PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Welkom Didlina, hopelijk doet de clomid 50 toch nog iets bij je en hoef je niet een hogere dosis te hebben! Veel succes bij je volgende controle.

Talliaa, wel spannend die ovulatie test! Bij pco is het nooit zeker, maar ik had vrijdag 2 weken geleden ook een mega positieve test (testlijn veeeeel dikker dan de controle lijn) en ben precies 15 dagen daarna ongesteld geworden. Dus het kan wel! Alleen je temp snap ik niet... meestal als je temp stijgt is je ei de dag ervoor geweest... maar hoe dat precies zit weet ik ook niet. In iedergeval flink aan de bak weer! Succes!

Lot, succes met de pregnylspuit, hoop dat je over 2 weken positief test meid!

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @taliaa : gaaf zeg ....netjes ook zeg qua timing ....

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee syb, hoe gaat het met jou? Voel je je goed ondanks de clomid?

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

31 januari: Linda NOD
    3 februari: Monique1984 NOD
    3 februari: Lot pregnyl
    4 februari: Makkie eerste keer spuiten Gonal-f
    7 februari: 2e echo mariska
    8 februari: Zora afspraak fertiliteitsarts
    11 februari: Meisje NOD
    11 februari: Makkie eerste FM
    13 febr: Sas7 20 weken echo
    14 febr: Sas7 controle gyn
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    19 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, nu 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons..:( We wensen je het aller, aller beste!!!
    Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. HSG was goed, nu weer puregon spuiten.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt...
    poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Metformine 500 mg tot 3x daags in combi met Clomid 50 mg heeft ook niets gedaan. Nu nog 1x proberen met hogere dosis
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo :D
    Makkie: Helaas ondanks eigen eisprong na hsg niet zwanger... Klaar met de clomid na 6 rondes, nu 4/2 beginnen met Gonal-f spuiten en tevens deze cyclus een samenlevingstest. Op cd 10 eerste fm.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh .
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 21e dag een ei van 23mm gesprongen!! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt,nu 3e ronde met clomid
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB
    Zora: eerste onderzoek diagnose PCO. Waarschijnlijk wel eigen eisprong. 29-01 bloedprikken, 3e cyclusdag bloedprikken, 31-01 zwemmers inleveren. 8-2 naar fert, arts voor uitslag en behandelplan.
    1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed.

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie : ik dacht dat het wel mee viel ..maar volgens mijn mannetje niet ....huilde vanmiddag omdat er strepen op vloer zaten na het dweilen .... :oops:

6. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    @sybje dat komt mij bekend voor, ik huilde ook om alles toen ik clomid slikte terwijl ik dat anders niet heb.

@all ik heb maandag mijn 6 fm maar tot nu toe is er niks gegroeid, dat is wel een voordeel van puregon spuiten ze kunnen het ophogen als ze tijdens fm niks zien ben deze maand begonnen met 50 en zit nu al op 100. en helemaal geen huilbuien meer. maar het moet toch een keer aan gaan slaan.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

@syb, gossie meid, dus weer behoorlijk emotioneel zo te horen! Vervelend voor jullie allebei! Hoelang moet je nu nog door met de clomid? en heb je al verdere stappen in het ziekenhuis ondernomen?

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

dat ophogen kan gelukkig bij Gonal-f ook. Als tijdens mijn eerste fm niets te zien is of er is te weinig actie dan wordt mijn dosis ook meteen opgehoogd. Volgens mij kan dat wel met elke hormooninjectie. Wel balen meid dat er nog niets gegroeid is... hoop dat je maandag beter nieuws krijgt! Hoe bevalt het spuiten verder?

9. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    @makkie het gaat wel goed alleen vorige week een mega dip gehad, en toe durfde ik opeens ook niet meer te spuiten terwijl ik dat de 2 weken ervoor wel gewoon deed, heb me er even overheen gezet, ik heb alleen dagen dat ik denk dat we helemaal niet meer zwanger worden, en dan blijft mijn vriend gelukkig wel positief.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

@1ekindje: ja het is soms echt moeilijk om positief te blijven. Heb ik ook hoor. Gelukkig is het dan ook mijn vriend die me daar doorheen trekt. Hij zegt dan altijd, wij moeten misschien wat langer wachten, maar we hebben een kindje zoveel liefde en goeds te geven, dat zullen 'ze' ons echt niet onthouden! Daar hou ik me dan maar aan vast.

