Kelly spannend ik had precies het zelfde ik had toen een eitje van 19 mm 1 van 17mm en 1 van 11 mm, ook wij hadden kans op een meerling! Maar goed het is er bij 1 gebleven Succes hoop dat het meteen raak is voor je!
Kelly spannend hoor succes! Milla hier gaat de zwangerschap goed merk wel dat de laatste drie maanden zijn ingegaan. Mijn buik begint ineens behoorlijk te wegen. De kleine doet het perfect is wat aan de grote kant dus mag absoluut niet klagen. Meiden ik hoop echt recht vanuit mijn hart dat jullie snel overmogen naar de andere kant!
@ kelly wat goed joh! eieiei en je bent zo blij! en je hebt met meer eitjes ook gewoon meer kans op een beebje
zo ben net terug uit het zh en deze keer was er gelukkig wel iets te zien. de gyn kon niet met zekerheid zeggen of het een ei was of een cyste maar hij zag iets van ongeveer 16mm. volgende week weer terug en dan opnieuw kijken en bloedprikken. als het weg is volgende week dan is het een ei geweest. ben weer een beetje opgevrolijkt.
Noa en Kelly, gefeli met jullie ei! Thamara, wat jammer dat het spuiten nu (nog) niets gedaan heeft. Geduld hebben dus weer.... bij de volgende fm is er vast een heel mooi ei te zien. Voordeel met spuiten is dat je elk moment kunt ophogen, dus niet opnieuw moet beginnen zoals bij clomid... ik duim voor je! Milla, thanks meid! Ja ja, de 12 weken grens zijn we voorbij! Zaterdag al weer 13 weken... gaat toch best wel snel ineens! Nog even over die spotting bij jou: het kan natuurlij zo zijn dat je een slechte eisprong hebt gehad, vandaar de lage bloeduitslag, maar wel je positieve ovutest. Het kan dus best zo zijn dat je wel ongi wordt, maar dat je eisprong niet goed genoeg is geweest voor een bevruchting. Ik heb ook een keer een bloeduitslag gehad die laag was, dus geen eisprong. Een paar dagen later werd ik wel gewoon ongesteld! De eisprong was er dus wel, maar niet goed genoeg... snap je het nog een beetje....? De rest, veel succes meiden. Tword tijd voor meer roze hoor!
@ noa & kelly Gefeliciteerd met jullie ei(eren) @ Mila Tja stiekem gaan we gewoon door hoor We zijn al ruim 1 jaar bezig zonder blijvend resultaat en als het dan toch gebeurt.... Dan is het ons wondertje. Als het echt risico zou brengen voor de baby dan zou ik het niet doen, maar het grootste risico als het bandje is geplaats is een kleiner beebje. Dus niet iets schrikbarends en met de juiste supplementen is het goed te doen. Bang voor de bevalling hoef ik niet te zijn aangezien ik verplicht een keizersnede moet hebben vanwege streptokokken B in mijn vagina. Best een raar idee dat de kans minimaal is op een natuurlijke zwangerschap en dat ik niet op de natuurlijke manier kan bevallen :s maar we hebben alles over voor een klein wondertje hoor! Groetjes, Sam ps ik heb deze maand zowaar mijn ei gevoeld! precies op de dag waar het op zou moeten gebeuren.
@ kelly: joepieeee! Veel klusplezier! @ noa: ook aan jou veel klusplezier, we gaan ervan uit dat het een heel mooi eitje is! @ sam: hebben jullie dan ook geoefend met je ei (domme vraag waarscheinlijk)... Wanneer zou dan je nod zijn? Je hoopt natuurlijk op een wondertje maar ik kan je wel meegeven dat alle groeiende beebjes hier "wondertjes" zijn!
@Didlina Natuurlijk zijn alle beebjes eeen wondertje We hebben niet bewust geklust, maar ik heb het nagerekend en we hebben heel toevallig de dag voor mijn eisprong, op de dag van mijn eisprong en de dag erna geklust! Geloof mij dat is echt toeval want mijn vriend heeft de ziekte van Crohn waardoor het niet altijd gebeurt wanneer het zou moeten... Mijn Nod is 8 Juni dus dat duurt nog een paar daagjes
dames wil jullie allemaal heel veel succes, sterkte en hoop toewensen het is niet altijd makkelijk. Milla lief dat je het vraagt. hier gaat het allemaal wel goed morgenavond hebben we nog een echo wel weer spannend, als ik dat hartje zie ben ik gerust gesteld dus als die maar goed klopt.
Hoi meiden, Ik heb vanavond aan mijn nieuwe weblog gewerkt, ben helemaal trots! Ik ga voorlopig ook daar mijn verhaal doen. Jullie zijn natuurlijk welkom een kijkje te nemen. Ik vind m heel mooi geworden. Het adres is http://derdewens.punt.nl Je kunt er ook komen door onder in mijn balkje op 'website' te klikken. Ben benieuwd wat jullie vinden!
