PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Heej meiden,

ik ben er stiekem toch weer regelmatig om even alles te checken. Pfff ik kan niet slapen dus ik dacht ik ga een kop warme melk maken en even het nieuws hier checken.

Ten eerste welkom aan de nieuwe dames! Hopelijk gaat het voor jullie ook goedkomen!

Hier is alles rustig, zit nu in de derde ronde clomid 50 gr (wat wonderbaarlijk gewoon zijn werk doet, wordt telkens na 30/31 dgn netjes ongesteld)! Verder zit ik nu rond mijn eisprong dus we zijn druk aan de klus, zo druk dat we eigenlijk blij zijn dat we over een paar daagjes even rust hebben. Ik zei net nog tegen mn vriend: Nog effies, we zijn al een eind op weg! Tis soms best vermoeiend en ook om het steeds maar weer leuk te houden, als jullie begrijpen wat ik bedoel! Ik hoop dat het deze ronde raak is, net zoals ik dat iedere ronde hoop. Ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil, maar heb nu pas het idee dat we echt mee gaan doen in de race. Ik weet niet hoe het komt, maar het voelt nu alsof mijn lichaam weer normaal doet en het klinkt raar...maar ben blij dat ik telkens ongesteld wordt. Ik was echt bang dat het nooit meer zou gaan komen na die 110 dgn toen.

Ik hoop voor jullie en ook voor mezelf dat binnenkort onze kinderwensen in vervulling mogen gaan!

Veel liefs Kim -x-

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Welkom Kermit!

Hier nog geen nieuws.
    Gisteren laatste primolut gehad, dus het zal dit weekend wel door gaan zetten.

Ciao! :D

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Kermit en Enna, welkom meiden! Ik zit nog maar net 'aan de andere' kant en heb hier altijd een hele tijd geschreven. Echt super hoe we elkaar helpen en steuen en precies weten hoe je je voelt (voor de buitenwereld is dat soms niet altijd makkelijk te begrijpen) Hoop wel dat jullie hier snel zullen vertrekken in het roze! Succes!

Meisje, spannend! Wanneer denk je ongi te worden? Ik werd het met primolut na een dag of 2/3. Succes, als de ongi er is kunnen jullie weer van start!

Kim, wat superfijn dat je netjes je ei krijgt met 50mg! Hoor je niet vaak hoor! Ik ken de periode van voor je gevoel 'moeten' klussen. Gelukkig heeft het nooit echt moeite gekocht bij ons, maar we merken allebei wel dat na de vruchtbare periode Pret In Bed ineens wat minder werd... hahaha. Heel normaal toch? Je bent dan ook zo bezig met je lijf van zal het wel, zal het niet? Heel veel succes meid, ik ga voor je duimen!

Poohbear, spuit jij altijd zo laat? Pfff, lijkt me lastig, zou dan al half liggen te slapen om die tijd... hahahaha. Gaat het nog steeds goed? Merk je nog van alles aan je lijf dat hard aan het werk is! Ben benieuwd naar je eerste fm!

Didlina, goed idee die tarwekiemoliecapsules! Ik slikte ze deze maand ook voor het eerst trouw elke dag naast foliumzuur en het is dus raak. Geen idee of het ermee te maken heeft gehad, maar het kan sowieso geen kwaad! Schijnt goed voor je baarmoeder/innesteling te zijn.

Thamara, nogmaals meid, ik duim heeeeel hard voor jullie!

All; vanmorgen voor het eerst met Moeders voor Moeders begonnen. Wel gek plassen met zo'n opvangbak onder je! hahaha. Maar doe het graag!
    Verder voel ik me goed. Heel iets misselijk met vlagen (vooral smiddags) en steeds sneller moe. Borsten doen vooral snachts erg pijn, overdag stuk minder. Buik wisselt, dan weer geen last, dan weer wel. Maar geen krampen ofzo, gewoon opgeblazen/strak gevoel.

Hoop zo meiden dat jullie dit ook snel mogen meemaken! Tis zo bijzonder! Je voelt je ook gewoon heel bijzonder! Niemand die het ziet aan je, maar zelf weet je wel beter! Succes meiden! Dikke kus Makkie

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Goed te horen Makkie, dat het allemaal goed met je gaat!
    Geniet er maar lekker van.
    Één ding dat ik dus níet mis aan het niet meer zwanger zijn, zijn dus die opvangbakken van MvM. Onhandig hoor, piesen met zo'n 'jerrycan' onder je! Maar overigens wel bedankt, mijn vriend's hormoonpreparaten worden ook gemaakt uit urine van zwangere vrouwen! Misschien spuit hij zich eerdaags wel een keer met iets dat uit jouw blaas gelopen is ;) ;) ;)

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

hahahaha nou graag gedaan hoor! Tis ook idd niet ideaal plassen, maar goed, doe het graag!

ga nu ff boodschappen doen voor de BIG PARTY van mijn liefie morgen.

fijne dag allemaal en alvast een fijn weekend!

dikke kus!

6. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Meiden van de tarwekiemolie: even een vraagje. Hoeveel capsules slikten jullie per dag? Ik slik er nu maar 1 namelijk.
    Fijn weekend!