Soms ben ik echt alle doemsenario's aan het bedenken. Zoals IVF enzo... en dat we dan geen geld meer hebben als het niet binnen de 3 keren lukt ..... lijkt me zo erg om te moeten stoppen puur omdat je het geld niet hebt.... pfff vreselijk gewoon...

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @ makkie, ja dat tempen.. Dat snap ik ook nog niet helemaal. Maar vanochtend wel met een oorthermometer gedaan, was de mijne vergeten.. Dus mis. ligt het daaraan? MOrgen weer tempen en morgenmiddag weer een ovutestje. Als het echt mijn ei is, ben ik helemaal blij:) En een hele mooie cycluslengte dan:)

@ sybje, pfft, weer lekker last van de hormoontjes? :( Hoop dat het snel minder is!

@Didlina: welkom hier! Ik hoop dat jullie het snel een plaatsje kunnen geven en dat jullie wens snel wordt vervuld!

Zo dalijk een potje kolonisten:)

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik moet nog minstens 3 rondes clomid hierna slikken ...voor dat ze wat anders gaan doen ....

13. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    is er misschien iemand die kan pendelen. ik wil wel weten wanneer ik een kindje krijg.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @1stekindje : dan moet je even bij het pendelforum kijken ! succes ! (ik heb meer dan 6 pendels gehad die nooit klopten)

15. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Hebben jullie ook eerst pilletjes moeten slikken voordat jullie spuiten kregen?
    De gynae wou een echo doen om te zien of er niet ineens 4 of 5 eitjes rijp waren (vermits het mijn eerste behandeling met chlomid is en je niet weet wat dit met je doet)...
    Weet iemand wat er dan gebeurd moesten er toch 4 eitjes groeien? Nemen ze er dan weg of moet je dan wachten tot volgende ronde?
    Er was er nu maar eentje aan't rijpen, maar 't was nog niet groot genoeg dus afwachten of het nog gaat springen?!

@all: veel succes!

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Sjee meiden wat hebben jullie veel gekletst. Makkie balen dat je ongi bent geworden meid. Knuffel voor jou...

Linda nog geen rood?

Sybje: balen meid dat je van die vervelende bijwerkingen hebt en nog drie rondes moet hierna..

Iedereen nog een fijn weekend.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @ didlina: als er 3 of meer grote eitjes (dus kans op springen) zijn zul je wrs een nega klusadvies krijgen ivm kans op meerling. Je zit nu toch nog vroeg in je cyclus? Ik had op dag 12 pas een eitje van 12 mm, dus kan nog alle kanten op joh!
    Succes!

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    ZOOOO, goede morgen! :D
    Verbazingwekkend he, dat ik al wakker ben! En dan te weten dat ik gisteren tot middernacht carnaval ben gaan vieren!
    Maar ja, ik drink niet dus ik ben 's ochtends weer lekker topfit!

En ik dacht, ik ga eens even kijken of dit carnavalsweekend al goed nieuws heeft gebracht.
    Helaas Makkie, weer een tegenvaller. Blijf positief denken meid, dan komt ook jouw tijd, dat weet ik zeker! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!,
    En Linda, hoe is het daar? Ik hoop ZOOOO ontzettend dat je een positieve test hebt! Laten we afspreken dat de volgende keer dat ik kom lezen, jij in het roze staat! ;) ;) ;)

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Helaas kan ik niks positiefs melden, vanmorgen weer negatief getest en nu weet ik het echt allemaal niet meer! Morgen het zkh bellen, zit er ff doorheen, wat als de pregnyl niet heeft gewerkt ofzo... straks had ik al die tijd gelijk... :(

20. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @Linda: Spijtig, geef de moed niet op, ze zeggen toch altijd "na regen komt zonneschijn"?! We leven met je mee! Wie weet is het volgende keer eindelijk zo ver!

Deel Deze Pagina