Nog 3 dagen en dan is mijn NOD. Voel me niet anders dan vorige mnd, dus zal wel op gaan naar ronde 6. Volgende week gaan we er een midweekje tussen uit heerlijk even bij komen. Voor enna en poohbear heel veel succes met jullie eitjes. Fijne avond allemaal. Liefs Thamara
Whaaaaaa (even een ego berichtje sorry!) Ik denk dat er een eisprong zit aan te komen, spontaan nog wel! Ik zit nu op cyclusdag 25 en ik voel krampjes steekjes en ik heb al de hele dag vruchtbaar slijm dat steeds extremere vormen aan neemt (sorry voor details, maar is enorm rekbaar). Tja nu het dilemma: We wilden dus eigenlijk in het najaar starten omdat we nu met het huis bezig zijn, anderzijds de medische molen in gaan terwijl ik nu misschien spontaan een kans heb is natuurlijk iets om over na te denken, tenzij ik vaker een spontane eisprong krijg maar dat weet ik niet... Weet echt niet wat te doen! Pff nu even op de bank film kijken... Ik denk er even over na!
hahahaa wat een heerlijk praatje inderdaad! @ kim: wat spannend, ik duim voor je! @ poohbear & enna: zou leuk zijn als jullie samen een "sprongetje" maken hihi
milla,go4 it! Als het zo is, is het zo, toch? Pak die kans, want met PCO weet je nooit wanneer je een kans krijgt!
Zo denken wij er ook over. We hebben de kans genomen Nu even afwachten of de temperatuur de komende dagen stijgt, had de laatste week een constante temp. heel spannend! Wie weet lopen we straks ongeveer gelijk op! Goh wie had dat nou kunnen bedenken.. Maar ik juich niet te vroeg, eerst maar even afwachten, maar ik ben wel heeeeeeeeeel erg blij! Hoe voel jij je verder? Last van krampjes/slijm ed?
goed zo....niet geschoten altijd mis, toch? Ik voel me goed. Erg blij, maar heeeeel erg bang dat het woensdag toch slecht neiuws wordt. Na zoveel telleurstellde rondes ben ik bang optimistisch te zijn. Heb soms een paar uur geen last, maar dan weer waf en aan steken, links en rechts. Geen slijm verder. Wel beginnen mn borsten weer pijn te doen.
Milla goed dat je ervoor gegaan bent en nu hopen dat het ei er echt komt en de kans benut is natuurlijk. Poohbear je wacht al zolang dit ei mag echt niet weggaan. En het is al aardig groot dus dan is de kans ook veel minder.
@ Milla: GO FOR IT GIRL! Precies wat je zegt: stƩl je nou eens voor dat je er nu niet voor gaat, en over een jaar is het 'nog' niet gelukt, dan zou je jezelf voor je kop slaan dat je er nu niet voor gegaan bent! Succes met klussen! Ik ga zo naar het ziekenhuis voor een FM! Laat wel weten hoe het was. xx
@ Poohbear, ik vind ook dat jou ei door moet groeien! Het wordt eens tijd voor goed nieuws ipv telleurstelling! @ Meisje, heel veel succes in het ziekenhuis, ik ben benieuwd! @ Kim en Thamara: Het wordt tijd voor meer roze in ons lijstje! Ik hoop op goed nieuws uit jullie kant!
Zo! Terug uit het ziekenhuis! Er was op de echo (nog) niks te zien, zoals ik al dacht. Baarmoederslijmvlies was dun, en geen 'dominante' follikel. De vorige keer dat ik een cyclusanalyse had, was er op dag 10 ook nog niks te zien, en was er op dag 17 een ei van 13 mm dat op dag 20 doorgegroeid was naar 19 mm. Kortom, volgende week mag ik weer terug, dan hoop ik dat er wel een ei aan het rijpen is! Ik werk het lijstje effe gauw bij! X
22 april: Zora fertiliteitsarts uitslag zwemmers en behandelplan 23 april: Taliaa "12 weken" echo 24 april: Taliaa vlos 24 april: Thamara00 NOD 28 april: Kelly naar gyn voor uitslagen en behandelplan 29 april: Meisje0123 FM 30 april: Chantje Uitgerekend 13 mei: Makkie 2e echo 15 mei: Echo Mariska 18 mei: Meisje0123 NOD Eind mei: Linda kijkoperatie 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. 13 augustus 2008: Cira uitgerekend. 20 augustus 2008: Mariska uitgerekend 27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend 31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend 12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend 25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend 4 november 2008 : Sybje uitgerekend 27 november 2008: Lot23 uitgerekend 06 december 2008: Makkie uitgerekend KLUSSERS: Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm) Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon. Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan. 1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed. Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid. Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!! Lovelylove: 14/2/08 pco gediagnostiseerd. Daarna provera om ongi op te wekken, helaas allergische reactie en dus halverwege gestopt. 14 maart afspraak met gyn over hoe nu verder! Didlina: 23/04/08 afspraak fertarts om te beginnen spuiten Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid! EVEN PAUZE: Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM, maar niet van jullie , houdt nu ivm verbouwing van huis pauze en gaat zomer/najaar 2008 weer starten met zwanger worden. ZWANGER: Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!! Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! 13/5/08 2e echo. Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar) Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!! Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!! Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!! Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten. Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!! BEVALLEN:
- Meisje, hoop dat je volgende week een heel mooi ei hebt! - thamara en Kim, alle hoop op meer roze is op jullie gevestigd! Ik duim heeeeeeel hard! - Milla, wat goed! Wie weet wat het wel een heel mooi ei en HET EI! Ik hoop het voor jullie! Snap helemaal dat jullie ervoor gegaan zijn hoor! Nu heel hard duimen! - all, hier gaat het goed! Ben sinds gister wat minder misselijk (niet hoeven overgeven hoor) maar nu is de moeheid toegeslagen. Mij hoor je niet klagen, vind het allemaal super!
