hallo meiden! Ik sluit me bij jullie aan. Gister is bij mij ook PCO geconstateerd. Ik ging er al vanuit, maar toch was het een klap toen we het hoorden. Ik ben in aug 06 met de pil geweest en heb hele lange en onregelmatige cyclussen gehad. Waarschijnlijk heb ik ook maar 1 of 2 keer een echte eisprong gehad. Ik slik nu de komende 10 dagen Duphaston, een middel om de menstruatie op te wekken. Daarna moet ik de 5e dag t/m de 9e dag Clomid 50 gaan slikken. Vervolgens moet ik dag 12 komen voor een echo om te kijken of het aanslaat. Morgen moet mijn vriend zijn zwemmertjes inleveren. We krijgen 3 juli daar de uitslag van (wat duurt dat lang zeg....) Is het een probleem om zaad in te leveren als je 2 dagen daarvoor nog seks gehad hebt? Ik dacht dat daar minstens 3 dagen tussen moet zitten? Nou, ik wens jullie allemaal veel succes verder en fijn dat ik met jullie lotgenoten kan 'praten'! Liefs Makkie
Makkie: welkom!! Mariska: ben zo blij voor jou!! Cira: ik weet hoe moeilijk het is als het contact met je ouder(s) slecht is! Ik heb mijn vader sinds 12 april niet echt meer gezien en vind het erg gek dat ik as zondag voor het eerst vaderdag niet vier!! Bloemetje: wat niet is kan nog komen hoor! Houd de moed erin! Ookal is dat soms zo moeilijk!! Ben erg moe op het moment! Echt alles even zat! Vandaag 9.5 uur werken en vanavond nog 2.5 uur EHBO! BAH! Ik denk aan jullie.............
@ makkie Welkom hier! Wij moesten minimaal 3 dagen onthouding hebben voor dat mijn ventje zijn zaadjes in mocht leveren. @ chantje Ik wil eigenlijk een zondag ook absoluut niet gaan. Maar ben bang als ik contact nu opgeef (het komt alleen van mijn kant) dat ik er later veel spijt van krijg. Het komt voor ons in iedergeval op een zeer laag pitje te staan. Ik dacht straks ga vanavond lekker naar de stad nog even mijn zinnen verzetten, maar nu giet het hier gewoon. Zo ga nu lekker een hapje eten.
Haai, Mariska, wat goed dat jullie flink geklust hebben. Je hoort wel vaker dat mensen moeite hebben met 'verplicht' klussen, niets om je voor te schamen hoor! Gelukkig is het toch nog allemaal gelukt. En nu maar hopen dat het raak is! Linda, we moeten idd volhouden hoor, het zal vast een keer lukken. Al heb ik op het moment echt weer een dipje en ben ik zo bang dat het niets wordt Lot, ik hoop dat ik hetzelfde heb als jij, dat er volgende week toch wat te zien is. Pattie, wat fijn dat de zwemmers goed zijn! Dat scheelt al weer een hele hoop! Nu maar hopen dat je maandag een groter eitje ziet! Welke dosis clomid heb je gebruikt? Cira, héél veel succes morgen, ik zal aan je denken! Wat naar dat je ouders niets hebben laten horen! Makkie, welkom hier! Het is zo fijn dat iedereen hier elkaar begrijpt, het zal je vast helpen. Héél veel succes, hopelijk zit je niet lang in de MMM! Chantje, jij ook de moed erin houden he! Wat een lange dag zeg, bleh. Succes vanavond! X Bloemetje
Hoe groot hoort een eitje op CD 11 te zijn. Ik heb maandag op CD 11 een FM. Vind het best spannend, is de 1ste x dat ik controle krijg. Had gisteren steeds steekjes in de lies.
Makkie@ Welkom bij ons "cluppie"... Hier begrijpen we elkaar en de meiden hier steunen elkaar hier door en door...
Hallo meiden, Mag ik me alvast bij jullie aansluiten? Bij mij is nog niets door de gynaecoloog geconstateerd. Ik zou morgen voor het eerst heen gaan, maar hij is ziek. Dus geen echo en geen hulp.... Ik voel me best een beetje radeloos. Ik heb 19 feb een miskraam gehad na ruim 9 weken zwangerschap. Nu 16 weken later heb ik nog steeds geen menstruatie gehad en dus ook geen eisprong. Ik heb wel steeds buikpijn aan de rechterkant van mijn buik. De huisarts dacht aan PCO en heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een gyn. Die afspraak is nu pas 4 Juli! Pfff, ik ben het wachten soms zo zat. Gelukkig mag ik wel dinsdag voor een echo, maar de uitslag krijg ik dan 4 juli. Ik heb jullie berichtjes allemaal gelezen en vind het zo goed hoe jullie elkaar opvangen. Je kunt eigenlijk maar met weinig mensen je echte gevoel delen. Hier wordt in ieder geval begrepen hoe je je soms voelt. Ik ben sinds mijn miskraam 7 kilo aangekomen en daar voel ik me ook niet prettig over. Ben nu weer aan de lijn, maar het valt me zwaar. Ik laat jullie dinsdag weten hoe de echo was. Bedankt dat jullie m'n verhaal willen lezen Groetjes Ellen
Ellen veel succes Dinsdag bij de Echo. P.S. PCO kan je op de echo herkennen door de kralenketting in je eierstokken.
