PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn nod is ongeveer 23 januari ....

denk echt dat de test van ma /dins positief waren dan ...heb niet echt (achteraf gezien) mijn urine 4 uur opgehouden ..misschien zijn ze daarom wat lcihter uitgevallen ...

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou meiden, ik heb maar weer een banner ingevoerd...
    Heb als 1e dag laatste menstruatie maar afgelopen dinsdag aangehouden, de dag van de curettage.
    En dan een cyclus van 35 dagen, zoals ik dat gewend was voor de miskraam.
    Ik geloof dat ik nog niet ga testen hoor, na 35 dagen. Want je hoort maar al te vaak dat je cyclus na een curettage wat langer is dan normaal.

Nogmaals meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    We gaan er voor in 2008!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

lieve meisje, helaas welkom terug..... hoop dat het snel weer raak is en dat het dan allemaal goed gaat!

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,192
    113
    Brabant
    Hai meiden:)
    Ik denk dat ik mis. wel de eerste ben met een NOD?Ong 18 januari.. Dan ga ik uit van 36/37 dagen.. Pfft wat lang...Maar goed, nog maar een weekje dus..En ik ga écht wachten (banner geeft langer aan, snap er niks van, mja;))
    Ennuh, helemaal geen kwaaltjes, maar wel die steekjes. Dus ik hoop écht dat ik een ei heb gehad.
    Ik ga dalijk maar ff in de webwinkel ovutesten bekijken:)
    maar goed, omdat ik dus geen kwaaltjes heb, zal ik het makkelijker volhouden om niet te testen..

Ohh.. Mijn liefste, beste dinnetje is ook bezig om zwanger te worden van een mooi wondertje en heb alvast een kei leuk cadeautje (kleinigheidje) gekocht. Das leuk, als ze zwanger is, kan ik het meteen geven. Dus als ik het een beetje moeilijk vind, laat mijn cadeautje zien dat ik het écht heel leuk vind!
    maar eh, wat heeft de H*MA leuke dingen zeg! Kan niet wachten:)

Nou ik ga kappuh, moet nog veel doen (haha, wie is de mol kijken) En dit weekend werken:(
    Liefs, Taliaa

ps, ben deze week al 1 kilo afgevallen (in 5dagen) WOEHOE, ben dat opgeblazen gevoel al kwijt.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

9 januari: Fleurrebel 1 ste echo bij de gyn/ Bloemetje 1ste echo
    14 januari: Linda 1e fm
    15 januari: Makkie HSG & Nas82 NOD
    16 januari: Sas7 echo en controle gyn
    18 januari: Taliaa NOD
    23 januari: 2e echo en controle Cira
    23 januari: Sybje NOD
    23 januari: Makkie uitslag HSG en plan van aanpak fertarts bespreken
    28 januari: 1e afspraak bij de VK Cira
    3 februair: Monique1984 NOD
    7 februari: 2e echo mariska
    11 februari: Meisje NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    19 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend

Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid meisje
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. Provera tot 12 januari en dan wachten op ongi, als echo dan goed is kunnen we weer verder.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt...
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Begonn en met opbouwen metformine 500 mg tot 3x daags. deze in combi gaan gebruiken met Clomid 50 mg. Eerste week januari waarschijnlijk eerst fm!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 5 rondes met clomid 100 (en 1 met clomid 50) achter de rug, wel netjes eisprongen gehad, helaas niet zwanger :( Omdat we weer ruim een half jaar verder zijn, eerst 15 jan. een HSG, dan 23 jan. plan van aanpak bespreken en (hopelijk) weer met hormonen starten.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......2 a 3 eitjes gesprongen ...nu ww (17 -12)
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles:)Nu ongi en begonnen met 2e ronde clomid50mg
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Syb, Monique en Meisje, heb jullie NOD in de lijst gezet...

(vind je dat niet erg Meisje? Heb je 35 dagen aangehouden, maar weet niet of je dat wel al weer wil...)