22 april: Zora fertiliteitsarts uitslag zwemmers en behandelplan 23 april: Taliaa "12 weken" echo 24 april: Taliaa vlos 24 april: Thamara00 NOD 24 april: Enna 2e FM 28 april: Kelly naar gyn voor uitslagen en behandelplan 29 april: Meisje0123 FM 30 april: Chantje Uitgerekend 13 mei: Makkie 2e echo 15 mei: Echo Mariska 18 mei: Meisje0123 NOD Eind mei: Linda kijkoperatie 03 juli 2008: Sas7 uitgerekend. 13 augustus 2008: Cira uitgerekend. 20 augustus 2008: Mariska uitgerekend 27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend 31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend 12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend 25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend 4 november 2008 : Sybje uitgerekend 27 november 2008: Lot23 uitgerekend 06 december 2008: Makkie uitgerekend KLUSSERS: Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08, op naar onze 1e kans! Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm) Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. Nu pauze tot half maart. Dan provera starten en daarna 1e ronde spuiten met Puregon. Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan. 1ekindje: pco, geen eigen eisprong. puregon 75. samenlevingstest is goed, hsg is goed. Inge84: pco, zaad man is goed, bloedtest gehad, 14 feb 2e afspraak gyn en dan aan clomid. Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!! Lovelylove: 14/2/08 pco gediagnostiseerd. Daarna provera om ongi op te wekken, helaas allergische reactie en dus halverwege gestopt. 14 maart afspraak met gyn over hoe nu verder! Didlina: 23/04/08 afspraak fertarts om te beginnen spuiten Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid! EVEN PAUZE: Milla:Heeft even afstand genomen van de MMM, maar niet van jullie , houdt nu ivm verbouwing van huis pauze en gaat zomer/najaar 2008 weer starten met zwanger worden. ZWANGER: Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!! Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER! Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan!! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! 13/5/08 2e echo. Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar) Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!! Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen stef82:gonal 112,5 + ovitrelle eerste eisprong gehad nu 2 weken wachten en.... ZWANGER!!! Sam mv KylianNOD is 2 december. op dag 21 toch nog een eisprong gehad. dus op hoop van. anders volgende cyclus hsg en in januari naar rotterdam voor KIH/IUI, maar... ZWANGER!!! Claudia: Zwanger! 4-7 weken zwanger.echo Gyn afwachten. Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!! BEVALLEN:
Hallo dames van het goede leven Wat een lekkere zonnige dag! Heerlijk, word er helemaal vrolijk van. De situatie hier: *wat krampjes rechts en links onderin de buik/liezen *moe *hele lage rugpijn (kan ook van mijn reuma zijn) *pijn gehad onder mn oksels (?) *het lijkt erop dat ik meer moet plassen *(nog) geen echte ongi-verschijnselen Nja ik weet niet wat ik ermee moet, aan de ene kant denk en hoop ik vooral natuurlijk dat het raak is...aan de andere kant denk ik dat het helemaal niet raak is. Je kunt er dus geen kant mee op. Ik heb nog geen testen in huis en de volgende reeks clomid heb ik ook nog niet gehaald. Ik weet ook nog helemaal niet wanneer ik eventueel wil gaan testen. Afwachten dus maar weer...wat denken jullie? Poll: is Kim zwanger of niet Liefs Kim -xx-
Poll: Ja! Ik ben 2 x zwanger geweest en had 2 x de verschijnselen die jij nu hebt, vooral dat heel vaak plassen had ik, ook veel kleine beetjes (in combi met gevoeligheid tijdens plassen).. Heb je geen test neiging?
Een tip: Mocht je een test gaan halen, haal dan clear blue, niet de digitale maar de gewone, deze is wat gevoeliger dan bijvoorbeeld eigen merk testen of predictor! (ik teste 5 dagen voor NOD om 22.00 in de avond positief ) Ik zou wel even niet plassen voor je gaat testen! (zeker uurtje of 4-5)