PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

He getverderrie Meisje wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte met het verdriet.

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Makkie, wat balen, heb zo geduimd voor jullie!

hier niks te melden, wacht op mn ongi... hoop zo dat ie er voor 15 januari is, anders word mn cyclus nog langer!
    15 Nov was mn laatste menstruatie

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Meisje jeetje wat erg zeg veel sterkte met dit verdriet en we zijn hier altijd voor je om naar je te luisteren is het enige wat we kunnen doen!

Ik moet wachten tot ik ongi word zei de assistent want een hsg moet rond dag 9. Ik zeg we zitten nu toch in de stopmaand dus kan het niet nu, nee kan niet. Moet toch ook voor dag 3 een echo om te kijken of de eiblaas weg is dus misschien als het er goed uit ziet wachten we nog even met het hsg onderzoek anders weer een maand niets en weet niet of we dat wel willen of is dat stom?

dames die morgen de echo hebben heel veel succes en plezier en ben benieuwd!

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

@lot: balen dat je niet eerder kan! Zou toch zeggen dat dat niets uitmaakt? Maar ja, helaas hebben we het niet voor het zeggen! Wanneer verwacht je ongi te worden?

@all; meiden, even een vraagje omdat ik las bij Lot dat een HSG rond de 9e cyclus dag plaatsvind;

Ik heb de hsg 15 jan, dat is dan de 16e cyclusdag.... mijn fertarts zei dat ik willekeurig een afspraak kon maken, omdat ik GEEN cyclus van mezelf heb, maar wat als ik nu ineens wel uit mezelf een eisprong krijg? Rond cd 14/15?.... Dat mijn lichaam het nu ineens zelf doet...(lijkt me onmogelijk, maar ja alles kan...) dan is dag 16 toch te laat? Zo'n hsg mag toch niet na een eisprong? Omdat dit een jonge zwangerschap in de weg kan zitten. (tenzij er anticonceptie is gebruikt, condooms bv, maar hier hebben ze het bij ons niet over gehad)

weten jullie raad?

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie ik slik tot 12 januari provera en hoop daarna snel ongi te worden.
    Ik vind het vreemd dat het bij mij niet nog mag als we toch verplicht pauze hebben, ben ook wel benieuwd of het echt rond de 9de dag moet......

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

oo sorry, dat van de provera was ik vergeten... hoop ook voor je dat je erna snel ongi wordt! En idd vreemd dat je niet nu al mag....misschien omdat je nu aan de provera zit? Weet niet hoor...

Ik las ergens dat een HSG voor de eisprong plaats moet vinden, tussen cd 8 en 12.....dus vind het het bij mij een beetje laat?

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.196
    113
    Brabant
    over dat bloedprikken ovm eisprong; Mn gyn heeft gezegd dat we het de komende 6 maanden zonder controle moeten/ mogen doen, want mijn lichaam is mbv de clomid voldoende gereguleerd, maar het is nu wel extra spannend, zeg maar...

nou net weer voor het eerst weer wezen zwemmen, pfft.. Ik wil er toch echt wat afhebben, afvallen mag toch wel voordat je zwanger bent? gewoon een beetje?
    liefss, Taliaa

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja dat wist ik nog, maar je kunt toch wel vragen of dat wel mag? Rond welke dag heb je meestal met clomid je eisprong? Kun je dat een beetje aan houden!

Kan me voorstellen dat het spannender is zonder controle! Maar zo ben je er misschien wel wat minder mee bezig... succes deze ronde meid!
    Oja, afvallen mag hoor, maar niet te veel en te extreem natuurlijk!

9. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Meisje, Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode... Weet eigenlijk niet goed wat zeggen :cry: :cry: :cry:

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.196
    113
    Brabant
    @makkie:) is pas mn 2e clomid rond, vorige keer op dag 20 mn ei gehad en extreem duidelijk gevoeld. Nu laatst wel dezelfde krampjes gehad, maar veeeeeel lichter.. We wachten deze ronde af, als ik ongi word, dan heb ik een eisprong gehad. Volgende maand gaan we ovutesten gebruiken, ik ga me eerdaags daar maar eens in verdiepen:)
    O en ja, je bent er idd minder mee bezig nu, zo zonder de gyn:) veel natuurlijker.. Komt ook allemaal wel goed, ooit wil je te hard...Kijk, vorige cyclus had steeds een nieuw doel: ongi, clomid, ei, eisprong, ongi. En nu is het ongi en weer wachten op ongi, dus duurt het ook zo lang.. pfft
    mja, we wachten maar af
    En dan ga ik stiekum aan maar wat aan mn lijn doen, want ik blubber een beetje, haha

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik had mijn HSG op dag 15, idd vanwege de eisprong, maar in ons geval maakte het idd niks uit, het gevaar is ivm een eventuele zwangerschap, wij hebben het rond die periode gewoon veilig gedaan.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee, dat is duidelijk. Wat zijn jou ervaringen met de hsg? Zie er een beetje tegenop, vooral omdat je zoveel verschillende verhalen hoort (de ene merkt bijna niets, de ander stikt van de pijn...)

13. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Goeiemorgen!
    Goed nieuws hier! nog 2,5 kilo tot ik de gyn mag bellen!
    mn gewicht bleef even hangen, maar na 1 vette hap gaat het weer de goeie kant op nu al 6,5 kilo afgevallen!
    Nog geen bloed hier...

14. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Makkie Mijn Gyn gaf ook aan dat de HSG tussen dag 8 en 12 moet gebeuren. Zonder de clomid kan je (als je clomid geruime tijd geslikt heb) alsnog een eisprong hebben. Ik zou als ik jou was zou ik de gyn bellen dat het onderzoek toch wel minimaal 4 dagen eerder wordt gedaan. Overigens vond ik het reuze meevallen heb 1 krampje gehad meer niet. Vraag wel aan de gyn of ze een aantal tabletten naproxen voorschrijven dan kan je deze een uur voor het onderzoek innemen en eventueel als het nodig is achteraf ook.

Meisje meid hoe is het nu met je? Ik hoop dat je de moed kan vinden om rustig door te gaan. Nogmaals veel sterkte en een dikke knuffel!

Claudia fijn zeg nog 2,5 kilo kom op he je kan het!

Taliaa spannend hoor ik snap eigenlijk niet dat ze je gelijk na 1 ronde al los laten. Maar probeer anders die goedkope ovu testen van hier eens de volgende ronde dan heb je wat meer zekerheid.

Lot hoop dat je snel ongi wordt.

Mariska spannend vandaag je eerste echo! veel plezier.

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @makkie: Ik had ook eerst pijnstillers gekregen (duplofenac ofzoiets). Ik vond het wel vervelend en het aanbrengen deed een beetje zeer. Het inspuiten vand e vloeistof voelde ik eerst niet maar toen begin het een beetje te branden, op het punt at ik dacht, nu is het echt heel vervelend, nam de kramp alweer af. Onmdat je direct de uitslag hioort en bij mij dus alles er heel normaal uitzag was ik het alweer vergeten, thuis lekker filmpje op de bank gekeken en de andere dag gewoon weer aan het werk. Ik merkte wel dat de stress vooraf meer energie vergde dan het onderzoek zelf.

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Super zeg! Nou dan mag je hopelijk al snel naar de arts en als je moet wachten tot een eventuele volgende cyclus, gewoon provera oid vragen hoor! Anders moet je weer zo lang wachten!

17. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Dankje! :) ben er ook erg trots op, provera? wa is dat dan?
    Ze heeft toender tijd gezegd dat ik als ik op een goed bmi zit(over 2,6 kilo) dan clomid mag, maar geen id wanneer ik ongesteld ga worden.
    15 November was mn eerste dag van de laatste menstruatie...
    En ik weet niet in hoever zij het goed vind dat ik me ermee bemoeid, volgens mij is mijn Gynaecoloog ook het hoofd van de afdeling..

18. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ze zei wel dat je ongeveer op dag 7 moest beginnen met clomid, kan dat kloppen?

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    De meesten beginnen inderdaad met clomid, zelf moest ik op dag 3 geloof ik beginnen maar dat verschilt per Gyn.

Provera (er zijn ook andere medicijnen) zorgt ervoor dat je menstruatie opgewekt wordt. Stel dat je uiteindelijk een goede bmi hebt, maar net twee weken geleden je menstruatie is geweest, dan moet je misschien heel lang wachten voordat je met clomid mag beginnen.

Maar ik wil me er niet mee bemoeien hoor, en je moet gewoon je eigen tijd nemen maar ik vond het destijds heel frustrerend weer drie tot vier maanden te moeten wachten. Zo weining was ik uit zijzelf ongesteld, er zijn heir ook meiden die helemaal niet uit zichzelf ongesteld worden.

20. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ja goed dat je t zegt meis! Want kan niet nog langer wachten! zijn bijna een jaar bezig maar voelt zo als een eeuwigheid!
    denk wel dat het ons niet snel zal overkomen maar das een gevoelskwestie, hoe langer t duurt hoe langer je gevoel zegt dat het nog gaat duren!

Deel Deze Pagina