PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Sas sterkte, ik duim nog voor je!

2. Milla

Milla Niet meer actief

Dank jullie wel! Ik ben echt helemaal confused.. ik snap het ook allemaal niet zo goed. Omdat we anders moeten wachten tot na het weekend hebben we vanmiddag in ieder geval alvast een telefonisch gesprek met de klinisch geneticus, met hem kunnen we bespreken wat de mogelijkheden zijn en hoe en of we verder kunnen gaan. Ik ga dan ook bespreken hoe dat zit met de onderzoeken.

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Nogmaals heel veel succes. schrijf desnoods je vragen op die je vanmiddag wilt stellen en neem eventueel het gesprek op zodat je het na de hand in alle rust nog eens na kunt luisteren.
    succes en sterkte

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    lieve milla,

heel, heel veel sterkte de komende tijd! met het nemen van beslissingen, het verwerken van dit en het alles een plekje geven!
    lieve groet, Taliaa

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje Milla, wat een verhaal zeg....
    Als ik je telefoonnummer had, zou ik je bellen en lekker hard met je mee janken... Wat moet je nou? Die kinderwens aan de kant zetten? Of toch doorgaan, en risico's lopen? Of onderzoeken gaan doen en je lieve kindje er mee belasten? Moeilijk hoor...
    Kom maar eens rustig op adem dit weekend, en probeer een goede beslissing te nemen. Volgens mij doe je het altijd goed, maar ook weer altijd slecht. Het is in ieder geval nooit een 'leuke' beslissing...
    HEEL erg veel sterkte.... :cry:

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    jeetje milla toch ......
    wat een verhaal zeg .....

ik wil je heel veel sterkte toe wensen de komende dagen om het te overdenken en zo .....
    Heel veel sterkte !

L.sybje

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lieve Milla,

Wat een vreselijk nieuws... ben er helemaal van onderste boven. Kan me voostellen dat je nog niets helemaal beseft dat zwanger worden misschien niet verstandig is..... wat een vreselijke gedachte....

Ik wil dat je weet dat ik (en wij allemaal) aan je denken en je steunen. Heel veel succes de komende dagen met het overdenken en de beseffing.

Heel veel sterke!

Liefs Meike (echte naam, maar dat wist je al....)

8. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Lieve Milla,

Ik weet eigenlijk niet wat te zeggen. Het is in iedergeval heftig nieuws.
    Ik wil je veel sterkte wensen met het beslissen wat jullie doen. Het enigste wat ik kan zeggen doe wat jullie zelf willen en niet w een ander wilt.

Dikke knuffel.

Liefs cindy

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

@ all: hoe gaat het allemaal met jullie? Ben benieuwd hier en ik duim gewoon door voor jullie! Alvast fijn weekend allemaal!

10. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    1,015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Milla, heel veel sterkte gewenst met het nemen van jullie moeilijke beslissing... Hopelijk kan je het allemaal een plaatje geven
    Heel dikke knuffel,
    Mariska

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Makkie: hier dus nog weinig te melden. Zoals eerder gezegd wel wat last van mijn buik gehad gisteren, dus maar geklust (hoewel een ei errug niet voor de hand ligt, maar je weet nooit).
    Wachten tot ik m'n ei heb he...
    Ik denk dat ik dat nieuwe boek van Marielle Croon ga kopen (dat bij Babyboom hoort). Kent iemand van jullie dat? Ik heb dat eerste boek ook thuis, en dat vind ik ook interessant.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja daar zit ik ook over na te denken. Ik heb dat eerste boek van haar ook, maar deze lijkt me ook goed om te hebben. Zal wel via bol.com kunnen of niet?

Ik hoop voor je dat snel je ei gaat komen of dat je deze keer een vroeg ei hebt gehad!

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Sterkte Milla, wat een naar bericht!

14. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Jeetje Milla wat erg zeg voor je dit!
    ja gelukkig heb je al 2 kindjes, maar goed dat neemt het verdriet niet weg! Lijkt me erg zwaar als je dit zo even te horen krijgt!

Sterkte ermee

15. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Milla wat een schrik voor jullie zeg, even alles op een rijtje zetten en goed praten wens je sterkte en je mag hier altijd terecht om je hart te luchten en we kunnen je niet missen hoor!

16. Niet meer actief

Tjee Milla wat een vervelend bericht. Heel wat om over na te denken. Veel sterkte om deze shock te verwerken en jullie gedachten een beetje op rij te krijgen.

17. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

Aug 6, 2006
    846
    0
    0
    Lieve meiden,

Even een heel kort berichtje, ik zit nog midden in de verhuizing. Hopelijk kan ik volgende week weer alles volgen en meeschrijven!

Milla, héél veel sterkte met het verwerken van het ontzettend nare bericht dat jullie gehad hebben!

Iedereen: dikke knuf, succes met alles.

De 50 mg clomid heeft weer niets gedaan :( LEO heeft dus tot nu toe niet veel gedaan.... Maandag nog een keer fm op dag 21, maar verwacht niets. Ik heb aangegeven dat ik wil gaan spuiten de volgende ronde, de hoogste dosis clomid wil ik niet meer. We zien wel weer.

