PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie lijkt wel op wat zwangerschapskwalen ik hoop het voor je!

Ik zal hier zondagochtend ook de taart even showen

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lot, vervelend van je opa... mijn opa ligt ook vanaf maandag in het ziekenhuis en gaat ook niet zo goed....

Verder hier rustig, buikpijn wordt alweer minder. Alleen was ik gisteravond in bed weer een beetje misselijk en veel zure oprispingen. Verder geen klachten...

Talliaa, geen idee of je dit nog hier leest, maar hoe is het met je? De eerste 'schrik' te boven? Kun je het al een beetje bevatten? En heb je de gyn al gesproken voor een echo? Geniet lekker meid!

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @makkie, oeioei dat klinkt naar ?. Spannend hoor. Ik had ook voor dat ik kon testen ook maagzuur en in de 2e wachtweek een heel apart gevoel s'nachts met plassen.
    Ik zal heeeeeeel hard voor je duimen.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank je sas!

Hee meiden, ik weet nu wanneer ik buikpijn krijg… het is elke keer als ik ben wezen plassen. Tijdens het plassen krimpt het van binnen samen en voel ik mijn eierstokken (zo lijkt het tenminste) Nu heb ik dus een zeurderige pijn die een tijdje aanhoud…. Heel gek!

BTW het is geen blaasontsteking voor zover ik dat zelf kan beoordelen. Ik heb dat al heel vaak gehad en dat voelt nu niet zo. Moet ook niet extra vaak plassen ofzo…(behalve snachts, dan ga ik er wel 3 keer uit!)

Herkend iemand van jullie dit? Tis echt een vervelende zeurende/ongi pijn! Zou ik anders toch maar voor de zekerheid de huisarts wat urine brengen?

5. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @Makkie: als je zeker wil zijn, kan je misschien toch beter even bij de dokter gaan. Het is hopelijk alleen maar omdat er goed nieuws op je wacht. Zo spannend!

Ik ben vanmorgen opgestaan met een blokkage in mijn nek, kan geen kant meer op draaien met m'n hoofd. Doet heel veel pijn, ik heb maar een pijnstiller genomen want ik kan pas vanavond laat bij de dokter terecht...
    Heb dit al eens gehad van de "stress", heb er toen lang mee gelopen, hoop dat het deze keer sneller over is...

Je zou voor minder, maar ik ben niet de enige en dat verzacht de pijn :(

6. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @makkie: was nog even vergeten, vanaf wanneer kunnen ze aan je bloed zien of je zwanger bent? Misschien hoef je niet langer in spanning te blijven als ze je bloed al kunnen nakijken?!

7. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie ik zou toch ook even naar Huisarts gaan, voor de zekerheid! Over hoeveel dagen kan je testen?

8. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    zijn jullie soms ook zo verstrooid?
    gisteren remde ik op de baan om naar de ondergaande zon te kijken!
    de chauffeur achter mij was gelukkig niet boos maar begreep er wel niets van denk ik... :(
    Ik snap er zelf trouwens ook niets van en schrok heel hard toen ik het doorhad!
    Ik heb dit nog niet tegen mijn vriend verteld ofzo (die zou me naar een gekkenhuis sturen :D )
    Neen, het is eigenlijk niet om te lachen! Ben wel vaker verstrooid maar dit sloeg toch alles!

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

nee, dat kan nog niet denk ik. Zit nu pas 6 dagen na mijn ei...

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @makkie, dat is het gevoel wat ik in mn eerder mailtje omschrijf. ohhhh meid ik hoop toch zo dat het raak is voor je.

@didlina ha ha, dat klinkt heel bekend hoor. Dat zijn die leuke hormonen die je gebruikt. Het wordt nog erger als je zwanger ben. Ik ga al niet meer alleen boodschappen doen, omdat ik maar met de helft thuis kom. Ik maar denken dat ik goedkoop boodschappen doe. Eneh met je grote beesten sloffen aan in de auto zitten enzo, of je lenzen vergeten en je bril en dan maar denken dat het buiten mistig is. Hoort er allemaal bij. je bent niet gek.

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

maar stel dat, is dat niet een beetje vroeg? of had jij dat ook al ruim een week voor je nod? Zit pas 6 dagen na mijn ei.... pin me nergens op vast hoor, te vaak teleurgesteld, maar voel me gewoon anders...

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Oh makkie wat vervelend van je opa, is het ernstig?
    Je zou altijd even je urine weg kunnen brengen om blaasontsteking uit te sluiten, succes!

verstrooide dames ik heb er soms ook last van zou dat door de hormonen komen die ik spuit.....

13. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @sas: hahaha... dan ben ik blijkbaar niet de enige met deze vreemde bijwerkingen :D

14. Niet meer actief

@makkie het kan hoor dat je nu al wat "rare " dingen voelt. Ik had een week na mijn ei in 1 keer pijn bij het vrijen net of de boel verkrampte. En ook wat vage dingen zoals al heel vroeg wakker zijn en raar dromen. Ook had ik vrij snel last van " ongi" krampjes ik was er dan ook van overtuigd dat ik gewoon ongi zou worden.

@Taliaa super dat je zwanger bent , van harte gefelciteerd meid!

@all het is teveel om allemaal iedereen iets persoonlijks te zeggen. Iedereen sucees en sterkte waar je mee bezig bent.

Met mij gaat het goed. Voel me goed ben niet meer zo moe en niet misselijk. Week 6,7 en 8 waren het slechtste kwa rot voelen maar gelukkig is dat over. Het grote genieten kan gebeuren. Ook voelt het nu goed dat we de 12 wkn gepasseerd zijn. Ik leef niet meer van week tot week om de dagen af te tellen. De mmm hebben we achter ons gelaten en een plekje gegeven. We hoeven niet meer naar het zkh en volgende week de 1 ste afspraak bij de verloskundige De mensen om ons heen begrijpen niet dat het een proces is van verwerken " nu je zwanger bent , ben je alles vergeten" en dat is dus niet zo.
    Vandaar dat ik hier niet meer zo vaak schrijf. Ik lees wel af en toe hoe het gaat met iedereen.

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    fleurrebel wat fijn dat alles goed met je gaat! Heerlijk de 12 weken voorbij, probeer te genieten van jullie wondertje dat groeit!

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou Fleurrebel, heeeerlijk nieuws! Ga er maar lekker van genieten!

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    meisje hoe gaat het?

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Goed!
    Ik wacht dus rustig af tot mijn ongi komt.
    Hoop wel nog steeds dat het raak is maar ik acht die kans steeds kleiner.
    De gyn zegt dat het soms wel tot 10 weken kan duren tot je ongesteld wordt na een curettage.
    Dus.... we wachten af.
    Als ik het niet meer trek met het wachten mag ik naar de gyn, en krijg ik primolut denk ik, om de ongi op te wekken.
    Maar dat geniet niet de voorkeur.
    En dan op dag 10 weer beginnen met de echo's.
    En maar hopen dat het weer snel raak is, want mijn vriendje houdt het denk ik niet heel lang meer vol zonder medicijnen :( . En als het dan tóch nog niet raak is, en hij echt weer medicatie moet gaan gebruiken en dus ook stopt met hormonen spuiten, kunnen we altijd IUI gaan doen. Er liggen nu namelijk 27 rietjes bevroren (dus 27 pogingen IUI, IVF of ICSI).
    Maar ik zie het zonnig hoor, niet te pessimistisch. Vorige keer was het ook best snel raak, en gelukkig is er met mij voor zover bekend niks aan de hand, alleen de 'kralenkrans' die duidt op PCO maar verder helemaal niks. Zolang er eitjes groeien, en mijn vriendje hormonen blijft spuiten en niet opnieuw aan zijn 'standaard' medicijnen begint, zijn de kansen groot dat het weer snel raak is :) !

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    HAI meiden,

hier een beetje een zombie-dag, heb erg slecht geslapen en veel gehuild gisteravond maar inmiddels zal er toch moed verzameld moeten worden voor de komende weken. Heb ontzettende buikpijn van de ongi dus voel me van alles een beetje ziekjes.

stiekum weet ik dat even pauze wel goed voor me zal zijn maar nu lijkt het helemaal zo uitzichtsloos.

@poohbear, samen gaan we in april een paar prachtige eitjes (euh niet te veel) spuiten!

@alle opa's en oma's: heel veel sterkte! En dat ze maar snel weer veilig thuis zitten.

@zwangeren: het wachten is op de 1e pco-baby!

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @linda, je daar gaan we voor he?! Vriend van ons is "paranormaal" en die zei van t weekend dat ie me nog 2 maanden geeft... Precies wanneer we gaan spuiten dus...
    Moet er niet teveel op hopen, maar leuk klinkt het wel!

Heb ook een flinke dip. Niet geestelijk, maar lichamelijk. Onwijs moe, grieperig (maar toch ook niet) en wallen van hier naar tokyo. Sta net zo moe als dat ik naar bed ga.
    Ach ja, komt wel weer goed!

Deel Deze Pagina