PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    En ik heb trouwens ook witte puntjes op mijn tepels! Ben echt zoooo benieuwd!

Kuzziezz

2. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ik wilde ongi worden hoor, heb er provera voor in genomen.
    Dus nu kan ik eindelijk op naar de volgende ronde.
    VOlgende week dinsdag mag ik weer komen voor de 1ste FM

Kan je anders niet naar iets anders vragen.
    Ik weet wel dat er meerdere soorten pillen zijn om je ongi op te wekken, mss dat je daar wel tegen kan.
    Heel veel succes met alles.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thamara, sorry idd heb je je ongi opgewekt :oops: ... tis soms zo moeilijk om het precies van iedereen te weten! Dan haal je nog wel eens iets door elkaar!

Meiden, mss idee om weer ff het lijstje up te daten?

4. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Ik heb geprobeerd om mezelf bij de lijst erbij te zetten maar ik sta telkens onderaan buiten de lijst? Ik snap niet echt wat ik verkeerd doe, kan iemand mij helpen?

Kuzz Kim

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

26 februari: Lot23 FM
    4 maart: Taliaa 1e echo gyn
    12 maart: echo Mariska
    15 maart: Poohbear226 start Provera dan eerste ronde Puregon
    half april: Mannetje Zora 2e x zwemmers inleveren
    30 april: Chantje Uitgerekend
    Begin mei: Zora afspraak fert. arts
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend
    24 oktober 2008: Taliaa uitgerekend

Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met kuur clomid 100 mg.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, februari 3e poging 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons..:( We wensen je het aller, aller beste!!!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. HSG was goed, nu weer puregon spuiten.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... 2e echo 12 weken zwanger, alles in orde met ons kleintje...
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon.
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo :D
    Makkie: 1e ronde gonal spuiten ging iets te goed. Op cd 10 3 eitjes. Meteen stoppen met spuiten, geen SLT deze ronde. 25 febr. bij fertarts geweest: alles was rustig van binnen. Eitjes waren weg, dus geen cystes of lege eiblaasjes!! Nu wachten op wel/geen ongi!!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh .
    [b]Taliaa[/b]: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 4 maart eerste echo, spannend
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!
    Zora: 8-2 uitslag: Wel eigen eisprong, paar kilo afvallen en drie maanden kijken of cyclus rond 39 dagen blijft. Zo niet in mei medicatie, anders met behulp van FM en ziekenhuis verder proberen. mannetjes zwemmers verminderd vruchtbaar en verminderd beweeglijk in april nogmaals zwemmers inleveren.
    1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed.
    Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

nou nou, lijkt wel of de fertarts het vanmorgen opgeroepen heeft! Ze zei nog, denk dat je binnenkort ongesteld gaat worden... krijg me nu ineens last van mijn buik! En verlies een hoop afscheiding (sorry :oops: ) Nou ja, hoop toch echt dat ik niet ongi ga worden zeg!

7. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ow jee
    Stuur het maar deze kant op.
    Ik ga hier duimen draaien voor jou.

8. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    4 maart: Taliaa 1e echo gyn
    4 maart: Thamara 1e fm

Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 2de kuur clomid (150 mg)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, februari 3e poging 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons.. We wensen je het aller, aller beste!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. HSG was goed, nu weer puregon spuiten.
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... 2e echo 12 weken zwanger, alles in orde met ons kleintje...
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon.
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo
    Makkie: 1e ronde gonal spuiten ging iets te goed. Op cd 10 3 eitjes. Meteen stoppen met spuiten, geen SLT deze ronde. 25 febr. bij fertarts geweest: alles was rustig van binnen. Eitjes waren weg, dus geen cystes of lege eiblaasjes! Nu wachten op wel/geen ongi!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh .
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 4 maart eerste echo, spannend
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!
    Zora: 8-2 uitslag: Wel eigen eisprong, paar kilo afvallen en drie maanden kijken of cyclus rond 39 dagen blijft. Zo niet in mei medicatie, anders met behulp van FM en ziekenhuis verder proberen. mannetjes zwemmers verminderd vruchtbaar en verminderd beweeglijk in april nogmaals zwemmers inleveren.
    1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed.
    Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid.

9. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    O jee nu zijn alle kleurtje weg :oops:

10. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Thamara00: kun je mij helpen met het toevoegen van mij in de lijst?

