PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    @ milla, gefeli met de baan van je man! en super dat er evt begrip voor zal zijn!
    Morgen alweer laatste provera! en dat je dan maar snel ongi wordt!
    Ennuh, je geeft me weer moed!:) Ben nu alweer zenuwachtig voor vrijdag...
    mja...

2. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hallo Meiden

jeetje zeg ik heb veel gemist ;)

Meisje GEfelicteerd! Een streep is een streepn zeggen ze!
    Stef jij ook van harte Gefelicteerd! jeetje zeg steeds meer positief nieuws, ik hoop dat de hormonen naar jullie alle overslaan!

Hier gaat alles goed, alleen erg moe! kan hele dag wel slapen! Ben al helemaal aan het idee gewent! We zitten ook al plannen te maken voor aankomende zomer ;)

Wel wil ik graag een andere baan, ik werk nu 24 verdeeld in 4 dagen, maar ik wil graag 27 uur in 3 dagen gaan werken! Ik heb solliciteerd bij een kinderdagverblijf hier om de hoek en ze hebben me uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek! Maar dames ik moet wel aan hun vertellen dat ik zwanger ben toch?

Meiden ik duim voor jullie alle!

3. Milla

Milla Niet meer actief

Deborah, wat lastig zeg..
    Officieel ben je niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent.. Je kunt er altijd tot 12 weken mee wachten. Het is wel netjes en eerlijk als je het wel zegt, maar ik denk dat ook al mag het officieel niet mee tellen, je de kans op de baan aanzienlijk verkleint, vooral omdat ze weten dat je straks 3 maanden uit de running bent en ze je zwangerschapsverlof moeten gaan betalen, en er meer kans is dat jij je ziekmeld, vaker weg bent ivm controles enz.. Tja om er niks over te zeggen is misschien ook niet netjes. Maar goed, persoonlijk zou ik het nog even stilhouden en het pas met 12 weken vertellen omdat je daar nu eenmaal het recht toe hebt.

4. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja oke maar stel ik hou het nu geheim en ik krijg de baan en ik zeg na 6 weken ik ben 12 weken zwanger, dan kunnen ze ook weigeren om mij een vast contract te geven en dus mijn zwangerschapsverlof niet te betalen, dan ben ik verder van huis toch?

5. Milla

Milla Niet meer actief

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken...
    Hoe lang duurt je eerste contract eventueel?
    In dat geval kun je maar beter eerlijk zijn. Hoe dan ook, succes!

6. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Het is nu zo dat je eerst 3 maanden krijgt dan half jaar en dan pas een jaar contract

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    He Dames,

ik heb een foto van mijn test in mijn album gezet.
    Zoals gezegd is ie heel wazig, kreeg het fototoestel niet scherp.
    Ik zie (op de foto overigens niet zo goed) een duidelijke streep, geen twijfel mogelijk, maar hij is wel heel licht...

8. Milla

Milla Niet meer actief

Jeetje, ik wist niet eens dat dat bestond, een drie maanden contract :confused: Ik zou het gewoon eerlijk vertellen, en mocht het je niet lukken nu een baan te vinden gewoon pas na je bevalling te switchen.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    @ deborah,je moet maar eens kijken of dat wel mag.. (van die contracten) je mag nl maar een x aantal keer een tijdelijk contract krijgen bij dezelfde werkgever...

@ meisje. Heb ff zitten spelen met je foto,verkleinen contrast etc, en zie ook wel een streep...:)!
    Als hij net zo dik is als de andere streep en blauw, dan kun je er echt vanuit gaan meid! (heb nl een keer een dunne streep gehad bij cb, en die van neg..)

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hoe moet de streep staan horizontaal of verticaal?

11. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Het is niet bij dezelfde werkgeven het voor andere werkgever

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    Dat is toch bijdezelfde werkgever?

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    De horizontale streep is de controlestreep, de verticale de 'hcg'-streep.
    Hij is idd blauw en net zo dik, maar gewoon lichter.
    Ik ben eigenlijk overtuigd van het feit dat ik zwanger ben, in de bijsluiter staat heel expliciet dat de donkerheid van de lijn niks zegt, en dat het er alleen om gaat dat je een verticale lijn ziet.
    En die zie ik duidelijk!

14. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    nee het is niet bij mijn zelfde werkgever dan zou me contract gewoon doorlopen voor onbepaalde tijd, tis bij een heel nieuw bedrijf

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @deborah. Ik zou nog niets zeggen. Je bent pco patient en die hebben een verhoogt risico op een MK. Als ze het na de hand aan je vragen waarom je niets gezegd heb kun je dit als reden aanvoeren en dat je eerst de kritieke weken voorbij wilde zijn. Mocht dan je 6 maanden contract niet verlengd worden (moeten ze een andere reden aangeven dan zwangerschap, want dat mogen ze niet gebruiken) dan wordt je zwangerschapsverlof door het uwv betaald. Tegen die tijd dat het verlend moet worden weten ze al hoe je werkt en willen ze je meestal toch houden, of je moet er voor die tijd een potje van maken. Ik zou niets zeggen. Ik zit zelf in het zelfde schuitje. Ik kan nu een vast contract krijgen, en ik hou nu ook mn mond dicht. Eerst de 3 maanden voorbij.

@taliaa. Ik weet dat het spannend is zo'n eerste ronde, maar probeer je niet zenuwachtig te maken. Je staat pas aan het begin van de MMM. Als je je nu al overal druk om maakt dan ben je over een paar maanden een wrak. Gewoon positief blijven en er rekening mee houden dat het niet aanslaat. Dan is de teleurstelling niet te groot en hou je het langer vol in de mmm. Deze ronde is gewoon spannend omdat je niet weet wat er gebeurd, maar alle volgende rondes worden routine. Je leert ook veel beter met teleurstellingen om te gaan. Vergeet niet dat je hiervoor de pil hebt geslikt en dat daarom misschien de clomid niet aanslaat.
    Succes en hou je taai. Rustig blijven is ook beter voor je lichaam.

Meisje gefeliciteerd en vergeet niet je banner aan te passen.

16. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    @ sas dank je voor je wijze woorden....

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @stef en meisje:

wauw! ik dacht bijna dat ik bij de verkeerde topic zat, echt super! geniet van het mooie nieuws.

Liefs Linda

18. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    weer 2 zwangeren, WOW te gek!

Gefeliciteerd meiden!

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik zie roze! meiden van harte!

20. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Stef en Meisje meiden super gefeliciteerd! We houden wel van extra roze in het topic!

Taliaa inderdaad wat Sas zeg Probeer er nuchter mee om te gaan. De MMM is zwaar en hoe (stom gezegd) je rekent op niks tot weinig is alle vooruitgang een lekker gevoel.

Bloemetje hoe is het met jou?

Mariska ik probeer het ook, maar het is gewoon te gezellig hier!

Deborah moeilijke keuze. Ik persoonlijk zou het wel zeggen.

Milla ik hoop dat de duivels je snel vinden.

Hier af en toe een raar gevoel in mijn buik ben op zich redelijk positief om een eisprong te krijgen (6 maanden clomid is niet gelijk uit je lijf denk ik). Misschien dat ik ovutesten ga halen.

Share This Page