PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

@ taliaa, hahahaha vind je het niet gezellig dan als iedereen je op de wc kan zien? Heb je wat te kletsen hihihihi! Je klinkt vrolijk! Fijn dat het goed met je gaat! (natuurlijk heb je een reden om vrolijk te zijn, maar je voelt je gelukkig (nog) niet beroerd ofzo...)

@linda, moeilijk hoor om het zwanger worden naar de achtergrond te zetten... helemaal als de wens zo groot is en je al zo lang bezig bent. Ik hoop zo dat je als je eenmaal weer met een behandeling start, dat het dan gewoon hatsiekiedee raak is!

@syb, nog steeds helemaal niets? Mmmm mss juist een goed teken! Ik duim voor je!

Nog een uurtje en dan lekker klaar met werken... pff heb het gehad, heb het warm, moe en last van mijn lijf.... lekker vroeg naar bed vanavond!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @linda. Moelijk he, je kinderwens niet op nr1 te zetten. Je bent er toch fulltime mee bezig. Makkelijker gezegd dan gedaan!
    Wij hebben nu ook een pauze tot begin april. Maar toch temp ik door en blijf je hopen! Zaterdag lag ik te kreperen van de pijn in mn onderbuik, en dan ga je gelijk weer hopen!

Sterkte met alles!

@taliaa, leuk zo' n open plee!

@makkie, hoop dat je niet ongesteld wordt! Je had zo'n mooie kans met 3 eitjes!

3. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Er is weer veel geschreven zie ik zeg jeetje!

Linda moeilijk hoor dat je dat even niet op nr 1 moet zetten! Je denkt er denk ik toch onbewust steeds aan!

Makkie we hopen op goed nieuws!

En voor de rest van de meiden natuurlijk ook!

4. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi allemaal,

Makkie fijn dat alles er goed uit zag en duim voor jullie!

linda snap dat het moeilijk is om je kinderwens niet op nr 1 te zetten je bent er al een poos alleen mee bezig!

alle dames ik blijf jullie succes, hoop en sterkte wensen!

Ik maak me een beetje zorgen, heb pijn rond mijn eierstok als ik ga zitten doet het ook zeer ben er erg bang voor dat ik weer overstimulatie heb of een geirriteerde eierstok ofzo. Gelukkig morgen fm, hoop zo dat het gewoon 1 ei is.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lot, ik duim ook voor je voor 1 of 2 mooie eitjes! Hoop dat je pijnscheuten niets ergs betekenen.... succes morgen!

Ik heb geen buikpijn en hoofdpijn meer, maar dat komt door de paracetomol die ik genomen heb hahahaha. Verder slaapt mijn broertje tot en met donderdag bij ons, omdat mijn ouders er een paar dagen samen tussen uit zijn. Heb mijn handen aan hem vol (hij heeft adhd, maar tis echt zooooooo'n schatje!) dus lekker veel afleiding deze week! Morgen werken tot 4 uur, woe vrij en vrijdag vrij. Lekker weekje dus! Ik hoop ondertussen dat ik roodloos blijf, maar heb er een hard hoofd in... :(

6. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    Hoi allemaal,

Wat hebben jullie weer veel geschreven en ik zie dat het weer voor velen spannend afwachten is!
    Ik duim in ieder geval nog mee voor iedereen!

Hier gaat het terug wat beter, mijn nek doet minder pijn. Heb wel weer krampen nu maar denk dat ik gewoon wat last heb van m'n darmen (misschien van de zenumwen). Ik krijg donderdag controle van bovenuit op mijn werk en morgen om kwart na 4 mag ik op controle om te zien of er een eitje gegroeid is, ben zo benieuwd! Ik ga maar van het slechtste uit, dan ben ik misschien minder teleurgesteld als het slecht nieuws is...