Goedemorgen meiden! Nou voor mij weer slecht nieuws bij de gyn. (zoals eigenlijk stiekem wel verwacht). Mij baarmoederslijmvlies was maar 2,4 mm en links en rechts totaal geen activiteit te bekennen. Ik zit nu op dag 12 dus dat deze ronde de clomid gaat aanslaan is eigenlijk al zeer nihil. Maandag moet ik wel weer terug komen op het spreekuur voor nog een FM. Ook wil ik als er dan nog niks is weer een afspraak maken op de poli met mijn eigen gyn om te gaan vragen voor een LEO operatie. Ik heb daar al zoveel gunstige verhalen over gehoord dus let's hope! groetjes van een Cira
Hoi meiden, Cira wat super shit zeg bah...nog even moed houden. Ik ben zojuist ook weer geweest, baarmoederslijmvlies was woensdag 5 mm en nu 9 mm dus dat gaat wel goed, woensdag had ik twee eitjes van 9 mm en nu is er één iets gegroeid, ongeveer 11,5 mm (10 bij 13 mm), de Gyn deed heel enthiosiast terwijl ik zoiets had van nou dat schiet ook niet op! Misschien is het al positief als het íets'doet? Nu moet ik maandag weer, mijn vriend zei al nou misschien gaat het met 100 mg heel langzaam en met 150 mg wat sneller, zou dat kunnen? Maar goed eerst maar eens afwachten of het doorzet. We blijven dus afwachten........................
@ linda fijn dat het wel groeit nu. De 150 mg zal dan inderdaad de eitjes sneller laten groeien, maar dan heb je wel weer meer kans op meerdere eitjes. Je gyn zal vast en zeker kijken wat het beste is. Maar ik vind het niet slecht hoor voor cd 15! Hup eitjes Hup lekker doorgroeien!
Cira@ Verdorie, eitjes jullie moeten groeien... Kvind het zo erg voor je dat je momenteel geen activiteit hebt in beide eierstokken Ellen@ Welkom bij ons "cluppie", als je vragen hebt kun je gerust stellen aan ons. Veel succes bij de echo volgende week. Linda@ Het gaat inderdaad de goeie kant uit, maar denk ook dat 150mg beter zal zijn voor jou. De follikels zullen inderdaad veel sneller groeien, zoals bij mij.
O Cira wat een teleurstelling! Maar het komt goed, hou vol he! Cindy ik weet niet wat normaal is op dag 11 (hangt zowiezo heel erg van de cycluslengte af, maar das logisch) Succes maandag! Ellen, welkom! Wat naar van je mk en dat je zo lang moet wachten. Héél veel succes meid! Kom hier maar lekker schrijven! Linda, iig al heel fijn dat de clomid iets doet! Groeit het deze ronde niet goed genoeg, dan zeker bij een hogere dosis. Fijn hoor!
@ makkie en ellen welkom hier! @linda toch wel een beetje positief nieuws hoop dat ze maandag goed gegroeit zijn @cira jeetje zeg helemaal geen activiteit succes maandag! hoe is het met de rest van de dames?
Hey clomid-babes... Ik dacht dus gisteren m'n eisprong te krijgen, temp was 35.8 maar deze morgen was ie 35.7 dus nog 0.1 gedaald. Ben nu eens benieuwd naar morgenochtend als ie dan stijgt zal ik normaal gezien vandaag m'n eisprong gehad hebben. Kheb al wel gans de dag een soort van ongikrampen dus weet niet wat dit betekend... Weer geklust deze namiddag maar heel veel pijn gehad aan de eierstokken, dus echt een plezier was het niet Lot hoe is het met jou? Jij van iets last?
hoi dames, ik heb maandagmiddag tot en met gister bloeding gehad volgens gyn was dit geen menstruatie volgens mij wel was nog meer dan de afgelopen maanden, dus gister weer gebeld moest ook voor de bloeduitslag bellen nu word ik maandagmorgen teruggebeld voor de bloeduitslag en wat de gyn nu denkt dus word afwachten wil graag weer met de clomid beginnen dus maandag hoor ik meer.... @mariska spannend zeg! succes! allemaal succes!
Lot@ Gho meid, dat het maar snel maandag is dat je de bloeduitslag hebt. Is het om te zien of dat je wel degelijk je eisprong gehad hebt? Of voor iets anders? Hier vanmorgen temp van 36.4 dus wel degelijk gisteren een eisprong gehad Nu maar hopen dat ik niet ongi wordt, dan 1 juli testen... [-o< [-o< [-o< Kben dan 3 weken in verlof, dus dit zou een ideaal tijdstip zijn hé
Oh mariska wat spannend zeg ik duim heel erg hard voor je! Je heb in iedergeval op het juiste moment geklust Lot ik hoop dat je maandag een duidelijk antwoord krijg wat het is geweest. Bloemetje hoe is het nu verder met jou? Cindy veel succes bij de gyn hoop dat er al wat te zien valt. Hier wel wat over de dip heen, maar het blijft gewoon moeilijk dat mijn lichaam totaal niet mee wilt werken. Ben dus ook erg benieuwd naar maandag. De vorige ronde was bij mijn tweede FM alles al weer aan het slinken. Lijkt me dat dat nu niet gebeurd er zit al bijna niks