PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    dank je wel!
    ga gelijk maar even een wishfull thinking banner maken,...zet hem maar even voor het gemak op 30 dagen lijkt me wel mooi!

2. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Noa en kelly veel succes!

Milla klus ze!

Meiden ik wil deze maand ROZE zien! Mei is de maand van de eieren.

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames!
    Hier weer een dagje dichter bij mijn NOD!
    Ik ben benieuwd!
    Werk ze allemaal vandaag!

4. Milla

Milla Niet meer actief

Goeie morgen allemaal,

Hier is de pijn van het groeien van het eitje volledig gestopt, tja wordt er wel een beetje onzeker van.. Nog geen eisprong dus en zit met de vraag of het wel gaat gebeuren, maar het is nog vroeg. Ik ben gewoon wat te ongeduldig vrees ik :oops:

Meisje en Enna, spannend! Ik hoop het zo [-o<

Fijne dag allemaal!

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmmmm. Rustig hier!
    Iedereen nog even van het zonnetje aan het genieten :(:

6. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    even een vraagje, moet morgen beginnen met clomid, nemen jullie deze meestal 's avonds of 's ochtends in? en hoeveel dagen duurt een cyclus met clomid, of is dat bij iedereen verschillend?
    bedankt alvast weer

***hoop voor iedereen op een mooie roze maand!***

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Noa: ik weet het niet. Heb nooit clomid geslikt. Misschien iemand anders?

8. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Gorinchem
    Noa ik slikte de clomid meestal 's avonds, maar het maakt helemaal niet uit. Het ligt er maar net aan wat jij het prettigst vind.

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Ik heb vandaag een beetje zitten meelezen en ik ben zo blij om te zien dat er meerdere zijn met PCO en ook zwanger raken.

Ik zal me even voorstellen :D

Ik ben Samantha 21 jaar en weet sinds 1,5 jaar dat ik PCOS heb. Woon in Amersfoort met mijn vriend waarbij ik tevens 1.5 jaar mee samen ben :D Ondanks de PCO kreeg ik wel gewoon een eisprong iedere maand, maar ik kan niet zwanger blijven. Na 5 miskramen heeft het UMC besloten dat ik geen Clomid krijg, maar een maagbandje :s

Inmiddels is het al 3 maanden geleden dat ik normaal ongesteld ben geweest dus ik denk dat het is afgelopen met iedere maand een eisprong hebben.

Zijn er meer vrouwen die pas heel laat Clomid en verdere onderzoeken kregen?

Groetjes,

Sam

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @noa ik slikte de clomid na mn avond eten omdat ik na een paar uur altijd erg slaperig ervan werd, en op die manier had ik ook niet zo veel last van de bijwerkingen omdat ik dan toch bijna ging slapen. Succes ermee.

11. enna

enna Actief lid

Apr 9, 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    vanmorgen ongesteld geworden. baal er enorm van, had stiekem gehoopt dat het gewoon gelijk raak zou zijn.
    Morgen weer beginnen met spuiten dus!
    Ik lees nu elke dag mee en soms schrijf ik ook wat, maar ik wil dat toch even beperken. Merk dat ik in een depressie kom en aangezien ik daar bekend mee ben kan ik beter alles eraan doen om dat te voorkomen. En één van die dingen is om toch minder met zwanger worden bezig te zijn.
    Dus even wat minder reacties van mij.

voor iedereen: heel veel succes ik duim voor jullie allemaal!

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Enna, wat jammer! :(
    Ik kan heel goed voorstellen dat je nu even wat minder wilt komen schrijven en lezen, maar als je toch de behoefte voelt van je af te schrijven ben je welkom!
    Veel succes verder!

@ Sam, welkom hier!
    Wat erg zeg 5 miskramen! Dat moet erg moeilijk zijn! Is er al onderzocht wat de oorzaak kan zijn van de miskramen?
    Waarom krijg je nu een maagbandje, kan dat ook helpen miskramen te voorkomen?

