@ Kim1984: Fijn, inderdaad weer een keer positief nieuws! @ Zora: Wat een klotezooi! En ik weet wel dat je sneller aantelt als je op gewicht bent, maar ik kan me echt niet voorstellen dat van die 2 kilo afvallen, je cyclus 2 dagen korter is geworden, dat geloof ik echt niet! Echt balen, snap goed dat je er even doorheen zit!
Hier voorzichtig blije poohbear! 2e Fm was allebei de kanten een 10 mm eitje! Da's mn record, nog nooit gehaald! En dat te bedenken dat er donderdag rechts niets zat en links een 7mm eitje... Er gebeurd iets....maar of het genoeg is.... Maandag weer!
WHAAAA Poohbear, dat is een echt lichtpuntje op deze toch al zonnige zaterdag! 10 mm, ze zeggen dat hij vanaf 12mm echt doorgroeit... dus we duimen onze duimen eraf voor jullie! Ik hoop echtechtecht dat dit jullie eitjes gaan worden! Liefss, Taliaa
@KIM :klinkt een beetje als mijn gyn ...loop je toevallig in zuid holland in het zh ? @ all fijn weekend ....
Kim wat fijn zeg! hopelijk groeien de eitjes de komende dagen nog lekker door! Hoop dat dat maandag het geval is! Ook fijn dat je nu een vast/leuke gyn hebt. Wel belangrijk dat er een klik is hoor! Poohbear, wat een super goed nieuws zeg! Echt heel goed van je, ben trots op je hoor! Wie weet groeien deze eitjes gewoon nog goed door en krijg je eindelijk je lang verdiende eisprong(en)! Super gewoon! Hoop dat het dan ook meteen raak is en dat het spuiten niet meer nodig is! Hoe is het met de rest? fijne zaterdag! liefs Makkie
@sybje: nee helaas ik ben in het cwz patient! En is dat echt zo dat ze vanaf 12mm echt doorgroeien? Dan zitten we wel gunstig! Kussz
Hallo allemaal, ik heb me een tijdje terug al eens voorgesteld maar jullie gaan zo snel dat ik het allemaal niet bij kan houden. Toen ik me voorstelde was ik er net achter dat ik PCO heb. Ik wilde toen al wel ervoor gaan maar mijn vriend nog niet. Nu mijn vriend aan het idee heeft kunnen wennen wil hij er ook voor gaan Augustus 2007 was ik voor het laatst ongesteld geweest (ik ben nu een jaar geleden gestopt met de nuvaring waarna ik nog een paar keer enigszins regelmatig ongesteld werd maar nu dus alweer een half jaar niet meer) Ik verwachtte dus ook geen spontane menstruatie meer. Nadat mijn vriend aangaf ervoor te willen gaan heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn voor 22 februari. Ik hoopte dat we dan gelijk konden beginnen met clomid (na een menstruatie opgewekt te hebben) Nu is het alleen zo dat ik vandaag ineens spontaan ongesteld werd... Dat gooit wel een beetje roet in het eten want zoals jullie begrijpen wil ik er zo snel mogelijk mee beginnen... (ik wacht al zo lang ) Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik zit er zelf over te denken om te proberen of ik maandag niet langs kan komen, k ben alleen bang dat er waarschijnlijk toch geen plek is dan. grrr ik zit al zo lang te wachten tot ik ongesteld wordt, en nu ik het net niet wil komt het ineens. Zul je altijd zien.
