PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Linda, wat spannend vanavond! Hoop dat er een wonder gebeurd en dat je zwanger raakt voordat je met iui begint.... eitjes.... maar zaadje hoeft de weg maar te vinden he? Ik duim heeeel hard voor je!

All: ik ben me toch een potje emotioneel vandaag... begon gisteravond al, toen kwam mijn zus nog even langs. Bij haar is zwanger worden een kwestie van elkaar aankijken.... 2e keer zwanger in de 1e ronde. Super natuurlijk, maar ze zei gister dat ze het toch wel erg moeilijk heeft met het feit dat het ons niet is gelukt. Ze begon ineens te huilen omdat ze het ons zo gunt omdat ze weet hoe mooi het is en het niet eerlijk vind dat het zo moet gaan... we hebben ff lekker zitten knuffelen en samen zitten brullen. Was erg fijn. Net zat ik al te janken bij een reclame waar een puppy in voorkwam.....hahahaha wat erg zeg! Straks komt mijn lieve moeder nog even langs, hoop het dan wel droog te houden.... zal de spanning van gister wel geweest zijn...

Taliaa, spannend van dat mooie huis! De beschrijving klinkt super! Hebben je al stappen ondernomen? Laat je wel weten he?

Syb, nogmaals, laat je niet gek maken door mijn verhaal van de hsg he? Er zijn ook hele positieve verhalen, dus het KAN ook heel anders gaan natuurlijk. Maar goed idee van je, gewoon zwanger raken deze maand. Ben je meteen klaar met alles ;) Ik hoop het voor je meid!

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    knuuff makkie !

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Hallo Dames,

ik ben Judith, 25 jaar en ook ik heb pco. Ik weet dit al 4 jaar, omdat bij mijn de menstuatie niet op gang kwam. Ik ben toen bij de gyn geweest en toen was er een hele duidelijke kralenkrans te zien, pco dus.
    Afgelopen week had ik last van mijn buik en omdat de huisarts dacht dat er misschien een cyste geknapt zou kunnen zijn, ben ik toen weer bij de gyn geweest. Gelukkig was het allemaal "goed".
    Eenmaal thuis hebben mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil en te gaan kijken wat er zou gaan gebeuren. Ik ga er nog even niet van uit dat ik zwanger ga worden, maar het zou wel heel welkom zijn.
    We willen nu kijken of mijn cyclus uitzich zelf op gang komt.

Ik weet dus al 4 jaar dat ik pco heb, maar omdat ik nog geen kinderwens had, heb ik mij er niet zo in verdiept. Nu begint het eigenlijk allemaal pas te spelen.

Ik hoop dus dat ik wat aan jullie verhalen heb (en dat er natuurlijk uiteindelijk een wonder gebeurd in mijn buik)

Omdat er zoveel pagina's zijn in dit topic, ga ik ze niet allemaal lezen, maar stap er nu gewoon in.

liefs,
    Judith

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    hai meiden,
    hier is het over en uit.
    Mn ongi begint, net als vorige maand met bruin bloed, rugpijn etc etc :evil: :evil: :evil:
    Ik ben zoooo boos en verdrietig, heb echt zin om ikweetnietwat te doen..
    Ik weet het echt niet meer waar te zoeken, meiden..
    Natuurlijk, tis pas 2e ronde met clomid en in vergelijking met sommige van jullie nog niet zo lang bezig.. maar ik kan en wil gewoon niet meer... :cry: :cry:
    Laat de ongi nu maar gewoon echt doorkomen, vorige maand duurde dat, geloof ik, 2 dagen.. Pfft

5. monique1984

9 jan 2008
    96
    0
    0
    student verpleegkundige
    enschede
    iik snap hoe je je voelt! vreselijk dat die ongi steeds weer komt terwijl je juist wil dat je zwanger bent! balen! sterkte, en hopelijk is het de volgende ronde raak!

