PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

@ Mariska, van harte gefeliciteerd! Super leuk!

@ all, eerste ronde clomid is mislukt.. Ik ben vervroegd ongesteld geworden. Helaas.. Afstand doen heeft dus ook niet veel geholpen.

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @cira succes met mvm. Ik vind het een ramp. Als ik die groene bussen al zie sta ik te kotsen boven de wc. Dan moet ik ze nog openmaken. Ik doe het helaas maar 2x per dag, want anders hou ik het echt niet vol. De lucht die eruit komt, daar kan ik gewoon niet tegen op dit moment. Net als wc blokjes. Ik heb nu eindelijk blokjes gevonden waar ik wel tegen kan. Wat kan een mens rare dingen hebben als je zwanger bent.

@all snel volgen allemaal en blijf positief.
    @nieuwe waarom moet je afvallen als je je hele leven al een rommelige menstruatie hebt, dan heb je gewoon duidelijke pco. Ik ben ook te zwaar, maar ik mocht gewoon direct met de behandelingen beginnen, want ik heb pco al heel lang en de fertiliteitsarts vond dat het dan niet veel uit zou maken om af te vallen. Ik moest het wel proberen tijdens de behandeling, maar ik ben van de clomid 20 kg aangekomen. Dus ik kreeg metformine om het afvallen te vergemakkelijken. Ik zou het dus nog een keer na vragen.

3. Niet meer actief

@Sas Jee 20 kg door de clomid aangekomen? Das balen. Het was voor mij een openbaring dat er PCO geconstateerd werd. In mijn vorige relatie was er altijd gezeur door vriend en zijn familie dat ik te dik was. Mocht niet eens chocopasta kopen ( niet voor niets mijn ex) En achteraf kon ik er niks aan doen.

@ Milla, de clomid helpt ook om je hormoon huishouding wakker te schudden. Bij mij was de 1ste ronde clomid een fiasco maar daarna ging het naar wens. ( in de IUI ronde niet maar das een ander verhaal en andere doseringen)

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: balen meid.... We hadden nog wel zo'n goede hoop!

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla : balen zeg ..... veel succes ben je volgende ronde !

L.sybje

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @fleuribel ik was toen ook blij met de diagnose, want eindelijk wist ik waarom afvallen altijd zo'n verschrikkelijk gevecht is geweest. Zucht straks na de bevalling moet ik echt wel aan de bak, maar dan heb je ook wat meer tijd om kilometres achter zo'n kinderwagen te maken. Ik ga op zoek naar een hele goeie zodat het lekker wandeld. Ik let nu ook op met eten zodat ik niet teveel aankom. Maar voorlopig ben ik door de misselijkheid al 7kg kwijt.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

he jammer Milla.... had ik trouwens ook de eerste ronde hoor met 50 mg... toen werd ik ook bijna een week te vroeg ongi.... weet het is geen troost voor je nu, maar dan weet je dat je niet de enige bent....

Hoop dat de volgende ronde gewoon helemaal goed gaat! Wanneer moet je weer beginnen met de clomid? En blijft het dan 50mg of wordt het dan 100 mg? Sorry voor al die vragen hoor....

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Clomid was wel aangeslagen ik had 1 eitje, maar ik denk niet dat het is doorgegroeit. Helaas is dat niet meer te testen. Ik weet niet wat de volgende stap is, ik moet straks even bellen... Mijn man en ik denken er over het zwanger worden even uit te stellen, dus we weten sowieso niet of we meteen door gaan met clomid. De reden is niets ernstigs hoor, maar even wachten zou beter zijn ivm werk omstandigheden, maar we zijn er nog niet uit.. Ik hou jullie op de hoogte.

Succes allemaal!

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Milla balen zeg! veel succes met julie keuze.

sas ik heb er gelukkig nog niet zoveel last van. Echt lekker ruiken is anders.

Mariska wij moesten het ook eerst laten inwerken hoor, maar het besef begint nu wel redelijk te komen. Alleen al door de hoofdpijn die ik veel heb op het moment.

Meiden allemaal heel veel succes! Ondanks dat ik nu wat minder schrijf blijf ik aan jullie allen denken en voor jullie allen duimen!

10. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Heb geen last van hoofdpijn... Wel van erg veel pijn in m'n onderrug en af en toe ongipijn in de onderbuik. Kgeloof dat dit dan de baarmoeder is die aan het uitzetten is...
    Deze morgen op het werk was ik aan het denken: " Ben ik nu eigenlijk echt zwanger of zit ik een droom? ;) :)

Milla@ Wat k*t dat je zo vroeg ongi bent geworden meid, maar zeker de hoop niet opgeven hé...

Taliaa@ Inderdaad hier bij ons is dit standaard dat je bloed getest wordt op toxoplasmose en nog 3 andere ziektes ( maar weet niet meer welke )

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden .....
    ik heb weer een fm gehad ......en er zijn 2 eitjes gesprongen .....misschien zelf 3 ...maandag zag ze er nog 1 en die is nu weg ..maar die was toen wel heel klein ....nou ja 2 is al genoeg .........
    ben zo benieuwd ....
    heb gelijk een recept meegekregen voor de volgende ronde .......de volgende ronde doen we zonder echo's en zo .....en dat lijkt me helemaal niks ...ben echt een control freak en wil zien wat daar gebeurt !

L.sybje

12. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Sybje@ Je gaat je nieuwe recept niet meer nodig hebben hoor ;)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ milla: iig toch wel fijn dat de clomid wel aangeslagen is! Succes met het bepalen of je de wens uit gaat stellen of niet, een moeilijke beslissing! Take your time!

