middag meiden! Alles goed met iedereen? Hier ontzettende koppijn! Wordt er niet goed van... het begon donderdagavond al.... en nu heb ik het weer erger sinds vanacht.... weet niet waar het van komt, misschien van de Etos Zwanger Worden pillen? Best gek, zit vandaag op cd 5 en zou normaal met clomid beginnen.... deze keer dus niet! Voelt toch wel een beetje raar, dat we nu helemaal geen kansen hebben... ben benieuwd wanneer ik na de HSG weer aan de hormonen mag beginnen en welke.... hoop zelf spuiten, heb het wel gehad met de clomid (ontzettend last van lichtflikkeringen...die heb ik zelfs NU nog!) En jullie? Fijn weekend allemaal! xx
Hier gaat het goed. Nou ik heb nog nergens gelezen dat roos ook een symptoom van pcos is. Ik vraag me dus af als je dan zwnger bent en je hormoonhuishouding redelijk stabiel is maar wel anders of de pco klachten minder zijn of erger? De haargroei op de plekken waar het niet hoort is nog hetzlefde.
het enige waar ik 'last' van heb is geen eispron en de bekende kralenketting. Ook wees mijn bloed uit dat ik pco heb, maar heb verder geen last van de typische pcokwaaltjes.... ben zelfs te licht... wat dus ook een probleem kan zijn.. geen idee of de klachten minder worden als je eenmaal zwanger bent.... daar zullen we straks allemaal vast wel achter komen!
ja, daar zullen we allemaal snel achterkomen! Ik snap wel dat het raar voelt, makkie, zo zonder clomid! Voelt tegenstrijdig. je wilt zo graag zwanger worden en dan geen clomid slikken,das raar. Ik had dat toen ik een maand de pil moest slikken.. erg vreemd Maar ik hoop dat je HSG helemaal goed is en je daarna extra vruchtbaar bent! ik had volgens mij ook geen typische pcoklachten, maar nu kom ik toch wel achter wat dingen: geen overdreven haargroei, maar toch wel een beetje.. aanleg voor overgewicht(heb normaal gewicht, maar moet wel extra opletten) en last van mn hormonen Maar verder niet echt erge dingen, behalve dus geen eisprong uit mezelf Wat raar is, ik dacht vorige week mn ei te hebben gevoeld, maar nu 6 dagen later heb ik weer dezelfde steek gehad, in mn linkerzij. zucht, wanneer leer ik mn lichaam kennen. naja, niet zeuren he? Iedereen een heel fijn weekend oja, ik heb trouwens wel wat afleiding: wij hebben besloten een huis te gaan kopen.. Klinkt heel dom, maar voor ons een heeeele grote stap We zijn nu bij 2 hypotheekmannen geweest en kunnen een hypotheekje krijgen, precies wat we willen Maar poehee, wat een maandlasten krijg je dan maar ja, voor wat, hoort wat... liefss, Taliaa
Taliaa, wat leuk dat jullie een huis gaan kopen! Is idd een hele stap maar wel een hele goede investering voor de toekomst! Je huis wordt steeds meer waard dus verkoop je hem altijd voor meer dan waarvoor je het gekocht hebt. Wij hadden ons eerste koophuisje in Arnhem, een appartement. Idd de maandlasten zijn erg wennen! Nu hebben we een koophuis, eengezinswoning. Qua maandlasten scheelt dat niets! Wel heerlijk dat alles echt van jou is. Ik heb er echt geen spijt van om te kopen, ipv eerst te huren. Ja, het is moeilijk om op de tekenen van je lichaam af te gaan! Ik weet ook nog steeds niet of ik mijn lichaam kan vertrouwen op dingen die ik voel. Mijn lichaam heeft me nog te vaak in de steek gelaten, dus ga ik maar niet meer van mijn lijk uit... ben zo benieuwd hoe het voelt om zwanger te zijn! Ik zei nog tegen mijn vriend gister in bed, als ik straks eenmaal zwanger ben ga ik er zo ontzettend van genieten! Ook al ben ik misselijk, dan hang ik lachend boven de pot hahahaha! Hoop ook dat mijn HSG net dat extra zetje geeft... maar ga natuurlijk nergens vanuit. Echt kan niet meer wachten totdat ik zwanger ben... lijkt me het allermooiste wat je kan overkomen.... dat gun ik mezelf en jullie natuurlijk zo ontzettend!
Nou dat lachen boven de pot dat kan je vergeten of je moet makkelijk kunnen kotsen. Je hoort mij niet klagen over de kwaaltjes , het is een wonder dat ik zo zwanger ben geworden. We kijken uit naar de echo. Het is nu nog zo onzeker. Ik heb behoorlijk last van mijn buik en ik hoop zo dat het wel goed zit, denk ook nog dat het er 2 zijn.