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa wat ik niet snap is dat ze je voor een half jaar weggestuurd hebben. Waarom controleren ze je niet elke maand, zodat ze weten of de clomid wel zn werk doet of dat de dosis aangepast moet worden. Bij pco patienten werkt de clomid de ene maand wel en dan weer niet. Ik zou gewoon om metingen vragen elke maand, want wat zijn ze na die 6 maanden van plan. De dosis ophogen? Dan wordt het helemaal een gebed zonder einde. Bij mij deed de clomid de 1e keer wel iets en daarna helemaal niet meer.
    Sterkte in ieder geval. Even boos en verdrietig zijn en morgen weer met goede moed en positieviteit verder met de behandeling. Stel je gewoon elke maand in op we zien wel wat er gebeurd, dan ben je niet elke keer teleurgesteld, en wordt je vanzelf een keer verrast. Bij gewone stellen lukt het ook niet altijd in 1 keer. OK je hebt er konijnenstellen bij zitten.
    gr sas

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Taliaa veel sterkte, je mag je gewoon K* voelen hoor, elke teleurstelling is toch weer moeilijk!

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

he nee toch taliaa! Wat kl*te zeg! Baal gewoon ff flink en dat mag best een paar dagen duren. Tis ook allemaal zo heftig en heeft een flinke impact op je leven. En ook al is het 'pas' de 2e ronde met clomid, ook dan doet het zeer als je ongi wordt... sterkte meid en denk eraan dat we weten hoe je je voelt en dat je hier altijd terecht kan! Hele dikke knuffel voor jullie allbei!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @dithje1982, helaas welkom hier. Het zijn lieve meiden hier hoor en het helpt echt als je er met elkaar over kunt praten.
    Succes met alles!

@taliaa...balen meid! stom bloed!
    Maar fijn dat je leuek huizen hebt bekeken!

@all, ik zie er niet uit. Wallen van hier naar Tokio...Voel me ook doodmoe...Maar vroeg naar bed weer!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Helaas welkom hier meis! Hoop dat je hier bij ons steun kunt vinden. Vast wel, we weten immers als geen anders hoe je je kunt voelen en wat het is. Succes en hoop dat een jullie wondertje niet lang op zich laat wachten!

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Er is aardig bijgepraat vandaag hoop dat ik niemand vergeet te antwoorden hoor.....

Makkie jeetje wat vervelend dat het zo pijn deed zeg, maar wel fijn dat het er goed uitzag en dat de rechter nu ook goed open is, hopelijk doet dat ei nog wat deze week en lukt het klussen succes en hoop dat je je morgen weer goed voelt!

linda succes met klussen en hoop voor jullie op een wonder!

Judith helaas welkom en je kan hier altijd je hart luchten zitten allemaal helaas in hetzelfde schuitje!

taliaa wat ontzettend balen zeg had het zo gehoopt voor je, zou ook vragen om fm of bloedprikken! kan het altijd proberen!
    succes met beslissen voor het huis.....

poohbear hoe zit jij nu in je cyclus? sorry vraag mss naar de bekende weg maar weet het even niet....

meisje hoe gaat het met je? Lukt het om het een plekje te geven, gaan jullie nu weer verder of mag dat niet? Mss domme vraag hoor.....

Ik wens jullie allemaal alle geluk en hoop toe!

Ik dacht maandag ongi te worden 1 veeg donker bloed en daarna bruin, dinsdag niets te bekennen, vanochtend was het bruin dus dacht nu zet het door en vanmiddag en nu niets meer wil zo graag dat het doorzet, dan kan ik voor het weekend nog naar de gyn dan weet ik of de blaas weg is. Dus ongis kom allemaal maar deze kant op en laat die lieve dames hier met rust!

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

he vervelend Lot dat je ongi nog niet goed wil doorzetten! Wil je graag ongi worden... hahahaha het gaat ook nooit zoals je het wilt... Hoop dat je voor het weekend nog bij gyn kan komen en dat die rotblaas helemaal weg is!

All; ik heb me nu toch best wel buikpijn. Vraag me af of het door de hsg nog kan komen of dat mijn eitje druk bezig is. Had zonet bij een toilet bezoek wel wat vruchtbaar slijm? Nou ja, ik hou mijn temp gewoon de komende dagen bij, dan zal ik wel merken of ie gaat springen. Hoop alleen dat het nog wel van klussen komt, durf eigelijk niet zo goed :oops: Ben zo bang dat het pijn gaat doen.... (nou dat weer!)

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @lot23
    Ben nu aan de tweede dag van de Provera bezig! Eitjes groeien niet! Mag na de provera ophogen naar 3 clomid/3 metformine.
    Als dat niet helpt wordt het spuiten!
    Groetjes!

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Poohbear ik hoop dat de 150mg aanslaat voor jullie! Spuiten valt mee hoor maar snap dat je daar mss nog niet aan wil denken, succes!

