PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Judith, Mijn cyclus zat tussen de 42-47 dagen na het stoppen met de pil en dan was het niet echt een menstruatie te noemen. Succes en snap dat jullie het eerst zelf willen proberen, doe rustig aan en op den duur kan je altijd gaan temperaturen om je ei op te sporen als je nog niet naar de gyn wilt, dan weet je tenminste zeker of je een eisprong hebt....
    Denk ook dat je gewoon eerder naar de gyn kan en dat je dan snel medicijnen krijgt.
    Ik hoop dat het jullie gewoon zelf gaat lukken! duim voor jullie en lief dat je voor ons een kaarsje brand!

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @ Lot op hoeveel dagen na je laatste provera zzit je nu? ik werd op de 7e dag na de laatste pil ongi

@poohbear, bij mij deed 150 clomid uiteindelijk wel wat hoor, dus hou hoop, alleen was het allemaal nog erg langzaam dus vandaar dat ik nu toch spuit.

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @judith welkom hier. Ik heb ook typische pco verschijnselen. Behoorlijk wat puppyvet (overgewicht) overbeharing en een rampzalige cyclus. Toen ik gestopt was met de pil werd ik pas 6 maanden later ongi. Het schommelde altijd tussen de 4 maanden en 9 maanden. Nu na anderhalf jaar mmm zwanger.

@all vanochtend weer controle by de gyn en de bloeddruk was harstikke netjes. Kreeg ook een termijn echo. dit heeft bijna een half uur geduurd omdat het kind niet stil lag en in een houding waardoor ze moeilijk konden meten. Het hoofdje meten is uiteindelijk niet gelukt, maar de rest wel en kindje ligt keurig op de groeicurve. Er is ook genoeg vruchtwater en het beweegt goed en is in goede conditie. Daarna bij de gyn nog het hartje gehoord (dit om een co assistente op te leiden). Nu krijg ik 13 feb de 20 weken echo en 14 feb weer terug naar de gyn. Het begint nu aardig op te schieten, ik ben al weer bijna op de helft. Alleen jammer dat ik nog steeds wat moe ben. Maar ja dat hoort erbij.
    gr sas7

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    @ dithje: welkom hier! Succes met wachten op je eigen ongi en cyclus, ik hoop het heel erg voor je meid, dat het uit zichzelf gaat komen! we duimen voor je!

@ all, bedankt voor al jullie lieve reacties!Ik ben er gister echt ff ziek van geweest. Puur mijn geest die mn ziek deed voelen. Manlief is zooooo lief geweest! Heeft me laten huilen, heeft eten gehaald en lekkers voor mij:) Hij moest gisteravond weg en heeft mij op de bank geinstalleerd met een zak chips:)
    Ik voel me nu wel weer beter.... Twas ook van de zotte dat ik het me zo aantrok.
    We gaan er dalijk gewoon weer voor, gewapend met ovutesten en templijsten:)
    Eens kijken of ik mn ei kan vinden!
    Ongi is trouwens nog niet doorgezet, beetje roze met bruin aan mn tampon (was wezen zwemmen).. Dus ben benieuwd.. Ik denk dat het zaterdag in alle glorie losbarst:(

Liefss, Taliaa
    ps mag ik hier ff op mn baas schiet: piefpafpoef.. Wat een bal gehakt zeg... Ik moet een werkgeversverklaring voor de bank.. Hij schiet maar niet op:(

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia ...kan het toch niet een klein beetje zo zijn dat het misschien toch raak is dan ?

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Goede middag allemaal, lekker middagje vrij...heerlijk, voel me toch nog niet helemaal top...

Taliaa, weet dat je zelf je lichaam het beste kent en dat het als het voelt als over en uit dat meestal ook wel zo is... maar kan het niet zoals Syb zei juist een goed teken zijn? Of zijn dit de bekende voorbodes?? Zolang het nog niet doorzet, blijf ik voor je duimen! Nog iets bekend over jullie huizenjacht?

Sas, wat heerlijk dat alles goed is met jou en jullie beeb! Spannend de 20 weken echo alweer bijna.... echt de tijd vliegt gewoon! Willen jullie weten wat het word of dat moedernatuur jullie straks verrast? Geniet ervan meid, hoop dat ook je moeheid straks helemaal weg is!

