PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, hier nog zo'n vage klacht....
    Ik ruik volgens mij in eens veel meer dingen!
    Kwam gisteren bij een klant en dacht dat ik gas rook.
    Kwam vandaag in de parkeergarage bij kantoor en rook van die zoete koelvloeistof.
    Gisteravond zat ik voor de tv en ik denk: wat ruikt het hier zo zoet, is het de dubbelfris van mijn hubbie (en dat drinkt ie altijd en is me nooit opgevallen).
    Ik maakte me vanochtend op en toen dacht ik: wat stinkt dat poeder van die make-up toch! Gebruik ik overigens al jaren...

Kortom, ik ben positief gestemd!
    Mannetje maakt zich veel zorgen dat als het mis is, ik helemaal over de flos ga. En ja, dan zal het wel weer heel erg tegenvallen.
    Ik heb overigens dat van dat ruiken niet tegen hem gezegd hoor.
    Denkt ie helemaal dat ik totaal geschift aan het worden ben ;)

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

@meisje: nou dat klinkt heeel positief! Ik hoop het zo voor je!

3. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dankje wel meiden ....nou moet ik alleen nog wachten .....minstens nog 8 dagen.......nou ja zal wat afleiding gaan zoeken ....

L.sybje

4. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik zla voor je duimen!

En voor de rest natuurlijk ook!

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @deborah : dankje wel ! hoe voel je je verder ?

L>sybje

6. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja voel me eigenlijk niet anders dan normaal! Heb echt nergens last van dus tos nog moeilijk te bevatten dat het echt zo is! maar goed misschien komt daar woensdag wel verandering in als ik de echo heb gehad

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Deborah: fijn dat nergens last van hebt toch? En heel veel plezier woe met de echo! Super!

Milla: ben je verder gegaan met Provera? Is de ongi niet verder doorgezet?

All: krijg steeds meer buikpijn door de pregnyl. Denk dat het niet zo heel lang meer duurt tot de eisprong. Vanavond weer aan de bak (voor de 4e keer op een rij... arm mannetje van mij...hihihihi)

Verder met iedereen alles goed?

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @deborah : fijn dat je verder geen klachten hebt , spannend zeg woensdag je eerste echo !

L.sybje

9. Milla

Milla Niet meer actief

Mijn ongi is gestopt en ik ben gister weer verder gegaan met de provera, volgende week woensdag neem ik de laatste.

10. Milla

Milla Niet meer actief

Spannende weekjes komen eraan met al die meiden op het wachtbankje, ik hoop dat jullie naam snel roze wordt!
    Mijn vorige gevoel dat er minimaal 1 zwangere zou zijn klopte (Deborah) Nu heb ik het gevoel voor de komende 2 weken dat er 2 zwangeren bijkomen, dat twee van jullie vijven (Lot, Makkie, Stef, Sybje en Meisje) zwanger zal zijn deze ronde! Het is maar een stomme gedachte hoor, ik zou niet weten wie en het liefst allemaal, maar het schoot echt ineens door mijn hoofd heen.

@ Meisje, het wel erg vroeg om al dingetjes te kunnen merken, als dat al zo is dan is het HCG hormoon in ieder geval al goed aanwezig!

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ahum heb nu 3 pendels voor nov 2 x een jongen en 1 keer een meisje ......
    pin me er niet op vast maar houd het wel in mijn achterhoofd ......zit hier de hele dag al te trillen van geluk ......en dan heb ik het alleen nog maar over een goede eisprong .......

L>sybje

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,199
    113
    Brabant
    hoi,

@ sybje; gefeli met je eisprong! ik snap het! ik ga ook helemaal feesten als ik een eisprong heb gehad:)

@ milla; hoeveel dagen provera moet je nu nog? we duimen he!

@meisje: spannenddespannend hoor! klinkt goed allemaal! (niet dat ik er verstand van heb, maar toch..)

