PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    JIPPPPPPPPPPIEEEEEEEEEEEE!

IK BEN BLIJ VOOR JOU MILLA!

(en ook voor ons want wij kunnen jou hier niet missen!)

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

Milla, wat ene goed nieuws zeg! super joh!

debora, ik duim nog ff verder en idd geen bloed geeft moed!

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @milla hoera dat is goed nieuws. Zet hem op.

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Sas, hoest met jou?
    Ik hoop dat ik je snel kom volgen!

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Milla wat fantastisch nieuws! De clomid had je al toch? Dus kunnen jullie lekker door! Hoop dat het snel raak is bij jullie.

Deborah geen bloed geeft inderdaad moed he en natuurlijk het vage testje. Kom op lijkt me een goed streven mandelijks minimaal 1 meid zwanger !

Hier heb ik nog niet getest. Net wel twee testen in huis gehaald. Misschien dat ik straks test anders morgenochtend. voel me rar heb 's ochtends ook gewoon honger (heb ik normaal nooit) nog steeds licht misselijk en een raar gevoel in de buik, maar het kan ook wel weer de clomid zijn dus nog even afwachten maar. (begin overigens wel zenuwachtig te worden)

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ohhh Cira, ik word ook zenuwachtig voor/van jou!
    Spannend hoor!

7. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla geweldig voor je!

8. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve en enthousiaste reacties!

Cira en Deborah wat spannend!
    Ik duim voor jullie! [-o< [-o< [-o<

9. Milla

Milla Niet meer actief

Deborah op welke cyclusdag heb jij je eisprong gehad als je ei gesprongen is? Als het later dan dag 14 is moet je er vanaf dat moment nog 14 dagen bij optellen voor je je NOD hebt, kan het zijn dat jou NOD later valt?

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja dat klopt ik moet uitgaan van een cyclus van 30 dagen omdat mijn ei misschien op de 16de of 17de is gesprongen, ik had net me gynocloog aan de lijn, ze had alleen geen uilsgaen voor me omdat er wat fout is gegaan met de papiertjes, donderdag belt ze me op! Dus hopelijk ben ik dan nog niet ongi geworden! Ze heeft donderdag dan ook meteen de uitslag van de zwemmer van mijn vriend

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ Milla: wat een kippenvelbericht joh! wat fijn voor jullie! ennuh, welcome back in the running:) we gaan er voor! ik neem aan dat je de pil 21 dagen moet slikken en dan ongi en dan start clomid (ik slik nu nl ook de pil)
    maar ehm echt super gaaf!

@ all heeft iemand antwoord op mn vorige vragen? (wat er na de eerste FM gaat gebeuren?)

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @cira en deborah. Meiden wat spannend voor jullie zeg. Ongi krampen heb ik ook gehad en een raar gevoel in mn buik heb ik nog steeds. Dus het kan nog alle kanten op bij jullie. Ik ben benieuwd naar de uitslag van jullie testen.
    @taliaa. na die 1e fm komt er waarschijnlijk een 2e een paar dagen later of een week later om te kijken of het eitje gegroeid is. Verder moet je dan nog een keer bloedprikken om te kijken of het eitje gesprongen is.

@meisje met mij gaat alles goed. Ik sta nu ook moe op en val s'avonds rond een uur of 9 a half tien om van de slaap. Enneh ik zit snel vol van het eten en ik ben s'avonds erg misselijk. Op m'n buik slapen gaat helemaal niet meer ivm de zere boops en ik wordt dan harstikke misselijk. Na een week slecht slapen ben ik gewend om op een andere manier te slapen.
    Van de week het 9maanden dagboek gekocht en daar staan een hoop handige tips in. En ik ga me aan het einde van de week opgeven voor moeders voor moeders. Mooie pregnyl spuiten voor jullie bijelkaar plassen. grijns.
    Maandag mn 1e echo. Die vind ik echt wel spannend. Mannetje gaat gelukkig mee.
    Ik hou jullie op de hoogte

13. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Milla wat ontzettend fijn voor jullie!!!

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Taliaa: inderdaad, zo gaat het bij een FM. Ik heb er een gehad op dag 10. Toen zagen ze niks. Toen op dag 17, toen was er een eitje van 1,3 centimeter. Toen ben ik op dag 20 teruggekomen, toen was het ei inmiddels 1,9 centimeter. Toen mocht ik een week later nóg een keer komen en hebben ze gekeken of het eitje er nog zat of gesprongen was. Het laatste was het geval (er was blijkbaar ook een soort littekentje van te zien, dus ze wisten het echt zeker) en mocht ik bloedprikken om te kijken of de waardes allemaal goed waren. N.a.v. die bloeduitslagen kregen wij toen een gesprek bij de fertiliteitsarts.
    Succes