All, hier nog steeds behoorlijk buikpijn. Weet niet of dat nog van de hsg kan zijn, lijkt me een beetje lang duren. Maar ga ook niet hopen op een eisprong, volgens mijn fertarst is die kans echt nihil... Hoewel ze wel ff stond te kijken toen ik wel een ei had van 14 mm!! Hahahaha, ze keer heel verrast! Maar toch maar voor de zekerheid vanaf vanavond weer klussen.... je weet maar nooit. Moet zeggen dat ik echt nog geen zin heb om te klussen....brrrrrr

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie niet geschoten is altijd mis!

8. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Hier ook iemand waar pco is ontdekt.
    Heb provera gekregen en zodra ik ongi ben moet ik van dag 3 t/m7 clomid innemen.

Hopelijk gaat het allemaal helpen en zijn we snel zwanger

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Helaas welkom hier meid! Hoop ook dat het snel raak is bij jullie. Is dit je eerste ronde clomid? En dan meteen 100 mg? Hoe lang zijn jullie nu bezig, voordat je hierachter kwam? Gewoon interesse hoor!

Succes verder, hopen dat je snel ongi wordt!

10. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Dit is mijn eerste ronde clomid.
    Bij eerste zwangerschap hebben we ook al clomid gebruikt en dus vanuit die ervaring kreeg ik 100 mg mee.
    Toen had ik nog geen last van pco volgens de gyn.
    We zijn al bezig vanaf september 2007.
    Als het goed is moet ik volgende week donderdag (hopelijk) ongi worden.

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee, op die manier. Wel heerlijk dat jullie al een kindje hebben! Jongetje of meisje? En was je van de eerste snel zwanger met de clomid?

12. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    We hebben een zoontje.
    We waren toen gelukkig met de 2de ronde zwanger.

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

wauw een jochie! en lekker snel al met de clomid! Hoop dat het weer zo snel raak voor je mag zijn meid! Succes hoor!

14. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ja het is een heerlijk knulletje
    Wij hopen dat ook.

Maar hopelijk is het voor jou/jullie ook heel erg snel raak.
    Zijn jullie al lang bezig ?

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

helaas wel ja.... nu beland in ronde 18, waarvan we 9 maanden weten dat ik PCO heb. Heb nu 7 clomid kuren gehad, waarvan 5 met eisprong. Dus eigelijk hebben we pas 5 echte kansen gehad, maar voor ons gevoel duurt het al heel lang! Heb afgelopen dinsdag een hsg gehad (eileiders doorspuiten) en moet as woensdag terug naar de gyn om te bespreken hoe en wat.

16. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Jeetje das dan al heel erg lang zeg.
    Hopelijk is het snel raak voor jullie.
    Voel je je alweer goed dan na de hsg, was dat niet pijnlijk ?

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja het was echt vreselijk, heel veel pijn gehad. Nu was de rechterkant ook iets vernauwd, daarom deed het extra pijn. Nu maar hopen dat het waar is wat ze zeggen, dat je na een hsg tijdelijk vruchtbaarder bent!

18. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Jeetje wat erg zeg.
    Maar ik heb ook gehoord dat je na een hsg vruchtbaarder ben.
    En hopelijk word je voor die pijn wat je heb gehad beloont en ben je snel zwanger.

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Tamara welkom hier en fijn dat je gelijk weer clomid krijgt! Hoop dat het snel voor jullie weggelegd is. Hoe oud is jullie zoontje?

Linda heb zaterdag mijn laatste provera genomen dus het komt vast het weekend! Vandaag nog niets te zien dus wachten gewoon af het komt vast over een paar dagen dan kunnen we weer verder.

Makkie hoop dat je je snel wat beter voelt en ik zou als het lukt gewoon klussen wie weet gebeurt er een mooi wonder, succes!

Taliaa lekker zo'n dipdag met chips op de bank en dan de dag erna zie je weer een lichtpuntje succes en ik duim nog wel voor je tot er echt bloed is....

Dames ik blijf voor jullie duimen!

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Lot,

Nou gelukkig kan het nog komen dus, ik had het dus ook dit keer, dacht ik, kan ik mooi voor het weekend nog naar het zkh, werd ik uiteraard op vrijdag ongi en kon ik dus pas maandag komen, dag 4 terwijl je ook op dag 3 mag beginnen met spuiten. Slaat natuurlijk nergens op maar dan baalde ik alweer omdat ik eigenlijk op dag 3 wilde beginnen :( nouja kreeg nu mijn ei(eren :oops: ) op dag 12 dus voor het eerst in mijn leven een hele korte cyclus!

Deel Deze Pagina