@ kuona, welkom! Als ikjou was zou ik de gyn even bellen, kan wel zijn dat je meteen langs mag komen! dat zou wel heel mooi zijn toch? gewoon ff uitleggen hoor! bij ons is er altijd wel een gaatje, dus wieweet... succes iig met het hele traject van zwangerworden en ik hoop dat het snel raak gaat zijn! liefss, Taliaa
7 februari: Thamara00 3e FM 11 februari: Meisje NOD 11 februari: Makkie 1e FM 13 febr: Sas7 20 weken echo 14 febr: Sas7 controle gyn & Linda voortgangsgesprek 14 febr: Inge 2e afspraak gyn 20 febr: Taliaa NOD 12 maart: echo Mariska half april: Mannetje Zora 2e x zwemmers inleveren 30 april: Chantje Uitgerekend Begin mei: Zora afspraak fert. arts 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. 14 augustus 2008: Cira uitgerekend. 20 augustus 2008: Mariska uitgerekend 27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend 31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend 12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met kuur clomid 100 mg. Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, februari 3e poging 1e IUI. Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons.. We wensen je het aller, aller beste!!! Meisje[: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. HSG was goed, nu weer puregon spuiten. Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... 2e echo 12 weken zwanger, alles in orde met ons kleintje... poohbear226: clomid 50,100 en 150 mg deden niet veel, resultaat 9 mm eitjes. Metformine 500 mg tot 3x daags in combi met Clomid 50 mg heeft ook niets gedaan. Nu nog 1x proberen met hogere dosis Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo Makkie:Klaar met de clomid na 6 rondes, nu 4/2 beginnen met Gonal-f spuiten en tevens deze cyclus een samenlevingstest. 11/2 eerste fm. Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar) Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh . Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, 21e dag een ei van 23mm gesprongen!! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt,nu 3e ronde met clomid, en wrs ei gevonden met tempen en ovutesten JOEHOE stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!! Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!! Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten. Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!! Zora: 8-2 uitslag: Wel eigen eisprong, paar kilo afvallen en drie maanden kijken of cyclus rond 39 dagen blijft. Zo niet in mei medicatie, anders met behulp van FM en ziekenhuis verder proberen. mannetjes zwemmers verminderd vruchtbaar en verminderd beweeglijk in april nogmaals zwemmers inleveren. 1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed. Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid. Ik heb mezelf ook toegevoegd! Vind het allemaal heel spannend.
Lieve meiden, ik word helemaal warm van jullie lieve woorden! Echt super dat jullie zo meeleven! Ik ben alleen zo bang om te hopen op een wonder. Stel nou dat ze maandag niets gegroeid zijn?! En waarom zit ik me helemaal gek te maken over 10mm eitjes? AAAAAh. ik word gek van mezelf!
@ poohbear: ik snap helemaal dat je "je gek zit te maken"! Het is ook heeeeeel bijzonder dat je nu eitjes hebt van 10mm! En gewoon positief blijven denken! Wanneer moet je weer voor FM? Ik weet zeker dat ze dan boven de 12mm zijn! Dat moet gewoon!gehoord eitjes van poohbear? En natuurlijk lekker aan de klus he! want je weet natuurlijk niet wanneer ze springen! Have fun daarmee, haha @ all: hier begint maandag de verbouwing: badkamer, wc en keuken gaan eruit, en nieuwe erin. Overal het glas eruit en dubbelglas erin, kozijnen schilderen en nieuwe buitendeuren. En daarnaast wordt ook de buitenkant van de flat aangepakt (groot onderhoud cq renovatie dus..) Bah, ik zit nu al maanden in de herrie (ik werk mn in de namiddag, avond en weekenden) En nu komen ze dus binnen zie er best tegenop, maja, ik ga gewoon vaak naar mn mams, dus ben er heeeeeel misschien iets minder vaak, maar met mijn verslaving zal het wel meevallen. As maandag gaan we naar huisje kijken, boven ons budget, maar je weet maar nooit Verdernog altijd zere tepels, echt alleen het "tuutje"hihi. En mee en dan wat ongiachtige buik en rugpijn, maar dat had ik vorige rondes ook, dus zal wel niet veel goeds betekenen Nou iedereen een hele fijne zondag nog, geniet van de zon! Liefss, Taliaa oh Inge: ik zie je nu: welkom! Hoop dat de clomid mooi aanslaat bij jullie!
Heeej meiden, ik had dus gister een ei van 12mm, zouden jullie dan nu klussen voor de zekerheid? Of morgen of...? Kuss
Ik zou gewoon vanaf nu iig om de dag proberen te klussen! Je weet nooit.. Maar bij mij was hij op dag 12 12 mm en sprong hij op dag 20/21 bij 23 mm, is maar net hoever hij doorgroeit en hoe snel! Ze springen meestal vanaf de 18 mm dacht ik Maar dus ook eerder of later! Succes met de klus
Ik zie in het lijstje dat ik de eerste ben die aan de beurt is voor iets 'bijzonders', in mijn geval mijn NOD! Nou, ik merk nog niks. Maar dat heb ik eigenlijk sowieso nooit. Denk dat mijn urine wat troebel is, dat was volgens mij ook toen ik zwanger was maar dat weet ik eigenlijk niet zeker meer. Nog geen pijnlijke borsten. Dus we zien het wel. In ieder geval denk ik dat ik mijn ei wel gevoeld heb, gelukkig maar want de gyn heeft aangegeven dat je na een MK soms eenmalig een langere cyclus hebt. Daarom heb ik me voorgenomen om over een week te testen. Ben benieuwd of ik het zo lang volhoud...
