PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou hier is het game over .....
    ik heb van deze ronde 1 ding geleerd , ik ga NOOIT en ook NOOIT meer op eventuele symptonen af , ik schaam letterlijk en figuurlijk dood .......

wat mij iedere keer weer opvalt is dat wanneer ik ongesteld word iedere keer weer het gevoel heb dat ik er niet meer mee door wil gaan .....maar omdat hubbie zo aanspoort ik toch maar weer iedere keer het zh bel ........en als ik dan weer eenmaal bezig ben het wel weer gaat maar dan wel weer iedere keer van de koude kermis terug moet komen ......

L.sybje

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @taliaa: het doet geen pijn, wel een eendenbek en dan met een spuitje (Zonder naald!) halen ze wat slijm weg en dan direct onder de microscoop.

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte! Je hoeft je echt niet te schamen, we kennen het allemaal, je hebt toch altijd hoop en dan hoop je bevestiging te krijgen door symptomen... hou je taai meisje, fijn dat je hubbie je zo goed helpt.

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sybje.niet schamen hoor!
    Ik weet datik geen ei heb eb toch bij elk pijntje denk ik stiekem,t zal toch niet?
    Denk dat iedereen dat hier wel heeft. Is toch voor mij een teken dat je het graag wilt!
    Maar het gevoel van hoe lang hou ik dit nog vol is bij mij nog niet aanwezig. Tot nu toen is het allemaal goed te doen ,al merk ik wel dat ik sneller moe ben door all stress er omheen.
    Vorige week 3x in het ziekenhusi geweest en dat tijdens mn fulltime baan. Da's vermoeiend!

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sybje:
    Wat moeten we er van zeggen...
    Het is gewoon hartstikke ***.
    Maar dat neemt niet weg dat het ook bij jullie een keer gaat lukken!
    Ik blijf ook voor jullie duimen en idd: je schamen is NERGENS voor nodig want iedereen herkent het!

6. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Sluit me hierbij aan!

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lieve Syb, schaam je alsjeblieft niet! Wij allemaal zullen dit echt wel herkennen! Ik voel nu ook weer van alles en dan denk ik meteen Zou het? Terwijl ik me voorgenomen heb dit deze keer niet te doen.... is echt niet mogelijk als je in de MMM zit en het zoooo graag wilt! En al die hormonen....

Heel veel sterkte hoor! En probeer vooruit te denken, eens gaat het jullie lukken!

liefs

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi hoi,

Sybje, schamen moet je inderdaad niet doen! Je bent met iets bezig dat je heel graag wilt, niet gek dan dat je je vanalles beleeft. Het is zelfs heel normaal, het zo vreemd zijn als je dat niet deed, ik denk dat je je pas zou moeten schamen als het je niks zou doen!
    Natuurlijk hoop je iedere keer weer dat het raak is, en helaas kunnen we niet naar binnen kijken om te zien wat er gebeurd. Er zijn zelfs vrouwen die 100% onvruchtbaar zijn en soms nog wel eens denken dat ze zwanger zijn, het is heel natuurlijk!

Makkie hoe gaat het met jou, ben je nog steeds zo rustig? Heb je nog last gehad van krampjes? Enig idee wanneer je gaat testen?

Lot, hoe was jou FM?

Taliaa, op welke dag van de cyclus ben jij nu? Wat groeit jou ei hard zeg!
    Hopelijk gaat het morgen helemaal goed komen! Succes!

Sas en Deborah beterschap!

Cira, is je ovutest nog steeds positief?

Linda, heel veel succes donderdag! Hopelijk groeit er wat moois en kan de IUI poging volgende week beginnen.

Alle anderen, heel veel succes met wachten, behandeling enz!

Hier is vandaag de ongi doorgebroken, eindelijk! :D
    Vandaag dus cyclusdag nummer 1, woensdag (cd 3) moet ik beginnen met Clomid en bloed laten prikken.
    Volgende week woensdag (cd 10) heb ik de eerste FM!
    Ik denk zo rond de kerst een NOD te hebben! Spannend.
    Ik ben zo opgelucht. Eindelijk zit er vaart in!

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Milla, wat ontzettend goed dat je ongi goed is doorgebroken! Kun je eindelijk verder! En dan rond cd 10 je eerste FM? NOD rond kerst, dat is wel speciaal! Ik hoop het voor je! Volgens de pendels moet het dan raak zijn!

