PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda succes vandaag hoop dat het er goed uitziet!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.053
    2.187
    113
    Brabant
    @makkie, wat moeilijk joh! Maar wel goed dat je lichaam het zelf doet! Ben benieuwd of je afgebeld hebt! Je laat het wel weten he!

@poohbear, hoe is het nu?

@ all: ik kom net uit de slaapdienst, en kon niet slapen..pas na 2 uur, en moet om 7uur weer beginnen, pfft, gaap. Denk dalijk maar ff een tukkie doen:) Hier heb ik wisselend heeeele lichte ongikrampjes in mn onderrug en buikpijntjes.. Dus denk dat ik gewoon ongi ga worden, had vorige maand ook die ongi krampje een week van te voren..
    Mja, we zien wel..
    Grtjs, Taliaa
    ps ik zal mn NOD vanmiddag nog een keer uittellen en dan bijstellen, de 18e klopt niet!

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @all : heb buikpijn , links onder in (daar heb ik het altijd) volgens de fert is dit een gunstig teken (dan is de eisprong in ieder geval goed gegaan) .....vind het alleen een beetje vroeg.....

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie, en heb je de gyn al gesproken? Kan je het HSG onderzoek verzetten?

@all, hier gaat het wel weer oke hoor! Hele week vroeg naar bed gegaan en dat doet wonderen. Van het weekend lekker getut , bij Ikea lampen gekocht en wat klusjes in huis gedaan die steeds uitgesteld werden.

Er komen trouwens al wat groene puntjes van mn bloembollen boven de grond! Heerlijk ,daar krijg ik zo'n lente gevoel van!
    En in de hortensia zie ik ook al hele kleine groene puntjes!

Morgen laatse FM voor deze cyclus, maar weet al dat er niets gebeurd is... Even praten over spuiten ,maar ben bang dat hij toch nog de tabletten een keer wil ophogen!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meiden,

Nou net weer het ZH gesproken en heb nu eindelijk het gevoel dat ze snappen wat ik bedoel.... soms heb ik het idee dat ze het niet allemaal snappen maar goed.... Ze gaan nu overleggen of de hsg verzet moet worden en we dus voor deze eisprong moeten gaan. Ik hoop het! Dus vanmiddag weet ik meer.

Trouwens, vanmorgen was de ovutest VETTER dan VET! De controle streep was er niets bij! hahahaha. Denk dat die van gisteravond niet telde, omdat ik toch teveel had geplast en gedronken. Dus hoop dat mijn ei NA de hsg springt, mocht ie toch door moeten gaan... hou jullie op de hoogte!

taliaa, hoop niet dat deze krampjes je ongi betekenen meid! hou moed, het kan nog alle kanten op!

Syb: luister maar naar je fertarts, als hij/zij dit een goed teken vind, dan moet je daar vanuit gaan.... kan ook een goed teken zijn die buikpijn!

Poohbear, heerlijk dat je weer beter in je vel zit! En ikea doet wonderen, ben daar ook gek van! Vooral even lekker tussendoor eten, de zweedse gehaktballetjes...mmmmm! Hoop dat je arts wel zegt dat je kunt gaan spuiten... blijkt toch wel dat clomid niet de gewenste resultaten haalt! En je wacht al zolang op een ei... hij MOET gewoon meewerken!

Werkse allemaal deze week weer!

Kus Makkie

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oeh spannend makkie! Hoop dat ze je snel bellen!

Ja, Ikea is voor ons een belangrijke winkel, omdat mn vriend Zweeds is. We kopen er altijd veel eten (oa gehaktballetjes), zodat hij een beetje eten van thuis heeft!
    En daarnaast is bijna onze hele inrichting van Ikea,hihi....

En ja, deels hoop ik toch dat ik mag gaan spuiten. Wil zo graag een ei!

7. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Vorige week bij gyn geweest.
    Nu duidelijkheid over onregelmatige ongi PCO
    Nu voor 10 dagen provera slikken en dan van cyclusdag 3 t/m 7 clomid slikken
    Zodra ik ongi ben ziekenhuis bellen ivm follikel meeting.

Maar ja heb alles over voor een 2de wonder.

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @thamara00
    Fijn dat er meer duielijkheid is nu, wel shit dat je ook PCo hebt!
    Had je bij je eerste ook zo'n rare cyclus?

Succes met alles!

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hai meiden,

nou dit geloven jullie niet, vanochtend geweest voor FM, er zitten drie follikels! En nog een kleintje van 12. Nu moeten we de keuze maken, wel of geen IUI! Ik ben alleen bang dat omdat het om de eerste keer gaat én omdat het zaad van mijn vriend gewoon goed is, we het toch niet gaan doen vanwege de risico's. Wel zit ik nu te denken aan bijb. wel zelf klussen, de negatieve samenlevingstesten geven natuurlijk geen hoop maar als we dan toch eitjes hebben kunnen we het altijd proberen... het risisco blijft hetzelfde alleen volgens mij is de kans wel veel kleiner...

