PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    30 april: Chantje Uitgerekend
    2 mei: Meisje0123 FM
    6 mei: Milla NOD
    9 mei: Poohbear226 NOD
    9 of 10 mei: Didlina NOD?
    13 mei: Makkie 2e echo
    15 mei: Echo Mariska
    18 mei: Meisje0123 NOD
    Eind mei: Linda kijkoperatie
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08, op naar onze 1e kans!
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes!
    Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan.
    Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Didlina: 23/04/08 eigen ei!!! 12/05 terug voor echo (hopelijk met goed nieuws!)
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Heeft tijdje pauze gehouden en wilde eigenlijk wachten met zwanger worden tot najaar 2008, maar kon verassingsei niet weerstaan ;) Nu in wachtperiode.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. nu 10 dagen primolut en daarna beginnen met 50mg clomid. spannend!!
    EVEN PAUZE:

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!!
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!

BEVALLEN:

2. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    zo heb mezelf even toegevoegd.

gisteren begonnen met primolut nu in afwachting wat het allemaal gaat doen.

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    welkom noa! succes met de clomid!

4. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    iemand hier ervaring met primolut? krijg je na 10 dagen slikken een ontrekkingsbloeding of kan het ook al tijdens die 10 dagen komen? wil even weten waar ik aan toe ben

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,214
    113
    Brabant
    volgens mij heeft haast iedeeen hier wel ervaring met primulut oid. Wat ik kan zeggen is dat het bij mij werkt, ik kreeg netjes zoveel dagen na het stoppen een bloeding en niet tijdens.
    Succes ermee! (ennuh, welkom)

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Kreeg bij een kuur van 10 dagen na 4 dagen stoppen mijn menstruatie. Succes!

7. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ...hoe is het hier ?

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ha die syb! wat gat het met jou snel! 13 weken al weer.
    Alles goed?

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey poohbear , het ging van de week even niet zo goed ...ging een beetje te veel overgeven ...maar ben nu weer bijgekomen gelukkig ...en het gaat heel hard .......

hoe is het met jou ?

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    he ged syb, overgeven..... hopelijk is het snel over!

Met mij gaat het goed. Zit al een week op het wachtbankje...nog een week te gaan dus! eerste ronde met spuiten was succesvol, 2 eitjes!
    Nu maar hopen op een wondertje!

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oooh spannend zeg poohbear ...gelukkig gaat het spuiten wel goed ! ik ga je in de gaten houden !

liefs sybje

12. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ noa: ik moest wel een ander merk slikken en kreeg 2 dagen na het stoppen bloeding (ik denk dat het zo'n beetje werkt als "de pil" maar dan zonder het zwanger worden tegen te houden?!)

Ik ben vandaag weer op visite geweest bij mijn moeder (zoals elke dag al ondertussen) De operatie die ze maandag onderging blijkt niet voldoende, er zijn meerdere uitzaaiingen. Normaal wordt donderdag haar volledige borst weggenomen en moet ze daarna chemotherapie volgen. Hopelijk kan ik haar dan wat goed nieuws vertellen, dat zou haar wel door de moeilijke periode helpen!...

13. inge84

inge84 Lid

Aug 12, 2007
    96
    0
    0
    hallo ben ik weer even. Morgen gaan we beginnen met de 2e keer clomid, dit keer de dubbele dosis... hopende dat die wel aanslaat.

@pooh: Ik vroeg me af he, jij zit ook bij lam he? Nu heb je 2 eitjes, wat moet je nou doen als je straks zwanger blijkt te zijn (wat we natuurlijk allemaal hopen!)...? Moet je lam dan ook nog bellen enzo? Of ga je dan gewoon direct naar je HA?

14. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Didlina dat is wel even een tegenslag van je moeder dat ze meerdere uitzaaiingen heeft. Met de operatie is dan zo goed als alles weg en moet ze dan kuren voor de zekerheid? heel veel sterkte en hoop dat je snel goed nieuws voor haar hebt!

milla spannend met wachten en nog veel plezier in frankrijk! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Poohbear succes op de wachtbank en hopelijk snel goed nieuws!

Kim ik heb altijd gehoord in het zh dat rood bloed de eerste dag is van de menstruatie succes met beslissen voor de clomid. Ik heb weleens cyclussen alleen bruin gehad dus het blijft moeilijk te beslissen of je moet wachten of niet.

dames succes allemaal!

15. inge84

inge84 Lid

Aug 12, 2007
    96
    0
    0
    2 mei: Meisje0123 FM
    9 mei: Inge84 FM

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08, op naar onze 1e kans!
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes!
    Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan.
    Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Heeft tijdje pauze gehouden en wilde eigenlijk wachten met zwanger worden tot najaar 2008, maar kon verassingsei niet weerstaan ;) Nu in wachtperiode.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. nu 10 dagen primolut en daarna beginnen met 50mg clomid. spannend!!
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

EVEN PAUZE:

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @inge1984! ja klopt, Heb Lam, maar had nu Renes en Lim gehad deze ronde.
    Kweet het niet.Als alles goed is weet ik 1 dag voor mn vakantie of ik zwanger ben of niet. Dan bel ik zoiezo de poli effe om te kijken wat ze zeggen.
    Ja, ik zou lam wel bellen! Huisarts kan toch niet zoveel zien/doen als hij, als het gaat om echo enzo!

succes met je dubbele dosis!

17. inge84

inge84 Lid

Aug 12, 2007
    96
    0
    0
    waar ga je heen op vakantie? Wij zitten beetje in zelfde schuitje, zou het deze maand raak zijn.. wij zouden gaan vliegen naar rhodos, maar hebben nu al gezegd, mocht het zo zijn, nemen we geen risico, en annuleren we... (zwangerschap is verzekerd )

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik had met Lam precies zo uitgerekend wanneer we de eerste poging met spuiten zouden starten. En het komt inderdaad precies zo uit. Maar op vakantieg aan we toch! Je heb het echt nodig, geloof mij maar! Na 5 rondes clomid was ik 5 kilo lichter en dooooodmoe!
    Waarom zou je niet op vakantie gaan als je zwanger bent? Oke, mocht je een miskraam krijgen dan liever thuis, maar daar ga ik niet vanuit hoor!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen! :)

Hier goed nieuws; het ei is lekker doorgegroeid en is nu 14 mm x 16 mm.
    De echoscopiste zei dat 'maandag en dinsdag onze interessante dagen' zijn. Dus, we kunnen aan de klus!

Hoe is het hier verder met de dames op het wachtbankje?
    Ik ga gauw even teruglezen!

DOEI! x

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    7 mei: Meisje0123 FM
    9 mei: Inge84 FM

KLUSSERS:
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

EVEN PAUZE:

ZWANGER:

BEVALLEN:

Ik heb er even bij gezet dat ik woensdag weer een FM heb, om te kijken of het ei gesprongen is!

Share This Page