PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Bleh, heb de hele dag al zo'n vieze metaalsmaak in mijn mond. Zal natuurlijk van de pregnyl komen... heb deze keer veel meer last van de pregnyl....

Hebben jullie dat ook wel eens? Ik heb de keren hiervoor weinig last gehad van de pregnyl, maar deze keer pfffff.....

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Jeetje gaat hard dit topic, kan t amper bijhouden!
    Wat is pregnyl als ik vragen mag?

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja soms gaat het idd snel hier! Soms moeilijk bijhouden he?

Pregnyl heb ik gekregen om de eisprong te laten plaatsvinden. Na de injectie springt je ei binnen 48 uur. Deze krijg is meestal op dag 13 als mijn eitje(s) rond de 16 mm zijn. Pregnyl wordt gemaakt van het zwangerschapshormoon HCG (Moeders voor Moeders maakt dit o.a.) Pregnyl wordt ook wel eens voor een andere reden in de cyclus gespoten, maar weet niet precies waarvoor :oops: ...

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    sas wat vervelend dat je bloeddruk te hoog is wel fijn dat je snel in het zh terecht kan, succes!

deborah wat balen dat je je zo beroerd voelt wat zei de gyn?

dames op de wachtbank veel succes met wachten en pak er een lekkere kerstkrans bij :)

Ik heb bijna vakantie heerlijk er even lekker tussenuit we gaan vrijdag naar mijn schoonouders in oostenrijk, lekker skien en relaxen even wat anders en dan word 2008 lekker ons jaar met een mooi klein gezond wondertje! [-o<

Ik leef met jullie allen mee en hoop dat 2008 voor iedereen een heel bijzonder jaar mag worden!

5. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Lot; wat heerlijk er eventjes tussen uit! Flink gaan genieten hoor! Ik duim voor je dat 2008 jullie jaar wordt met een mooi klein gezond wondertje!

6. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Oh oke! dus je kan ook clomid en pregnyl krijgen?...
    Ik snap t weer denk ik.. :)
    Hebben jullie dat trouwens ook weleens periodes van pijn onderin je buik?
    Ik omschrijf het een beetje als een ei-pijn, tis denk ik geen eisprong want tis te vaak en had het 3 dagen geleden ookal, jullie een idee wat het kan zijn?

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @claudia dat zijn je eierstokken die gestimuleerd worden, en dat kan pijnlijk zijn.

@all vanochtend een heel rondje in het ziekenhuis gehad en alles is gewoon prima in orde. Bloeddruk is goed, urine is goed en het bloed was ook goed. Dus gisteren paniek om niets. Ik blijf nu voorlopig bij de gyn onder behandeling. 02 jan weer terug voor een controle en dan doet ze ook weer een echo.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

o sas wat fijn dat alles goed is! Idd paniek om niets.... en 2 jan weer een echo! Super! Je voelt je verder ook goed? Genieten zeker of niet?

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    27 december: Cira eerste echo bij de gyn
    29 december: Makkie NOD
    2 januari: Meisje0123 2e echo bij gyn
    3 januari: Mariska eerste echo bij de gyn
    16 januari: Meisje0123 3e echo + nekplooimeting + verloskundige
    18 januari: Taliaa NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend
    15 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    19 augustus 2008: Mariska uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. Nu puregon spuiten en dan pregnyl.
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad. Clomid weer niet aangeslagen. Nu Puregon spuiten en hopen op eindelijk een ei!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 5e ronde met Clomid 100. 14/12 pregnyl gezet nu weer op het wachtbankje.... NOD 29 dec. Als ik toch weer ongi word dan krijg ik begin jan. een HSG onderzoek.
    Fleurrebel: schrijft even niet meer mee.
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......2 a 3 eitjes gesprongen ...nu ww (17 -12)
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles:)Nu ongi en begonnen met 2e ronde clomid50mg
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pffff zag net een vrouw met een dikke zwangere buik lopen... dacht meteen 'gaat ons dat ook nog eens lukken?" Ben soms zo bang van niet, en ik kan me het eerlijk gezegd ook niet voorstellen, dat wij ook ineens zwanger zijn...durf daar niet aan te denken/hopen... kennen jullie dat gevoel... (vast wel...)

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    He makkie dat gevoel heb ik ook gehad hoor. Zeker als je in zo'n gecombineerde wachtkamer in het ziekenhuis zit. Je zit dan een beetje jaloers naar die buiken te kijken. Maar je moet niet wanhopen, maar blijven hopen en het positief benaderen. Je zit nog maar in het begin van de molen, dus er zijn nog genoeg mogelijkheden. Zeker als de clomid aanslaat, dan heb je ook gewoon elke maand 20 procent kans als een gewoon stel. En daar lukt het ook niet altijd direct.

12. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Is dat dan een slecht of goed teken?
    Ga af en toe echt door de grond! :cry:

13. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    zie het als een goed teken. Er wordt daar gewerkt. En een beetje pijnlijden hoort erbij. grijns.

14. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    :p Oh, oke, als het een goed teken is heb k het er wel voor over! :)
    Thnx! ;)

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie : herken het goed hoor.....is ontzettend moeilijk....
    kreeg net te horen dat mijn schoonzus WEER zwanger is.....ben hartstikke blij voor ze maar vind het ook heel erg moeilijk....wil ook zo graag een beebje ...

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meiden kom op ook voor jullie zal er een wondertje komen!

Ik zal er in iedergeval hard voor blijven duimen!

Sas fijn dat alles goed is.

17. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

heyy meiden, kom jullie even een hart onder de riem steken.

ik duim voor jullie!

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    sam lief dat je ons een hart onder de riem steekt!

sybje en makkie ken dat gevoel je gunt het iedereen maar wil zelf ook zo graag!

sas fijn dat alles goed was! rustig aan he!

hoe is het met de andere dames?

Ik ben vandaag ongi geworden, gelukkig voor de vakantie. Morgen naar het ziekenhuis kijken of het er goed uit ziet ik hoop het dan kan ik weer beginnen met spuiten!
    Ik heb nu vakantie heerlijk even mijn zinnen verzetten rustig aan doen en vrijdag een weekje weg, maar hoe moet dat nou zonder jullie, wie weet kan ik nog eens even kijken mijn schoonouders hebben internet! ;)

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

nou we zullen jou die week ook missen hoor! Fijn dat je nog voor je vakantie, wanneer mag je denk je weer met spuiten beginnen? En moet je dan ook spuiten bij je fam? Weten die overal van? wat een vragen hahahaha!

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    geeft niets makkie je mag het best vragen. Gelukkig dat jullie me ook zullen missen ;).
    Als het goed is begin ik donderdag weer met spuiten. Mijn ouders en schoonouders zijn er dan en die weten er beide van dus hoef het niet geheim te houden. Ik moet alleen altijd terugkomen op dag 10-12 dus moet even kijken of we dan een dagje eerder naar huis gaan want dan moet ik ws volgende week vrijdag terugkomen dus donderdagavond/nacht naar huis ipv zaterdagochtend maar dat hebben we er graag voor over anders moeten we een maand overslaan dat doen we ook liever niet! nog meer vragen mag hoor hihi :)

hoe is het met jouw verder?

Deel Deze Pagina