PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    oh en sas, wat zul je blij zijn geweest dan met je eitje?!nou ik duim voor je meid!

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Met pco heb je ook hele onregelmatige cyclussen, die heb jij toch niet Dani? Het is heel normaal hoor als je het niet elke keer voelt.

3. @ Dani, ik lees hier dat je denkt dat je pco hebt omdat je niet iedere maand een eisprong hebt omdat je hem niet altijd voelt.
    Je hebt zo'n regelmatige cyclus meid! Als je echt geen eisprong zou hebben zou je cyclus echt niet zo regelmatig en mooi kort zijn! Daar zijn veel meiden hier denk ik jaloers op!

Zelf moet ik vandaag weer terug naar de gyn om te kijken of er een eitje is gaan rijpen op Clomid 50 mg..... Begin nu weer zenuwachtig te worden!

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @mila, dat zei mn zusje ook al, die had het ook met beide zwangerschappen. Zij is trouwens een succes verhaal met pco toch zwanger geworden.
    Bij haar was het met de 1e ronde clomid en pregnyl gelijk raak. Een tweeling. Ze zijn nu 6 jaar oud en echte donderstenen. enneh nr is anderhalf jaar later vanzelf gekomen. en nu is de pco weer helemaal terug bij haar, maar ja ze is klaar met kinderen krijgen.
    Ik durf eigenlijk nog niet te hopen, nog maar even afwachten maar.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

@All: goedemorgen allemaal! Ik wens jullie een fijne dag toe vandaag! En dat de zon maar mag gaan schijnen!

@Sas: Meid, wordt nu echt spannend he? Ik duim voor je en hoop dat de rustige gevoel een heeeeel goed teken is! [-o<

Hier gaat het verder goed, voel me buik nog wel met vlagen en heb ook niet echt lekker geslapen vanacht (veel eruit voor plassen en was gewoon erg onrustig....) Denk dat ik er toch weer te veel mee bezig ben.....

Ik denk aan jullie!

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @makkie, voor jou is het ook spannend zeg. Probeer gewoon rustig te blijven. Ik weet hoe moeilijk dat is. Wanneer ga jij testen?

@talia vorige maand was ik ook erg blij met mn ei. Toen was is er super trots op, want een ei was al jaren niet voorgekomen. Deze maand was ik er ook erg blij mee. Ik heb zelfs om een afdruk van de echo gevraagd. Ik kreeg 2 afdrukken en op 1 had ik een schietroos op getekend en die aan mn partner gegeven, dan wist ie waar ie op moest richten. GRIJNS.
    Neem 1 ding van me aan en benader die hele mmm met een grote dosis humor, dan is het allemaal goed vol te houden.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sas dat zijn positieve geluiden. Ik ga heel hard voor je duimen! [-o< [-o< [-o<

Sybje ik weet dat er meer meiden hier op het forum zijn met dun bmslijmvlies.. Hun hebben daarvoor ondersteunende medicijnen gekregen. Voor LI durf ik je niet te zeggen.

Milla al tekens van ongi?

Mariska ik hoop dat het alweer war beter gaat met je. Iniedergeval succes vandaag met de pregnylspuit!

Wie zit er eigenlijk allemaal nu op het wachtbankje ? (ben de kluts even kwijt :oops: )

Hier lekker een dag vrij vandaag (nou ja moet nog veel doen en regelen) daarna nog twee dagen werken en heerlijk twee weken vakantie. Vanmiddag ga ik een nieuwe afspraak bij de gyn maken om naar een LEO te vragen. Ik ben de hormonen zo beu! Wellicht dat het natuurlijk dan op gang komt voor even. Ik wil mijn lichaam in iedergeval wat rust gaan geven betreffende de hormoontabletten (en natuurlijk mijn hubbie want die weet ook zo af en toe niet wat hij met me aan moet).

