PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    ppppppppppppppppppfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

eindelijk kan ik verder, ik ben aan het ongi worden na de orgametril (week later dan ik dacht!), morgen telt als dag 1, dus ik ga bellen voor een uitgangsecho en dan hopelijk deze week beginnen met spuiten! Nog 1 kans dus dit jaar..................zag dat ik m'n nod dan net voor de kerst heb :(

2. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja ik heb besloten om eerlijk te blijven en het te zeggen! Ik wil niet in moeilijkheden komen, heb ik totaal geen zin! Heb nu een vaste baan en als ze me daar nie willen hebben omdat ik zwanger ben, jammer dan volgende keer beter!

3. Milla

Milla Niet meer actief

Stef en meisje, begint het al een beetje door te dringen?

Cira, zou fantastisch zijn als jij zonder clomid toch een eisprong krijgt!
    Ik weet niet hoe snel clomid uit een lichaam verdwijnt, maar ik hoop het voor je!

Linda, fijn dat je eindelijk ongi bent! Ik hoop ook snel aan de cyclus te kunnen beginnen, ik ben het wachten nu ook behoorlijk beu, ik weet niet wanneer ik ongesteld ga worden, maar ik vermoed dat mijn NOD straks ook rond kerst - oud en nieuw komt te liggen, aan jou icoontje te zien vind jij dat niet zo leuk? Waarom niet? Ik vind het juist wel iets speciaals hebben.. maar ja als het negatief is.. ik laat er mijn kerst niet door bederven. Lijkt me wel super leuk om met oud op nieuw om 12 uur 's nachts een testje te doen, ook dubbel. Eerst maar eens ongesteld worden, jij veel succes deze ronde!

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    @ deborah, slimme keuze!
    @ Cira, toch best spannend, dan nu! en ook jij bedankt voor je wijze woorden!
    @ Linda; woehoe, toch lekker ongi aan het worden! Gelukkig maar!

@ all; hoi, ik heb alweer lekker gewerkt, lekker eerste dagje na mn vakantie.. De kids waren wel heel erg lief voor me! Lekker geknuffeld en gedanst:) Ben toch wel weer blij met mn werk (wisselt per week ongeveer)
    Zo, nu lekker een avondje weer op de bank.. (ben echt lui geworden, hihi)

5. Milla

Milla Niet meer actief

Even vraagje, wie van jullie werken er allemaal op een kinderdagverblijf?
    Zover ik weet Lot, Chantje, Deborah.. Jij ook Taliaa.. Wel typisch zeg! :D

6. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja klopt hahaha veel mensen zijn hier pedagogisch mederwerksters;)

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    hihi, nee werk niet op een kdv. Ik ben verpleegkundige en werk als pb'er op een logeerhuis voor verst bep kids (veelal met bijkomende gedragsproblemen). maar dus wel in de pedagogische hoek:)

8. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi dames,

Ik werk ook op een kinderdagverblijf nu 36uur.

Yes stef en meisje zwanger super zeg we volgen allemaal zo snel mogelijk, mijn generale is geweest dus in december volg ik ook ok ;)

wie zijn degene met de snelste nod?

echt dames ik wens jullie weer alle geluk toe laat al die pco kindjes maar gaan groeien!

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    21 november: Meisje0123 NOD/ Milla laatste Provera
    23 november: Stef82 NOD en Taliaa 2e FM (dag 13)
    24 november :sybje NOD
    24 november: Mariska FM
    29 november: Sas 2e echo
    29/30 november: Makkie NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI.
    Milla: Tot woensdag aan provera dan ongi afwachten daarna beginnen met 50 mg clomid
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen met puregon beginnen vanaf 20 oktober.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en waarschijnlijk toch echt zwanger nu
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. 3-11-07 IUI , met een ei van 22 mm
    Sybje: 1 ei van 22 mm ! mijn eerste goede eisprong !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag terugkomen voor FM
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!!

10. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    21 november: Meisje0123 NOD/ Milla laatste Provera
    23 november: Stef82 NOD en Taliaa 2e FM (dag 13)
    24 november :sybje NOD
    24 november: Mariska FM
    26 november: Lot FM
    29 november: Sas 2e echo
    29/30 november: Makkie NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI.
    Milla: Tot woensdag aan provera dan ongi afwachten daarna beginnen met 50 mg clomid
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en waarschijnlijk toch echt zwanger nu
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. 3-11-07 IUI , met een ei van 22 mm
    Sybje: 1 ei van 22 mm ! mijn eerste goede eisprong !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag terugkomen voor FM
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo lieve dames!

Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve woorden!
    Ik heb vanochtend weer een test gedaan, en deze is al een stuk 'positiever' dan die van gisteren.
    Kortom: ik kan er ECHT niet meer omheen!

:) :) IK BEN ZWANGER ! :D :D :D :D :D :D

Bij deze strooi ik voor jullie allemaal wat HCG'tjes rond in dit topic:

Het was natuurlijk één groot feest toen ik het mijn vriend vertelde.
    Hij had een dag eerder een schoen van mij op de houtkachel gezet met een chocoladeletter erin (lief, hihi).
    Ik had bedacht om dat ook te doen met een schoen van hem, en daar heb ik de test in gedaan en een tshirtje maatje 50/56 dat ik bij Simplycolours.nl had besteld met ´Daddy Danny is the best´ (hij heet dus Danny).

Groot succes dus....

Ik ga straks de huisarts bellen om te vragen wat ik nu mag doen, en dan begint het wachten op een eerste echo.

Nogmaals bedankt voor jullie steunende woorden van de afgelopen maanden, daar heb ik ECHT veel aan gehad.
    Ik blijf bij jullie schrijven als dat mag!