Liefs Makkie

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,192
    113
    Brabant
    oei zie nu dat mn banner wrs wel klopt, naja.. Dan is mn NOD iets later.. maar heb het idee dat óf mn ei echt veel eerder is gesprong, of veel later. (haha, lekker vaag ben ik)
    Dus ik ga min nog 7 dagen wachten, maar hoop op de 9:)

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    bedankt makkie ;)

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Claudia, weet je al wanneer je de eerste echo hebt? Ben zo benieuwd hoelang je nu zwanger bent, misschien al wel 7 weken!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Net de assistente van het ZH gesproken. Ze vertelde dat een hsg meestal tussen dag 9 en 12 plaatvind, dus voor de eisprong. Aangezien ik waarschijnlijk geen eisprong uit mezelf heb is dag 15 niet erg. Maar omdat ik aan gaf toch wel buikpijn enzo te hebben en hetzelfde aan mijn lijf merk als met de clomid, kan het idd misschien zo zijn dat mijn lijf het nu ineens zelf doet. Een FM vinden ze niet nodig.... we moesten het maar voor de zekerheid met condoom doen.... ze vond het wel vervelend om dat te zeggen omdat het natuurlijk super zou zijn als mij lijf het nu ineens zelf doet, maar de hsg MOET toch gebeuren, of dat nu is of volgende maand....

Ben het er zelf niet helemaal mee eens... dus ga gewoon met ovutesten vanaf morgen starten. Mocht ik een ei voor de 15e vinden, dan bel ik af. Anders hoop ik dat ie daarna plaatsvind.... en wie weet is er wel helemaal geen actie bezig in mijn lijf.... hoe dan ook, tis allemaal weer wat.. hahahahaha

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ]9 januari: Fleurrebel 1 ste echo bij de gyn/ Bloemetje 1ste echo
    14 januari: Linda 1e fm
    15 januari: Makkie HSG & Nas82 NOD
    16 januari: Sas7 echo en controle gyn
    18 januari: Taliaa NOD
    23 januari: 2e echo en controle Cira
    23 januari: Sybje NOD
    23 januari: Makkie uitslag HSG en plan van aanpak fertarts bespreken
    28 januari: 1e afspraak bij de VK Cira
    3 februair: Monique1984 NOD
    7 februari: 2e echo mariska
    11 februari: Meisje NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    19 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend

Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla: Ongesteld geworden, 28 november beginnen met 50 mg clomid! Hopelijk brengt sinterklaas een mooi ei!
    Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid meisje
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. Provera tot 12 januari en dan wachten op ongi, als echo dan goed is kunnen we weer verder.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt...
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Metformine 500 mg tot 3x daags in combi met Clomid 50 mg heeft ook niets gedaan. Dinsdag gesprek met gyn, misschien gaan spuiten!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Eerste Echo gehad, helaas nog geen hartje zien klopen! 3 December terug komen.
    Makkie: 5 rondes met clomid 100 (en 1 met clomid 50) achter de rug, wel netjes eisprongen gehad, helaas niet zwanger :( Omdat we weer ruim een half jaar verder zijn, eerst 15 jan. een HSG, dan 23 jan. plan van aanpak bespreken en (hopelijk) weer met hormonen starten.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Nog een ronde clomid 100 mg ......2 a 3 eitjes gesprongen ...nu ww (17 -12)
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles:)Nu ongi en begonnen met 2e ronde clomid50mg
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Allemaal een fijn weekend!
    Ik ga uitrusten van 4x ziekenhuis, nachtdienst en 4 dagen werken...
    Gaan van het weekend saampjes effe wat leuks doen...uit de ziekenhuis sferen. Denk dat het scheveningen wordt en het Omniversum.

hoop dat het met iedereen goed gaat!
    en nogmaals, fijn weekend!

13. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Meisje hoe gaat het verder met jullie? En hoe ga je verder, nog naar het zh? sterkte meisje en hoop dat het snel weer raak is!

