PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @dilina we gaan vrijdagavond naar mn moeder, die woont vlakbij Schiphol. Om 10.30 moeten we op Schiphol zijn!
    Kom jij aub effe met goed nieuws!

2. Milla

Milla Niet meer actief

Be my guest! :D

3. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ poohbear: ik hoop het! alhoewel: vriend had afspraak met vrienden op café en is een beetje over zijn theewater thuis gekomen... hij heeft denkt ik door heel de straat geroepen dat hij hoopt dat ik niet zwanger ben, zijn reden "mijn eten is niet te vreten!"...
    Morgen is het wel weer over als hij terug bij zijn positieven is, maar leuk is anders, zeker nu dat het warm is en de ramen open staan en heel de straat heeft kunnen meegenieten van zijn resultaat van dronkenschap :cry:

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    he meid, wat een piepzooitje!
    ben blij dat ie van mij niet drinkt. Ik heb echt een hekel aan dronken mensen, omdat ze vaak stomme dingen doen...

Hoop dat ie zich morgen kapot schaamt!

5. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    ik hoop het ook en meestal is hij er goed ziek van waar ik stiekum wel wat plezier in heb ;)

6. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    didlina jeetje dat is inderdaad niet leuk zeg, nu inderdaad maar hopen dat hij morgen zelf de tol mag betalen, flinke kater ofzo.
    over 2 dagen testen spannend zeg!

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Didlina: nog maar één dagje meid! Heb je al symptomen? Spannend hoor!

@ De rest: ik heb vandaag weer een FM gehad, en het ei was inderdaad netjes gesprongen! Dus nu zit ik formeel ook op het wachtbankje! Mijn duimen beginnen dus langzaam aan te draaien, kan niet wachten tot ik 2 weken verder ben....

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    didlina een je vriend nog wat gezegd? succes met afwachten

yes meisje goed dat hij is gesprongen en nu op de wachtbank en de komende 2 weken draaien mijn duimen voor je!

poohbear hoe is het met jouw?

9. Milla

Milla Niet meer actief

Wauw Meisje, spannend hoor!
    Ik duim met je mee!

Didlina, hoe sta jij ervoor, ga je morgen testen?

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Zomaar even een vraagje he:
    Hoeveel kans heb je eigenlijk per maand dat het raak is?
    Een vriendinnetje van me vroeg hoeveel kans we nu hadden dat het deze maand raak zou zijn, met 4 dagen klussen rondom de eisprong. Ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat een normaal vruchtbaar stel per maand 20% kans heeft.
    Weet iemand van jullie of dat klopt?

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meisje zoiets staat bij mij ook bekent van rond de 20 %. Ik ga duimen voor je dat je binnenkort weer in het roze kan.

meiden we hebben voldoende plekken over hoor aan de andere kant dus kom allemaal maar snel :)

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cira: ja, ik denk dat er een dezer dagen toch wel een plekje vrij moet komen, want Chantje zal toch niet heel lang meer op zich laten wachten denk ik he!
    Hopelijk tot snel!

13. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    pfff, ik kan echt niet wachten!
    Al mijn vrienden en kenissen weten waar we mee bezig zijn en dus krijg je nu alle vragen van en?en?en?
    ja, en niks dus, wachten, wachten en nog eens wachten. Bah, ik wou dat je gewoon gelijk de volgende dag al wist waar je aan toe bent: wel of niet zwanger!
    Ik ga weer in het zonnetje zitten, genieten van mijn vrije dag vandaag!

14. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Meisje0123 FM
    9 mei: Poohbear226 NOD
    9 mei: Inge84 FM
    9 of 10 mei: Didlina NOD?
    13 mei: Makkie 2e echo
    15 mei: Echo Mariska
    16 mei: Enna NOD
    18 mei: Meisje0123 NOD
    Eind mei: Linda kijkoperatie
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes!
    Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan.
    Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Didlina: 23/04/08 eigen ei!!! 12/05 terug voor echo (hopelijk met goed nieuws!)
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Ondanks PCO in april een verassingsei gehad, maar helaas niet zwanger. Nu opnieuw begonnen met Clomid 50 mg.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. nu 10 dagen primolut en daarna beginnen met 50mg clomid. spannend!!
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

EVEN PAUZE:

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!!
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!

BEVALLEN:

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Meiden Wij hebben zojuist gehoord dat Chantje is bevallen van een prachtige dochter genaamd Suze.

Gezien een aantal van jullie nog met haar hebben geschreven hier wou ik het jullie niet onthouden!

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    7 mei: Meisje0123 FM
    9 mei: Poohbear226 NOD
    12 oktober 2008: Monique1984 uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. Nu bezig met 3e kuur clomid 150 mg. (deze ronde zonder fm)
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, eind mei kijkoperatie uitslag [-o< juni hopelijk 3e poging 1e IUI.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes!
    Zora: PCO wel eigen eisprong, zwemmers mannetje verminderd vruchtbaar, verminderd beweeglijk. 15 april 2e test mannetje. 22 april terug komen voor uitslag en verder behandelplan.
    Kim1984:3e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Ondanks PCO in april een verassingsei gehad, maar helaas niet zwanger. Nu opnieuw begonnen met Clomid 50 mg.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. nu 10 dagen primolut en daarna beginnen met 50mg clomid. spannend!!
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

EVEN PAUZE:

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!!!!!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    Monique: 1e ronde clomid NOD +-7 FEB ZWANGERRRRRR!!!

BEVALLEN:

Chantje 7 mei van een meid genaamd Suze

17. Milla

Milla Niet meer actief

Cira bedankt, Wat geweldig de eerste baby van ons cluppie! Hopelijk volgen er nog een heleboel meer de de komende jaren! :D

@ Meisje, 20% klopt inderdaad, ik was daar ook ooit erg nieuwsgierig naar en heb toen van de meeste maanden het NOD topic nagelezen om te zien of er toevallig ooit maanden waren waarin er ineens heel veel vrouwen zwanger werden, maar wat blijkt, het lag altijd tussen de 17 en 24% van het totaal.
    Ik heb laatst de film 'Het wonder van een nieuw leven' gezien (verkrijgbaar bij de boekhandel of dvd, waarin je de ontwikkeling van eicel/zaadcel tot geboren baby kunt volgen) en het blijkt dat de moeilijkste factor het samen brengen van de chromosomen van de eicel met de chromosomen van de zaadcel is, daar strand al de helft van de eicellen! Andere factoren zijn de bevruchting zelf en de innesteling. Maar wel hoop houden hoor, 20% lijkt niet veel, maar is nog altijd een kans van 1 op 5!

18. Milla

Milla Niet meer actief

KLUSSERS:

ZWANGER:

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

Ik heb Chantje ook even uit het 'zwanger' lijstje gehaald ;)

19. Milla

Milla Niet meer actief

Ik las trouwens net dat Kelly, die ook in ons lijstje staat bij de clomid schrijfsters heeft geschreven dat ze misschien zwanger is omdat de gyn tijdens de echo wat in haar baarmoeder zag, spannend!

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou, dat is inderdaad spannend zeg!
    Misschien laat ze hier ook nog wel een berichtje achter!
    Het mag hier wel weer wat meer roze kleuren, nietwaar?

Deel Deze Pagina