PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kim je zou nu evt kunnen testen ...maar ik zelf ben voor het overtijd zijn .....

2. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Helaas hoef ik geen testen te halen, want ik ben zojuist ongesteld geworden. Heb niet echt veel gevoeld, maar ik ga er gewoon vanuit dat dit de ongi is. Op naar ronde 5.

PS Ik hoorde net van een vrouw dat haar schoondochter ook sinds kort PCO heeft en nu krijgt ze in oktober al IVF. Das toch kei snel of ben ik nou raar?

Liefs Kim

3. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    29 mei: Milla afspraak gyn, kijken hoe nu verder.
    31 mei: Thamara 2de fm
    4 juni: Linda kijkoperatie
    12 juni: Didlina kijkoperatie, tot dan terug aan de pil
    16 juni: Lot23 vk+echo
    17 juni: Linda voortgangsgesprek
    19 juni: Mariska echo
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. 3 kuren clomid gehad geen succes. Nu gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, juni kijkoperatie uitslag [-o< hopelijk 3e poging 1e IUI in juni.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:5e ronde clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, half jaar doorgaan zo en een grote kans op een zwangerschap. Ik hoop het!!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 28-4-08 afspraak gyn voor uitslagen uitstrijkje, bloedonderzoek en sperma en behandelplan. Waarschijnlijk dan start provera/primulut en clomid!
    Milla Sinds juni 2007 bezig, begonnen met clomid 50mg maar geen eisprong gehad.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. ongi geworden op 13 mei en op 22 mei naar de gyn voor fm
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! 18/4/08 1e echo: hartje zien kloppen en gehoord! :) 13/5/08 2e echo: ons hummeltje doet het perfect! :) Vanaf nu ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK!
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.
    --------------------------------------------

4. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Kim, Jammer dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk gaat de volgende ronde je meer geluk brengen met minder eitjes! Even een vraagje, wordt jij nu terug gezet op 25 mg of moet je doorgaan met 50mg?

Wat die schoonmoeder betreft, ik denk niet dat zij of jij het hele verhaal weet, want normaal (ook voor de verzekering) wordt eerst begonnen met medicijnen omdat enkel PCO daar heel goed mee te behandelen valt. In geval dat PCO zover komt dat er IVF aan te pas komt, is er vaak meer aan de hand (ontoegankelijke eileiders bijvoorbeeld of al jaren lang bezig en al vanalles geprobeerd zoals HSG onderzoeken IUI enz) persoonlijk kan ik het me niet voorstellen dat iemand ineens IVF krijgt. Gelukkig niet zeg! Misschien heeft die vrouw zich vergist?

5. Milla

Milla Niet meer actief

Linda, ik kan me goed voorstellen dat het even slikken is wanneer iemand je zo direct weet te raken. Het betekent denk ik dat je er gevoelsmatig heel sterk mee bezig bent, en dat het je onbewust enorm veel doet. Maar dat is denk ik niet meer als normaal in jou situatie.

Meisje, ben je al terug van vakantie? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kim het kan ook zijn dat dr schoondochter pcos heeft en de vader slecht zaad .....dan blijft er vaak ook alleen ivf over....

7. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Over dat IVF: ze heeft al een kindje en een paar maandjes geleden een miskraam gehad. Nu is vastgesteld dat ze PCO heeft en dat het opzich al een wonder is dat ze een kindje heeft en laatst zwanger is geweest. Ik denk dat die schoonmoeder misschien alleen het woord PCO en IVF heeft onthouden. Ik vond het zelf ook al zo raar. We zullen zien.

Liefs Kim

Ohja ik word waarschijnlijk teruggezet naar 25. Moet nu maandag het ziekenhuis bellen en dan krijg ik weer FM's. Vink wel fijn.

Xx

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    HALLOOOOOOOO ALLEMAAL!

Hier een bruin meisje! 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Ben gisteren laat terug gekomen van vakantie, en het was HEERLIJK!
    De batterij weer even lekker helemaal opgeladen.
    En dat konden we goed gebruiken!

Ga straks alles lekker teruglezen hier.
    Hoop op veel goed nieuws (maar had al een PB'tje van Milla dat er in ieder geval geen roze is gespot afgelopen week :( ).

Tot gauw weer, lekker om weer 'thuis' te zijn!

X

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    welkom back!

volgens mij komt poohbear ook snel terug!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

@ Meisje nogmaals leuk dat je er weer bent!

