PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @ sybje, ja had al getest, neg.
    Jullie zijn echt lief! Ben beetje gerustgesteld! Ik moet op dag 3 beginnen, dus ik ga dan morgen maar ff de gyn bellen. Ik had vrijdag voor het eerst wat rood, zaterdag wat meer. Dus ik zou dan vandaag/ morgen evt moeten beginnen.
    maar dat zal geen ramp zijn, als je een dag later begint.
    Naja,morgen de gyn bellen dus..
    LIefss, Taliaa

ennuh monique, ik denk echt dat dit je ei is! fijn joh!

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @sybje, gewoon zeggen dat je die clomid niet meer wilt. Heb ik destijds ook gedaan. Ik zei dat ik het alleen maar slikte omdat zij dat wilde, maar dat ik er niet in geloofde. Ik mocht toen puregon gaan spuiten en ik ben niet miss lichtgewicht. Ik kan rustig buiten gaan lopen bij windkracht 12. grijns. Ik zit maar 10 kg onder die van jou. Ik heb toen ik begon 130kg gewogen, maar tijdens de behandelingen 20kg kwijt geraakt en weer 10kg erbij. Ook nu let ik op met wat ik eet, want wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Ik ben nu pas 1kg aangekomen, en dat is heel netjes. Bij mij hebben ze de hsg tijdens de leo gedaan. Ik zou zeker een van de 2 laten uitvoeren zodat je weet dat het daar van onder goed zit. En dan gewoon beginnen met spuiten. Als het zaad van het mannetje goed is, dan zou ik nog niet aan een iui beginnen. Met spuiten en pregnyl en dan een hoop lol in bed is het veel leuker om zwanger te worden. Succes met je beslissing.

@taliaa, zou je mij in het lijstje willen zetten. Ik maak er altijd zo'n puinhoop van. 13 feb heb ik de 20 weken echo in de avond en 14 feb weer controle bij de gyn.

@all die niet zwanger zijn. Hebben jullie je schildklier al eens laten checken. Als deze maar iets te langzaam werkt, kan dit van grote invloed zijn om zwanger te worden, vertelde mn gyn afgelopen week. Bij pco patienten werkt deze meestal niet goed. Ze hebben destijds die van mij gechecked en toen met medicijnen ingsteld dat deze weer goed ging werken. Sinds mn schildklier goed werkte ben ik ook zwanger geraakt. volgens mn gyn omdat toen alle puzzelstukjes goed op hun plek lagen. Nu met mn zwangerschap wordt de schildklier ook goed in de gaten gehouden, ze hebben nu al 2 keer mn medicatie aan moeten passen om hem goed te houden. Vraag er eens naar. niet geschoten is altijd mis.
    Verder gaat het hier allemaal zn gangetje. van het weekend nergens zin in gehad, komt waarschijnlijk door het weer. Morgen trouwen dus ik ben dinsdag pas weer op het forum.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @ sas, een hele, hele, leuke dag gewenst morgen! Enjoy! Veel liefde en geluk, niet alleen morgen!
    ik zal t lijstje updaten

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    22 januari: Lot afspraak gyn
    23 januari: 2e echo en controle Cira
    23 januari: Sybje NOD
    23 januari: Makkie uitslag HSG + plan van aanpak fertarts bespreken
    28 januari: 1e afspraak bij de VK Cira
    31 januari: Linda NOD
    3 februairi: Monique1984 NOD
    5 februari: Makkie NOD (als LF weer 18 dagen is...)
    7 februari: 2e echo mariska
    11 februari: Meisje NOD
    13 febr: Sas7 20 weken echo
    14 febr: Sas7 controle gyn
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    19 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons..:( We wensen je het aller, aller beste!!!
    Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. Na 25 dagen provera wachten op ongi.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt...
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Metformine 500 mg tot 3x daags in combi met Clomid 50 mg heeft ook niets gedaan. Nu nog 1x proberen met hogere dosis
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo :D
    Makkie: 5 rondes met clomid 100 (en 1 met clomid 50) achter de rug, wel netjes eisprongen gehad, helaas niet zwanger...HSG gehad, uitslag was goed!! Had een ei van 14 mm uit zichzelf, nu afwachten of hij ook gesprongen is...
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh .
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 19e dag een ei van 23 mm en GESPRONGEN! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt, nu ongi en dalijk weer aan de clomid
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke .....je hoort het veel vrouwen met overgewicht en dan spuiten......ik schommel zo rond de 100 kg .... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: sssssstt tegen niemand zeggen hoor , schaam me dood ......was druk aan het afvallen maar het lijkt wel of dat ik nog meer ga eten...

ik wacht het gewoon af , als ik ongi ben dan wil ik naar het zh en dan ga ik op mijn strepen staan...

