hai meiden, @ milla, ok ik ben dalijk 2 weken eerder uitgerekend, maar beval dan gewoon pas bij 42 en jij bij 40 weken, afgesproken? haha, de kracht van positief denken he? oh ik heb echt vreetzin, heb nu gewoon al een hele zak kruidnoten op...hmmmmm en ik voel me niet eens schuldig. Ik ben ongesteld, mn hormonen staan op zn kop en morgen start ik met clomid, dan zal het allemaal wel erger worden alles voor het goede doel... Liefss, taliaa
Hoi dames, weer terug van een heerlijk weekendje valkenburg rustig even alles geprobeerd een plekje te geven....en lekker genoten! wat hebben jullie veel gekletst hoop maar dat ik niemand vergeet! sas super zeg een mooie echo fijn dat je het hartje zag kloppen! hoe voel je je verder? milla vervelend dat je niet ongi bent geworden stuur de mijne wel door naar jouw makkie 3 eitjes spannend zeg hoop dat er 2 doorgroeien dan kan je ervoor gaan! mariska gelukkig ben je de clomid niet vergeten! cira balen dat je ongi bent geworden hopelijk is de hsg gewoon goed en kunnen jullie verder! linda hoop dat het bij jullie snel raak is! deborah hoe voel je je? chantje al een mooie foto van je buikje gemaakt! poohbear succes met clomid 150mg hoop dat het goed zijn werk doet! sammvkylian ik hoop dat er een eitje groeit! stef, meisje en andere dames op de wachtbank succes en november is gewoon een maand met allemaal goed nieuws! de dames die ik vergeten ben allemaal alle succes van de wereld! Hier gaat het aardig vind het erg moeilijk van me broertje en hij vind het heel erg voor ons en hij moet het ook een plekje geven ineens vader worden wat niet gepland is dus probeer hem gewoon te helpen. Ik hoop dat ik een poos samen zwanger mag zijn met mijn schoonzusje! verder voel ik me goed en ga er van uit dat het niet raak is maar dat is ook zelfbescherming want nu nog een tegenslag word denk ik even moeilijk, volgende week zullen we het weten denk dat ik maandag of dinsdag mijn nod heb!
@ lot: welkom terug van weggeweest meid! Fijn dat je wel lekker genoten hebt van het weekend! Hoop ook dat je samen met je schoonzussie lekker zwanger mag zijn! We gaan er gewoon voor: November wordt de maand van ons allemaal! xxx
hee meiden, ik heb vanmiddag nog een keer de fert.arts gesproken omdat ik graag wilde weten of ik niet nu al iets kon doen aan mijn te dunne baarmoederslijm. Volgens haar kan dat niet midden in een cyclus, zal dus de volgende cyclus zijn. Ze is dan ook grote voorstander ervan dat mocht ik deze ronde niet zwanger raken, ik de volgende cyclus met spuiten ga beginnen. Omdat clomid een Anti Vrouwelijk hormoon is, tast dit het baarmoederslijm aan (hoeft niet bij iedereen zo te zijn hoor!). Hierdoor is de kans op een zwangerschap nog kleiner, omdat het vruchtje zich niet goed kan innestelen. Met spuiten krijg je wel vrouwelijke hormonen binnen, dus dit is wel gunstig voor het baarmoederslijm..... Andere vraag: mijn mannetje en ik hebben zoiets van we gaan er gewoon voor, ook al heeft ze een beetje afgeraden om te gaan klussen.... maar de kans dat er 1 bevrucht wordt is al klein, laat staan 3 toch? Wat zouden jullie doen? Ze heeft het ons niet verboden, maar we waren wel gewaarschuwd....