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

oooo meis ik hoop zo dat bij deze dosering er eindelijk mooie eitjes bij je gaan groeien! Ik duim heel hard voor je!

Vind het jammer dat het nog een keer opgehoogd wordt? Of heb je er wel weer vertrouwen in?

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Makkie wat kl*** dat de HSG zoveel pijn deed.

Lot wat irri dat je ongi niet doorzet. Ik hoop voor je dat je morgen gewoon ongi ben.

Taliaa kl*** dat je ongi bent geworden

Judith welkom hier en heel veel succes.

Meisje meid nog een dikke knuff en veel sterkte. Doe rustig aan he!

Poohbear hoop voor een mooie ei! Wel fijn dat je gelijk de hooste dosis mag proberen.

linda Klus ze! Ik duim voor je!

Voor iedereen een dikke nuff!

Als ik mensn ben vergeten sorry.

Hier nog steeds alles goed.

17. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Bedankt voor alle lieve reacties!

Ik zit nog met een hoop vragen, dus ik denk dat ik jullie hulp wel nodig heb. We gaan nu eerst maar eens afwachten wat de komende maand ons brengt, kijken of ik ongesteld ga worden uit mezelf.
    Hoe zat dat bij jullie, kwam het van zelf op gang? Ik heb er nu niet veel vertrouwen in omdat ik nog nooit uit mezelf ongi ben geworden.

En hebben jullie ook veel last van alle bijverschijnselen van PCO? Ik heb last van overgewicht en overbeharing (in mijn gezicht en op mijn buik).
    En heeft eventueel afvallen bij jullie geholpen. Ik wil ook zeker gaan afvallen, dat schijnt toch wel te helpen.

Ik zal vast nog wel meer vragen hebben de komende tijd, maar dit is het even voor nu.

En voor iedereen waarbij het allemaal niet gaat zo als het moet gaan (en een beetje voor mezelf) brand ik vandaag een kaarsje. Zullen er nog wel meer worden de komende tijd....

Liefs,
    Judith

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @dithje1982, overgewicht heb ik niet (al wil ben ik sinds maandag aan de Sonja B om 3 kg kwijt te raken)
    Wel overbeharing (snor, tepels, streep op mn buik tot mn navel, en op ander stomme plekken). Een van mn beste vriendjes is dus het pincet! Gelukkig is mn vriend heel geduldig en maakt ie er een sport van om mij netsjes te epileren 1x per week. De rest hou ik zelf bij.

Verder een mooie kralenkrans op mn eierstokken.

@makkie en lot23
    nee ik zie niet tegen spuiten op. Had liever vandaag dan morgen nog begonnen. Ik had wel met mn vriend afgesproken dat ik maximaal nog 1x de tabletten wilde ophogen. Daarna spuiten. Het is nu dus erop of er onder.

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dithje1982, ik heb alleen de bekende kralenkrans rondom mijn eierstokken en heeeeeel onregelmatige menstruatie. Dat is het enige 'kenmerk' dat ik heb van de PCO. Ik zou iets meer mogen wegen, maar ondergewicht heb ik niet. Ik was vroeger wel gewoon ongesteld en op een gegeven moment met de pil begonnen omdat ik een vriendje had. Nu ik jaren later met de pil stopte, had ik geen idee dat er wel eens is mis kon zijn. Mijn eerste pilloze menstruatie liet ruim 11 weken op zich wachten.... daarna volgende cyclussen tussen de 5 en 9 weken. Na 9 maanden bij de gyn beland en zo hoorde we dat ik pco heb. Helaas is zwanger worden zo moeilijker, maar het kan echt wel!

succes meis, hoop dat je niet al te lang op een echte menstruatie hoeft te wachten.... wanneer zijn jullie van plan om naar een gyn te stappen?

20. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Hey Makkie,

voorlopig gaan we eerst even kijken of ik uit mezelf ongesteld ga worden en of het dan eventueel gaan lukken om zwanger te worden. Ik denk dat het dus nog wel even duurt voor we naar de gyn gaan hiervoor, ik natuurlijk pas net gestopt met de pil, dus eerst maar even geduld hebben.
    Mij is wel verteld dat omdat ik PCO heb eerder mag beginnen met hormonen en zo. Maar daar ga wil ik nog maar even niet aan denken.

Liefs Judith

Deel Deze Pagina