PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    EI EI EI en ik ben zo BLIJIJIJIJIJIJI

HIEIEIEHAAAAA, ik heb een EI!
    12 mm groot al en de gyn was ook helemaal tevreden! Ik mag er gewoon vanuit gaan dat het verder groeit en gaat springen. maandag moet ik terug en dan misschien nog 1x om te kijken of hij is gesprongen!
    superdepuper! Ik loop echt rond met een big smile op mn gezicht!

(sorry voor mn egoberichtje...)

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    23 november: Stef82 NOD
    24 november :sybje NOD
    24 november: Mariska FM
    26 november: Lot FM en Taliaa 3e FM
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM
    29/30 november: Makkie NOD
    3 December: Deborah 2de Echo
    7/8 december: Cira NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?
    Milla: Tot woensdag aan provera dan ongi afwachten daarna beginnen met 50 mg clomid
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. 3-11-07 IUI , met een ei van 22 mm
    Sybje: 1 ei van 22 mm ! mijn eerste goede eisprong !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag een EI van 12mm!! 26e terug voor 3e FM!!!
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!

3. Milla

Milla Niet meer actief

Wauw Taliaa, wat super! Aangezien ik ook hiervoor dus de pil heb moeten slikken, geeft mij ook weer wat positieve hoop! Fijn zeg!

4. Milla

Milla Niet meer actief

23 november: Stef82 NOD
    24 november :sybje NOD
    24 november: Mariska FM
    26 november: Lot FM en Taliaa 3e FM
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM
    29/30 november: Makkie NOD
    3 December: Deborah 2de Echo
    7/8 december: Cira NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?
    Milla: Afgelopen woensdag laatste provera ingenomen, nu ongi afwachten daarna beginnen met 50 mg clomid !
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Fleurrebel: gestopt met de pil sinds mei 2006, niet alleen pcos maar ook te weinig zwemmers door varicocèle die afgesloten is, 17 okt start 1 ste ronde IUI na 3 rondes clomid. 3-11-07 IUI , met een ei van 22 mm
    Sybje: 1 ei van 22 mm ! mijn eerste goede eisprong !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag een EI van 12mm!! 26e terug voor 3e FM!!!
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!![/quote]

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    ja he milla.. En ik heb de pil een hele maand geslikt (jij minder toch?) Duss....:)
    pfft, ik heb steeds het gevoel dat er iets heel bijzonders is en dan denk ik weer "ohja, ik heb een ei" :)
    HIHAAAAA
    Is je ongi al in zicht milla?

6. Milla

Milla Niet meer actief

@ Taliaa, Ik voel af en toe wel een zwaar gevoel in mijn baarmoeder, echt krampjes zijn het nog niet.. Het is met Provera sowieso even afwachten, maar mijn gyn zegt dat hij 99% zeker is dat mijn ongi binnen een week komt.
    Even een ander vraagje, hoe kom je op de naam Taliaa, is dat je eigen naam, of een afleiding daarvan?

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    spannend he, zo wachten op je ongi!
    En Taliaa is idd een afleiding van mn echte naam;)
    fijn weekend alvast!

8. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Lieve meiden ik lees vaak met jullie mee maar ik vind het erg lastig om jullie te echt volgen. Nu ik zwanger ben wil heel andere dingen delen dan toen ik nog onder behandeling was in het ziekenhuis. Toen ik nog clomid slikte was ik echt heel actief betrokken bij dit topic. Ik had veel vragen en wilde vol trots vertellen dat ik een ei had. Maar nu denk ik denk ook vaak aan jullie hoor en ik hoop zo onwijs dat jullie allemaal heel snel naar "de andere kant" kunnen!

Fijn weekend allemaal en zet 'm op he!

Dikke knuffel van Chantje

9. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi chantje lief dat je nog aan ons denkt hoor en ik snap het wel als je maar weet dat we aan je denken en je hier ook je verhaal mag doen!

sybje wat balen hopelijk is het gewoon te vroeg!

taliaa super een ei hup aan de klus ;)

milla dat klinkt dan toch positief van taliaa he!

hier alles goed, gister trouwjurk uitgezocht met mijn schoonzus was erg leuk en vanavond een etentje van mijn werk en morgen ga ik naar het feest van sinterklaas met mijn nichtjes!
    allemaal een heel fijn weekend alvast!

10. Milla

Milla Niet meer actief

@ Chantje, Ik begrijp je heel goed, ben zelf 2 x zwanger geweest ;) Je bent dan inderdaad met hele andere dingen bezig. Je zit in een hele andere wereld en de ellende van het 'zwanger worden' ligt ineens mijlen ver achter je.. En dat is maar goed ook! Er zijn nieuwe meiden bij gekomen, en ook hier veranderen de dingen, en je kunt ook niet overal mee bezig zijn... Misschien voel je je bezwaard om dingen over je zwangerschap hier te komen vertellen, ook dat kan ik goed begrijpen, al hoeft dat niet wat mij betreft. Maar dingen delen kan hier ook niet. Ik snap het helemaal.
    Laat je af en toe eens weten hoe het met je gaat?

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    go taliaa! tof zo'n ei!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Goeie morgen allemaal!

Vanmorgen hadden de kinderen cadeautjes in hun schoen, zo lief om die blije gezichtjes te zien! Ben helemaal vrolijk!

Verder nog steeds geen ongi, ook geen tekenen.. Nog even afwachten dus.

Hoe gaat het verder met iedereen?

13. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hallo Dames

Ook hier regaeer niet veel, maar lees wel altijd mee! Ik duim natuurlijk nog steeds voor jullie en hoop ook dat jullie op die roze wolk komen! En heb daar ook el vertrouwen in ;)

Hier gaat alles wel goed op wat kwaaltjes na, heeeeeeeeeeeel moe kan de hele dag wel slapen :S en ben nu 's morgens en 's avonds heel misselijk! Maar goed het hoort erbij he ;)

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

hallo meiden!

Ten eerste: Stef en Meisje: GEFELICITEERD! JOEHOE GENIET ERVAN!

super om te lezen dat er na een weekje weg zijn geweest 2 nieuwe zwangeren zijn! Hoop dat wij ze snel mogen volgen!

CenterParcs was heerlijk, alleen waren we wel een ziekenboeg.... eerste onze beste vriend tot dinsdag niet lekker geweest, daarna begon zijn vriendin.... dag later mijn mannetje (echt koorts en rillingen gehad) en sinds gister middag loop ik met keelpijn..... echt balen dus. We gaan het waarschijnlijk in het voorjaar maar eens goed over doen!

Hier alles rustig, voel me goed en rustig van binnen. Maar heb deze week ook genoeg afleiding gehad. Ff lekker nergens aan gedacht! Over 5 daagjes mijn nod...maar ga nergens vanuit!

Ga zo ff verder lezen... heb nog lang niet alles gehad! Hoop dat ik het allemaal kan onthouden! In ieder geval veel succes iedereen!

xx makkie

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

hallo meiden!

Ten eerste: Stef en Meisje: GEFELICITEERD! JOEHOE GENIET ERVAN!

super om te lezen dat er na een weekje weg zijn geweest 2 nieuwe zwangeren zijn! Hoop dat wij ze snel mogen volgen!

CenterParcs was heerlijk, alleen waren we wel een ziekenboeg.... eerste onze beste vriend tot dinsdag niet lekker geweest, daarna begon zijn vriendin.... dag later mijn mannetje (echt koorts en rillingen gehad) en sinds gister middag loop ik met keelpijn..... echt balen dus. We gaan het waarschijnlijk in het voorjaar maar eens goed over doen!

Hier alles rustig, voel me goed en rustig van binnen. Maar heb deze week ook genoeg afleiding gehad. Ff lekker nergens aan gedacht! Over 5 daagjes mijn nod...maar ga nergens vanuit!

Ga zo ff verder lezen... heb nog lang niet alles gehad! Hoop dat ik het allemaal kan onthouden! In ieder geval veel succes iedereen!

xx makkie

16. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    1,015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Een goeie namiddag meiden,

Deze morgen op controle geweest bij de gyn voor een FM... Had in mijn rechter eierstok enkel maar kleintjes zitten, maar in de linker eierstok zaten er 2. Eén van 18mm en een van 15mm, maandagavond ga ik de pregnyl terug laten zetten... Khoop natuurlijk dat het eitje van 15 een groeispurtje maakt en dat ze beiden springen ;)
    Volgende maand nog 1 maal clomid en pregnyl ( hoop natuurlijk dat dit niet meer nodig is ;) ) en dan zijn de 6 maanden voorbij en zal ik waarschijnlijk met een hormoonpompje rond moeten lopen...

Even een vraagje over de eisprong... Als je nu 2 eitjes zitten hebt moeten ze dan beiden even groot zijn om te springen bijv beiden 22mm of kunnen ze ook springen 1 van 22mm en de andere 20mm ?
    Heb dat vergeten te vragen aan de gyn.

Alle meiden heel veel succes , hopelijk kunnen we vlug op een roze wolk kruipen :D

17. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Mariska super zeg twee eitjes! ik ga heel hard vooor je duimen! Hoe is het nu met je?

Makkie beterschap en succes in de laatste wachtweek!

Alle zwangere dames onder ons ik snap het totaal en natuurlijk weten we dat jullie ons niet vergeten. Laten we hopen dat we jullis snel mogen volgen.

Milla lijkt me super lief van die kindergezichtjes bij hun gevulde schoentje. Ik hoop dat jeongi snel doorkomt.

Taliaa Super gefeli met je ei!

Meisje ik hoop dat ik je mag volgen deze maand!

Hier gaat alles goed gisteren weer een posi ovu test :( , vannochtend was de zwangerschapstest nega. Dus moet er aan geloven dat ik echt een ei heb uit mijn eigen deze maand. :whistle: . Nu maar hopen dat ie bevrucht wordt.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland

een hormoonpompje? dat ken ik nog niet! Hoe werkt dat?

19. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    1,015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Poohbear@ Het is een klein toestelletje, je stopt het zo in je broekzak. Je hebt geen dagelijkse inspuitingen, geen bijwerkingen. Het toestel doet niet aan overstimulatie maar bootst je natuurlijke cyclus na. Het is een katheter die ze onder je huid steken, maar weet niet precies waar. Je kan er mee douche ( geen bad ), slapen gaat ook prima... Na je eisprong hoef je het pompje 2 weken niet te dragen.

Krijg het al warm als ik nog maar aan die katheter denk ;), heb echt een schrik voor naalden.
    De gyn wil eerst dit proberen en niet eerst hormoonspuiten... Khoop gewoon dat ik dit pompje niet nodig zal hebben ;)

Cira@ Wat goed meid dat je een eisprong uit jezelf hebt gehad... Hopelijk wordt ie mooi bevrucht hé

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    nooit van gehoord maar klinkt super! Ik zal er zeker na vragen donderdag als ik moet komen voor evaluatie!

Share This Page