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    Hai meiden,
    we hebben in de stad ons eerste aankoopje gedaan; een slaappakje van LIEF. Limegroen met de test"slaap" erop. Echt zo stoer en lief. Is ip een jongensding, maar groen kan toch ook voor een meisje he?
    Verder hebben we lekker gegeten en voel ik me idd helemaal prima. opgezette buik blijft, ben bang dat ik eraan vast blijf zitten... Als het zo blijft moet ik binnenkort opzoek naar een andere broek, want pas eigenlijk nog maar 2 broeken, en nou niet echt mn mooiste:(

NOu iedereen een fijne avond, liefss, Taliaa

oja, morgen komt MvM:)

8. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie gisteren had ik 1 kramp in mijn baarmoeder maar dat zal wel een scheet zijn geweest die dwars zat ....
    maar ik voel echt helemaal niks , sinds een uurtje een gevoelige linker (.) maar dat is nu ook weer zo goed als weg ...en vannacht wat misselijk ....maardat kwam door het eten geloof ik .....ik kan me eigen zo gek maken als ik wil ....

10. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Nou na een uur echt een beetje krampen te hebben gehad onder in mijn buik heb ik net geconstateerd dat er bruinsig bloed (sorry) aan het wcpapier zit. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, normaal zie ik altijd heel wit voordat ik ongi moet worden en heb ik het koud...nu loop ik al een paar dagen overdag en 's avonds in korte mouwen omdat ik het heet heb...?

Nja ik weet niet hoe een innestelingsbloeding in zijn werk gaat, wanneer dat komt etc. maar ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongi ben.

Kuss

11. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    En wat ik vergeet te vermelden is dat ik donderdag pas mijn ongesteldheid verwachtten. Je kunt het natuurlijk nooit zeggen maar ik ben uitgegaan van 2 dgn na de posi ovutest en toen weer 2 wkn erbij opgeteld...?

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    26 februari: Lot23 FM
    4 maart: Taliaa 1e echo gyn + thamara fm
    12 maart: echo Mariska
    14 maart: lovelylove afspraak gyn
    15 maart: Poohbear226 start Provera dan eerste ronde Puregon
    8 april: Linda voortgangsgesprek
    half april: Mannetje Zora 2e x zwemmers inleveren
    30 april: Chantje Uitgerekend
    Begin mei: Zora afspraak fert. arts
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    14 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend
    24 oktober 2008: Taliaa uitgerekend

Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 2e kuur clomid 150 mg.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, april 3e poging 1e IUI.
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM en helaas ook van ons..:( We wensen je het aller, aller beste!!!
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie nu verplicht pauze. HSG was goed, nu weer puregon spuiten.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! 3 januari eerste echo gehad en hartje klopt... 2e echo 12 weken zwanger, alles in orde met ons kleintje...
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon.
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D Alles gaat goed met de Baby, nekplooimeting gehad die zag er ook goed uit! Volgende Echo is met 16 weken op 30 Januari en op 20 Februari de 20 weken Echo :D
    Makkie: 1e ronde gonal spuiten ging iets te goed. Op cd 10 3 eitjes. Meteen stoppen met spuiten, geen SLT deze ronde. 25 febr. bij fertarts geweest: alles was rustig van binnen. Eitjes waren weg, dus geen cystes of lege eiblaasjes!! Nu wachten op wel/geen ongi!!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: Hopelijk was dit de laatste keer clomid , bij menstr weer contact opnemen met het zh .
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 4 maart eerste echo, spannend
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!
    Zora: 8-2 uitslag: Wel eigen eisprong, paar kilo afvallen en drie maanden kijken of cyclus rond 39 dagen blijft. Zo niet in mei medicatie, anders met behulp van FM en ziekenhuis verder proberen. mannetjes zwemmers verminderd vruchtbaar en verminderd beweeglijk in april nogmaals zwemmers inleveren.
    1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed.
    Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid.
    Kim1984:1e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, afwachten op wel/ niet ongi deze ronde (ongeveer 28 febr)
    Lovelylove: 14/2/08 pco gediagnostiseerd. Daarna provera om ongi op te wekken, helaas allergische reactie en dus halverwege gestopt. 14 maart afspraak met gyn over hoe nu verder!