@ all: hier begint de ongi al een beetje op zn eind te lopen:) Willen jullie met me meeduimen dat het ook echt zal stoppen? ben wederom bang dat ik spotting blijf houden:( dusss..
    verder... kan ik al een banner maken? ik heb nu de 3e clomid geslikt, en moet nog 2 dagen.. Wanneer kan ik mn ei verwachten en wanneer mn NOD? Hoe zat dat bij jullie? of zal ik nog ff nergens vanuit gaan? dalijk heb ik geen ei:(
    Oh en heeft iemand van jullie langer dan 6 maanden clomid geslikt? want staat dat het maar een half jaar mag, maar wat als je dan nog niet zwanger bent en geen IUI wilt?

liefss, Taliaa

13. Milla

Milla Niet meer actief

Ja je kunt een banner maken, alleen is die nog niet zeker, het kan zijn dat je hem gaande weg je cyclus nog moet aanpassen..
    Met clomid is de eisprong heel wisselend. Ik heb er laatst vanalles over opgezocht en gemiddeld ligt het rond de 17e cyclusdag, maar kan net zo goed al op cyclus dag 13 of pas op cyclusdag 24 zijn.

Wat ik zelf doe is het volgende.. Ik ga wat betreft de banner en het nod lijstje uit van een eisprong op cyclusdag 18.. En dus zou de cyclus dan 32 dagen duren. Zodra ik mijn eisprong gehad heb en deze is niet op dag 18, dan pas ik mijn banner en mijn NOD datum (2 weken na de eisprong) gewoon aan. Zo heb ik toch een richtlijn..

Wat jou andere vraag betreft, ik geloof dat ik het antwoord daar op wel weet, maar denk dat bijvoorbeeld Lot en Sas je dat beter uit kunnen leggen.

Oh ja, en ik moet tot en met volgende week woensdag provera slikken, officeel ben ik afgelopen maandag begonnen

14. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

heb op je ene vraag bij clomid topic al antwoord gegeven, komt op het zelfde neer als milla zegt :)
    en ik zit al een 1.5 jaar aan de clomid en dit is de 10e keer nu dat ik het slik.
    als je geen IUI wilt, kom je automatisch al bij ivf.
    maar....voor je IUI krijgt kun je eerst ook nog gewoon hormonen spuiten. dan spuit je eerst bv puregon en als je eitje dan groot genoeg is krijg je een pregnyl spuit waar je eitje van gaat springen, de rest mag je dan nog zelf doen. :)
    IUI gaat hetzelfde alleen word eht zaad dan hoog ingebracht ;)

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

hihihi die syb! Kan het me helemaal voorstellen! Keil lekker gevoel he? En die pendels.... wel heeeel spannend zeg! Laten we het hopen! Ik was gependeld dat ik in febr 08 zwanger raak van een jongetje... lijkt me geweldig! Maar hoop stiekum toch wat eerder hihihihi!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

vraagje over IUI: doen ze dat alleen als het zaad van de man niet goed/wat slechter is? Of als je bv. vijandigbaarmoederslijm hebt? Anders hoeft dat toch niet?

17. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,199
    113
    Brabant
    @ milla en sam: dank u dank u! ik ga iig ff mn NOD uitrekenen, dan zie ik het wel..
    En over de IUI, dat vroeg ik omdat ik (wij) dat eigenlijk niet willen.. (dus ook geen IVF) iig daar willen we nu helemaal niet aan denken, dan maak je jezelf alleen maar gek. maar toen ik zag dat je met clomid maar 6 maanden door mag gaan... schrok ik wel wat.
    maar ehm dus er zijn ook meiden die het langer slikken, bedankt iig!
    En eerst maar eens kijken of het uberhaupt aanslaat..

liefss, Taliaa

18. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

nee hoor doen ze ook als alles goed is en de clomid niet aanslaat ;)

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Gewoon positief zijn! het gaat harstikke goed aanslaan en je bent gewoon binnen 6 maanden zwanger! Ik slik het nu 4 maanden (eigelijk 5 maar een ronde deed het niets...) maar zolang het zijn werk doet, denk ik dat je dan niet meteen bij 6 maanden hoeft te stoppen. Idd zijn er meiden die het al veel langer slikken....

20. Milla

Milla Niet meer actief

Volgens mij zijn het gewoon procedures die je moet doorlopen (van de verzekering) voor je aan ivf mag beginnen, IUI hoort daar in vele gevallen volgens mij ook bij. Sas vertelde dat ze eerst alle dosissen clomid doormoest van haar verzekering voordat ze aan wat anders mocht beginnen, ook al sloeg de clomid niet aan. Maar ik geloof dat IUI een volgend middel is nadat medicijnen niet aanslaan maar ook bij stellen waarbij de vruchtbaarheidsproblemen gewoon niet te verklaren zijn, krijgen toch IUI ook al is het zaad enzo gewoon goed.

Share This Page