@ Noa, Ik slikte Clomid aan het einde van de middag, kwam gewoon zo uit, ik geloof ook dat in de bijsluiter staat dat het voor het eten moet, vandaar. Een cyclus met clomid duurt gemiddeld wel wat langer dan een normale cyclus, maar dat hoeft niet. Er zijn vrouwen die op dag 11 al een eisprong hebben, maar ook die pas op dag 24 een eisprong hebben, heel wisselend dus. De gemiddelde tijd is naar wat ik begrepen heb 18 dagen voor de eisprong is, met dus een cyclus lengte van 32 dagen, maar nogmaals het is bij iedereen anders. Als je follikelmetingen krijgt kan de gyn ongeveer inschatten wanneer je een eisprong gaat krijgen. Mijn advies is om vanaf dag 10 om de dag te klussen, want ook een gyn kan er wat eisprong betreft (weet ik uit eigen ervaring) wel ooit 5 dagen naast zitten. Succes!

@ Meisje, hoe gaat het met jou, begin je al wat te merken?

Hier nu een beetje last van allebei de eierstokken, ik begin me nu echt af te vragen of dat zou kunnen betekenen dat er aan allebei de kanten een eitje ontwikkeld (met alle gevolgen van dien) :confused: Maar goed, ik heb geen fm en kan niet naar binnen kijken, dus misschien is het er gewoon een.

13. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Gorinchem
    Enna rustig aan hoor! dikke knuff

sam welkom hier jammer genoeg. Wat vreselijk dat je al vijf miskramen heb gekregen.
    Ik weet dat PCO kan leiden tot overgewicht en dan raden ze eerst aan om af te vallen, maar raar dat ze dan niet kijken naar wat er tijdens de zwangerschap fout gaat. In iedergeval heel veel sterkte en succes!

14. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    enna denk aan jezelf en doe rustig aan! sterkte!

sam wat erg dat je al 5 miskramen gehad heb sterkte!

meisje hoe voel je je?

milla waarom heb je geen fm? succes!

15. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @noa : ik slikte het eerst s'ochtend maar werd er depri van ...op een gegeven moment ben ik het s'avonds gaan slikken en dat beviel beter !

16. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    oke thnx voor alle antwoorden, ga morgen avond beginnen met de clomid, gewoon voor het eten denk ik maar.

sybje gaat het alweer beter?

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    hoi hoi,

Ze zeggen dat alles went maar miskramen zullen nooit wennen! Ze denken dat het komt doordat ik als kind een hersenbeschadiging heb opgelopen bij mijn hypofyse en dat daardoor mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg word, maar aan de andere kant ben ik 1,62 en 110 kilo dus ze vinden het nu belangrijker dat ik afval. Ik ben ironisch genoeg vanochten weer ongesteld geworden :D Plaats een bericht dat ik al 3 maanden niet meer normaal ongesteld ben geweest en hoppa de duivels dienen zich weer aan.

Verder ben ik 22 en vinden ze dat ik nog tijd genoeg heb om aan kinderen te denken :s Alsof ik niet oud genoeg ben om dat zelf te bepalen.

Maar goed ik moet 26 mei weer naar hilversum ( Nederlandse Obesitas Kliniek) daarna hoor ik binnen 8 weken of ik geholpen word of niet. Dus weer wachten :D

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

grrrrr kan echt niet tegen die opmerkingen! Je bepaalt toch zelf wel wanneer je er klaar voor bent? Of je nou 20 bent of 40!

Hoop dat je snel weer zwanger bent meid en dat dan alles goed gaat!

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ik weet het! Zo frustrerend! Vooral als het uit de mond van een professor komt. Mijn huisarts vond het ook raar, maar die heeft wel geregeld dat ik direct in het traject voor een maagbandje kwam.

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

nou dat is tenminste fijn! Zo moet het altijd gaan en niet meteen oordelen omdat je nog zo jong bent...

Share This Page