PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Tnx Meisje! :D

2. Milla

Milla Niet meer actief

Oh ja, ik heb het even nagekeken en spuiten enkel ter bevordering van follikelgroei en ovulatie zit niet in het basispakket, sterker nog het wordt maar door enkele zorgverzekeraars vergoed.
    Ik geloof dat mijn verzekering 12 behandelingen vergoed, dus dat is geluk hebben, weet iemand wat het anders per cyclus kost?

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik spuit purego wat snel zo'n 150-250 euro per ampul kost...en heb er de vorige ronde toch 3 gespoten.

Raar, heb het in februari al gedclareerd, maar niet gehoord dat het niet vergoed werd. Ben bij de Ohra verzekerd, extra aanvullend.

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben ook aanvullend verzekerd en daarmee wordt het spuiten vergoed, (CZ) het is natuurlijk afhankelijk welke dosis je nodig hebt want hoe meer je nodig hebt, hoe duurder het word. Ik dacht dat bij mij 1 ampul wel 300 euro kostte en ik had er toen 2 nodig.

Wij hebben nog echt in de stress gezeten, de IZA (we zijn dus daarom per 1-1 overgestpat naar CZ) bleef maar beweren dat we het drie keer vergoed kregen (wij hielden vol dat ze het met IVF verwarden) maar voor de zekerheid dus een groter recept van de gyn gekregen. Nu ligt er bijna voor 3000 euro in mijn koelkast! Mocht ik het niet voor IVF nodig hebben, geef ik het aan het ziekenhuis, zij hebben ook altijd ampullen op voorraad, kunnen ze er iemand anders blij mee maken.

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hello dames!
    Alwéér een dagje dichter bij 24 juni....
    X

6. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Meisje; spannend zeg! :) Wachten duurt lang he?! ;)

Ik heb heel veel pijn gehad de laatste dagen en begin me een beetje zorgen te maken.. Morgen naar de gyn gelukkig! :)

Succes meiden!

7. Milla

Milla Niet meer actief

Dat zijn behoorlijke bedragen!
    Als het moet betaal ik ze zelf, het geeft ook goede hoop dat de zwangere dames die gespoten hebben allemaal binnen de eerste paar rondes zwanger zijn geworden.

@ Linda, kun je ze terug geven aan het ziekenhuis dan? Ik dacht dat alles dat wordt teruggegeven automatisch wordt vernietigd omdat het ziekenhuis nooit zeker kan weten of je ze in de koelkast bewaard of niet.
    Misschien raar om zo op een forum te vermelden, maar mocht je ze niet kwijt kunnen en je kunt er niemand die ook in de MMM zit mee blij maken, dan zijn er van die anabolen 'idioten' die er heel veel geld voor betalen! Belachelijk trouwens, zij gebruiken ook Pregnyl, en de vrouwen van moeders voor moeders maar denken dat hun urine alleen gebruikt wordt voor vrouwen in de MMM... Ik vind het echt triest.

@ Meisje, super dat jou NOD al bijna is, nog even een vraagje, jij hebt toch op maandag jou eisprong gehad, hoe kan jou NOD dan op dinsdag zijn?

Met mij gaat het prima, nergens geen last meer van!

8. enna

enna Actief lid

Apr 9, 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    :) zeg dat wel, weer een dagje verder.
    Gisteren was er de informatrice van Moeders voor Moeders en zij doet ook een testje. Gek hè, maar weer was ik verbaasd dat dat tweede streepje op die test verscheen!
    14 juli hebben we de eerste echo, hopelijk zien we dan het hartje! Ik denk dat ik me dan pas echt zwanger voel.

Bij mijn vorige verzekeraar (interpolis) kreeg ik de puregon en pregnyl gewoon vergoed. maar ik ben overgestapt naar Menzis, geen idee of ik het van hun vergoed krijg. Laatste keer dat ik het nodig had ben ik het gewoon gaan halen bij de apotheek. Ze vroeg wel of ik het vergoed kreeg en ik heb maar gewoon ja gezegd. Als het niet zo is, zal ik binnenkort wel een dure rekening krijgen!
    Wat ik overheb neem ik mee naar het ziekenhuis, ze kunnen het daar idd goed gebruiken!

meisje, ik duim voor je!

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Milla!

Ik heb op maandag 9 juni (dag 19) een echo gehad om te kijken of het ei dat er de week ervoor zat gesprongen was. Dat was toen (verrassend genoeg) niet het geval. Het was toen 21 mm. Op woensdag 11 juni (dag 21) heb ik wéér een echo gehad. Toen was het ei weg.
    De Echoscopiste, mevr. M., zei die maandag dat ik de komende 24 uur vruchtbaar zou zijn. Dus ik ga er maar vanuit dat op dinsdag 10 juni (dag 20) het ei gesprongen is. En dan zou ik op dinsdag 24 juni mijn NOD hebben!