@sybje, goed joh! en nu afwachten...

@ all: hier wederom goed nieuws (wel niet zo enorm als al die zwangeren hier, maar goed is goed he:)); uitslag van de progesteron was helemaal tiptop, dus alles is in orde.
    Heb nu een recept voor 6 maanden clomid en hoef geen controles meer (HIEPHOI, maar tegelijk ook eng, ik ben ook (en dat weten jullie wel..) een controlefreak.. Maar ik hoef dus niet meer met de billen bloot.
    Ik hoef alleen maar mn cyclus bij te houden of t nog wel gewoon verloopt. En ik "mag" pas terugkomen als ik 2 weken overtijd ben:) of na die 6 maanden dan he..
    Ik ben echt wel opgelucht
    En volgens de gyn zou ik nu wel ongi moeten worden.. En ja hoor, ik heb weer (heel minimaal) bruinverlies, alleen met afvegen zeg maar. dus we wachten maar weer af..
    En dan ga ik mijn voorraad clomid ophalen.

Iedereen veel liefs, Taliaa

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, wat goed nieuws zeg! En idd fijn dat je nu gewoon met de clomid verder mag... maar als je het niet vertrouwd of je voelt je er niet lekker bij, wel bellen voor een echo hoor! De clomid kan elke maand weer 'anders' uitpakken (dan bedoel ik qua pijn en hoeveelheid eitjes)
    Hoop nu dat je ongi goed gaat doorzetten. Maar doe je niet nog ff voor de zekerheid een testje voordat je met clomid verder gaat!

Syb: ook hier nogmaals: deze rond is alle 'volgens het boekje' gegaan, dus jij hebt de volgende recepten hierna niet meer nodig hoor! Dit moet gewoon lukken!

All: krijg steeds meer buikpijn, ook tijdens het klussen net (jaja mannetje is vrij... :oops: ) deed het een paar keer flink pijn.... dus ik denk dat mijn eitje op springen staat. Morgenochtend de pregnyl.

Verder voel ik me sowieso niet helemaal top, beetje keelpijn, hoofdpijn en zodra ik iets gegeten/gedronken heb, dan krijg ik meteen zo'n last van mijn maag! Na een tijdje zakt het weer af en als ik dan weer wat eet dan komt het weer. Dus ik eet maar niet zoveel, hoewel ik wel trek heb! Genoeg over mij.... Meiden toi toi toi!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    14 december: Makkie pregnyl zetten
    14 december: Meisje 0123 1e echo bij gyn
    16 december: Taliaa NOD
    17 december: Meisje 0123 1e intake bij VK
    27 december: Cira eerste echo bij de gyn
    29 december: Makkie NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend
    15 augustus 2008: Cira uitgerekend.

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 5e ronde met Clomid 100. 12 dec fm gehad: mooi ei aan de linkerkant! Vrijdag 14 dec pregnyl zetten en dan weer op het wachtbankje.... NOD 29 dec. Als ik ongi word dan krijg ik begin jan. een HSG onderzoek.
    Fleurrebel: schrijft even niet meer mee.
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles:) Maar nu eerst wachten op ongi!
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    linda met mij gaat alles goed. Ik wacht op mijn ongi zodat we verder kunnen denk alleen dat die pas komt in de vakantie en dan mogen we niet verder dus moeten we wachten tot ik weer ongi word en mogen dan verder.
    Hoe is het met jouw?

cira en mariska hebben jullie het besef al een beetje bijna even ver! Mariska kan me voorstellen dat je het niet voor je kon houden aan je ouders.

sas goed dat je toch probeert om te plassen kunnen ze toch weer pregnyl van maken! Hoe is het verder?

sybje ik duim voor je!

Makkie erg leuk plaatsje met tekst bij je naam. Morgen pregnyl en de komende dagen nog even druk bij jullie thuis;) succes!

Alle andere dames duim nog steeds voor iedereen!

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier nog ff een berichtje van een beetje zielige makkie.... heb zooooooo'n last van mijn buik! Echt een onwijs opgeblazen gevoel en mijn buik voelt keihard aan. De kant waar het eitjes zit doet nog meer zeer. Heb het gevoel dat ik uitelkaar plof! Straks heb ik mijn eisprong eerder, aangezien ie nu ruim 18 mm moet zijn. Kan morgenvroeg toch wel gewoon pregnyl spuiten? Had eigelijk van de FA gister en vandaag ovulatietesten moeten doen om te zien of ie eerder zou springen, maar ik heb dat niet gedaan.... had zoiets van, die springt heus niet eerder... stom stom stom!

18. Niet meer actief

Dikke kans dat je ei al wel springt Makkie als je zo'n pijn hebt.
    De pregnyl heeft dan op zich geen zin maar het helpt wel je bevruchte ei beter in te nestelen. Je lichaam denkt dat je al zwanger bent.
    Pregnyl word ook wel eens gegeven een week na de 1 ste pregnyl spuit.

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja ik ben ook bang dat ie eerder springt. Gelukkig dat we vanmiddag nog geklust hebben dan.... goh, dat van de pregnyl wist ik niet! Dus morgenochtend maar gewoon spuiten dus? En voor de zekerheid nog maar ff door klussen dan!

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie volgens mij kan het geen kwaad ik heb vorige ronde naar mijn idee smorgens een eisprong gehad en smiddags hebben ze wel de pregnyl gezet dat gaf volgens hun niet! succes en vervelend die buikpijn.

Deel Deze Pagina