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    pfft, dus er staat ons nog heel wat te wchten, sjonge...
    ehm, als het eitje is gesprongen, watvoor waardes moeten ze dan nog checken?
    oh, voel me redelijk een leek..

ik ben benieuwd hoe ik het allemaal moet regelen op mijn werk. Ik werk dan wel onregelmatig, maar als ik moet werken kan ik écht niet weg op mijn werk..sjipsie
    ik dacht eigenlijk ik krijg een FM en dan zien ze of er een eitje wel of niet groeit en dan is het verder afwachten
    maar als het eitje op dag 10 nog niet in zicht in, dan is er dus nog wel een kans dat het alsnog komt?
    oeioei, ik vind het allemaal zo spannen!
    wrs over ong 2 weken is die FM...
    Ben in staat om vandaag te stoppen met de pil (dag 19) ipv dag 21, zal dat veel uitmaken? of ben ik nu echt een domme doos.. (t duurt mij allemaal zo lang:()

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Taliaa,

over dat stoppen met de pil: ik heb geen idee hoor, ik zou het niet doen als de dokter gezegd heeft dat je tot de 21 ste dag door moet slikken.
    Bij ons in het ziekenhuis kon in eigenlijk al die keren rond 08.15 - 08.30 uur terecht, dat scheelde want dan kon ik op tijd naar het werk.
    En inderdaad, als ze nu nog niets zien, zullen ze waarschijnlijk gewoon een nieuwe afspraak met jou plannen over een paar dagen!

17. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa, met puregonprikken had ik 3 fm controlles per week. Ik plande dat altijd erg vroeg, maar soms ging dat niet en dan ging ik tussendoor. Mijn leidinggevende is op de hoogte, dus dat scheelt. Die geeft me ook de ruimte om naar het ziekenhuis te gaan. Ik zou het ook maar overleggen op het werk. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.

18. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa ik zou je ook het advies willen geven om te overleggen op je werk. Ook zou ik de laatste drie pillen wel nemen op doktersvoorschrift he ;)

Sas spannend hoor maandag de eerste echo!

Meiden ik weet niet wanneer ik ga testen, maar ik moet me echt bezighouden om de tijd door te komen. :oops: ben zo zenuwachtig zo erg heb ik het nog niet gehad. :rolleyes:

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    tja, ik zal toch iemand op de hoogte moeten stellen. Maar weet niet goed wie.. Ik ben haast bang dat ik iedereen op de hoogte moet brengen. (team van 7 personen) Want als ik niet kan móet er iemand anders komen werken.. zucht...
    ik wacht iig ff die eerste FM af.. 1 voordeel ik werk eigenlijk nooit van 800-1700, behalve in het weekend en de vakanties, dus kan altijd wel een keertje overdag, nu maar hopen dat de gyn ook flexibel is...
    ennuh, nee zal niet eerder stoppen met de pil, dus nog 3 dagen=2 pilletjes en dan hopelijk de komende tijd niet meer nodig!
    Is ook psychisch hoor: je wilt graag een beeb en je slikt de pil..

bedankt voor de duidelijke antwoorden, ik ga maar eens even iets doen...
    liefss, Taliaa

20. Milla

Milla Niet meer actief

@ all, nogmaals bedankt voor jullie hartverwarmende reacties!

@ Taliaa, ik heb ook ondezoek gedaan naar de pil en stoppen, ivm mijn situatie, maar ik lees hele verschillende verhalen, somigen hoeven de pil maar 11 dagen te slikken... Ik heb ook even contact opgenomen met de gyn, maar ik moet juist nog een paar daagjes langer doorgaan dan 21 dagen, nog 5 pillen meer slikken, ik weet ook niet waarom, je zou met je gyn kunnen overleggen..

Wat fm's betreft als je op de 10e niet kan is dat misschien geen punt, gewoon aangeven en misschien mag je dan een dag (of twee) eerder komen. In mijn cyclus zou dag 10 op een zaterdag vallen en dan deden ze geen fm op vrijdag kon ik niet dus ik moest op donderdag komen. Het is altijd in onderling overleg, een dag kan namelijk ook in het weekend vallen. Schuiven moet dus mogelijk zijn! Succes.

@ Sas, fijn dat het zo goed met je gaat! Even een vraag: Jij schreef een week of wat geleden geloof ik in dit forum dat als je de pil hebt geslikt Clomid niet zou werken, hoe zit dat precies?

@ all ik moet tot en met 22 november de pil slikken, 5 dagen langer dus, waarom weet ik niet, op somige sites lees ik dat je al met 11 dagen kunt stoppen om ongesteld te worden, maar goed, wat moet, moet maar.
    Dan mag ik op dag 3 met clomid beginnen, maar hopen dat er nu geen enge dingen meer tussen komen!

Deel Deze Pagina