Welterusten,
    X Bloemetje

18. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb dat eerste boek ook van haar ..... brrrr wat een vreselijk boek zeg !
    toen ik een paar bladzijden had gelezen had ik zoiets van... nou wij krijgen nooit geen kinderen als ik dit zo lees !

ben benieuwd hoe het babyboom boek is !

L.sybje

19. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Ik lig in bed en ben vol van verdriet. Ik kan niet slapen dus kom hier maar even mijn hart luchten..
    Allereerst hartelijk bedankt voor jullie lieve woorden en steun!

Helaas gaan we onze derde kinderwens opzeggen.. ik kan het nog niet helemaal bevatten :cry: :cry: :cry:

Vanmiddag hebben we dus een gesprek gehad met de klinisch geneticus. Het syndroom waar het over gaat is wel is op te sporen door een apart bloedonderzoek, (we hadden het vanmorgen door de schock en de vele informatie niet helemaal goed begrepen, het hersenvocht is niet nodig) Dus gaan we maandag bloed laten prikken. Het is belangrijk om te weten of ons meisje dit heeft, na alle onderzoeken (MRI scan, metabolen onderzoek enz.) waar nog niets is uitgekomen is dit een mogelijkheid.
    De klinisch geneticus vertelde dat als het dit syndroom niet is, dat er aanwijzingen zijn dat dan eventueel ook andere erfelijke afwijkingingen de oorzaak kunnen zijn, maar daar kunnen ze nu nog niets van zeggen. Omdat onze dochter nog zo jong is en nu verder dan ontwikkelingsachterstand geen uiterlijke kenmerken e.d. vertoont is het op dit moment heel moeilijk voor hen om gericht te zoeken. Als het syndroom wat nu wordt onderzocht niet de boosdoener blijkt te zijn dan is er gezien de omstandigheden nog altijd een kans volgens de berekingen van 10 tot 15% dat we alsnog een kindje zouden kunnen krijgen dat het belast is met hetzelfde achterstand of in het ergste geval met een zware handicap. Ik weet niet precies waar ze dat percentage op baseren maar het heeft te maken met het onderzoek naar chromosomen (eerdere bloedtest) die ze een paar maanden geleden bij mij gedaan hebben, mogelijk ben ik ergens draagster van, maar de vraag is of dat de reden is van de achterstand van mijn dochter.
    De kans is ook aanwezig dat er geen sprake is van een genetische afwijking, maar dat er wat anders is, en zelfs dat het nog helemaal goed komt, maar voorlopig is er helaas nog niets over te zeggen. Op dit moment gaat het heel goed met haar, de laatste tijd zelfs zo goed dat wij denken dat het best eens helemaal goed kan gaan komen en ze haar achterstand in gaat halen! Dus over haar maak ik me niet zo'n zorgen dat het helemaal mis zal zijn. Vandaar ook dat ik deze uitslag niet had verwacht!

Wat onze kinderwens betreft zijn wij erg geschrokken van het percentage! 10 tot 15% klinkt misschien niet zo heel groot, maar weten we niet of we het aan zouden kunnen als we een derde kindje zouden krijgen dat zwaar gehandicapt is. Bovendien hebben we al twee dochters, we moeten ook rekening met hen houden, en wat dat in de toekomst voor hun zou kunnen betekenen. We kunnen ook geen jaren lang wachten tot er meer zekerheid is of dit percentage misschien minder wordt door uitsluitingen, want dat zou slopend zijn.
    We hebben er vandaag lang over gepraat, maar onze beslissing was hoe moeilijk en verdrietig ook, toch vrij snel duidelijk, we hebben besloten het zwanger worden te staken. :cry: :cry: :cry: Er komt dus geen derde kindje... Ik ben er zo intens verdrietig van!
    De wens naar een derde kindje weegt niet op tegen alle risico's en spanningen die het met zich mee zal gaan brengen als we het toch zouden doorzetten.. Ik wil ook niet voor de keuze komen te staan om een zwangerschap af te moeten breken als het mis is, of met constante onzekerheid en angst rond gaan lopen. Ik kan er nog wel weken over gaan nadenken maar wij weten nu al dat we dat niet aandurven.
    Het is nog zo vers, maar we gaan proberen ons de komende tijd te richten op wat we wel hebben, 2 lieve meiden, en daar zijn we heel gelukkig mee! Het zal een plekje moeten gaan krijgen, al voelt dat nu nog zo onwerkelijk... Gisteren was alles nog zo rooskleurig en vandaag is het net alsof ik in een andere wereld leef. Het is zo moeilijk.. :(

20. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla : hey meis . jeetje wat een verhaal zeg !
    ik kan me voorstellen dat dit gebeuren ontzettend moeilijk is voor jullie allemaal , het heeft impact op heel je gezin !
    Ik wil wel even zeggen dat ik het ontzettend moedig vindt dat jullie er voor gekozen hebben om in dit geval niet voor een derde kindje te gaan .
    Het is natuurlijk ook nog afwachten hoe je jongste dochter zich ontwikkeld , daarbij is je jongste dochter waarschijnlijk meer tijd en aandacht nodig ( wat heel logisch is ) een derde er bij kan het dan nog zwaarder maken voor jullie mocht het kindje ook die afwijking hebben !
    ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb !

heel veel succes meis en de rest van het gezin natuurlijk ook !
    mocht je even wat van je af willen kletsen dan pb je maar of via de msn .

L.sybje

Share This Page