Makkie zou wel mooi zijn als je lichaam het uit zich zelf doet hoop het voor je! Ik slik morgen laatste provera en dan kan je binnen 2 dagen ongi worden maar ook na een week dus we zien het wel! Ben zo blij dat de pillen bijna op zijn nu hoop ik zo dat we weer mogen beginnen en de eiblaas weg is!

sybje ik hoop dat je je eisprong heb gehad en 23 januari gewoon positief test succes met wachten!

taliaa nod komt in de buurt, goed zeg binnen 5 dagen al wat kwijt! De h*ma heeft zeker leuke dingen! Nog even en dan kunnen wij daar ook shoppen hoor!

Monique balen dat ze geen fm wilde doen dan maar goed zelf klussen en dan hopelijk begin februari goed nieuws!

allemaal succes!

Ga morgen naar ciske de rat gezellig een avondje weg!

14. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Lot ik hoop dat je ook snel ongi wordt, bij mij duurde het wel een week maarja. En dan hopen op mooi 1 of 2 eitjes!

Hier uiteraard nog aan het spuiten, ik voel helaas de cyste wel een beetje zitten dus hij gaat niet echt weg, ben wel bang dat ie groter wordt maar eerst maar eens maandag afwachten. We merken wel dat we nu alleen met het spuiten bezig zijn en helemaal niet met IUI, het is nog zo onzeker of dat deze ronde gaat plaats vinden, ben bang dat ik maandag ook niet veel meer weet maar wie weet...

Rustig weekend voor de boeg, ik wilde jullie eens wat anders vragen. Mijn vriend en ik merken dat we er best vaak 'doorheen' zitten. Terwijl we eigenlijk best nuchter en ik met name ook wel positief zijn. We zoeken veel afleiding zoals naar vrienden/fam., samen leuke dingen doen, uiteten biosje, hotelletje enz.

Maar soms heb ik nóg niet het gevoel dat we helemaal kunnen onstressen. Hebben jullie dit ook en doen jullie ook andere dingen hiervoor?

We praten veel over onze kinderwens en ook met anderen maar de laatste tijd heb ik daar ook minder zin in.

Ik was gewoon eens benieuwd hoe jullie je er 'doorheen' slaan.

Fijn weekend allemaal! Heerlijk zo'n vrijdagavond, nog lekker het hele weekend voor de boeg!

15. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Linda ik ken dat gevoel. Ook wij praten er veel over en denk dat dat sowieso erg belangrijk is. Ik dacht als ik een week weg ben geweest en die verplichte pauze dan kan ik er vast weer leeg instappen maar dat is niet zo. Merk dat ik in mijn hoofd veel met een kindje bezig ben en als ik nu al denk dat het er misschien nog niet goed uitziet dan denk ik hoe kom ik daar weer overheen. Heb de afgelopen 2 maanden ook best wel momenten met verdriet gehad en ook mijn man terwijl we er samen heel sterk en positief tegen over staan is het soms echt teveel het vergt een hoop van je geestelijk en lichamelijk. Volgens mij valt die last pas van je af als het raak mag zijn en je een goede echo heb gehad. Veel succes en hier kan je ook altijd lekker van je af praten.
    Toen ik net op dit forum kwam zei mijn man neem is wat afstand wat moet je daar zoveel en nu zegt hij fijn he dat je je verhaal kwijt kunt..

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij ons gaat het ook met ups en downs hoor. Mijn vriend is in het algemeen wel een stuk positiever dan mij. We praten er veel samen over en ook met onze vrienden en familie. Alleen soms heb ik het gevoel dat vrienden en familie me nu anders zien... medelijden hebben en het zielig vinden. Maar naast dit ben ik nog precies hetzelfde en geniet nog volop van het leven. Dus soms wil ik er juist niet over praten en gewoon domweg met de 'gewone' dingen van het leven bezig zijn.

Soms ben ik erg emo en dan is het even met mijn mannetje huilen geblazen. Tis vooral de onmacht die me zo verdrietig maakt. Je hebt gewoon geen invloed op dit alles en over wanneer het raak zou zijn. Dat vind ik een onaangenaam gevoel.