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Ciraatje,
    ik zit niet echt op de wachtbank, maar zo voelt het wel!
    Moet nog 2 lange weken wachten op mijn ei....
    Bleeeeeehhhh.
    Ach ja, geduld is een schone zaak, toch?! :(

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    25 oktober: Fleurrebel FM
    26 oktober: Sas7 NOD
    29 oktober: Makkie NOD/ Lot FM
    30 oktober: Deborah bloed prikken, om te kijken of er een eitje
    geprongen is.
    31 oktober: Linda HSG
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    5 november: Cira NOD
    7 november: Cira naar de gyn voor vervolgplan
    21 november: Meisje0123 NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: Laatste pil Primolut nu ingenomen, ongi afwachten, daarna beginnen met clomid 50mg
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Nu op het wachtbankje en 3x bloedprikken om het progesteron gehalte in de gaten te houden.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 4e ronde van 100mg...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste 2de fm achter de rug! Mooi eitje te zien!
    Makkie: 3e keer Clomid 100 mg en Pregnyl (2e eitjes even groot!)achter de rug; nu weer op het wachtbankje.....pfff wat duurt dat lang...
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.
    Sybje. nu eerst tot en met vrijdag orgametril kuurtje om op te schonen en volgende week clomid 100 mg en hopen op lekker dik bmslijmvlies
    Taliaa: nu aan de pil, daarna start clomid 50 mg

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Gedukd is zeker een schone zaak maar de tijd mag soms wel eens wat sneller gaan ;)

Meiden net even de gyn gebeld kan op 7 november om 13.30 terecht. Moest even moeilijk doen want eigenlijk was er niet eerder plaats dan eind november. Dit plekje was eigenlijk voor een nieuwe patient :confused: die kunnen dus blijkbaar eerder terecht bij ons dan patienten onder behandeling.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Goed gedaan Cira, dat je nu toch terecht kan!
    Succes alvast! En (daar is ie weer...) succes met WACHTEN!

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Sas, goh wat toevallig jou zus heeft bijna precies hetzelfde verhaal als ik: Ik ben ook in de eerste ronde met 50mg clomid zwanger geworden, (alleen in mijn geval dat was een 'eenling' ;) ) en werd 2,5 jaar later spontaan zwanger van de tweede. Ik snap dat je niet durft te hopen.. Ik hoop in ieder geval dat jij de komende dagen heel vaak met kleine plasjes naar de wc kunt! :D

13. Milla

Milla Niet meer actief

Nee nog geen tekens, ik voel af en toe wel wat, maar dat zijn nog geen echt ongi krampen.

Goed van jou dat je zo assertief bent, dat levert je heel wat op! Hopelijk is het niet nodig om daarnaar toe te gaan, maar als je toch gaat hoop ik dat ze een alternatief voor de hormonen hebben!

14. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Milla ik wil vragen of het nut heeft om een LEO operatie bij mij uit te voeren. Veel PCO ers hebben hier baat bij en dan heb je grote kans voor een bepaalde periode weer natuurlijk een eisprong te krijgen. Geen hormonen dus en waarschijnlijk geen weg gegooide maand(en). Dus ik ga hard hopen dat mijn gyn dezelfde mening deeld.

15. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hallo dames!

mijn computer is echt helemaal stuk, hij staat bij een mannetje en ik hoop zo dat ie het snel weer doet! Ik werk niet met computers en in mijn pauze lukt het bijna nooit om eventjes achter de comp te duiken want onze administratieve kracht zit er altijd op....... maar nu eventjes niet dus kom ik weer even bij jullie gluren........
    Hier nog niet echt veel positief nieuws (ik heb niet alle blz gelezen) Ik had zo gehoopt dat er al iemand zwanger zou zijn!

Met mij gaat het goed! Vandaag 13 weken, ik ben steeds minder misselijk en dat doet me goed!

zet 'm op! Ik duim voor jullie allemaal!

16. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Hoi meiden,

de pregnylspuit zit er in hoor, twas eigenlijk niets om me zorgen over te maken ;)
    Kvoelde het haast niet toen dat de dokter me in de bil prikte...
    Ben thuis voor 3 dagen zo'n pijn in mijn rug zeg... Maar anders ben ik alweer over mijn dip hoor gelukkig maar...

Meiden heel veel succes en cira goed meid dat je niet op je kop laat zitten, veel succes hoor

17. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi mariska, veel plezier met klussen vanavond en morgenavond. Zet de bewijzeringsbordjes neer voor de zwemmers.

18. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Dank u wel Sas :) Kzal de verwijzingsbordjes plaatsen ;)

19. Milla

Milla Niet meer actief

Wat is een LEO behandeling precies?

20. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Milla dan branden ze gaatjes in de cystes op je eierstokken. Hierdoor ben je even 'pco' vrij (om het zo maar even te noemen). niet bij iedereen werkt het, maar ik heb al zoveel positieve verhalen gelezen.

Mariska fijn dat je over je dip heen bent. Ik ga hard voor je duimen!

Deel Deze Pagina