9 januari: Fleurrebel 1 ste echo bij de gyn/ Bloemetje 1ste echo 14 januari: Linda 1e fm 15 januari: Makkie HSG & Nas82 NOD 16 januari: Sas7 echo en controle gyn 18 januari: Taliaa NOD 23 januari: 2e echo en controle Cira 28 januari: 1e afspraak bij de VK Cira 7 februari: 2e echo mariska 30 april: Chantje Uitgerekend 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. 14 augustus 2008: Cira uitgerekend. 19 augustus 2008: Mariska uitgerekend 27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend 31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI. Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei! Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid meisje Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. Provera tot 12 januari en dan wachten op ongi, als echo dan goed is kunnen we weer verder. Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm! Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen. Makkie: 15 jan. hsg, hierna plan van aanpak bespreken en weer met hormonen starten. Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar) Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......2 a 3 eitjes gesprongen ...nu ww (17 -12) Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controlesNu ongi en begonnen met 2e ronde clomid50mg stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!! Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!! Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
hey meiden hier nog geen duidelijkere ovutesten .......zit op dag 15 nou ...ik geef het nog 2 dagen de kans ...anders moet ik er van uit gaan dat ze toch op dag 10 zijn gesprongen....
Monique als je bedoelt de lijst dan druk je op quote en dan haal je het woordje quote en de naam die tussen haakjes staat weg bovenaan en onderaan, klinkt dit duidelijk
@monique. Even een tip van een mede militairs vrouw. Bel je gyn op en dat je toch FM's wil hebben omdat je moeilijk zit met de planning van je mannetje. Leg uit dat hij militair is en dat de gemeenschap niet altijd plaats kan vinden ivm het werk van je mannetje. Ik weet niet of hij een binnen slaper is, want dan wordt het helemaal plannen. Met fm kun je dan je ei beter in de gaten houden en weet je wanner het moment daar is, zodat je mannetje dan naar huis kan komen. Hij zal het wel aan zijn meerdere moeten vertellen dat je in de mmm zit, maar daar doen ze bij defensie niet moeilijk over. Die van mij is daar zelfs een paar keer voor terug gekomen van oefening. Enneh de laatste keer had ie schietoefeningen en tussendoor moest ie dus terug, maar die schietoefeningen hebben wel geholpen, want ik ben zwanger. Mocht je nog vragen hebben laat het me dan weten. Bel in iedergeval je gyn hierover en leg het uit. dat maakt de mmm makkelijker. @ bloemetje te gek dat alles toch goed is. @ meisje sterkte in de verwerking.
ja hij is een binnenslaper... zit in weert en wij wonen in enschede! pfff! maar ik zal eens bellen want dat klinkt allemaal logisch! hou jullie op de hoogte
@ bloemetje, wat super geweldig dat alles goed is! Sorry had over je berichtje hen gelezen Maar super joh! proficiat, nu lekker gaan genieten! @ monique, ja nu dus mn 2e ronde met clomid. Eerste cyclus had ik mn ei op dag 21. verder waren alle controles goed, en nu mag ik 6 maanden "zelf" doen met clomid, dus geen controles meer. mits mn cylcus goed blijft verlopen (ik ben uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen omdat ik steeds bloedverlies had (maanden aan een stuk) maar t telkens ook weer even ophield, en ik maar niet echt ongi werd..) Dus... Bij vragen hoor ik het wel! Groetjes, Taliaa
nou, daar zijn we weer..... 3fm gehad vanochtend, weer niets gegroeid. Verschillende eiblaasjes te zien van 7 mm, meer niet. wel mooi dik baarmoederslijm! Dinsdag nog een keer komen en bespreken of ik niet beter kan gaan spuiten!
