PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,203
    113
    Brabant
    he linda, tzit ook niet mee he! ik hoop dat het nu doorzet en je er dan weer helemaal vanaf bent!
    Zie je tegen de operatie op? Ik weet dat dat vaker gevraagd is, maar het komt nu toch wel dichtbij...Succes meid

2. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Milla dat zou balen zijn zeg snap dat je je rot voelt je had het zo gehoopt een mooi ei morgen weet je het zeker.

esde ik had ook weleens een mindere ongi of soms alleen bruin misschien heb je dat nu ook.

linda jeetje het gaat jullie ook niet voor de wind zeg, hoop dat het gauw doorzet en volgende week weg is en dan gaat alles wat positiever bij jullie!

pluisje welkom hier en fijn dat de gyn gelijk actie onderneemt, helaas allemaal dames hier met dezelfde ervaring denk ik, succes!

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Zie er eigenlijk niet echt tegen op, ben er eigenlijk nu echt wel aan toe weer verder te gaan, natuurlijk ben ik wel bang voor de uitslag maar we hebben goede moed. Denk dat ik volgende week dinsdag wel echt nerveus ben maarja dat is wel normaal natuurlijk. Op m'n werk alles geregeld dus ik kom weer terug als het goed gaat alleen nu dus die stomme ongi!

4. Niet meer actief

He meiden,

Welkom Es, jammer dat je je hier aan moet melden maar we maken er een leuke tijd van. Hopelijk is het snel raak.

Zelf ben ik nu vanmorgen eindelijk na 3.5 week te laat :evil:, het is eindelijk goed los! Heb geen klachten voel me eorm goed eigenlijk en dat had ik niet verwacht.
    Dus Milla je had gelijk gewoon nog even geduld hebben, maar vaak heb ik dat niet en heb er dan last van. Het zat me enorm in de weg.
    Dus Thanks Meid!

Voor de rest van de meiden succes vandaag en tot horens.

Groetjes Esde

5. Milla

Milla Niet meer actief

Goeie morgen,

Esde, graag gedaan hoor! We zijn er hier om elkaar te ondersteunen! Wat gaat er nu gebeuren mag je overmorgen beginnen met Clomid?

Linda, wat balen dat dat nu moet gebeuren! Nu maar hopen dat de ongi snel over gaat en dat dat geen negatieve gevolgen heeft mbt de operatie. Rot zeg! Fijn dat je verder niet tegen de operatie opziet. Ik ga voor je duimen dat het allemaal mee zal vallen.

Kelly en Tamara succes morgenmet jullie FM's!

Kim, hoe gaat het met jou, jij hebt bijna je NOD of vergis ik me dan?

Ik heb zojuist het ziekenhuis gebeld en zoals verwacht heb ik waarschijnlijk geen eisprong gehad, progesteron waarde was aan de lage kant, wat ik dus eigenlijk al wist.. Maar goed ik heb nu voor donderdag een afspraak met de gyn en dan gaan we verder bekijken wat we gaan doen. Ik ga in ieder geval aandringen op controles.

6. Milla

Milla Niet meer actief

28 mei: Thamara fm
    29 mei: Milla afspraak gyn, kijken hoe nu verder.
    4 juni: Linda kijkoperatie
    12 juni: Didlina kijkoperatie, tot dan terug aan de pil
    16 juni: Lot23 vk+echo
    17 juni: Linda voortgangsgesprek
    19 juni: Mariska echo
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. 3 kuren clomid gehad geen succes. Volgende ronde gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, juni kijkoperatie uitslag [-o< hopelijk 3e poging 1e IUI in juni.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Sinds juni 2007 bezig, begonnen met clomid 50mg maar geen eisprong gehad.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. ongi geworden op 13 mei en op 22 mei naar de gyn voor fm
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo: ons hummeltje doet het perfect! :) Vanaf nu ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

balen Mila... ook al had je er rekening mee gehouden, dan is de bevestiging niet minder leuk....

8. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Heej meiden,

hier ben ik weer! Heb vorige week een kleine operatie gehad aan mn teen dus vandaar dat ik er even niet was. Nou zoals Milla al zei: Ik heb bijna mn NOD ja, ik hou hem op zondag. Heb heel erg geprobeerd om me deze ronde niet druk te gaan maken over eventuele dingen die ik voel. Eigenlijk kan het ook bijna niet dat ik zwanger ben, maar je weet natuurlijk maar nooit he. Ik zie het wel als 5 kansen omdat ik 5 eitjes had en 3 dgn voor de eisprong heb geklust. Maar ik wil nergens vanuit gaan.

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, maar ik moet eerst even teruglezen.

Liefs Kim

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik wou even zeggen dat alles goed is gegaan bij de Nederlandse Obesitas Kliniek. Ik krijg over 8 weken te horen of het wel of niet doorgaat. Verder is het belangrijk dat ik in het 1ste jaar dat het maagbandje geplaatst word er alles aan doe om niet zwanger te raken :s

Maar goed in dat jaar kan ik me wel helemaal laten onderzoeken. Aangezien nog geen een gyn het heeft voorgesteld om verder te kijken dan alleen PCOS. Dus ik ga weer op de wachtbank.

Meiden heel veel succes en jullie zijn allemaal heel snel in het roze!

Groetjes,

Sam

10. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Milla veel succes bij de gyn en laat je niet afschepen hoor!

Linda das wel flink balen zeg zit je echt niet mee inderdaad.

