PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @milla ik heb dat met mn ogen ook een ronde clomid gehad. Ik zag maar de helft. Ik heb toen ook geen auto kunnen rijden. Het heetft toen een week geduurd na de laatste clomid. Daarna geen last meer gehad. En wees blij dat je straks mag gaan spuiten. Dat is minder wanhopig dan clomid waarbij je maar moet afwachten of het wat gedaan heeft. Met spuiten ga je net zo lang door totdat je resultaat hebt een mooi eitje en eisprong. Ik vond het echt ideaal. Ok je hebt wat meer controles, maar dat vond ik niet erg, en ook geen bijwerkingen. Ik was er fitter onder dan met de clomid. Als ik voor een volgende ga, dan wil ik gelijk met spuiten beginnen en niet meer die afschuwelijke clomid. Sterkte met je ogen en zie het spuiten als positief.

2. Milla

Milla Niet meer actief

Tnx voor jullie berichtjes.
    Goed om te horen Sas dat het bij jou een week geduurd heeft, ik bedoel het is natuurlijk afschuwelijk, maar het geeft me hoop dat hij bij mij ook weg zal gaan..
    Makkie, die strepen heb ik ook, vooral gisteren avond, ik zag veel witte er rode strepen en kronkeltjes.
    Ik weet ook nog helemaal niet zeker of ik dan moet gaan spuiten, de gyn zei dat ik dan andere hormonen zou krijgen.. maar ik weet niet zeker welke of in wat voor vorm, maar zelf denk ik aan spuiten (zou niet weten wat er anders nog is).
    Als ik jullie reacties zo lees is dat blijkbaar nog niet zo verkeerd, gelukkig maar, ik zie al weer wat straaltjes achter de wolken 8) Tnx!
    Nu maar hopen dat het weg gaat, mijn ogen doen zo'n zeer!

3. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Zit in een dip
    Morgen weer ziekenhuis voor de 7de FM
    Zaterdag was ik nog geweest was toen cd 28 en de eitjes waren nog onder de 10mm.
    Spuit nu al 125, hoe lang gaat dit nog door pfff

Wie weet tot hoe ver ze kunnen ophogen.
    En tot welke cd ze door gaan.

Lijkt wel of ik nou immuun ben voor hormonen :cry:

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Jee Thamara, wat een vervelende situatie zeg... had zo gehoopt dat het spuiten goed zou gaan! Kan natuurlijk nog, maar snap dat je er moedeloos van wordt... niet opgeven hoor! Ik duim dat je eitjes een mooie groeispurt gaan maken!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    wat grappig dat jullie ons topic zo goed in de gaten houden...... wij die van jullie ook, hoop doet leven en 40 weten meer dan 20 he? ja spannend ja, er moet nu echt eens wat roze op onze topics komen want het schiet zo niet op, het zou toch een stunt zijn als we volgende maand masaal in het roze zijn, dan overspoelen we het zwangerforum en maken we er meteen een groot topic van 40 pco babes van :) :) :) acht wie zegt dat je zo af en toe niet mag fantaseren..... zucht :( dames hopelijk iedereen snel een beeb! heel veel succes allemaal

veel liefs Jose

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jeetje thamara, das wel lnag hoor! Ik had uiteindelijk op dag 25 met 100ie 2 eitjes die groot genoeg waren...en dat vond ik al lang!
    Maar ze kunnen nog veel meer ophogen hoor! Blijf vertrouwen houden hoor!

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi, misschien moet ik naast mijn huidige werk ook maar iets in de prive-detective sfeer gaan doen! Nee, zonder gekheid; precies wat je zegt; 40 weten meer dan 20 toch!

8. Milla

Milla Niet meer actief

Even kort berichtje:

Thamara, sterkte! Hopelijk groeien ze nog door!

Ik heb nog steeds zo'n last van mijn ogen! Ik heb vanmiddag terug naar het ziekenhuis gebeld en heb voor morgen een afspraak met de oogarts. Hier ben ik wel blij mee, ik hoop dat er niks ernstigs is.

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje wat is er veel geshcrven,

Milla, echt &^&^*&% jeetje dat clomid zoiets kan doen! ik schrok er wel van, spuiten heeft zeker voordelen maar dit was natuurlijk ook niet de weg die je verwacht had... nog een poitief puntje dan maar (kan je vast wel gebruiken) met spuiten kan je baarmoederslijm ook beter zijn! Ik hoop nu eerst maar dat je ogen niet meer zeer doen, krijg je zeker ook hoofdpijn? Nou hou je taai!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Milla, mss stomme vraag, maar kan het ook niet iets van hooikoorst zijn? Daar kan iedereen ineens last van krijgen... weet niet hoor, dacht het ineens...

11. Milla

Milla Niet meer actief

Lief dat jullie allemaal zo meedenken, nee hooikoorts is het niet, ik ben niet verkouden en heb nooit allergieën gehad. Bovendien zie je daar geen lichtflitsen van ;) Maar wat het wel is? Ik hoop niets ernstigs.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

hahahaha nee lichtflitsen hoort niet bij hooikoort idd! Maar omdat je het over pijnlijke ogen had... dat herken ik namelijk niet. Alleen de flitsen en strepen...

13. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Milla dit is wel ontzettend balen, hoop dat je ogen snel weer beter zijn. Lichtflikkeringen had ik ook met clomid maar niet dat wazig zien, succes en balen dat er geen eitje zat.

thamara meestal kunnen ze nog wel even doseren met spuiten. mijn cyclus was met spuiten geloof ik ongeveer 32 dagen. succes!

ben benieuwd naar kelly.

linda succes morgen, laat je het horen.

ik heb vandaag onze kleine weer gezien en tot nu toe ziet alles er goed uit.

14. noa1980

noa1980 Actief lid

Oct 31, 2007
    372
    0
    0
    vandaag begonnen met de tweede ronde clomid, 100mg deze keer. moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de verhalen van Mila, hoop maar dat ik er geen last van krijgt.
    ook hoop ik dat 100mg wel iets gaan doen.

milla, balen zeg, hoop dat je iets wijzer word van de oogarts en dat het snel over gaat.

15. tibisai

tibisai Actief lid

Apr 7, 2008
    145
    0
    0
    Leerkracht
    Belgie
    hoi allemaal,

ben weer terug van een weekje ontspannen op de griekse-eiland kreta.

Helaas kreeg ik vandaag tog weer een tegenslag te voorduren.
    Had een afspraak bij de gyn,
    voor de 2e keer.

Zoals in me eerste gesprek zei ze al tegen me dat ik moest afvallen. ( ben na me 1ste gesprek 9 kilo lichter )
    Ik voel me een beetje naar de hier en daar word gegooid.
    Vooral omdat ik telkens te horen krijg, je bent nog zo jong dus aan pillentjes enzo gaan we je nog niet helpen.

Ik ben het een beetje zat. Ik weet dat er wat mis is. En een ego maken willen ze ook niet.

Oke misschien weeg ik wel meer dan de normale dames van mijn leeftijd.
    20 jaar en weeg 90 kilo.
    Maar is het aan mij om nou die keuze te maken om nu zwanger te worden of aan hun? Ik weet het allemaal even niet meer hoor.
    Denk dat ik tog maar naar een andere ziekenhuis ga waar ze me hopenlijk wel serieus nemen.

16. inge84

inge84 Lid

Aug 12, 2007
    96
    0
    0
    hallo allemaal,

sorry ik schrijf niet zo heel veel maar dat komt omdat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Vrijdag weer naar de gyn voor een fm, slik nu clomid 150. Heb er geen goed gevoel bij.

Vandaag gehoord dat een nichtje zwanger is. En dat terwijl ze rookt en totaal niet gezond leeft. Ik snap het gewoon niet en vind het even zo oneerlijk....

sorry voor me ego berichtje, maar moest echt ff me hart luchten....

17. Milla

Milla Niet meer actief

17 juni: Linda voortgangsgesprek
    19 juni: Mariska echo
    19 juni: Didlina kijkoperatie, tot dan terug aan de pil
    20 juni: LindaS intake bij de gyn, starten Clomid 50g en uitslag bloedtesten
    23 juni: Milla 2e FM
    03 juli 2008: Sas7 uitgerekend.
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Enna: PCO: Clomid en LEO geen eitjes, na pauze van 10 maanden begonnen met 3e ronde Puregon op 13/04/08,resultaat: 1 ei links, 1 mei pregnyl gespoten.
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. 3 kuren clomid gehad geen succes. Nu gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov IUI, juni kijkoperatie uitslag [-o< hopelijk 3e poging 1e IUI in juni.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4 rondes clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, 5e ronde clomid 25g ivm te veel eitjes! Afwachten wat de eitjes nu gaan doen!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 21-05 eerste ronde clomid 50 mg, 3-06 2 eitjes gesprongen nu op het wachtbankje tot 17 juni. Indien ongi dan terug naar 25 mg clomid
    Milla Sinds juni 2007 bezig, 6 rondes gehad,nu derde ronde clomid 50mg, Clomid geeft te veel bijwerkingen, deze ronde niet zwanger dan spuiten.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. ongi geworden op 13 mei en op 22 mei naar de gyn voor fm
    Inge84 2e Ronde clomid. Hopen dat deze wel aanslaat. Vrijdag 9 mei naar gyn voor fm. We duimen voor een ei!
    LindaS 20 juni starten met eerste ronde Clomid 50g

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! Vanaf 13/5 ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK, hartje weer gehoord en mooie echo gehad. 11 juni 2e kee naar de VK.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.
    --------------------------------------------

Heb even mijn nieuwe Fm ingevoerd...
    Dames vergeten jullie niet jullie NOD's in te vullen?

18. Niet meer actief

Goeiesmorgens meiden,

Jemig wat een verhalen zeg.

@milla hoe gaat het nu met je, das flink balen zeg!
    Succes bij de oogarts.

Heb vrijdag nog contact gehad met de gyn, en zij denkt dat dit keer mijn cyclus heel erg kort was.
    Nu vanmorgen voelde ik ineens steken in mijn linker eierstok. Misschien mijn eisprong. We hopen het.
    Voor de rest heel veel succes en een fijne dag.

Groetjes Esde

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @inge1984, meid, ik weet hoe je je voelt. Ik kreeg zaterdag spontaan een jankbui toen ik mn 9 maanden oude nichtje weer eens zag. Dat heeft iedereen hier denk ik wel hoor!
    Ik ga vandaag wer naar "onze vriend". Hopelijk krijg ik groen licht om vanavond weer te gaan spuiten!

20. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    DIDLINA HEEL VEEL SUCCES VANDAAG! [-o<

euh overmorgen :oops: :oops: :oops:

Share This Page