hoi poohbear schiet niet op he, jeetje wat balen, bij mij was bs ook altijd mooi dik en spuiten heb ik juist een hele lage dosis nodig, hopelijk is dit ook voor jou de oplossing. ik mag het misschien niet zeggen maar spuiten is ook nog best lastig qua dosering afstemmen dus verkijk je er niet op. omdat het de eerste keer bij mij heel goed ging dacht ik: dit is het, maar mooi dat het nu toch al voor de 2e keer erg lastig is of we een kansje kunnen creeeren. in ieder geval ga ik nu ff spuiten, heb 'm net uit de koelkast gehaald
@ poohbear Maar nu wel meerdere van 7mm, is dat goed, of juist niet (sorry, geen verstand van) Je klinkt er best nuchter onder, maar gaat het echt wel? Is de volgende stap nu gaan spuiten? Wat ga je dan spuiten? @sybje, dus de testen blijven vaag? Balen. maar wanneer sprong normaal je ei? mijn ei sprong op dag 21, maar ik zie dat je wel korte cyclussen hebt...? Ja wie weet is hij al gesprongen, ze waren toen wel duidelijk, de testen.. @ all: hier nog niks. Geen symptomen, niks. NOg altijd wel wat buikkrampjes, maar al STUKKEN minder..En niet meer in mn zij(ei). Verder vandaag beetje rare dag, verjaardag van mn allerliefste pap.. Nu al de 3e verjaardag van hem zonder hem, maar mis hem zo heel erg Zeker nu, er is zoveel in mijn/ons leven gaande, wil hem zoooo graag om raad vragen, dingen vertellen. Hij was zo heel wijs en lief en super.. En het ergste is nog dat hij echt, maar dan ook écht de allerbeste opa is! Gelukkig heb ik dat mogen zien, want hij was wel al opa.. Ik moet er echt niet aan denken watvoor opa onze kindjes moeten missen Gek he, dat vind ik gewoon zielig voor ze Sorry, moest het ff kwijt... Iedereen alvast een fijne avond! Liefss, Taliaa ps milla, als je nog stiekum mee leest, ben erg benieuwd hoe het met je gaat!Succes meid!
Taliaa moeilijke dag zo voor jullie en het lijkt me een erg groot gemis, sterkte! en je mag je verhaal altijd kwijt hoor! Poohbear had het zo gehoopt voor je veel succes! Linda ik had dat ook eerste keer spuiten 1 mooi ei en tweede keer overstimulatie dus het is niet altijd makkelijk te doseren die weg moet even gevonden worden denk ik! Monique sas haar advies nog opgevolgd nog gebeld? sybje al meer duidelijkheid over je ei? Ben ook benieuwd hoe het met milla is? En we hebben echt niets meer van jammeke gehoord, jammer! Nog 2 dagen provera en dan hopelijk snel ongi ik ben blij dat de pillen bijna op zijn slik ze vanaf 19 december dus bijna een maand verder en daarvoor ook al niks mogen doen dus heb weer zin om er voor te gaan! succes allemaal!
hey meiden .... mijn 2e streepje word steeds vager .....en ik heb het gevoel dat ik al vroeg een hoge lh piek heb kan dat ? heb nl het gevoel dat mijn ei nu net gesprongen ...en volgens mij niet maar 1 ..maar goed dat zal wel een hallucinatie zijn gewwest ...voel echt krampen links onder in mijn buikje ......we hebben gisteravond geklust ....en zo nog maar effe 1 keer dan ...al zou het voor de gezelligheid zijn ....merk wel dat ik het het liefst elek dag zou willen doen in mijn vruchtbare periode .....niet voor het lekkere maar gewoon omdat ik doodsbenauwd ben dat we het niet vaak genoeg gedaan hebben en ja ik weet dat het niet goed is elke dag maar tja het moet gewoon anders voel ik me heel onzeker ....hubbie wou eigenlijk vanavond niet maar hij moet ....
@talia...ik ken dat meid, bij mij wordt het 3 jaar in april sinds mn vader overleed. en ik mis hem nog elke dag! Vooral in dit gebeuren met zwanger worden. Ja het gaat best goed met me ....Had me voorbereid op een slechte echo vandaag en dat klopte ook. Ga dinsdag maar eens praten over spuiten... @linda, ik weet het, het zal niet makkelijk worden denk ik...maar heb er veel voor over! jij ook succes he!
poohbear, ik weet zeker dat je vader meekijkt over je schouder en dat hij ontzettend trots is! en jij mag trots zijn op zon vader, want sommige mensen (waaronder ik) hebben nooit zon meelevende en goede vader gehad! ik heb de FA aan de telfoon gehad om te vragen naar follikel metingen. ze zei dat het niet nodig was omdat je alleen kijkt of er eiblaasjes zijn en hoe groot. en dat het in de 1e cycles (met clomid) belangrijker was om te kijken of er wel een eisprong is en hoe mijn cycles eruit zien. met de LH testen kon je net zo goed plannen als een follikel meting! nou ja we zullen het allemaal mee gaan maken! voel me er redelijk positief onder maar vind het erg vervelend dat ik nou juits PCO heb en dat ik de reden ben waarom wij niet zwanger raken! voel me wel een beetje hopeloos soms, en vaak onbegrepen. groetjes en sterkte aan iedereen die ook in een dergelijke situatie zitten! monique
he poohbear balen he, dat je niet op clomid reageerd. Ik zou gewoon gaan spuiten als ik jou was. Het kan ook zijn dat ze eerst nog een leo voorstellen. Ik vond spuiten veel prettiger dan de clomid, je zag tenminste dat er wat gebeurde en anders werd de dosis verhoogd. Maar inderdaad wat linda zegt het is elke ronde weer anders hoeveel je nodig hebt en hoe je reageerd. Dat is het nadeel van pco. Hier gaat verder alles zn gangetje. Ben nog steeds wagenziek als ik zelf rij als de rit langer dan 3 kwartier duurt. Hopelijk gaat dat nog over. Gisteren de laaste keer de flessen van MvM ingeleverd. Ben blij dat ik daar vanaf ben. Wat stinken die flessen afschuwlijk gewoon. Als ik er al naar keek moest ik over mn nek. Maar ja ik heb het voor jullie gedaan. Dus als je de volgende keer pregnyl spuit, denk dan maar aan mij. grijns.