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik moest stoppen met afvallen destijds van de Ferti arts omdat het mn lichaam ontregelde. Ik moest wel opletten wat ik at. Toen ik daarmee gestopt was incl het drinken van cola (wat ik heel erg vond) was ik diezelfde maand zwanger. Ik had wel een etenswijze meegekregen die ook aan diabetis patienten gegeven wordt. Ik voelde me daar erg goed bij. En nu de 1e 3 maanden van de zwangerschap was ik 7kg afgevallen en daar is pas 1kg weer van bij gekomen. Wat ik nog steeds een rare gewaar wording vind is dat mn gewone broeken niet meer passen, maar de zwangerschapsbroeken nog van mn kont zakken. Ik heb er nu een riem om heen zitten. En ik kan mn broeken gewoon bij de miss etam kopen. Ik hoop straks na de bevalling goed af te vallen, ook omdat ik dan meer tijd heb. Ik koop ook een kinderwagen die kilometers kan maken. Dus die kleine krijgt straks genoeg frisse lucht. En met mn nordic walking groep gaat ie straks ook gewoon mee in de buidelzak. Als het afvallen dan niet lukt, dan hoort dit gewicht gewoon bij me.

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    knap hoor sas ! zo had ik het inderdaad ook nog niet bekeken ....

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Sas, een heeeeeeeeel fijne dag morgen! En alvast gefeliciteerd ;)

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Monique klinkt goed allemaal, spannend! bijna in de wachtweken beland dan denk ik, nog even klussen en dan komt het geduld en dat is ook moeilijk! Succes

Taliaa zou toch even de gyn bellen!

Sybje goed dat je op je streven gaat staan, succes en wie weet heb je dat niet nodig en is er een mooi wonder gebeurt!

Sas een hele fijne dag en heel veel geluk en liefde!

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ik loop toch nog met iets te zeulen ....

heb nu iedere keer last van mijn onderrug ..ook als ik ga plassen.....als ik dan ga zitten voel ik echt de urine van uit mijn rug aan komen lopen naar de uitgang zeg maar ....nou had ik dat laatst ook aan het einde van mijn cyclus...vind het zo raar......zit er een beetje over in geloof ik... :( :(

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    hmm., sybje, heb je ook pijn bij het plassen? Dan zou het wel blaasontsteking kunnen zijn?
    Anders even HA / gyn bellen!

Ennuh, ik ga morgen de gyn bellen, ben benieuwd...

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nee ben een echte blaasontstekingsexpert...dat is het niet.....

13. snoezie

snoezie Nieuw lid

18 jan 2008
    4
    0
    0
    kapster
    uithuizen
    hallo dames
    ik ben hier nieuw, heb ook pco..
    we zijn nu bezig voor een tweede..
    ik hoor en lees heel veel over clomid, heb ik nooit gehad. Ze hebben bij mij eerst metformine geprobeerd om een mensturatie te wekken en dat hielp niet. Daarna primolut en dat hielp dus, en daarbij moest ik van de 3e t/m 7e dag femara slikken..
    nu nog slik ik metformine en dat bevalt hardstikke goed..de kilo's vliegen er vanaf..
    mijn eitje was deze maand na mijn idee ook hardstikke groot 32mm en dat was pas op de 13e dag, ik lees dat ze nog wel 10mm groter kunnen worden ( auwwww pijnlijk )
    heb afgelopen donderdag mijn bloed laten prikken een progeteron waarde van 55..volgens hun moest dat een hele goeie zijn geweest. maar ja wanneer nou precies die eispong is geweest weet ik niet helemaal zeker..
    ik dacht altijd en vooral in het begin dat ik de enigste was met pcos..niet dus tientallen vrouwen dus ook..
    dit is nou de 4e keer dat we bezig zijn...met onze zoon ruben was het direct de eerste keer femara raak! kun je zien dat je lichaan wel veranderd..

het is allemaal wel spannend
    we zetten hem op met z'n allen toch!
    groetjes bettina

