PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    29 oktober: Makkie NOD/ Lot FM /
    31 oktober: Linda HSG
    1 november: Fleurrebel FM
    2 november: Lot FM
    3 november poohbear226 start clomid 150 mg (waarschijnlijk)
    4 november: Deborah waagt een test [-o< [-o< [-o<
    5 november: Cira NOD
    7 november: Cira naar de gyn voor vervolgplan; Mariska NOD
    12 november: Sas7 1e echo om te checken of het hartje klopt.
    21 november: Meisje0123 NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, nu HSG daarna IUI.
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg)
    Milla: 3 rondes hier geweest, helaas daarna zwanger worden voorgoed moeten staken vanwege mogelijke gentische afwijking. Komt af en toe de meiden die ze nog kent van hier steunen.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid, 50 mg om te beginnen.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerst fm achter de rug! Mooi eitje te zien! 30 Oktober bloed wezen prikken, maandag de uitslag of er een eitje is gesprongen!

Makkie: 3e keer Clomid 100 mg en Pregnyl (2e eitjes even groot!)achter de rug; nu weer op het wachtbankje.....pfff wat duurt dat lang...
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid.
    Sybje: nu eerst tot en met vrijdag orgametril kuurtje om op te schonen en volgende week clomid 100 mg en hopen op lekker dik bmslijmvlies
    Taliaa: nu aan de pil, daarna start clomid 50 mg

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    yups, als je de lijst wilt updaten moet je quoten en niet kopieeren, anders raak je het vette kwijt etc..

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

meiden, sorry ben laatst tijd beetje teveel met mezelf bezig geweest dat ik helemaal niet naar jullie gevraagd heb.... :oops: schaam me diep...

Hoe is het met jullie? Zal zou ook even de laatste lijst doornemen, ben ik meteen weer op de hoogte! Ik denk aan jullie hoor!

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    WHAHAHAHHA Makkie wat heb jij een gave banner onder je naam staan!

5. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie geef toch niks, ik zeg altijd maar zo je moet zelf eerst lekker in je vel zitten, voordat je naar andere kunt luisteren en voor die ander er kan zijn!

Ik ben het wachten erg zat!

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Cool he? Wil hem je wel mailen? Anders zoeken op google afbeelding, 'duimen' en dan de kleinste afbeeldingen selecteren....

vond um ook erg leuk en toepasselijk hahahaha

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Is ook wel zo, maar toch voel ik me schuldig....ja jij nog 5 daagje geduld, erg dat wachten he? We slepen je er wel door heen hoor meid! Hoe voel je je verder?

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Trouwens Makkie, ik vind het wel lekker hoor, met andere mensen meeleven! Dan duurt mijn eigen WACHTEN niet zo lang.
    Ik moet nog 3 weken, (balen hoor, als je zo'n lange cyclus hebt als ik) en in de tussentijd ben ik gewoon lekker net zo zenuwachtig voor anderen, dat houdt het spannend hoor!

x

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja dat is zo, als ik bv begin van de cyclus zit en ik moet nog lang wachten, dan ben ik ook veel met anderen bezig. En dan kun je idd ook heel zenuwachtig worden! hahahaha fijn dat iedereen zo met elkaar mee leeft!

Maar balen van de lange cyclussen.... jij slikt toch ook clomid?

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Wanneer ga jij testen?

Ik waag zondag al een test en dan woensdagochtend nog 1 voor dat mijn vriend zijn zwemmertjes moet inleveren! Ik weet niet hoe ik me voel :rolleyes: 's avonds ben ik soms beetje misselijk (kan ook achter me oren zitten) Me tepels zijn 'savonds best groot en gevoelig ook! Maar goed dat kan ook maar schijn zijn he!

me nicht vertelde mij dus eergister dat zij 7 weken zwager was, en het was totaal niet gepland, maar toch zwanger geraakt door de pil heen en ja dat doet dan wel even wat met je hoor! zo oneerlijk! Ze durfde me het ook niet te vertellen, omdat ze alles weet van mij! Ik heb gezegd dat het gewoon het leven is en ik het haar heel erg gun! Maar goed van binnen ben ik stik JALOURS :oops:

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Makkie: nee, geen medicijnen voor mij (behalve de Etos Zwanger Worden, hahahaha). Bij mij is er vanzelf een eisprong, heb alleen kralenkrans waardoor PCO voor de hand zou liggen. Ben bij de gyn terecht gekomen omdat wij al bij de fertiliteitsarts liepen voor mijn hubbie!

@ Deborah: Het zou toch wat zijn he, als ik hier maandagochtend inlog en zie dat het raak is bij jullie!

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik snap wat je bedoelt meid! tis ook niet eerlijk, tuurlijk gun je het anderen maar het steekt en jaloezie is heel normaal dan..... ik heb het ook hoor. Vriendinnen en zus raken allemaal in en zucht en een scheet zwanger......

13. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Ja 1 klap op een kont en tis raak, ligt voor ons totaal niet voor de hand maar goed! Genoeg getreurd onze dag komt ook! We moeten er alleen met ze alle voor duimen ;)

Wanneer ga jij testen? Of had je al een keer getest? Dan heb ik dat gemist!

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

nee ik heb nog niet getest.. ik zie het vandaag nog even aan....

en meid, onzen tijd komt echt nog wel! en hopelijk heeeel snel!

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    he meiden geef niet op he. Ook met zwak zaad kan het raak zijn hoor. je hebt er maar 1 nodig. Bij ons was de vorige ronde de samenlevingstest erg slecht qua zaad, en zie de ronde erna ons resultaat.
    Makkie ik heb ook een paar dagen ongeloofeliijke ongi krampen gehad, maar dat schijnen dezelfde krampen te wezen als een innestelling. Ik zou gewoon zeggen, even testen en dan weet je het, en dan krijg je weer een beetje rust.
    @deborah spannend joh. Ik zal voor je duimen.

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @lot23 hoe was je fm. Groeit het al een beetje. Offeh heb je het al geschreven en ben ik nu in de war.

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

nou hier is het over en uit...... ik verlies al heel iets bruin/oranje prut..... helaas :(

18. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    :( :( :( :( :( heb je ook gevoel dta je ongi moet worden nu?

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    ooohhhh makkie, wat jammer nou. Maar je hebt nu wel weer zekerheid. Op naar de volgende ronde. Dit was de generale repetitie en de volgende rond is gewoon raak. Ik voel het gewoon.

20. Milla

Milla Niet meer actief

Makkie, wat jammer, hopelijk is het volgende ronde raak!

@ all, gisteren een brief gehad van het verslag van de klinisch geneticus. Daarin staat dat de kans op herhaling bij een volgend kind 25% is wanneer onze dochter het fragileX syndroom zou hebben, anders is het percentage kleiner dan 3% op herhaling.. Vreemd ons is toch echt een ander verhaal vertelt.. (sowieso 10-15%) Toevallig daarna gesprekje gehad met een van de therapeuten van onze jongste dochter. Zij zegt dat onze dochter de symptomen van het syndroom niet heeft.. We wachten even de onderzoek resultaten af en hebben opnieuw een gesprek aangevraagd met de klinisch geneticus, ik durf niet meer te hopen, onze gevoelens worden in een week tijd wel alle kanten op geslingerd, maar als het percentage straks echt maar 3% is dan...... ik durf het nog niet eens te typen..ben bang dat we ons weer blij gaan maken met een dode mus! ](*,) We vragen sowieso een second opinion aan, want het is allemaal zo onduidelijk!

Share This Page