meisje ik duim voor jullie het is jullie zo gegunt! succes taliaa vervelend die herrie en rommel wie weet vinden jullie snel een huis! makkie succes morgen met de fm! kuona welkom en je kan altijd even bellen en het uitleggen! succes! Kim ze zeggen vaak dat een ei ongeveer 2 mm per dag groeit en tussen de 20-24mm springt, succes en hopelijk groeit hij mooi door! poohbear succes en duim voor jullie! zora jeetje wat een tegenslag ff zeg veel sterkte en succes! linda en sybje hoe is het? en de andere dames? Hier gaat alles aardig ben nog steeds niet helemaal van de griep af dat is wel balen. Vrijdag is mijn broertje getrouwd erg mooie dag en heel gezellig! Verder zit ik nu een week na de pregnyl en ik blijf zo hopen ook voor jullie!
spannend lot ...wel balen dat je nog wat grieperig bent ..... hier is het rustig .....ben vandaag begonnen met de ovutesten .....wel wat laat misschien maar mijn ei(eren) zijn vaak ook laat .....zit nu op dag 14 ( moest wel effe kijken ...0 merk wel dat ik er wat minder mee bezig ben ...maar dat komt ook omdat ik een fm heb gehad en weet dat er er 2 mooie eitjes groeien ...word er zo rustig van ...je tast wat minder in het duister ... maar goed mijn fert arts begrijpt dat niet ...mijn buikpijn is al een stuk minder .....denk dat mijn linker eierstok pijn deed omdat hij baalt dat er niks groeide fijn weekend meiden , lekker weer he ? word er helemaal vrolijk van ...
Hoi meiden, na een aantal dagen er flink doorheen te hebben gezeten hoop ik nu weer energie te krijgen om wat positiever te worden, moet zeggen het valt erg zwaar, van het mooie weer word ik alleen nog maar verdrietiger Maar even over jullie" @zora, jeetje wat een ontzettend shit nieuwd, kan me echt voorstellen dat je het even niet ziet zitten en een opmerking als 'bent nog jong'ja die kennen we nu allemaal wel! Maar ik wens je heel veel succes, je ventje lekker gezond verwennen de komende maanden en wie weet... en anders gaan we duimen dat de andere mogelijkheden DE oplossing voor jullie wordt, sterkte! @Kim en Poohbear, jeetje wat spannend, ik hoop dat de zon dit weekend een geluksengeltje voor jullie heeft meegestuurd en de eitjes heeft laten groeien [-o< @Kuona, ik zat destijds tijdens mijn eerste afspraak precies hetzelfde (net daarvoor ongi geweest na een half jaar!) maar toen er besloten was welk traject we ingingen, kreeg ik direct een recpt mee voor menstruatieopwekkers zodat we niet zolang hoefden te wachten, ik had daar zelf ook om gevraagd! @meisje, ik duim voor jou, zou toch geweldig zijn, duimen dus ook voor jullie [-o< Lot ook wachten op de ongi he, jaja we gaan er samen weer voor met onze spuiten en naalden! Makkie ben zo benieuwd naar je FM, voel je al wat? Meiden, ik ga proberen er nog een beetje een leuke zondag van te maken, ik moet mezelf er echt toe zetten, mijn lief heeft me verwend met cadeautjes de afgelopen dagen nu moet ik hem maar weer eens in de watten leggen O
sorry sybje, vergeet ik het best paard van stal! ik duim voor je, je weet nu wat beter hoe het zit met je eitjes, hoe groot waren ze? als je 2 mm per dag rekent wanneer zijn ze dan misschien ongeveer 20 mm? of weet je niet hoe groot ze waren? het belangrijkste is, ze zaten er! er duim voor jullie [-o<
@ linda : hihi als ik het zo schat en van de 2 mm uit ga dan zijn ze nu 16 en 18 mm ........dus dan schat ik dat ze woensdag of donderdag springen .... goed van je meis dat je weer wat positiefer betn ...veel succes !
@linda Hoop dat je snel weer wat postieve energie krijgt! We weten hoe energie verslindend dit hele proces is... Ik ga ook vroeg naar ved om niet moeier dan moe te worden. Sterkte he, en geniet van de zon! @all, ik moet zo werken tot 2300 uur, bah. Net zo lekker in de tuin bezig geweest en met de buurtjes staan kleppen. Maar ja, diensten draaien hoort erbij. <orgen ochtend vroeg bellen voor een FM afspraak. Moet morgen komen (hoorde ik gisteren), dus ze moeten maar een plakje voor me vrij mken... doeg