Graag hoor ik jullie reacties!

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Linda is de samenlevingstest bij kullie gedaan tijdens de clomid periode? Door de clomid blijk is dus achteaf ook slechter slijm te hebben gehad waardoor de zaadjes slecht overleefden. Dus sowieso er zelf voor gaan natuurlijk. Doe verder waar jullie je fijn bij voelen.

Meiden hier gaat alles verder zijn gangetje nog steeds erg moe moe en nog eens moe en rugpijn.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    samenlevingstest is gedaan zowel bij clomid als bij spuiten...

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

snik snik, hier even een egoberichtje van een verdrietige makkie...

net het zkhuis gesproken, de hsg moet doorgaan. De reden dat ik misschien positieve ovutesten heb, is dat er wel een ei aan zit te komen, maar omdat ik PCO heb kan dit ook valsalarm zijn... (heb ik in het verleden al wel eens eerder gehad) Nu mogen we absoluut geen onveilige sex hebben voor de zekerheid... Ik vroeg nog om een fm voor de hsg, maar ook dat willen ze niet. Ze zeiden letterlijk: omdat u pco heeft kunnen we niet uitgaan van de positieve ovutesten....:(

Nou ja, dan maar hopen dat het na de hsg allemaal snel weer op gang komt en dat we verder kunnen...

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ahhhhh makkie...wat kl&%te...ik snap hier nix van!
    en dat verhaal van ovulatie testen en PCO snap ik al helemaal niet... wat een kut situatie!
    Krijg zin om een potje te gaan vloeken......
    sterkte meid!

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.053
    2.187
    113
    Brabant
    @ makkie, BAH wat ontzettend rot! En ik snap de link PCO/ovutesten ook niet! Maar meid, ik hoop dat je het van je af kunt zetten! En de volgende ronde zijn jullie zo vruchtbaar als konijnen!;)

@linda:Moeilijk hoor! Maar hoe groot is de kans dat ze alle drie gevonden worden? (en bevrucht, natuurlijk)...
    Succes meid!

@cira, blij dat alles zn gangetje gaat!maar wel vervelend van die moeheid!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje makkie, wat een gedoe he, je wordt zo heen en weer geslingerd met je gedachten!

Ik hoop dat je morgen een mooie uitslag hebt waar je dan weer positief mee verder kan!

Wat een gek*t allemaal, hier ook al die stomme beslissingen!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

wat ik weet over pco en ovutesten: als pco-er heb je wel het LH hormoon in je lijf. Soms kan dit zelfs door de pco verhoogd zijn. Als pco-er kan het dus zijn dat je of geen eisprong hebt OF er groeit wel wat, het LH hormoon stijgt, maar vervolgens gebeurd er niets..... dan heb je dus wel positieve ovutesten, maar de eisprong blijft uit.

Heb dat idd wel eens in het verleden gehad.... positieve testen maar geen eisprong/ongi. Tis ook wel eens gebeurd dat ik netjes 14 dagen later ongi werd. Dus daar is geen touw aan vast te knopen, vandaar dat ik denk dat het ziekenhuis hier niet vanuit wil gaan...

hoop dat het duidelijk is?

xx makkie

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    om nog wat opbeurends te zeggen, bij een volgende eisprong zijn je eileiders door de HSG doorgespoten en dat kan ook een positieve uitwerking hebben voor een eventuele bevruchting...........

in welk zkh zit jij eigenlijk, arnhem? zie dat jij vlakbij woont, ik zelf zit in Ede

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

en Linda, wat goed zeg! 3 eitjes! wauwie das echt goed! Ik zou er ook voor gaan (zelf klussen bedoel ik) hadden we ook een keer, 3 eitjes en mochten eigelijk niets doen... wel gedaan en gewoon ongi geworden...

Hoop dat de IUI wel doorgaat, heb je natuurlijk nog meer kans! Pffff wat een spanning en gedoe dat zwanger worden he? hahahahaha... ik duim voor je!

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

JAAAA dat weet ik! Je bent (zeggen ze) na een hsg 2 tot 3 maanden extra vruchtbaar. Pin mezelf er niet op vast, maar geeft wel hoop!

Ik zit in het Rijnstate ziekenhuis, in Arnhem. Ziekenhuis in Ede ken ik ook, maar arnhem is dichterbij (woon namelijk in heteren)

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    jeetje makkie ......tja ik snap dat je je rot voelt meis .....maar het blijft idd een feit dat je ovutesten niet betrouwbaar zijn ....succes meis

Deel Deze Pagina