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Jes: ik niet! Misschien iemand anders?

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Enna Kermit Jammer genoeg Welkom hier ik hoop dat jullie veel steun hebben aan de meiden hier ik ben inmiddels al weer een aardige tijd naar "de andere kant" maar blijf hier nog steeds reageren. Het is niet meer zoveel als eerst.

Meiden allen fijn om te zien dat dit topic echt een steun is geworden voor alle meiden die hier schrijven. Petje af voor jullie allemaal!

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Cira, ik zie dat je bijna op vakantie gaat, en daarna lekker verlof hebt! Wat sta jij er goed op zeg! HEERLIJK! Geniet er maar lekker van meid! ;)

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik had ze van het kruidvat en deze moest 3 keer 1 tablet per dag. Maar denk dat dat bij elk merk anders is hoor!

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meisje thanx! Alleen het jammere is dat ik na mijn verlof geen baan meer heb. (mijn huidige baas kan geen gepaste partime baan aanbieden) Dus ben ban dat ik nog voldoende te doen heb in mijn verlof. Hoe is het nu met jouw? Ik zag dat je nog steeds noet ongi bent geworden

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Pfff, balen zeg, dat je baas geen passende functie heeft!
    Ga maar op tijd op zoek hoor, dan zit je niet aan het einde van je verlof nog in spanning of je wel werk hebt!

De ongi is nog niet doorgezet.
    Maar Milla vertelde dat ze dacht dat dat ook pas gebeurt als je gestopt bent met die pillen (was de vorige keer bij mij na een 5-daagse kuur ook zo). Gisteren heb ik de laatste gehad, dus verwacht dat het dit weekend wel doorkomt.

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meisje, hopelijk komt je ongi dit weekend! Lijkt me een lekker gevoel voor jullie als je weer verder kunt!

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, dat is het zeker!
    Hihi, heb nu al weer gekeken wanneer mijn NOD's zijn als ik weer een 'gewone' cyclus van 35 dagen heb. Als ik zondag ongi word, zou na drie rondes mijn NOD op vakantie in Amerika zijn! 't Zou toch wel bijzonder zijn he, als ik daar een positieve test heb! Hopelijk is het al weer eerder raak, maar goed, we moeten gewoon geduld hebben he!

XX en fijn weekend!

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje, nee hoor, de bedoeling is dat jij in Amerika al lekker een poosje zwanger bent [-X ;)
    Hopelijk zet de ongi dit weekend door!

@ Kimm, succes met klussen, hopelijk hebben we er over 2 weekjes alweer een zwangere bij!

@Jes, ik heb het nooit geslikt, kan je niet verder helpen.

@ Makkie, fijn weekend nogmaals met je vriend/man zijn verjaardag. Is het niet moeilijk om het op zo'n feestje niet te vertellen?

@ Kermit welkom!

@ all, hier op cyclusdag 15 en inmiddels al weer 4 dagen oud bruin verlies.. Mijn hoop voor een betere cyclus begint al weer te dalen. Gisteren bij de homeopaat een middeltje gekregen. Ik hoop dat dat gaat werken, maar ook dat kan nog even duren.
    Fijn weekend alvast allemaal!

16. Milla

Milla Niet meer actief

10 april: Mariska echo
    15 april: 1ste echo Lot
    15 april: Mannetje Zora zwemmers inleveren 2e x
    18 apri: Makkie 1e echo
    23 april: Taliaa "12 weken" echo
    24 april: Taliaa vlos
    25 april: Zora afspraak fert. arts
    30 april: Chantje Uitgerekend
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend

KLUSSERS:
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, april 3e poging 1e IUI.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon.
    Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 25 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan.
    1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed.
    Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid.
    Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Lovelylove: 14/2/08 pco gediagnostiseerd. Daarna provera om ongi op te wekken, helaas allergische reactie en dus halverwege gestopt. 14 maart afspraak met gyn over hoe nu verder!

EVEN PAUZE:
    Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM, maar niet van jullie ;) , houdt nu ivm verbouwing van huis pauze en gaat zomer/najaar 2008 weer starten met zwanger worden.

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!!
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!!
    Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!!
    Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten.
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!

BEVALLEN:

17. Milla

Milla Niet meer actief

Wat vinden jullie van het nieuwe lijstje?
    Stukje overzichterlijker toch? :D

Kermit en Enna en anderen die nog niet op het lijstje staan, wil je erbij dan het berichtje even quoten en vervolgens de quote + haakjes weghalen en het berichtje aanpassen.

18. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ik had even een vraagje.
    Sommige sliken dat tarwekiem olie, maar kan en mag dat wel samen met clomid ?
    Want hoor en lees er best wel goeie dingen over.

Liefs Thamara

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Heel mooi zo Milla! En ja, het is zeker moeilijk om morgen niets te zeggen! Maar nog een weekje, dan kan het. En het is ook wel speciaal als ze het nog niet weten en wij wel!

20. Milla

Milla Niet meer actief

@ Makkie, is mis op het lijstje nog jou uitgerekende datum..
    Spannend dan morgen, hopelijk merkt niemand het, sommigen hebben er een 'neus' voor! (ik voel het zelf altijd wanneer zwanger is).

Deel Deze Pagina