Makkie, ik wil je niet ontmoedigen maar denk er goed over na.. De kans is aanwezig dat je een drieling krijgt. Dit klinkt misschien leuk, maar een meerling zwangerschap neemt veel risico's met zich mee zoals te vroeg geboren kindjes met alle gevolgen van dien.. en die kunnen groot zijn... Een 'zorgkindje' met bijvoorbeeld een ontwikkelingsachterstand is erg zwaar, over couveuze periodes, kans op onrijpe longen en hersentjes nog niet te spreken, wat dat eerste betreft spreek ik uit ervaring. Te vroeg geboren kindjes hebben vaak problemen met ontwikkelen en meerlingen worden vaak te vroeg geboren. De gyn raad het niet voor niets af. Je hebt nu 3 eitjes, wie weet worden het er wel 2 of 1 dan ben je tenminste zeker.. Als je nu al zoveel eitjes hebt, dan zal het de volgende ronde toch vast zeker ook wel lukken om er 1 of 2 te broeden? Nogmaals het is je eigen keuze en ik snap hoe graag je zwanger wilt worden en dat je dan geen kans voorbij wilt laten gaan, maar er zitten echt grote risico's aan vast! Probeer anders eens te googelen op drielingen/ risico's meerlingzwangerschappen, je zult verstelt staan van het aantal 'probleemgevallen'.
@ milla, dank je voor je reactie! Alle opmerkingen zijn welkom! Alleen vroeg de arts of we de afgelopen dagen nog geklust hebben, we hebben de afgelopen 3 dagen elke dag geklust. Volgens haar kunnen deze zaadjes nog voor een zwangerschap zorgen.... denk dat het idd beter is even niet te klussen na mijn fm woensdag. Als dan blijkt dat er 1 of 2 zijn, dan kunnen we gerust verder klussen. Mochten het er 3 blijven, dan kunnen de zaadjes die nu wachten misschien nog wel voor een zwangerschap zorgen. We willen idd geen kans laten lopen, maar teveel risico's lopen willen we al helemaal niet.... denk dat ik niets anders kan doen dan woensdag afwachten!
Ik ga voor je duimen dat er 1 of 2 mooi door gaan groeien! Ik heb gebeld en moet trouwens echt 10 dagen provera slikken, omdat de gyn zeker wil zijn van een ongi.
Goh wat balen zeg dat het nu allemaal weer wat langer duurt. Dus 10 dagen provera en dan na 4 dagen stoppen ongi? Of werd dat bij provera anders?
14 november: Makkie nogmaals FM, nu bij fert.arts (3 eitjes...!) 14 november: Linda ongi na orgametril? 16 november: cira HSG onderzoek 20 november: Taliaa allereerste FM 21 november: Meisje0123 NOD/ Milla laatste Provera 23 november: Stef82 NOD 24 november: Mariska FM 29 november: Sas 2e echo 30 april: Chantje Uitgerekend 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI. Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 6e ronde clomid (5e met 100 mg). bij ongi bellen voor HSG en daarna spuiten met IUI. Milla: Nu aan provera dan ongi afwachten daarna beginnen met 40 mg clomid Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober. Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ... poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg! Deborah: Eerste ronde clomid en waarschijnlijk toch echt zwanger nu Makkie: 12/11 fm gehad, 3 eitjes links... geen pregnyl gekregen. Mogen nu niet meer klussen . Woe 14/11 opnieuw fm en nu blijvend onder behandeling bij de fert.arts. Baarmoederslijm te dun.... Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. 3-11-07 IUI , met een ei van 22 mm Sybje: 1 ei van 22 mm ! nou hopen dat het een goed ei is .... Taliaa: 11/11 ongi, 13/11 start clomid 50mg en 20/11 1e FM stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten
Makkie Linda zullen we binnen kort gewoon voor een zwanger date gaan? Ik ben onder behandeling in het riierenland ZKH Tiel. Makkie ik zou het een moeilijke keuze vinden, je moet echt doen wat jullie zelf willen. Milla ik moest de provera ook 10 dagen slikken. Ik weet niet meer hoelang het duurde alvorens ik ongesteld werd. Sas gaaf van je echo lijkt me echt zo'n machtig gevoel. Lot, Meisje, Stef en de rest op het wachtbankje ik duim voor mooi nieuws! Mariska, Taliaa en de rest wachtend op een ei. Ik duim voor mooie eitjes! Nou ik ga gauw slapen moet morgen weer werken na twee weken vakantie. Kan ik ze gelijk mededelen dat ik een vrijdag er ook niet bent. (lekker kort weekje zo 8) ).
Hello dames! Hier een ongeduldig meisje... Wat duurt het wachten lang he. En ik weet niet of ik nou dénk dat ik iets voel, of dat het zo is. Pijntjes, misselijk, ik weet het niet. Nou ja, nog 8 nachtjes slapen! Milla, hoeveel dagen voor jouw NOD testte jij ook al weer positief bij jouw kindje(s)? Doei!