Liefs,
    Brigitte! :D

12. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    meisje mooi dat hij nu positiever was je bent gewoon lekker zwanger, gefeliciteerd en ik heb trouwens wat hcgtjes gevangen ok!
    Leuk idee om het je vriend/ man te vertellen ga lekker samen op die roze wolk zitten en tuurlijk mag je hier meeschrijven wij zijn ook benieuwd hoe het gaat met de zwangere onder ons!

13. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @meisje en deborah, vergeten jullie je niet voor Moeders voor Moeders op te geven. Dan kun je de meiden hier echt mee helpen. Van de hcg in de urine maken ze pregnyl spuiten van. Ze hebben 100 liter nodig om 1 spuit te maken. Het is een beetje een gedoe, en die flessen stinken, maar ik heb het er graag voor over, want het heeft mij ook geholpen.
    Hoe voelen jullie je. Zijn jullie al misselijk en hebben jullie al pijnlijke borsten?

Ik ben s'avonds giga misselijk en de borsten ontploffen gewoon. Ik ben elke dag weer bang dat die tepels een keer openbarsten. Qua vermoeidheid valt het mee. Ik kan de dag goed volhouden alleen als ik thuis kom, dan stort ik in. Vrijdag een dag naar London met een overnachting. Ik zie daar best wel tegenop, omdat ik niet zo lekker ben. Maar ja ik ga er toch maar proberen van te genieten.

14. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje, wat fijn dat je test vanmorgen nog positiever was!
    Natuurlijk moet je hier mee blijven schrijven, het is zo jammer om maanden lang heel veel te delen en dan opeens weinig of niets meer van iemand te horen als ze zwanger is... Dat hebben we eerder meegemaakt, dus ik hoop dat jij wel lekker blijft schrijven en de leuke dingen van jou zwangerschap gezellig komt vertellen! Hoe voel je je verder? Heb je al bepaalde kwaaltjes?
    Leuk zeg, de manier waarop jij het je vriend vertelt hebt! Ga je het snel meer mensen (op bijzondere manier) vertellen, of wacht je daar nog even mee? Geniet er maar lekker van, en ik heb ook wat van je HCG-tjes op gevangen... Ik hoop zo dat Pendelmieke in mijn geval ook gelijk heeft!
    Omdat het zo goed bij jou en anderen hielp ga ik ook maar eens een potje etos zwanger worden aanschaffen..

@ All, vandaag laatste Provera! Joehoeeee! :D
    Laat die duivels nu eindelijk maar komen!
    Fijne dag allemaal!

15. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

meisje, ga het maar ECHT geloven nu.
    nogmaals gefeli!

hier heb ik van FF ene kruis bij mijn tempkaartje gehad dus toch een eisprong gehad. joepieee.
    reken alleen nergens op, we hebebn niet zo goed geklust vrees ik :rolleyes:

milla, eindelijk je laatste provera, hoop dat je snel ongi word meid!

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: Hoe we het onze ouders gaan vertellen weet ik niet, maar daar wil ik ook iets bijzonders van maken.
    Dat willen we rond sinterklaas doen, dan ben ik 6 weken.
    Fijn dat je vandaag die laatste Provera hebt, ben je ook weer een beetje van die troep af!
    En tja, die Etos Zwanger Worden pillen, ik weet niet of het daardoor komt maar ik heb de hele maand geen cola-light gehad, en die pillen geslikt, dus ja, misschien helpt het!

@ Sam: JIPPIEEEE, misschien dat dit ei wel jouw verrassingsei gaat worden! En je hoeft niet perse veel te klussen hoor, ik lees ook wel eens verhalen van mensen die het maar 1 of 2 keer deden en toen zwanger raakten!

@ Sas: Wij gaan ook meedoen aan moeders voor moeders. Mijn vriend heeft door zijn hormoonproblemen ook pregnyl gespoten, dus ons heeft het ook geholpen!

17. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

je hoort het vaker ja, dus hoop dat ik dara bij hoor.
    kan ik mooi die hsg nog ontlopen haha.
    maar goed, eerst nog maar afwachten ;)

enne succes met verzinnen hoe je het gaat vertellen.
    beschuit met muisjes geven of flikken met muisjes erop is ook leuk bij de koffie ;)

18. Milla

Milla Niet meer actief

Sam, wie weet is het toch raak inderdaad, net als wat meisje zegt, het hangt niet altijd samen met de hoeveelheid klussen. Ik hoop het voor je..

@ Lot, de eerst volgende NOD is denk ik van Sybje en daarna van Makkie.

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @meisje je hebt mn raad opgevolgt om te stoppen met cola light en etos zwanger worden pillen te slikken. Toen ik dat die maand gedaan had, werd ik ook zwanger. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar ik vind het wel toevallig dat jij het ook gedaan hebt en nu ook zwanger bent.
    Ik ben nu wel gestopt met die etos pillen omdat ik 2x per dag een capsule slikken een grote opgave vond omdat ik zo moeilijk pillen kan slikken. Ik stond 10 minuten met die dingen in mn mond voordat ik ze weg had. En met misselijkheid is het helemaal geen doen. Ik heb nu die van VSM puur mamma. Die kan ik gewoon kauwen en weg werken.
    Hoe voel je je verder?

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sas: ja, eigenlijk voel ik me wel wat brakker als voorheen... Heb last van misselijkheid (ik dacht vanochtend: ik ga een emmertje naast mijn bed zetten) en rug- en buikkrampen. Die laatste lijken eigenlijk op hele heftige ongi-klachten, dus dat is bekend. Hoewel mijn buik iets anders voelt dan bij ongesteldheid, maar dat lijkt me niet raar.
    Ik ga straks zo'n boek kopen over zwangerschap!

Share This Page