Hier gaat het even wat minder. We zijn wat eerder dan gepland begonnen met het verbouwen van ons huis en heb er behoorlijk wat stress van. Heb zelfs maagpijn :( De spotting is over en niets lijkt er op dat ik ongesteld ga worden.. Ook niet erg nu want heb zoveel met die verbouwing aan mijn hoofd, aan de andere kant zie ik tegen de primolut op want daar heb ik best veel bijwerkingen van.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: Balen meid.. :(
    Ik heb het nog niet helemaal goed terug gelezen, maar weet je inmiddels wel zeker dat je je ei gehad hebt? Echt klote voor je! Hoop dat jullie snel weer in een wat positiever vaarwater komen. En misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen in het ZH voor een FM!

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Meisje wat fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad en weer zijn opgeladen.

milla succes met de verbouwing.

kim balen dat je ongi bent geworden.

Linda ws toch een beetje stress van binnen, is ook wel normaal toch. maar je hebt al zoveel weggestopt de afgelopen tijd dat je dat ook hiermee misschien gedaan hebt, heel veel succes alvast van de week en denk aan je.

13. is vandaag terug uit portugal, morgen weer online!
    iedereen succes hier! knuffel rensie

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    daar was ze weer, zitten even tot morgen bij mn moeder, dus morgen weer echt online...
    ben benieuwd hoeveel roze er bij is gekomen!

15. Milla

Milla Niet meer actief

Tja ik weet eerlijk gezegd niet of ik nu wel of geen ei heb gehad. Hoe dan ook het is waarschijnlijk niet goed gegaan, want temp is niet gestegen en progesteron was wat aan de lage kant. Ik snapte er niks van hoe dat kon terwijl ik wel een positieve ovulatietest en andere symptomen had. Blijkbar kan een ei springen maar dat het geen goede eisprong is, Makkie had daar een hele goede uitleg bij waar ik me in kan vinden (heeft ze afgelopen week hier ergens geschreven). Ik baal er wel van, had ik een ei is die niet (goed) gesprongen! Nou ja volgende keer beter.
    Ik heb nu trouwens een andere gyn, een vrouw achternaam begint met M, 5 letters, haha het lijkt LINGO wel.. maar je weet vast wie ik bedoel! Ik ben niet zo gek op volledige omschrijvingen, je weet nooit wie er mee leest en vind het een beetje prive bij wie ik onder behandeling ben.
    Maareh hoe gaat het met jou nu? Zie je het weer positief in? Wanneer heb je jou eerste FM?

16. Milla

Milla Niet meer actief

Poohbear, welkom terug! Helaas geen roze hier sinds jij bent weg gegaan, het wordt tijd dat we daar wat verandering in gaan brengen toch? Kom je weer mee helpen?

Meiden, we zitten inmiddels op bladzijde 500 :confused: , fijn dat we elkaar hier hebben om te beppen en al heel veel meiden naar de andere kant hebben zien vertrekken, maar zullen we afspreken dat we met ons 'cluppie van nu' met bladzijde 1000 allemaal al zwanger zijn of een wondertje in onze armen hebben?

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Meiden,

PROFICIAT MET 500 PAGINA'S :D

Ik leef en lees altijd graag met jullie mee!

Groetjes Elke

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @meisje en poohebear : welkom terug van jullie vakantie !

@milla : jeejte meis het zit je niet echt mee ! ik hoop dat de verbouwing snel achter de rug is en je fm een beetje rust brengen ......

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla. Ik had me voorgenomen niet te tempen tijdens de vakantie, maar wel de thermometer meegenomen. Ik heb het een dag of 10 volgehouden en toen kreeg ik eipijn. Dus maar gaan tempen. Hij geeft nu een stippelkruis, dus ik weet niet zeker of het wat was. Ben wel 4 dagen aan de provera nu, zodat ik waarschijnlijk eind volgende week weer kan gaan spuiten (mocht dat nodig zijn). Mocht dat stippelkruis gelijk hebben, dan is 10 juni mn NOD. Maar ik ga maar niets hopen.

De vakantie was heerlijk. Echt helmaal tot rust gekomen. Ik voelde me schuldig als we niets deden,,want wij zijn aktieve vakanties gewend, hahaha!
    Verder zijn we weer helemaal verliefd, echt vlinders in je buik gevoel. De sex is ook weer ëcht", niet meer alleen voor de beeb zeg maar!

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Poohbear wat heerlijk dat je ee fijne vakantie heb gehad! En weer helemaal vlinders, lekker weer zo'n gevoel. dus heerlijk tot rust gekomen. Het zou mooi zijn als je zelf een ei heb gehad.

milla hoe is het in de rotzooi?
    Jeetje 500 pagina's al met elkaar gekletst ik hoop echt dat jullie snel over mogen naar de andere kant!

Deel Deze Pagina