Op het uur af 9 DPO en 5 dagen voor NOD. Precies op donderdag avond rond 22.30 had ik een eisprong, dit weet ik door FM's (op woensdag en vrijdag) en ik heb de eisprong gevoeld, en op zaterdag avond de week daarna teste ik om 22.00 in de avond(!) met clear blue, niet de digitale maar de gewone, positief. Er kwam een lichte streep te staan, maar toch duidelijk een streep, geen indrooglijntje ofzo, en een streep is een streep! Ik had op dat moment nog echt geen positieve test verwacht, vooral omdat het nog zo vroeg was en ik ook nog eens in de avond testte in plaats van in de ochtend. Toch was ik zwanger! Of je al vroeg positief kunt testen hangt af van hoe snel de innesteling heeft plaats gevonden, en hoe snel het HCG zich opbouwt. Met een waarde van 25 MuI kun je positief testen. Er zitten wel risico's aan. Als je rond de tijd van 9 DPO niet positief test wil dat niet zeggen dat je niet zwanger bent. Ook als je wel zwanger bent kan het nog mis gaan voor of tijdens NOD, maar het vruchtje is dan wel al ingenesteld geweest. De kans op misgaan is overigens in de derde week net zo groot als in de 4e 5e of 6e week. Dus alleen daarvoor hoef je het niet te laten, want dan kun je net zo goed pas na 12 weken gaan testen, maar je moet er wel rekening mee houden dat het kan gebeuren.
Nog 1 tip: Als je gaat testen zorg dan dat je van te voren niet al te veel drinkt, en dat de laatste keer dat je geplast hebt zeker 4 uur daarvoor is geweest.
Hallo Dames, Ik heb een paar brandende vragen. Ik ben al op internet aan het zoeken geweest maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Ik denk dat ik misschien ook PCO heb. Ook al is het me niet precies duidelijk hoe en wat! Toen ik 16 was is er bij mij een cyste geklapt in mijn buik, terwijl ik gewoon aan de pil was! In het begin toen ik gestopt ben met de Pil (nu 8 maanden geleden) kreeg ik telkens rond de eisprong weer dezelfde pijnen als toen ik 16 was. Ben Naderhand helemaal onderzocht en toen bleek dat er weer een cyste zat. Hier moest ik me niet druk over maken want dit zou zich vanzelf weer oplossen? ik dacht dat deze cyste toen 2mm groot was. Nu ben ik 25 en willen wij graag zwanger worden. Begin ik toch twijfelen? Kan iemand me wat meer vertellen over PCO. En heeft hier iemand rond z'n eisprong ook last gehad van erge pijnscheuten? Groetjes,
Hoi Bemy, PCO heeft niets met 'geklapte cystes' of pijnscheuten bij een eisprong te maken. Maar met afwijkende hormoonhuishouding. Bij Vrouwen met PCO willen er te veel eicellen groeien, al deze groeiende eicellen geven het hormoon oestrogeen af. Omdat er dus ineens veel te veel oestrogenen vrijkomen, 'denken' de hersenen dat er al een eitje op springen staat en wordt de hoeveelheid FSH hormoon (het hormoon dat voor de eigroei zorgt) flink beperkt. Hierdoor groeien eitjes gewoon niet door. En als een eitje niet doorgroeit kan het ook niet springen en is er dus geen kans op een zwangerschap. Of je wel of geen PCO hebt, kan alleen een gynaecoloog bepalen doormiddel van een inwendige echo, vaak samengaand met bloeduitslagen. Kenmerken van PCO zijn vooral langere cyclussen en het ontbreken van een eisprong en daardoor uitblijven van de menstruatie. Overgewicht en overbeharing komt ook veel voor, maar het blijft een syndroom, dus niet iedereen heeft alle kenmerken. Op internet is heel veel informatie te vinden.. Persoonlijke tip: als je twijfelt of dat je PCO hebt, ga dan eerst een paar maanden temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt, wanneer die is en hoe lang je cyclussen duren. Als alles normaal is, is de kans groot dat je geen PCO hebt, of in ieder geval daardoor niet beperkt bent om toch zonder medicijnen zwanger te raken.