hee meiden, ff een paar daagjes niet meegeschreven. Heb veel overgewerkt omdat het op mijn werk erg druk is en ik dus gewoon kapot ben en me een beetje grieperig voel. Gelukkig nu lekker weekend. Poohbear, wat naar dat je nog steeds geen dominat ei hebt. Ik hoop voor je dat ze deze cyclus snel gaan afbreken en dat je met spuiten mag beginnen. Clomid is gewoon niet jou hormoon, dus dan komt het met spuiten vast helemaal goed! Ik duim voor je! Monique, als dit je eerste ronde is met clomid, lijkt het me voor jezelf toch wel fijn om een fm te hebben (zeker omdat het de eerste ronde is) Straks doet het niets en dan blijf je wachten op je ongi, of het is juist dat je teveel eitjes krijgt (gebeurd niet gauw met 50mg, maar het kan natuurlijk wel...) Hoop dat je met de ovutesten gewoon je ei kunt vinden. Heel veel sterkte met de eerste ronde clomid meid! Syb, wel vreemd dat je ovutesten niet duidelijker worden. En als je ei dan voor je gevoel gister gesprongen is, dan had je de dagen ervoor toch een duidelijke test moeten hebben? Erg onzeker allemaal zo voor jullie! Succes! Lot, vandaag laatste provera? Hoop dat je ongi heel snel komt! Na hoeveel dagen is dat ongeveer met de provera? Straks kun je weer 'fijn' beginnen met spuiten en hoop dat het deze ronde allemaal goed gaat! Linda, jij ook veel succes weer met spuiten. Moet je binnenkort dan weer komen voor een fm? Sas, dank voor de Pregnyl hahaha. Fijn voor je dat het erop zit. Tis natuurlijk voor ons heel fijn dat je het gedaan hebt, maar voor jezelf nog fijner dat het erop zit! Bij de volgende spuit zal ik zeker aan je denken Fijn dat je je verder goed voelt. Vervelend van de wagenziekte, hopelijk duurt dat niet lang meer. All: heb precies hetzelfde gevoel in mijn lijf als met de clomid (buikpijn, steken, voor mijn gevoel opgezette eistokken, pijnlijke borsten, en mijn bekende ei pukkel en erg veel afscheiding. Ik hoop toch stiekum dat mijn lijf het deze keer zelf doet! Vandaar dat ik de fertarts gevraagd heb voor mijn hsg nog een fm te krijgen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ze bellen me daar straks over terug. Verder gaat het hier ook allemaal goed, ben ook erg blij als ik straks weer met een behandeling mag gaan starten. Wie is trouwens de eerste met de NOD? Liefs Makkie
mijn FA zei dat ik ongeveer een cycles van 28 dagen zou hebben dus mijn eerste NOD is 3 februari! ben benieuwd! 1 feb ben ik jarig dus zou wel leuk zijn als er leuk nieuws was verder kijk ik het gewoon even aan, moet iig wel op dag 23 bloedprikken! om te kijken of ik een sprong heb gehad! als de clomid niet aanslaat moet ik weer terug komen maar zoals ik het nu gaat mogen wij het nu 3 maand zo proberen. ik heb echt zoooon buikpijn, gister moest ik ook erg hard fietsen om de trein te halen (gemist!) en ik moest echt even met mn hoofd tussen mn benen op het bankje gaan zitten want had het gevoel dat ik moest overgeven! zullen vast bijwerkingen zijn vd clomid! ik hoop voor iedereen dat ze een goede behandeling krijgen met de juiste hormonen! met goed effect! ik snap helemaal dat het k*t is wanneer het weer eens niet aanslaat of dat je nog STEEDS niet zwanger ben! elke keer weer die negatieve zwangerschapstesten! als ik die van mij in de kast zou stoppen kon ik van mn huis een museum maken hahaha! SUCCES IEDEREEN! we weten waar we het voor doen! liefs