Vaak doen we in het weekend (als mijn vriend niet hoeft te werken) ook leuke dingen. Lekker shoppen of uiteten.... dat zorgt ervoor dat we blijven genieten van de rest van ons leven samen...

xx makkie

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ...ben er effe niet helemaal bij ....heb een soort van dipje (dat is erg licht uitgedrukt) ....als ik er weer bij ben geef ik wel een gilletje !

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @linda, lit23, makkie
    Ik herken dat ook hoor! Ben altijd erg vrolijk en postief ingesteld, maar merk nu wel dat ik dagen heb dat het niet gaat! Meestal na een echo zonder resultaat heb ik een dip. Afgelopen maandag bijvoorbeeld de hele dag lopen janken, maar daarna gaat het wel weer!
    Probeer afleiding te zoeken en idd samen leuek dingen te blijven doen. Maar soms heb ik echt helemaal nergens zin in en loop ik liever de hele dag in pyama en kijk een dvdtje!

Merk ook dat mn vriend het moeijlijk ermee heeft, omdat hij zo machteloos is. Hij zit als het ware te wachten totdat ik eindelijk een ei leg, maar dat ei is er al bijna een jaar niet geweest. Hij ziet mij maar slikken en voor echo's gaan, maar hij kan niets doen!

Ook word ik niet goed van al de medelijden van vrienden en familie. Begrijp me niet verkeerd, iedereen is erg lief en begripvol, maar voel me soms als een soort lepra patient.
    Zwangere colega's praten niet over hun zwangerschap als ik er bij ben, dat soort dingen....

Doe aub gewoon normaal tegen me, zeg ik dan....

Nou ja, ga ook lekker genieten dit weekend. Straks de verplichte boodschappen en daarna door naar Ikea, lampen kopen. Morgen Omniversum en Scheveningen!

Allemaal heel veel sterkte met alles en sybje, kop op he....onze tijd komt echt....

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik denk dat we allemaal inderdaad hetzelfde erin zitten. Toch wel fijn om te horen want soms twijfel ik wel eens of ik er niet te 'heftig' op reageer.

Wat ik zelf heel erg vervelend vind is dat ik nu merk dat ik met mijn schoonmoeder er beter over kan praten dan mijn eigen moeder. Terwijl ik altijd zo goed met m'n moeder kon praten. Ze leeft heel erg mee maar kan er geloof ik niet goed mee om gaan. Ze probeert me altijd op te peppen maar zal nooit eens zeggen: jeetje wat is het toch vervelend voor jullie. Ik weet zeker dat ze gaat zeggen mocht het ooit eens lukken: 'zie je wel' ! Ik las ergens dat je het aan moet geven dat je niet altijd alleen maar adviezen van de mensen wilt horen. Maar ik vind dat toch ook wel moeilijk, ik weet soms zelf ook niet goed hoe ik moet reageren als iemand in een vervelende situatie zit die ik niet ken...

In ieder geval een dikke kus voor jullie allemaal, we slaan er ons samen doorheen :thumup:

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mijn moeder is ook zo, tis een schat maar zo druk bezig met peptalks dat je er moe van word. Ook luisterd ze slecht en als ik midden in mn verhaal zit begint ze over wat anders....of ze onthoudt niets wat ik zeg over data echo en uitslagen. Geeft mij het gevoel dat ze zich niet interesseerd! Maar ze is wel een paar keer mee geweest naar mn echo afspraken, dus dat is wel fijn. Alleen gata ze dan met anderen in de wachtkamer kletsen of hardop vragen stellen over mijn situatie.... Ja hallo!hihihi

Misschien doen ze dat wel om zichzelf te beschermen, want ik denk dat het voor onze moeders ook best moeilijk is om hun dochter zo te zien tobben. ik riep maandag dat ik mezelf een loser voelde omdat ik geen ei krijg. Toen werd ze boos en zei dat ze geen loser dochter had en dat ze me goed in mekaar had gezet.

Share This Page