Fleurrebel nog een paar nachtjes slapen en dan heb je vast een mooie echo, wie weet zie je 2 mooie hartjes kloppen.... hoe voel je je verder?
geen idee, ik hoef nooit te spugen.... maar zoals ik er nu overdenk: laat dat kotsen maar komen! Spannend de echo zeg! En je gevoel zegt 2.... wie weet heb je wel gelijk! Dat zou cool zijn!
heeft iemand trouwens nog iets van Meisje gehoord? Hoop dat het goed met haar gaat na dat vreselijke nieuws.... snap heel goed dat ze ff geen zin heeft in het forum. Meisje, mocht je dit lezen, we denken aan je hoor!
Ja dat riep ik ook, "laat dat kotsen maar komen" Nu ben ik met dat gekotst iets minder blij. . een vriendin van mijn zus loopt aan 1 stuk te klagen waar ze allemaal last van heeft, nou zegt mijn zus je moet niet klagen maar blij zijn dat je zo makkelijk zwanger bent.
Meisje ook hier word aan je gedacht! Fleurrebel ik ken het gelukkig mag ik sowieso niet klagen met alleen vermoeidheid en wat bandenpijn en rugklachten. Soms ben ik weleens beroerder (hoofdpijn en misselijk) maar komt meestal door de vermoeidheid. Meiden Vooral de niet zwangere ik duim voor jullie en hoop dat jullie snel ook onze kant mee mogen.
ja meisje, we denken allemaal aan je! en wensen je alle sterkte en kracht die je (jullie) nodig hebt (hebben)! Dat je steun in de liefde voor elkaar mag krijgen! Ik denk nu ook dat ik alle kwaaltjes van een zwangerschap zal omarmen als het eenmaal zover is, maar snap ook wel dat het niet zo rozegeur en maneschijn is... En idd, makkie, op je lichaam afgaan is ook moeilijk..En bij mij helemaal, want dit is wrs (hopelijk) pas mn 2e echte cyclus ooit... Nouja, we hopen het.. vanavond trek ik mn mannetje even t bed in, want wieweet is mn ei nog niet geweest..Niet op mn banner letten, want die klopt alleen in aantal cyclusdagen. Nou iedereen, ik hoop dat ik nog ff aan de klus kan vanavond En dan zit ik echt op de wachtbank...spannend.. Groetjes, Taliaa
Hoi meiden, hehe eindelijk ongi! Gisteren is het gekomen, ga zo ook maar weer een banneer nemen ook al weet ik helemaal niet hoe het deze maand gaat lopen, dan pas ik 'm wel weer aan, hihi. Dinsdag uitgangsecho, maandag kwam heel slecht uit met mijn werk dus ik hoop dat ik dan weer mag beginnen met spuiten: [-o< ik duim dat alles rustig is en dat we niet wéér een aantal weken moeten wachten [-o< ik duim dat ALS ik mag beginnen dat ik dan netjes 1 of 2 eitjes krijg en niet weer overstimulatie heb Zou het dan in 2008 mogen lukken? Ik merk dat we weer wat positiever zijn nu we vooruit kunnen kijken! Jullie ook allemaal suc6!
8 janurai: Linda uitgangsecho 9 januari: Fleurrebel 1 ste echo bij de gyn/ Bloemetje 1ste echo 15 januari: Makkie HSG 16 januari: Meisje0123 3e echo + nekplooimeting + verloskundige 18 januari: Taliaa NOD 23 januari: 2e echo en controle Cira 28 januari: 1e afspraak bij de VK Cira 7 februari: 2e echo mariska 30 april: Chantje Uitgerekend 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. 31 juli 2008: Meisje0123 uitgerekend 14 augustus 2008: Cira uitgerekend. 19 augustus 2008: Mariska uitgerekend 27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend 31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nov-dec '07 overstimulatie, jan '08 1e IUI. Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei! Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid meisje Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. Provera tot 12 januari en dan wachten op ongi, als echo dan goed is kunnen we weer verder. Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm! Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen. Makkie: 15 jan. hsg, hierna plan van aanpak bespreken en weer met hormonen starten. Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar) Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......2 a 3 eitjes gesprongen ...nu ww (17 -12) Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controlesNu ongi en begonnen met 2e ronde clomid50mg stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!! Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!! Claudia: NOD onbekend, al 5,5 kilo kwijt, over ruim 3 kilo gyn bellen voor een nieuwe afspraak en dan krijg ik Clomid.
Linda wat fijn dat je ongi bent geworden kunnen jullie weer verder, ik hoop dat alles er goed uitziet. Meisje ook hier denk ik aan je en wens je alle kracht en sterkte toe.
