PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik kan geen antwoord geven.
    Ben wel te zwaar maar hoefde niet af te vallen voordat we de mmm in mochten. Mijn lief heeft slecht zaad en pas later kwamen ze erachter dat ik PCO heb. Maar dan is er de vraag wat was er eerder het overgewicht of de PCO het kan met elkaar te maken hebben , hoeft niet. Op internet is er wel het 1 en ander over te vinden. Per persoon is het verschillend, wel of geen eisprong, te zwaar of niet te zwaar . Ik krijg alleen een eisprong met hormoonbehandelingen. En ws heb ik al vanaf mijn puberteit al PCO gezien de rare cyclussen.
    Succes met afvallen, dat zal niet meevallen, het is bekend dat vrouwen met PCO moeilijker afvallen .
    Helaas ben ik door de hormoonbehadnelingen 5 kilo zwaarder geworden.

2. Niet meer actief

Hier is het wachten wachten en nog eens wachten. Nog 1 week wachten.

Ik voel van alles maar heb geen buikpijn, ben vaak 1 week pijn vrij in de cyclus Eerst een week pijn van de menstruatie, dan 2 weken van het groeien van de follikes dan een week pijn loos en dan een week voor de ongi weer pijn.
    Temp blijft hoog, heb rosse wangen en zie weer veranderingen aan mijn huid , voel mijn boops maar niet pijnlijk en ik voel wat in mijn buik, beetje een vol gevoel van onder. En vanmorgen al ver voor de wekker klaar wakker. En dat heb ik nooit.

pfff we druven het niet te hopen maar stiekum...

3. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Marsika; onwijs gefeliciteerd!

Ik heb de 20 wekenecho gehad en het babytje ziet er gezond uit! En het is een MEISJE!
    Echt zo leuk!

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo dames,

Bij mij is 2 jr geleden ook PCOS ontdekt. Ik heb na 10 mnd clomid en provera slikken een zoontje gekregen. Ik ben sinds kort gestopt met de pil en we willen heel graag een tweede. Ik slikte ook de pil met gemengde gevoelens, wie zegt dat ik meteen zwanger kan worden? ik kan niet echt makkelijk zwanger worden en wilde eigenlijk helemaal geen anticonceptie slikken.

Ik ben benieuwd hoe het bij ons gaat.

Groet,

Hanan

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    GEFELICITEERD MEID!

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mariska! Onwijs gefeliciteerd meid! Echt weer een kippevel moment hier! SSSSuuuupppppeeeerrrrrr! Genieten nu he?

Chantje: een meisje.... wat super zeg... heerlijk lekker tutten enzo! hihihi

Vanmorgen 1e fm gehad bij eindelijke een fertarts die ik vanaf nu elke keer hou..... gelukkig, heb echt zoveel gezichten gezien! Ik heb links een mooi zitten van ruim 16 mm. Ik mag as vrijdagmiddag de pregnyl zettten en dan zaterdagavond mijn eisprong. NOD is nu dus 29 dec. Zou het nog voor het nieuwe jaar? ik hoop het zo!

Verder heb ik met de arts afgesproken dat ik mocht in ongi worden een HSG onderzoek krijg. Zodra de ongi weg is mag ik komen. Ik mag dan die ronde ook geen clomid slikken. nav de uitslag gaan we opnieuw evalueren. Ben blij dat dit in iedergeval gaat gebeuren!

fijne dag verder allemaal! (het gaat idd goed met zoveel zwangeren ineens! Nu de rest nog!)

7. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Mariska geweldig meid het is je van harte gegunt! Na al dat lange wachten! Ga er lekker van genieten :D

Chantje gefelicteerd een meisje wat leuk!
    Meeste hier thuis denken ook dat ik een meisje krijg! Ik wil het graag weten alleen de papa in spe niet hahaha ;) Wie weet hij heb nog 11 weken de tijd om zich te bedenken ;)

Meiden die nog op wachtbankje zitten ik duim voor jullie! We krijgen nu elke maand wel positief nieuws te horen dus het zal voor ons alle toch is moeten lukken he!

Hier nog steeds het zelfde qua beroerdheid het neemt niet af helaas :( Ik hoop toch wel dat ik met kerst wat mag eten van onze kleine spruit ;) Ben 4 kilo in totaal afgevallen, moet het nu beetje in de gaten houden want ik mag niet meer teveel afvallen anders moet ik bellen naar mijn gynocloog

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

13 december: Taliaa telefonisch consult gyn
    14 december: Makkie pregnyl zetten
    14 december: Meisje 0123 1e echo bij gyn
    16 december: Taliaa NOD
    17 december: Meisje 0123 1e intake bij VK
    27 december: Cira eerste echo bij de gyn
    29 december: Makkie NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend
    15 augustus 2008: Cira uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 5e ronde met Clomid 100. 12 dec fm gehad: mooi ei aan de linkerkant! Vrijdag 14 dec pregnyl zetten en dan weer op het wachtbankje.... NOD 29 dec. Als ik ongi word dan krijg ik begin jan. een HSG onderzoek.
    Fleurrebel: schrijft even niet meer mee.
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN!! Nu uitslag van bloed afwachten en daarna nog verder wachten.....
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!

9. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    13 december: Taliaa telefonisch consult gyn
    14 december: Makkie pregnyl zetten
    14 december: Meisje 0123 1e echo bij gyn
    16 december: Taliaa NOD
    17 december: Meisje 0123 1e intake bij VK
    27 december: Cira eerste echo bij de gyn
    29 december: Makkie NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend
    15 augustus 2008: Cira uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D 7 Januari weer een echo, voor nekplooimeting en kijken of alles goed gaat ik ben dan 13 weken zwanger :D
    Makkie: 5e ronde met Clomid 100. 12 dec fm gehad: mooi ei aan de linkerkant! Vrijdag 14 dec pregnyl zetten en dan weer op het wachtbankje.... NOD 29 dec. Als ik ongi word dan krijg ik begin jan. een HSG onderzoek.
    Fleurrebel: schrijft even niet meer mee.
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN!! Nu uitslag van bloed afwachten en daarna nog verder wachten.....
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!

10. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Tot nu toe gaat het prima hoor(het afvallen), de bijwerkingen van clomid kunnen erger worden als je zwaarder bent, plus tis altijd beter om wat kilo's kwijt te zijn! en t vooral voor je zwangerschap kwijt te zijn! tenminste dat zei mijn Gyn!

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Chantje fijn dat alles er goed uit zag en super een meisje!

makkie super zeg zo'n mooi eitje hopelijk ga je 2008 zwanger in veel succes!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    @ claudia, ik heb er geen verstand van, gezond gewicht dus gen overgewicht! PCO komt niet alleen voor bij vrouwen met een overgewicht, maar wel vaker.
    Maar jij gaat als een speer met het afvallen, goed hoor! sterkte! Nog maar 6.1 kg!

@ chantje! Een meisje, wauw! en bovenal: alles er op en eraan, wat wil je nog meer? Nu kun je gaan aftellen he!

@ makkie, goed joh! nu al een ei van 16mm! Wieweet wordt 2007 nog net jullie jaar? vast wel!

Hanan: welkom bij de club! ben je nu ook al weer bij de gyn onder behandeling?

@ all: hier is nog steeds de bruine prut weggebleven, nog wel weer buikkrampjes.. Maar verder niks.. Oeioei. nou ja, dus helemaal geen symptomen, zelf mn borsten doen geen zeer meer. Dus ik zal van t weekend wel ongi worden!
    Duimen jullie mee voor een goede uitslag van de progesteron? (als die niet goed is, heb je daar dan ook weer pillen voor?)
    Hihi, ik wil alles oplossen door een pil:)

Nou iedereen heeeeeel veeeeel liefs, van een Taliaa die blij is dat ze jullie "heeft" :)

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, idd spannend zeg! Toch wel een beetje raar dat het nu weer helemaal over is! Maar dat kan ook met clomid te maken hebben, dat je lijf moet wennen. Ga je anders van het weekend ook nog een testje doen?

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @chantje : aah een meisje wat leuk zeg

@mariska gefeliciteerd !

@ all : jeetje wat een hoop zwangeren zeg ....voorlopig kan ik me nog niet aansluiten.....

L.sybje

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Chantje super een meid!

Deborah zit met hetzelfde probleem ik wil graag weten wat het word maar hubbie niet.

Nieuwe dames welkom en succes met zwanger worden!

Taliaa je lichaam moet inderdaad wennen aan de clomid maar ik duim opiets anders voor je!

Alle andere meiden dikke knuf en ik hoop jullie echt snel in ons andere topic te mogen begroeten.

Net MvM hier gehad was de hele dag zo zenuwachtig voor de test, maar super positief die dame stond er versteld van zo posi als die al is.
    Dus Mag al gelijk beginnen met plassen!

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @ Mariska: VAN HARTE WAUW zeg!

@chantje: oh wat ontzettend leuk, een meisje!

iemand schreef al, de helft is zwanger, jeetje zeg, ik herinner me nog afgelopen zomer, volgens mij was toen nog niemand zwanger, nou wij gaan jullie allemaal snel achterna hoor! Ergens voelt het eng, zo van ojee, ik ga er toch wel bij horen? En het geeft ook wel weer hoop!

Volgend jaar allemaal een kleintje onder de boom of in ieder geval een hele dikke vette buik!

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @bloemetje en Lot: hoe gaat het met jullie?

18. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Hoi meiden,

Allemaal hartelijk bedankt voor de felicitaties hoor... Het dringt momenteel nog niet echt door maar het zal wel nog komen.
    Deze avond naar de dokter geweest om bloed te trekken, of ik echt wel zwanger ben en als ik imuun ben tegen toxoplasmose. Vrijdagnamiddag bellen voor de uitslag en als deze goed is zo vlug mogelijk een afspraak maken bij de gyn voor m'n eerste echo.

We komen net van bij mijn ouders... We konden het niet laten om hen het grote nieuws te vertellen en natuurlijk hun kerstbal te geven ;)
    Wat waren ze gelukkig zeg, eindelijk een kleinkindje... ( ja ben enig kind dus het moet van mij komen hé :) )

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

[quote="Linda"Volgend jaar allemaal een kleintje onder de boom of in ieder geval een hele dikke vette buik![/quote]

ik doe met je mee! ;)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    @mariska: wauwie, gaaf man, je ouders het grote nieuws verteld! En zijn ouders? Weten die het al?
    En is dat standaard dat je voor die toxoplasmose wordt geprikt?

@ all: ja, het zal wel gewenning van mn lichaam zijn, maar het blijft spannend. Morgen even met de gyn overleggen (over de foon, daar ben ik niet zo goed in....) en als ik van t weekend niet ongi ben, zal ik wel weer testen ja (zaterdag als ik het volhoud..).
    Maar mijn gevoel zegt dat ik heeeeel snel ongi ga worden, heb steeds van die krampen in mn onderrug...pfft

liefss en een hele fijne avond nog!
    Taliaa

Deel Deze Pagina