar hebben we een klein jaar mee aangemodderd en niets werkte. Ik ben dus resistent voor clomid.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    ah ok, en puregon is ook om eitjes te laten groeien? of om ze te laten springen? of wat was dat dan?

20. Milla

Milla Niet meer actief

@ Sas, Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik had tijdens mijn zwangerschappen ook altijd krampjes (en steekjes) in het begin. Een ander hele vroege kwaal was bij beide zwangerschappen een gevoelige blaas en vaker moeten plassen.. Ook 's nachts. Terwijl ik dat anders nooit deed! Ik hoop zo dat je zwanger bent! [-o< [-o< [-o<

Deel Deze Pagina