Pluis jammer genoeg welkom hier en heel veel succes!

11. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ Milla: Ik leef met je mee en ik duim op een héél mooi eitje voor de volgende keer! Ik zou toch ook aandringen op controles want met onze PCO kan je anders net zo goed 365 dagen klussen zonder resultaat!

@ esde: "Gelukkig" zijn de duiveltjes er dan toch doorgekomen, kan je tenminste verder...

@ linda: het is toch altijd wel iets met ons hé, hopelijk zet het snel door en kan alles verder verlopen zoals gepland! Ik ben met momenten toch al behoorlijk zenuwachtig hoor... Ga jij ook volledig in slaap?

@ pluisje: helaas voor jou, welkom hier, fijn dat de gyn niet bij de pakken blijft zitten... Hopelijk staan we allen snel in het roze!

12. Niet meer actief

He Meiden,

Heb maandagmiddag eerst een telefonische afspraak met mijn Gyn en dan hoor ik het verdere beleid. Dus nu nog geen clomid.
    We wachten af.

Groetjes Esde

13. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    morgen weer naar het ziekenhuis voor een fm, hopen dat er nu wel een eitje gegroeid is.

14. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    hoi Noa!
    ik moet morgen ook weer voor een fm naar het ziekenhuis....
    Hoop voor je dat er idd nu wel iets aan het groeien is ;)
    Bij mij was ie op dag 9 een kleine 13 mm dus ben wel benieuwd morgen of ie ook doorgegroeid is!

15. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    hoi Kelly,

bij mij op cyclus dag 10 met 50mg clomid niets te zien, dus verwacht niet dat er morgen wel iets is, maar een beetje hoop hou ik toch wel.
    waarschijnlijk morgen weer zwaar teleurgesteld en chago.
    sorry dat ik niet op anderen reageer maar lig op dit moment een beetje overhoop met mezelf.
    ik word later wel weer sociaal hoop ik.

ik wil jullie wel laten weten dat ik met iedereen meeleef en hoop dat we allemaal snel over kunnen naar de roze kant

liefs!

16. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    29 mei: Milla afspraak gyn, kijken hoe nu verder.
    31 mei: Thamara 2de fm
    4 juni: Linda kijkoperatie
    12 juni: Didlina kijkoperatie, tot dan terug aan de pil
    16 juni: Lot23 vk+echo
    17 juni: Linda voortgangsgesprek
    19 juni: Mariska echo
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. 3 kuren clomid gehad geen succes. Nu gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, juni kijkoperatie uitslag [-o< hopelijk 3e poging 1e IUI in juni.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Sinds juni 2007 bezig, begonnen met clomid 50mg maar geen eisprong gehad.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. ongi geworden op 13 mei en op 22 mei naar de gyn voor fm
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo: ons hummeltje doet het perfect! :) Vanaf nu ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.

17. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Vanmorgen de 1ste fm gehad, en er was nog geen actie te zien.
    Moest nog wel gewoon 50 blijven spuiten.
    Zaterdag weer terug komen voor de 2de fm

@ Kelly & Noa hopelijk zijn jullie eitjes goed gegroeid.

@ Esde ben benieuwd wat de gyn maandag te melden heeft.

Voor alle andere dames heel veel succes.
    Liefs Thamara

18. Milla

Milla Niet meer actief

Aan alle meiden die vandaag hun FM's hebben: Succes!

Aan de zwangeren onder ons, hoe gaat het met jullie zwangerschappen? Makkie nog gefeliciteerd met het behalen van je 12 weken grens :thumup:

@ Sam, betekent dat voor jou dan dat je het komende jaar sowieso nog moet wachten met zwanger worden? Of ga je proberen eerst zwanger worden voor dat het maagbandje geplaatst wordt. Wat een ellende zeg!

@ Kim, spannend hoor! Wordt vooral nog een verassing dat als je zwanger bent van hoeveel je dan zwanger bent. Ben benieuwd zondag!

Ik reageer niet altijd op iedereen omdat ik niet in herhaling wil vallen, maar ik denk aan jullie allemaal!

Ik heb sinds gisteren middag spotting, nu begint dat doorgaans al een week voor mijn ongi dus ik vermoed dat dat er aan zit te komen. Hoop dat dit betekent dat ik geen promolut hoef te slikken, maar we zullen zien, ik ben benieuwd naar het gesprek morgen.

19. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    meiden hier even hetzelfde bericht als in de andere topic, ben terug uit het ziekenhuis: mijn eicel is doorgegroeid naar 16 mm (dag11), maar er zijn er 2 bijgekomen, 1 van 14mm en 1 van 12 mm. Ik reageer dus behoorlijk heftig op 50 mg. Volgende maand wil de gyn. mij terug gaan zetten op 25 mg. Morgen de uitslag van de slt.

Gyn belde nog toen ik bijna thuis was of ik wel door had dat er nu meer kans was op een meerlingzwangerschap en als we dit absoluut niet wilden dat we er voor deze maand mee op zouden houden. Ik heb gezegd dat ik daar volledig van op de hoogte was maar dat we er toch voor willen gaan, hierna was ze al een stuk geruster, we krijgen dus geen verbod!
    Ze verwacht niet dat die van 12 mm nog veel gaat betekenen maar die andere 2 wel ;) ;)

We grijpen onze eerste echte kans :) En we zien daarna wel of het gelukt is

20. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    zie je nou wel kelly ! geweldig meis

Share This Page