Linda wat fijn zeg! Nu kunnen je in iedergeval verder met de behandling en zijn jullie weer een stapje verder bij een wondertje! Hoop ook voor je dat tijdens de echo blijkt dat alles weer rustig is van binnen... Taliaa, heb je nog je mannetje kunnen verleiden? Vast wel! En nu op de wachtbank.... spannend hoor!
@ linda, wat goed joh! En ja hoop zo voor jullie dat de komende behandelronde iig aanslaat, en natuurlijk hopelijk met een mooi wondertje als gevolg! @ makkie,nope manlief niet kunnen verleiden, hij was ziek (heeft collitus en regelmatig "ziek zijn" aanvallen) Heb volgens mij gister dus mn eisprong gehad... telkens krampjes, en zachte bmm, nu geen buikpijn meer en harde bmm die laag zit..Helaas pindakaas, deze ronde dus zeer wrs gemist (zondag voor t laatst geklust) Het is zooooo frustrerend. Natuurlijk wil ik mn mannetje steunen en ondersteunen, maar ^&(^(*^*( ik slik die verrekte medicijnen toch niet voor de lol.. Ik wil er zo heel erg voor gaan. Maja, zucht, groetjes, een beetje gefrustreerde taliaa
@taliaa shit taliaa, balen dat je mannetje ziek is en balen dat je je ei hebt gemist. @all Ik moet morgen weer voor de 2e FM, en ik hoop toch zo dat ie goed gegroeit is! Volgende maand is het een jaar geleden sinds mn laatste ei! Als ik daar aan denk word ik wel verdrietig! Heb weer last van sop drang, net klaar met het hele huis en nog wil ik verder... Maar ja, om 1600 moet ik werken, heb avond dienst tot 2300, dus hou me nu maar effe rustig! @linda, fijn dat je ongesteld bent (toch?) Op naar de volgende rond! Succes!
taliaa, wat erg van de ziekte van je mannetje! En balen dat ie daar net uitgerekend met je ei last van moet hebben . Wat houd zijn ziekte precies in? En vorige week zondag voor het laatst geklust.... ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar dat is wel beetje lang geleden (maar wie weet zit er 1 superzaadje bij die het een week vol heeft kunnen houden, en je hebt er natuurlijk maar 1 nodig!) Poohbear, ga enorm hard voor je duimen dat je eitje mooi gegroeid is! En je 2e ei na een jaar, pffff hee, dat is wel heftig hoor! Hoop dat je vanaf nu gewoon elke maand een ei krijgt en dat het heel snel raak is! All, best gek, had gister mijn eerste clomidjes eigelijk moeten nemen, maar deze ronde doen we dat dus niet... maar het is net of mijn lijf wel denkt dat ik het gebruik (pijnlijke borsten, hoofdpijn en buikpijn) precies zoals ik met de clomid ook altijd heb... mijn lijf zal wel een beetje in de war zijn.... nu maar hopen dat als ik een ei krijg (wat erg onwaarschijnlijk is) deze NA de hsg pas komt! Anders is het echt een verloren ronde... Vraagje aan de meiden die nu spuiten ipv clomid. Hoe bevalt dat? Lijkt me wel een grotere belasting, maar is het 'prettiger'? Ik hoop namelijk dat ik straks mag gaan spuiten, heb het helemaal gehad met de clomid en dat slik ik ook al weer 7 maanden... fijne zondag verder!
@ pooh, ik hoop het zo voor je!Dat je morgen gewoon een heel mooi eitje mag zien, of 2 natuurlijk @makkie, ja balen idd. Mijn man heeft collitus, dat is een chronische darmziekte (net zo iets als crohn). Hij is nu redelijk stabiel(dwz dat het "goed"gaat), maar is gewoon eigenlijk altijd moe en niet lekker. Hij heeft een chronische ontsteking, en daar ben je gewoon af en toe ziekig van. Nu zijn zijn ontstekingswaardes redelijk normaal, maar hij blijft zo moe en futloos. En ja gisteravond lag hij nu met een ziekzijnaanvalletje in bed(zweten, misselijk, kronkelend van de darmkrampen) tja, dat kan ik moeilijk in mn mooiste lingerie voor hem gaan zitten dansen Haha Dus achja, mijn mannetje had wel superzaad, dus wie weet is er een koppige die gewoon is blijven zwemmen Oja, manlief zei dat we dinsdag ook geklust hadden, maar dat kan ik me niet herinneren, hahahaha. Heeft geen indruk gemaakt denk ik *schaam* Wel raar ja, dat je nu geen clomid gaat slikken.. Wat nu als je wel een eisprong gaat hebben? (cira had dat toch ook?) Zou zomaar kunnen toch (kans is heel klein, maar toch). Krijg je na de HSG provera ofzo om je cyclus weer op te wekken? Of hoe gaat dat dalijk? na hoeveel rondes gaan ze eigenlijk zo;n onderzoek doen? Liefss, Taliaa