een lange hartluchtende verhaal.... Ik heb voor mezelf vast gesteld dat ik pco heb. In mij cultuur word er niet snel over dit soort gevallen gesproken. omdat men het ziet als iets prive in hun slaapkamer. Sinds me eerste menstrubatie word ik erg onregelmatig ongi. Ik kreeg elke maand de vraag van me moeder te voorduren.. ben je al ongi geworden. En ik dacht echter alleen maar van nee.. gelukkig niet. Ik bloede hevig als ik ongi was. Dat het net erop leek dat ik een inwendige snee had ofzo.. Nu ben ik 20 en na het lezen van wat de oorzaken kunnen zijn, zie ik mezelf helemaal terug in de omschrijvingen van pco. Heb vandaag de gyn gebeld en heb 10 juni een afspraak ter controle. Ik zag dat dit de enigste site op het net is waar er echt actief en openhartig over alles ronddom het zwangershap gesproken word. Ik voel nu al een traantje komen. Ik vertelde me vriend gister avond van pco allemaal inhield, en hij reageerde heel lief, maar ik denk tog ook een beetje verrast. Hij heeft al een kleine en is klaar om nog 1 te krijgen. Stiekem heb ik een gevoel dat ik hem tekort doe... en mezelf ook. Want na mn 1e mk op 16 feb, is het kindwens alleen mar groter geworden bij mij... En me moeder daar kan ik moeilijk mee praten want die begrijpt het allemaal niet zo zeer goed.. hoevaak ik het ook uitleg, ze heeft nu een conclusie getroken dat ik 90% onvruchtbar ben... Ondanks ik jullie banners van zwangerschap zie, geeft het me tog weer hoop.. en damesss gefeliciteerd met jullie zwangerschap ondanks de pco-diagnose
Hoi tibisai, Wat moeilijk voor je dat je in zo'n onzekerheid leeft. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de gynaecoloog, want deze kan zien of je echt PCOS hebt en je eventueel verder helpen. Misschien dat je moeder je als bijna onvruchtbaar ziet, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn, sterker nog de meeste vrouwen met PCOS worden gewoon zwanger. De een misschien sneller dan de ander, en vaak wel met behulp van medicijnen maar het komt meestal wel goed. Zelf ben ik ben nu 5 en een half jaar actief op forums waar vrouwen over PCOS schrijven en ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand met PCOS tegen gekomen bij wie het uiteindelijk niet gelukt is, al is de weg soms lang. Kijk maar in dit forum, begin oktober vorig jaar schreven we hier met een clubje van zo'n 15 vrouwen. Zeker 90% van hen is nu zwanger (over 90% gesproken ). Aangezien jij een miskraam hebt gehad (hoe erg ik dat ook voor je vind) kun je in ieder geval zwanger worden. Probeer een beetje vertrouwen te krijgen, en positief te blijven. Het gaat jou ook vast lukken. Mag ik vragen hoe lang je intotaal nu al bezig bent? Het is heel normaal om een half jaar tot een jaar bezig te zijn voor het lukt, zelfs zonder PCOS. Ik wens je veel sterkte en hopelijk ben je heel snel zwanger! Als je de behoefte voelt je hart te luchten dan schrijf je het hier maar lekker van je af! Liefs Milla
Sluit me hier helemaal bij aan! Je bent niet onvruchtbaar, alleen je heb als je PCO hebt een stukje hulp nodig van buitenaf! En bij de 1 lukt het in ronde 1 al (zie mij zelf) en bij de ander pas na een paar rondes! het komt vast goed!
Even algemene reactie; @ Lot, fijn om te horen dat het goed met je gaat, spannend weer een echo! Heel veel plezier vanavond! @ Sam, wat spannend dat je nu een kans hebt! Even een paar vraagjes aan jou.. Ik zie dat je een eisprong hebt en nog wel op de normale tijd, super voor je, maar kan het dan wel dat je PCO hebt? Mocht je nu zwanger zijn wat zijn dan de bezwaren (omdat je niet wilde klussen) want een maagbandje heb je toch nog niet? Wel super dat je met maagbandje gewoon zwager kunt worden! Wat is streptokokken B? @ Makkie, super bedankt voor het inzicht dat je me gegeven hebt wat betreft de spotting, ik wist niet dat een eisprong toch kon plaats vinden en tegelijkertijd niet goed plaats vind. Zoals jij het omschrijft, verklaart het een heleboel! Weet jij hoe het komt dat een eisprong niet goed verloopt, want volgens mij had ik wel veel LH. Is dat ook de reden waarom er Pregnyl wordt gezet en verloopt de eisprong dan wel goed? @ All, zometeen heb ik de afspraak in het ziekenhuis. Spannend. Ik ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Ik heb nu een andere maar ik ga hameren op controles. Ik ben benieuwd hoeveel mg Clomid ik nu krijg en wat de verdere stappen zullen zijn. Ik kom later wel verslag doen.
Geen dank! Volgens mij komt een slechte eisprong door te weinig progesteron. Met pregnyl krijg je hier een boost van binnen, dus dit helpt idd voor een betere eisprong, maar tis vooral om de eisprong te kunnen timen en de innesteling te bevorderen. Heb ook alleen een slechte eisprong gehad zonder de pregnyl. Dus daar kun je best de volgende keer om vragen hoor! Heel veel succes straks bij de gyn!
Bedankt voor de tip Makkie, ik ga dat van de pregnyl maar meteen even aankaarten.. Pregnyl krijg je toch door een spuit? Waar zetten ze deze in je buik/bil/been? @ Kim, nog bedankt voor je berichtje erg leuk
Ik zette de pregnyl altijd in mijn buik, maar heb ook wel eens gehoord van bil/bovenbeen. Ligt denk ik aan het ziekenhuis.