Je moet quoten en dande quotehaakje aan het begin en eind weghalen!

@Kim, het kan van alles zijn, maar idd ook je ongi! Mijn ongi was ook echt helemaal anders met clomid. En ik had deze ronde een posi ovutest de dag ná mijn ei (maar had daarvoor niet getest, dus zegt nog niks). Ik ga voor je duimen!

@ sybje: wanneer isje NOD ong? Oh, ik hoop het zooooo!

@Linda, ja lastig om het niet op nr 1 te zetten! Ik hoop dat je genoeg afleiding kunt vinden!Ik hoop zo dat je de rust vindt die je nodig hebt! En dat de pauze jullie een mooi resultaat gaat brengen dalijk!

@ all, ik ga o dalijk weer zwemmen.. Ben benieuwd of mn collega iets zegt over mn buikje, haha... Nou vanmiddag komt MvM, ik heb een beetje zenuwen voor de test hoor, haha. En volgende week echo, ben daar nu al zenuwachtig voor. Haha, manlief is ervan overtuigd dat het er 2 zijn:)
    Iedereen fijne dag!

Liefss, taliaa

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

He meiden, goedemorgen!

Was vanmorgen vroeg eruit (voor mijn doen dan…) broertje naar school, hond van mijn ouders uitlaten…. Heb er al een hele dag opzitten! Hahaha ben ook niets gewend…

Kim, ik hoop dat het een goed teken is dat bruinverlies. Het kan natuurlijk begin zijn van de ongi. Door de clomid begon mijn ongi echt elke keer weer anders…. Ik blijf nog even voor je duimen!

Taliaa, wat heerlijk jullie eerste aankoop! Was zou dat goed voelen! Ennuh, ben benieuwd of je vriend gelijk krijg dat het er 2 zijn! Succes met MvM en zwemse!

Syb, spannend meid, ik hoop dat je lichaam je deze keer niet gek maakt en voor de gek houd! Duimer de duim!

Met mijn alles rustig, geen last meer van hoofdpijn en buikpijn is ook niet erg nu. Ik ben benieuwd.... nog een dag of 3 afwachten!

14. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen..? Nu al het ziekenhuis bellen en zeggen dat ik ongi ben of afwachten..?

xx

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Kim, zolang je geen roodbloed verliest, is het nog geen ongi. Als je roodverlies krijgt, dan kun je dat tellen als dag 1 en het ziekenhuis bellen.

Succes meis, hoop dat je niet ongi wordt!

16. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Nou ik heb toch maar even gebeld en het verhaal uitgelegd. Moet toch donderdag komen en dan gaan we even kijken hoe en wat. Kan ik het even met de gyn overleggen dus dat vind ik wel fijn. Dan weet ik het tenminste zeker. Ben wel blij dat ik even heb gebeld.

Liefs Kim-xx-

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

Oo okee dan. Fijn dat je al zo snel mag komen. Ben je echt ongesteld dan?

18. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Tja het was gisteravond echt bruin maar net met afvegen was het wel rood. Maar er zit nog niks in mn maandverband dus ik weet het echt niet..?

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, we zijn goed bezig afleiding te zoeken met name door te denken aan een vakantie. We gaan ons dit jaar verwennen en diep in onze zak tasten want misschien gaan we dit jaar naar de Antillen!

@Lot: hoe ging je FM, de schrik sloeg me om het hart toen ik je berichtje zag, gewoon 1 of 2 eitjes hoor! Ik duim!

Zelf heb ik veel steken in mijn eierstokken, het doet eigenlijk best zeer, dus ik temp voor de zekerheid maar ben bang dat het gewoon allemaal overhoop ligt, nouja ben in ieder geval niet voor niks niet aan de medicijnen.

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Linda, klinkt goed de Antillen! :D :D Hopelijk zorgen deze plannen voor genoeg afleiding. Wel vervelend dat je zo'n last hebt, zo blijf je er natuurlijk aan herinnert...

Share This Page