14. monique1984

9 jan 2008
    96
    0
    0
    student verpleegkundige
    enschede
    hallo allemaal,

nou wel een beetje een teleurstelling hier, we wouden dus weer ff klussen maar het lukte mn man (als je snapt wat ik bedoel;) ) niet! was wel een beetje boos maar ja snap het aan de andere kant ook wel!
    we zijn er vaak mee bezig en als het moet dan is het toch anders dan als het spontaan gebeurt!
    ik zal hem straks nog weer ff proberen te verleiden ;)

slaap lekker allemaal

liefsss

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Goede morgen allemaal! Wilde jullie ff een fijne werkweek wensen en dat deze week maar weer heel vruchtbaar mag zijn!

xx makkie

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @ all, ik heb net de gyn gebeld.. Had natuurlijk de assistente aan de lijn. Zij zei dat ik de eerste dag dat het wat meer leek te zijn moest rekenen als dag 1, dat was dus zaterdag. Dus ik mag nu clomid gaan slikken. Het kon geen kwaad als het niet de juiste dag was (?).
    Het is nu dus officieel dag 3. Maar nu maar wel hopen dat het ook weer ophoudt.! Ben er niet helemaal gerust op, maar goed.
    Oja, nu dus dag 3, kan ik nu nog beginnen met tempen, of ben ik te laat?

@snoezie: welkom bij de club! Wat fijn dat je al een wondertje hebt! Succes bij het gaan voor de 2e! Ennuh als femara voor jou heeft gewerkt, dan zal het nu zijn werk ook wel weer doen!

@ monique, ik snap je teleurstelling. Bij ons is dat vaak zo, dan is mn mannetje te moe, en dat frusteert me. Maar hij kan er ook niks aan doen! Wel lastig als je in de MMM zit! Succes ermee, en er niet te veel druk op proberen te leggen, dan lukt het vast wel weer! Ennuh, vanavond gewoon verleiden! Want wieweet moet je ei nog komen hoor! (volgens je banner is vandaag de dag!) veel klusplezier!

@ Makkie, ja dank je, jij ook een fijne werkweek! Ik ben vandaag nog vrij, haha, maja ik moet komend weekend weer werken:)

@ sybje, jij ook al zo'n expert:) Ik ook! NU gelukkig al lang geen blaasonst meer gehad, maar toen ik pas getrouwd was... :oops: :oops:
    Als dat het niet is, en je je wel een beetje zorgen maakt, zou ik gewoon ff naar de HA gaan hoor! of als je binnenkort nog bij de gyn komt, daar ff vragen. Heb zo;n geen idee wat het kan zijn...

@ lot, is er al ongi nieuws?

Liefss, Taliaa

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : ja blaasontstekingen zijn hier ook vrijwel over hoor, had het vaak toen ik nog aan de pil was...

nou ja we wachten het wel af...

18. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Zo de strip Provera is op.
    Nu is het dus wachten tot ik ongi word.
    Volgens de gyn zou dat woensdag/donderdag moeten, dus de flappen liggen hier alweer klaar :)
    Wat je dan ineens blij kunt zijn om ongi te worden.

Heel fijne week allemaal.

19. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Hallo allemaal,

ik heb ook gister mijn laatste Provera op dus ook hier liggen de lapjes weer klaar. Ik zal ook ontzettend blij zijn als ik ongi ga worden, het is dat we aan ons huis nog niet zo'n ding hebben om de vlag aan op te hangen maar anders had ik het gedaan :)

Ik heb wel een beurs gevoel in mn onderbuik dus ik heb goeie hoop.

Ik heb zelf ook overgewicht en ben ook druk bezig met afvallen, al lukt het niet altijd zoals ik graag zou willen. Mja ik zeg altijd maar zo; als het niet zo moeilijk was om af te vallen was er niemand flink/dik! Toch?!

Nou ik wens iedereen weer veel klusplezier toe en we houden allemaal de moed erin ook als het soms even wat moeilijker gaat!

Dikke kus voor iedereen,

Liefs Kim

20. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Pfff zat even te rekenen wanneer ik mijn laatste ongesteldheid heb gehad, is verd*mme al 104 dagen geleden! Volgens mij span ik hier echt de kroon of is er iemand die nog langer heeft moeten wachten?

Kussss Kim

Deel Deze Pagina