Heb niet echt krampjes meer, meer een ongigevoel in mijn buik. Dat zware branderige gevoel..... geen goed teken ben ik bang.... Verder ook meer last van mijn borsten (vorige keer alleen bij de oksels, nu helemaal) Ach we zullen zien, tis nog wel een beetje te vroeg om ongi te worden, maar elke cyclus is nog anders geweest dus het kan maar zo!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Hey Makkie,

Lastig he dat ook al voel je vanalles dat je er niks van kan zeggen..
    Ik hoop echt dat het zwangerschapskwaaltjes zijn, ik blijf voor je duimen.
    Heel cliche, maar geen bloed geeft moed! Volhouden hoor!

11. Milla

Milla Niet meer actief

26 november: Lot FM en Taliaa 3e FM
    28 november: Milla bloedprikken en starten met clomid
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM
    29/30 november: Makkie NOD
    3 December: Deborah 2de Echo
    5 december: Milla 1e FM (10edag)
    7/8 december: Cira NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Fleurrebel: schrijft even niet meer mee.
    Sybje: 1 ei van 22 mm ! mijn eerste goede eisprong !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag een EI van 12mm!! 26e terug voor 3e FM!!!
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!![/quote][/quote]

12. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Milla, wat fijn he! Ik was ook zo blij, eindelijk weer plannen maken, ik lag ene halve nacht wakker met buikpijn en vond het niet eens erg! Succes en ik duim voor je, dat we beide maar een mooie kerst hebben! En de rest natuurlijk ook!

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    26 november: Lot FM en Taliaa 3e FM
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 1e ronde van 100mg clomid + pregnyl ...
    poohbear226: clomid 50 mg en Clomid 100 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Nu door voor de 150 mg!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 14/11 fm gehad, 2 eitjes zijn gegroeid, eentje niet veel meer. 14/11 Pregnyl zetten. Baarmoederslijm was nu weer top!!!
    Sybje: Hoe nu verder ????
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 10e dag FM niks te zien, 13e dag een EI van 12mm!! 26e terug voor 3e FM!!!
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!

14. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi dames,

sybje ik ken je gevoel dat je niet verder wilt dit had ik ook wilde er mee stoppen en ook iedere keer weer blij dat we door gaan! sterkte en succes!

milla yes je kunt weer verder!

linda spannend weer zeg! weet jij misschien of je tijdens puregon spuiten gewoon ovutesten kan doen?

taliaa super zeg dat er een ei zat hup klussen de komende dagen dan mis je hem niet!

Makkie blijft nog even spannend!

deborah en sas hoop dat jullie niet ziek worden en je snel beter voelt!

ik heb een fm gehad helaas nog niet echt een eitje maar de eerste activiteit is er vanaf vanavond 7 IE spuiten en donderdag weer een fm!

15. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM en Lot23 FM

stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!

16. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sybje schaam je niet ! Je lichaam kan je zo voor de gek houden. Kijk wel uit dat je het aan ijft kunnen! Denk ook goed aan je eigen de MMM doet veel met je.

Milla ik heb geen ovutestje meer gedaan heb voor mijn gevoel vrijdag mijn eisprong gehad. We wachten wel af wat het wordt.
    Super dat je ongi bent geworden kan je lekker verder!

Taliaa klus ze vanavond ;)

Makkie [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

Lot & Linda hoop dat jullie allebei mooie eitjes krijgen.

Bloemetje hoe is het met je?

Alle zwangere we komen jullie snel vergezellen hoor in het andere topic zwanger of niet ;)

Hier de vreselijke wachtweken. Vindt het nu spannender dan anders.

17. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    27 november: Taliaa samenlevingstest + laatste FM
    29 november: Sas 2e echo en Linda 1e FM en Lot23 FM

18. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Lot ik weet het eigenlijk niet maar omdat we zoveel fm's hebben doe ik het niet meer, te veel geld en met de fm reken ik altijd een beetje uit dat ie ongeveer 0,2 per dag groeit. En volgens mij door die pregnyl weet je altijd dat ie vanaf +- 36 uur later springt.

19. Ciske

Ciske Lid

Nov 21, 2006
    85
    0
    0
    Deze cyclus begonnen met clomid 50mg, na paar follikelmetingen blijkt nu dat er geen enkele follikel zal doorgroeien deze cyclus. Dus geen IUI deze keer. Ik heb nu utrogestan gekregen die ik 10 dagen moet nemen om mijn regels op te wekken. Ben ik nu zeker dat ie inderdaad niet meer zal groeien? Of is er dan toch nog een kans om zwanger te worden deze maand of niet?

20. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ciske : als je geen eitje hebt kun je niet zwanger raken volgens mij

ben je ook bekend met pco of niet?

Share This Page