Ik krijg het niet voor elkaar pfff

xx

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    4 maart: Taliaa 1e echo gyn + thamara fm

Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 2e kuur clomid 150 mg.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons..:( We wensen je het aller, aller beste!!!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... 2e echo 12 weken zwanger, alles in orde met ons kleintje...
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo :D
    Makkie: 1e ronde gonal spuiten ging iets te goed. Op cd 10 3 eitjes. Meteen stoppen met spuiten, geen SLT deze ronde. 25 febr. bij fertarts geweest: alles was rustig van binnen. Eitjes waren weg, dus geen cystes of lege eiblaasjes!! Nu wachten op wel/geen ongi!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 4 maart eerste echo, spannend
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Kim1984:

zo issie weer, je moet quoten en niet kopieren, liefss, Taliaa

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    @lovely love: wat heeft je gyn gezegd toen je stopte met de provera? dat je nu je ongi af moest wachten? want dat kan wel heeeeeel lang duren...

@ Thamara: oh, spannend, ik hoop dat 150mg aan gaat slaan joh! En dat je ongi nu erger is, dan kan helemaal prima, verschilt per keer

@Kim, ik zal je wel toevoegen. Dat je steeds beneden staat komt denk ik ook door mij, ik zet nieuwe steeds beneden, zo hebben we een beetje overzicht wie hoelang al hier is... Maar dat hoeft niet per se hoor, maar leek mij wel logisch! zeg maar ff wat ik neer moet zetten!

@ Makkie, ik voelde ook allemaal ongikrampjes! en wat mer afscheiding als dat ik ongi ging worden, duss......we duimen!

@ all, hier gaat het nog steeds helemaal prima. Kan niet wachten tot 4 maart, en we een mooi hartje van frutsel zien:) Gezien mijn buik denkt mn man dat het er 2 zijn, haha, mannen, die hebben er helemaal geen verstand van!:)
    De renovatie schiet op, ik moet nu alleen pissen als een kameel en er zit nog geen deur in de WC en er lopen allemaal bouwmannen rond:(
    Dus ik ga ff kijken of ik de deur er zelf ik kan zetten...
    Want klap bijna uit elkaar...

Liefss, Taliaa

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    owh... gelukt:) ik heb geplast, wat kan dat lekker zijn he?
    Zo vanavond lekker uiteten (ter compensatie vanochtend ruim 20 km gefietst) en daarvoor nog eerst even stadten:) Nog een nieuw truitje kopen wat wat wijder valt, kunnen we nog heel eventjes verstopppertje spelen:)

14. Niet meer actief

Hee allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net weer gebeld en mijn gyn is er alweer niet :x word rond half 5 weer terug gebeld en heb duidelijk gezegd dat ik nu wel graag wil dat ik wel terug gebeld word!

Een arts assistent (geen gyn trouwens) heeft mij gezegd te stoppen en volgens hem zou ik wel een bloeding krijgen maar heb er niet zoveel vertrouwen in aangezien ik hem moest uitleggen wat provera was en wat de bijwerkingen zijn :rolleyes:

wat betekend het als je naam rose is op de lijst?

Ik ben nog ff aan het onthouden wie wat heeft en hoe ver iedereen is enzo zijn best veel mensen hier namelijk. Maar dat komt helemaal goed :D

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lovelylove: in het roze staan betekend dat je zwanger bent.... de kleur die wel allemaal willen!

16. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    4 maart: Taliaa 1e echo gyn + thamara fm
    8 april: Linda voortgangsgesprek

Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 2e kuur clomid 150 mg.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, april 3e poging 1e IUI.
    Kim1984:

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie ik voel helemaal niks!

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

@Linda, hee meis, hoe is het met jou dan? Hoop goed!

@all: nou hier is mijn hoop toch wel aan het vervliegen... krijg steeds meer buikpijn en heb weer hoofdpijn... die irritante ongihoofdpijn..... jammer, had toch stiekum wel een beetje hoop...

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    nou eerlijk gezegd gaat het niet super, we zijn echt aan het proberen op de kinderwens niet op nr. 1 te zetten hoewel dat natuurlijk wel zo voelt.

8 april gesprek dan hopelijk ook een rustige echo en dan natuurlijk weer ongi-opwekkers, dan kan ik pas eind april starten! heb trouwens enorme last van mijn eierstokken (cystes?) we vrijen dus maar wel, wie weet... ik hou mijn temp een beetje in de gaten!

20. Niet meer actief

Oo zo haha logisch eigenlijk dom dom dom :rolleyes: haha

Mag ik ook op de lijst?

Sinds 14-02-08 weet ik dat ik PCO heb en ben nu halverwege gestopt met provera en zit nu af te wachten tot ik 14 maart na de gyn kan

Wil mezelf er wel bij zetten maar weet eigenlijk nu al dat dat helemaal verkeerd gaat :)

Share This Page