PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi makkie, nee nog geen tekenen erg vreemd en ben ook niet zwanger dus laat maar komen. Heb gister de assistente gebeld en die zei dat ik maar even langs moet komen dus heb dinsdag een afspraak, mocht ik voor die tijd ongi worden dan blijft de afspraak staan omdat ik ook op dag 1,2 of 3 moet komen voor echo.

Hoe is het met jouw?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Vervelend dat je nog niet ongi bent! Ik heb een keer duphaston gehad en daar werd ik ook niet ongi van. Achteraf was dit te licht voor mij, toen primolut gekregen en dit werkte wel. Hoeveel dagen zit je nu na je laatste provera?

Met mij alles goed hoor! Ben weer helemaal 'hersteld' van de hsg... gelukkig wel zeg pffff

3. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Ik heb vorige week zaterdag de laatste provera gehad. Heb het eerder gehad en wel ongi geweest hiervan heb ook al eens duphaston gehad ook ongi van geweest dus weet het niet we zien het wel.

Gelukkig ben je weer hersteld je hebt een druk weekend ;) dus dan is het fijn dat je je wat beter voelt!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @lot23. Ik hd het 2 rondes geleden, duurde het 12 dagen na de laatste Provera voor er een soort dood geslagen mug in mn onderbroek zat! Normaal 6 dagen!

Vindh te daarom best moeilijk om je eerste cyclusdag te bepalen. Meestal is het eerst bruin en dan een pietsie rood en als ik mazzel heb 1 dag licht rood verlies.
    Totaal anders dan een normale ongesteldheid!

Hoop niet voor je dat je nog een kuur moet slikken. Hij heeft bij mij een echo toen gemaakt en alles zag er schoon uit om aan de clomid te beginnen!

5. monique1984

Jan 9, 2008
    96
    0
    0
    student verpleegkundige
    enschede
    ok... om te kijken of je eileiders verstopt zitten ofzo?
    maar goed, net zoals makkie zegt iedereen heeft zn eigen pijngrens! hopelijk als jij dit ook zou moeten doen doet het niet erg veel pijn! en gelukkig is het maar voor even!

ik heb erg veel pijn rechts onder in mn onderbuik... pff echt niet fijn net alsof er iets bekneld zit ofzo! het zal wel een opkomende ovulatie zijn maar het is geen pretje!

meiden ik ga lekker slapen (mn kruik is lekker warm;) )
    fijn weekend nog voor iedereen!

liefsss

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik weet natuurlijk niet hoe het voelt een hsg....maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet prettig gaat worden.......maar goed als we verder willen dan zal het toch moeten...

7. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Poohbear dan hoop ik maar dat het nog komt want wil niet eerst weer 10 dagen provera het heeft nu wel lang genoeg geduurt, niets doen. Ik had maandag een veeg donkerrood :oops: en bruin en woensdag iets bruin :oops: verder niets gehad.

Monique heb je een beetje een drukkend gevoel, zou best eens een mooi groeiend ei kunnen zijn hoop dat voor je, veel klusplezier de komende dagen!

Sybje ik denk ook dat het niet prettig is zou er ook best tegenop zien maar als dat helpt om zwanger te worden wil ik het graag doen! Ik hoop dat je het niet hoeft en gewoon zwanger bent succes en snap dat je er tegenop ziet hoe verder! Hoe voel je je verder?

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot 23 : voel eigenlijk niet zo veel.....voel wel wat maar dat kunnen ook ongi tekentjes zijn....
    ik ga er maar gewoon van uit dat ik ongi ga worden...

9. Niet meer actief

Sybje het is denk ik per zkh verschillend of ze je wel of niet laten spuiten met veel overgewicht. Bij ons werd er niks gezegd en ik weeg toch veels te veel. Hoewel dat dat niet in te schatten is, word vaak 15 kg lichter geschat. Ik mocht na de onderzoeken en probeer fases beginnen met de iui. Naast de clomid spoot ik GonalF iedere dag tot er een mooi ei was.
    En zo'n HSG tja bij mij deed het ook enorm zeer maar dat is 5 sec en dan ebt het weg. Je kan het beter maar gehad hebben dan dat je ieder ronde teleurgesteld word en dat met een hsg blijkt dat het misschien toch niet helelmaal goed was. En als je doorgaat voor IUI dan moet het denk wel gebeuren om uit te sluiten dat het eitje er niet door kan.
    Een narcose voor een kijkoperatie is ook niet gezond en daarna heb je toch ook wond pijn en kan je een week niet werken ,na een hsg ben je na een dag rustig aan doen weer op de been.
    En volgens mij moeten ze eerst IUI proberen voor je door mag voor ivf of er moet nog meer aan de hand zijn dan alleen PCO ( verkleefde eileiders en waardeloos zaad)

Kom op Sybje, hou de moed erin!.

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb de moed er nog wel in hoor, wil zelfs heel graag wat anders doen dan dit (alleen clomid) ...hier mee gaat het toch niet werken....zie alleen heel erg tegen de hsg op.......maar goed overleven we ook wel weer ...droomde er zelfs vannacht over ..dus denk wel dat het me bezig houdt.....

11. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Sybje dan houd het je zeker wel bezig, eerst afwachten of je ongi word hoop het niet en dan de moed bij elkaar verzamelen om naar de gyn te gaan. Snap dat je de clomid zat bent, veel succes! Word je altijd precies hetzelfde aantal dagen na ei ongi? Je hebt deze ronde geen fm gehad toch? Dus je weer niet of er 1 eitje was of mss 2? Ik duim voor je!

12. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nee dat weet ik niet nee....en ik weet ook niet precies wanneer mijn eitje(s) gesprongen zijn ...vorige maand waren het ook 2 a 3 maar die waren laat......weet het echt niet zie het wel is al een hele opluchting als ik ongi ben en wel weer naar het zh mag ...zo zelf aanmodderen vind ik niks....

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @sybje, mij is het ondanks dat het wel een vervelend onderzoek was, ontzettend meegevallen (zie mijn eerdere berichtje deze week), en ik was zo blij toen ik zag dat die vloeistof overal doorheen stroomde, het voelde gewoon als heel goed nieuws waardoor we er weer meer vertrouwen in kregen! Mijn nichtje het mij gezegd dat ik via mijn buik moest ademen (net als bij een bevalling zei ze :( ) nou heb dat een beetje geprobeerd, veel ontspannend (terwijl je wel gestresst bent) helpt echt!

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    bedankt voor de tip linda !

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

en Syb, mijn verhaal is natuurlijk niet standaard he? Bij mij waren ze halverwege en toen moesten ze weer helemaal opnieuw beginnen. Dus dat was al niet fijn.... en rechts was het iets vernauwd, waardoor het spuiten gewoon erg pijn deed. Als beide eileiders goed doorgangelijk zijn dan valt het reuze mee. Links deed bij mij ook veel minder pijn, was goed te doen.

Maar idd, al heb ik echt 3 dagen bij moeten komen, ik voel met nu weer toppie en alles is goed van binnen. Alles voor een wondertje toch?

16. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,047
    2,186
    113
    Brabant
    hai lieve meiden,
    ik heb toch iets hoor... Sjongejonge, na 10 x gedacht te hebben dat ik ongi was en dan weer niet, dacht ik dat het gisteren echt doorgezet was! Mn NOD veranderd etc etc. Maar gister en vandaag is het eigenlijk nog zo weinig dat een tampon niet nodig is, en het is ook mn bruin, met af en toe wat donkerrood.
    Ik word er kierewiet van! Zit nu op dag 37, met al 5 dagen bruine afscheiding dus.. Weet niet wat ik nu moet doen.. Ik ga denk ik nog maar even afwachten en dan dinsdag de gyn bellen, is dat een idee? En nog maar niet met de clomid beginnen.. Wat zouden jullie doen?
    (oja, ik heb voordat ik bij de gyn liep, maanden aan de stuk bruine troep gehad, zonder ongi te worden, dus ben een beetje bang nu weer...)
    Groetjes, Taliaa

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa
    Meid bij mij is dat elke ronde zo.
    Als er ook maar rood bloed tussen zit telt mijn gyn dat mee als ongesteldheid. Alleen bruin bloed niet.

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, voor de clomid had ik ook alleen af en toe wat bruine prut en minimaal bloed. Sinds de clomid heb ik wel echte goede ongi's met veel bloed. Denk dat dat bij iedereen anders is en zelfs elke cyclus kan anders zijn (ligt ook aan hoeveel baarmoederslijm zich heeft opgehoopt en nu eruit komt, vooral met clomid is dat elke keer weer anders...) Dus maak je geen zonder, denk dat je dit wel een ongi kan noemen hoor. Anders de gyn bellen.... we vervelend die onzekerheid he? Succes ermee en we horen wel van je hoe en wat!

19. monique1984

Jan 9, 2008
    96
    0
    0
    student verpleegkundige
    enschede
    taliaa, zou gewoon de gyn bellen! maar dnk dat je dan gewoon aan de clomid moet beginnen op een "rode" dag!

ik heb idd een drukkend zeurend gevoel in mn buik, net zoals het een beetje voelt in het begin van een menstruatie!
    en vanmorgen keek ik (klinkt smerig maar goed haha) en kwam erachter dat ik een slijmerige, slierterige afscheiding heb! dus ik hoop echt dat ik mn ovulatie heb en een mooi ei!
    we hebben al flink geklust (tot vervelend aan toe) maar we doen het zo nog maar een keertje voor de zekerheid! spannend allemaal! heb echt het gevoel dat de clomid werkt! maar nog steeds vind ik het moeilijk om te geloven dat ik nu meer kans heb op een positieve test! na de vele negatieve testen die ik gedaan heb! maar goed, goede moed!

veel succes iedereen! en bedankt! want vind het echt fijn om hier te kletsen op het forum! mensen begrijpen je hier, dat heb je in je dagelijkse leven niet echt! zelfs mn man deelt niet het verdriet wat ik heb! hij vind het natuurlijk ook vervelend maar ik zit er ECHT mee!

liefssss

20. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : had jij nou ook al getest deze ronde ? misschien morgenochtend nog een testje er tegen aan gooien ?

Share This Page