Hallo, Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik vermoedde al een tijdje dat ik PCOS heb en afgelopen week is het ook bevestigd door de gynaecoloog. Ik pas misschien nog niet helemaal in dit topic omdat wij nog niet bezig zijn om zwanger te worden. Ik zou wel al graag beginnen maar mijn vriend is er nog niet klaar voor. Ik vind het wel al interessant om hier mee te lezen en misschien af en toe ook wat te posten. Ik baal erg van de diagnose omdat ik erg bang ben dat als mijn vriend er over een tijdje voor wil gaan het misschien wel erg lang kan gaan duren voordat ik zwanger ben. Ook was ik bang dat het de drempel misschien hoger zou maken voor mijn vriend maar hij geeft juist aan dat hij er nu extra over nadenkt en dat het hem wel erg leuk lijkt (een kindje dan, niet de PCO ) Wie weet beginnen wij over een tijdje dus ook wel aan clomid. De gynaecoloog heeft iig al aangegeven dat zo gauw wij besluiten om ervoor te gaan we een afspraak moeten maken. Gelukkig hoeven we dan niet eerst een jaar te proberen voor er actie ondernomen wordt. Ps. Hoe groot is de kans dat je met PCO toch op een natuurlijke wijze zwanger wordt? Want het wil niet zeggen dat je helemaal nooit een eisprong hebt toch? De gynaecoloog liet iets vallen over dat ik nu onvruchtbaar ben. Betekent dat dan dat we nu geen condooms hoeven te gebruiken? (overigens zag hij op de echo nu wel een eiblaasje wat 10mm was... zou die dan misschien nog gaan springen? Pffff ik ben echt nog een leek hè)
@kuona; "welkom"hier! ja je kunt met PCO op een natuurlijke (dwz zonder medicatie) zwanger worden. zolang je een eisprong hebt, kun je ip zwanger worden. Een ei van 10mm kan doorgroeien en gaan springen. Verder heel veel succes! ik hoop dat jij en je vriend snel op 1lijn zullen zitten en dat alles daarna ook voorspoedig zal gaan! Ennuh, gezellig dat je hier alvast mee komt kletsen! Liefss, Taliaa ps stel al je vragen, doe ik ook, er is altijd wel iemand die het antwoord weet/ kan vinden!
Kuona, welkom hier! Hoop dat voor je dat je vriend er ook snel voor wil gaan! En het KAN lang duren als je PCO hebt, maar kan ook heel snel raak zijn hoor! succes! Cira, ik hoop zo voor je dat het raak is! Echt waar, dat zou helemaal geweldig zijn! Ik hou onze topic morgenvroeg in de gaten! Succes met testen! Meiden, is het erg als je de pregnyl niet meteen thuis in de koelkast legt? Heb het pas na een uurtje gedaan ofzo... helemaal vergeten dat het nog in mijn tas zat
Makkie volgens mij is dat niet zo heel erg hoor! Thanx voor het duimen. Kuona welkom hier! inderdaad kan het jammer genoeg lang duren voor je zwanger raakt. Ik ben inmiddels (samen met mijn man) bijna 19 maanden verder. Maar het is zekers niet onmogenlijk om op een natuurlijke manier zwanger te raken! Veel Succes!
Bedankt voor jullie welkom Ik begrijp dat we dus maar beter nog wel condooms kunnen gebruiken? Ik dacht dat dat dan tenminste nog een voordeel van pco was, haha maar ook dat is niet zo. Dat zal mijn vriend wel jammer vinden. Zo'n eitje van 10 mm hoe lang doet dat er normaal gezien over om te volgroeien? @cira: Ik begrijp dat jij morgen mag testen. Spannend hoor! Ik hoop voor je dat het raak is.
Meiden ben best nerveus morgen ochtend als ik wakker word ga ik gelijk testen. Hier dus nog steeds geen enkel teken van een ongi.
Ik hoop dat het een heeeeeeel goed teken is dat ze hier nog niet is geweest! Hopelijk zijn ze samen thuis een feestje aan het vieren! Meid, we blijven duimen!
Meiden ben bang dat het voor mij een misselijke kerst gaat worden! IK BEN ZWANGER! Hubbie is een fotootje aan het proberen te maken. Ik ben nog even helemaal van de kaart!
Yes cira gefeliciteerd helemaal super, we blijven je volgen en je houd ons vast ook wel op de hoogte...
Cira meid, wat een geweldig nieuws! Echt, de tranen springen in mijn ogen! Super super super! Genieten nu!