PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Noa, ik heb geen ervaringen met cystes, maar volgens mij behoren ze zelf weer weg te gaan. Maar dat kan wel lang duren. Vraag het anders een aan Linda en pb haar hierover. Zij heeft hier (helaas :cry: ) veel ervaring mee. Succes!

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    vraag maar raak :D soms gaan ze vanzelf weg maar soms groeien ze, dat moet dus in de gaten worden gehouden. er zijn (naar mijn weten) twee dingen die ze cystes noemen:

(oude) eiblaasjes (follikels) die moeten slinken en (oude) eiblaasjes (follikels) gevuld met oud bloed (cystes), deze laatste zijn gevaarlijker dan de eiblaasjes om dat hier ontstekingen uit kunnen ontstaan en verklevingen kunnen veroorzaken. Mijn gyn praat echt over eiblaasjes (oude follikels) en cystes maar volgens mij wordt beide gezien als cystes dus het is even de vraag 'wat voor soort cyste is het'? volgens mij heet namelijk echt een ontsteking weer (met pus iieehh) een abces. Op mijn echo's zag een 'onschuldige' cyste er altijd uit als een follikel en een cyste met bloed was een grijs rondje. De oude lege eiblaasjes moeten in principe slinken maar soms gebeurd dat niet, het gevolg is dan dat de gyn op de echo niet kan zien of het om een lege of een nieuwe follikel gaat.

Nou hopelijk heb je hier wat aan!

3. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    bj mij op de echo is de zo genoemde kralenkrans te zien, weet dus niet wat die rondjes zijn die we zien. zal het woensdag eens aan mijn gyn vragen.
    hier nog steeds een hoop onzekerheid.

bedankt voor jullie antwoorden

4. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ linda: ik moet 12 juni, gaan ze bij jou ook die LEO behandeling doen? Als ik het goed begrepen heb, moet jij net voor mij...
    dan kan je me vertellen hoe het was (als je me er niet nog zenuwachtiger mee maakt tenminste) ;)

@ milla: vervelend hé dat ons lichaam nu nooit eens kan den wat ervan verwacht wordt! Ik hoop het beste voor je!

@ makkie: wat leuk dat je het hartje hebt gehoord en dat alles loopt zoals het moet!

5. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    28 mei: Thamara fm
    4 juni: Linda kijkoperatie
    5 juni: Milla NOD
    12 juni: Didlina kijkoperatie, tot dan terug aan de pil
    16 juni: Lot23 vk+echo
    17 juni: Linda voortgangsgesprek
    19 juni: Mariska echo
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. 3 kuren clomid gehad geen succes. Volgende ronde gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, juni kijkoperatie uitslag [-o< hopelijk 3e poging 1e IUI in juni.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Ondanks PCO in april een verassingsei gehad, maar helaas niet zwanger. Nu opnieuw begonnen met Clomid 50 mg.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. ongi geworden op 13 mei en op 22 mei naar de gyn voor fm
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo: ons hummeltje doet het perfect! :) Vanaf nu ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.
    --------------------------------------------

6. Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Heb nu toch iets raars. Gisteravond werd ik eindelijk ongesteld en goed ook maar na 2 uur zat er toch weer helemaal niets in mijn maandverbandje en ook nu is het weer helemaal weg. Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Esde

7. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Esde, geen idee nooit meegemaakt.

Ik heb slecht nieuws, ik heb geen eisprong gehad :(
    Mijn temperatuur is nog steeds niet omhoog gegaan, zelfs weer wat naar beneden. Straks even op progesteron laten prikken, maar daar is dus ook geen goede uitslag van te verwachten, ik baal enorm! :cry:

8. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    1,015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    wat k*t zeg milla, had zo'n goeie hoop voor jou...

Esde, heb ook geen idee wat dit zou kunnen zijn. Anders eens bellen naar Gyn ofzo.

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla balen zeg ......heb je al contact ehad met de gyn ?

10. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Milla balen zeg! dikke knuff van hier!

11. Niet meer actief

Sjonge milla, das balen zeg denk je eindelijk dat het goed gaat! Toch weer niet.

Ben wel ongesteld maar zeer minimaal. Het is echt licht roze rood en bijna geen ongesteldheid te noemen. Terwijl er voor 4 weken terug een enorme dikke laag in de baarmoeder zat.
    Heb volgende week maandag een telefonische afspraak met mijn Gyn. weet niet of ik daar op moet wachten of nu al moet bellen.

Groetjes Esde

12. Milla

Milla Niet meer actief

Dank je wel voor jullie steun, ik heb zojuist bloed laten prikken en krijg morgen de uitslag, ik weet nu al dat het niet goed zit, maar dan is het 100% zeker. Ik heb wel behoefte aan wat zekerheid. Waarschijnlijk matg ik dan weer met primolut starten maar ik wil eerst een gesprek met de gyn over controles enzo, want ik wil niet meer zonder!

Esde, ik zou nog even een paar daagjes afwachten, misschien gaat het nog doorzetten.

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    was hier nog vergeten te schrijven dat ik vandaag naar het ziekenhuis was geweest voor 1ste fm op dag 9 en er is 1 eicel van 12.76 mm. Is dit goed? Heb echt geen idee zag van anderen al wel wat staan op vorige pagina's dus vandaar dat ik het vraag...In ieder geval gebeurt er iets in mijn lijf haha :)

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    klinkt goed kelly ! nu moet je lekker gaan verder broeden .....! heb je nog een fm deze ronde ?

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    moet woensdag al weer terug voor volgende fm omdat het de eerste ronde is met clomid willen ze mij goed in de gaten houden ;)

16. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ooh nou kijk je zal zien dat je ei dan al lekker groot is .....waarschijnlijk zo'n 16 mm ...ben benieuwd !

17. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,203
    113
    Brabant
    @ kelly, dat is heel goed! vanaf de 12 zeggen ze dat ze meestal wel doorgroeien! dussss:) Super joh! Nu lekker broeden en alvast een beetje oefenen met klussen?

@ milla, wat raar joh! maar wie weet, klopt je temp gewoon niet..:) toitoi iig!

18. pluisje79

pluisje79 Lid

Jul 1, 2007
    58
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kom me hier "helaas" ook melden, het wil na 1 jaar modderen niet echt lukken.

Vandaag voor het eerst bij de gyn geweest, gelijk grondig onderzocht, en helaas...de welbekende kralenkrans was links goed te zien, rechts was wel een folikel die "normaal"lijkt te groeien. Maar de gyn was heel eerlijk en vertelde dat de kans erg groot is dat het PCO is, zeker in combi met de cylci die ik heb. Bloed is afgenomen en over 3 weken de uitslag. Ben wel blij dat de gyn gelijk actie onderneemt. Mijn mannetje mag vrijdag zijn zaad gaan inleveren. Ben benieuwd of er iemand hierbij zit in dezelfde fase....

Groetjes Es

19. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    welkom (helaas) pluisje ! hopelijk is het snel raak voor jullie !

20. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Gemengde verhalen hier allemaal, en ik kan mij aansluiten,

sinds vanochtend erge krampen en een soort van ongi, op zich niet heel gek nml inmiddels de 3e pilstrip zonder pauze (advies arts) maarja en nu... toch maar even gebeld,

moet nu stoppen met pil voor ongi en dan maar hopen dat het weg is ten tijde van de operatie, op zich moet dat kunnen, het is pas volgende week woensdag maarja wanneer zet de ongi goed door?

Oftewel weer iets om je over druk te maken. Heb mezelf al wel voorgenomen als het ieniminie is volgende week woensdag nouja jammer dan, de assistent zei ook dat dat niet heel erg was maar goed het komt wel weer allemaal shit getimed natuurlijk!

Share This Page