XX

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meisje, spannend weer! Ik duim en hou je in de gaten!

Enna, gaaf he nogmaals een bevestiging van Moeders voor Moeders! Ik heb vandaag mijn laatste dag van MvM. Morgenvroeg worden ze voor het laatst opgehaald. Ben er niet echt rouwig om, had het wel gehad met die flessen :oops: ... maar heb het heeeeel graag gedaan! De weken zijn achteraf echt omgevlogen!

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @milla naast puregon en gonal f is er ook nog menopur. Dit zijn de bekendste. Ik heb destijds puregon gespoten. Ik heb daar een machtiging voor aangevraagd bij de verzekering. Ik was gelukkig extra aanvullend verzekerd. Maar voordat de machtiging accoord was gegeven door de verzekering heb ik zelf 3 rondes voor moeten schieten. We waren toen erg blij met 2 salarissen. We hebben die maanden echt op 1 salaris moeten leven omdat de ander bijna helemaal opging aan de puregon. Ik was toch gauw Eur 700 tot 900 per maand aan kwijt. Daardoor wisten we wel dat we eventueel van 1 salaris kunnen leven. Maar we waren heel erg blij toen alles als nog vergoed werd, en we het in 1 keer terug kregen, en daarbij ook nog eens het goede nieuws dat ik zwanger was. enneh clomid krijgen ze er bij mij echt niet meer in. Waarschijnlijk willen ze dat geneens proberen omdat ik er niet op reageerde en mn leeftijd begint ook te tellen natuurlijk. Dus bij een eventuele volgende zal ik gelijk op de puregon aansturen. Maar eerst even deze uit mn buik werken een dezer weken.

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Sas, dat zijn nogal hoge bedragen!
    Wij leven al op 1 salaris.. :( Gelukkig hebben we voor een aantal pogingen spaargeld achter de hand, maar ik hoop toch echt dat het vergoed wordt! Wil dat spaargeld liever voor de verbouwing van een extra kinderkamer inzetten! Jij heel veel succes met de laatste loodjes!
    Heb je enig idee wanneer je eventueel weer wilt beginnen?

Weet iemand hoe het met Menzis extra verzorgd 3 zit, moet je dit ook eerst aanvragen? Ik denk dat ik straks meteen maar even bel.

@ Meisje, dan heb ik het verkeerd begrepen! Ik vind het heel spannend voor je! Grappig trouwens dat wij elkaar om de paar weken opvolgen. Ik hoop heel erg voor je dat je die afspraak op donderdag kunt anuleren ;)

13. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Heej meiden,

even snel een egobericht! Zit vandaag op cd 20 en ik stik de moord van de buikpijn! Helemaal onderin en bij het hoesten of opstaan, zelfs nu ik gewoon zit doet het ontzettende pijn. Mijn ei is al gesprongen (denk ik) want dat was afgelopen zaterdag 20mm. De gyn zei dat het dat weekend ging springen. Maar wat dit nu weer is weet ik niet! Weet iemand wat het is?

Liefs Kim

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @kim : ik weet alleen dat ik dat toen ook gehad heb alleen op cd 12 ......toen "dachten" ze aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ...maar dat was niet (wil je niet bang maken ) wat ik wel even zeggen wil is dat het die ronde wel raak was bij ons ....

15. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Oké thnx sybje. Wat voor een soort pijn voelde je?

16. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    een felle stekende pijn in 1 van mijn eierstokken ...ik kon niet meer recht op lopen van de pijn

17. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Nou, ik ben net terug uit het ziekenhuis. Ze kunnen niets vinden wat niet goed is. Heb een inwendige echo gehad en daar waren geen gekke dingen op te zien. Ook een inwendig onderzoek gehad en dat was ook goed. Was wel erg gevoelig. In het bloed zit een HCG waarde van onder de 1, maar dat wilde nog niets zeggen. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Liefs Kim

18. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    spannend kim iid geval geen buiten baarmoederlijke zwangerschap dus ?

19. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Nee, ja ze kunnen niks zien en ik vroeg of als ik zwanger zou zijn of ze nu dan al iets konden zien en ze zeiden nee...pas vanaf een week of 6.

Ja wat het dan wel is weet ik niet, het zit er nog steeds. Kheb geen ontstekingen of iets dergelijks dus nu nog onverklaarbaar.

Liefs Kim

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Kim, dat de HCG nu laag is zegt idd niets... de innesteling zou nog moeten plaatsvind (tussen dag 5 en 10 na je ei) en vanaf dan maakt je lichaam HCG aan. Kan dus nog alle kanten op. Wel fijn dat er niets erg gevonden is. De pijn kan ook zijn van het vocht dat je ei op gezogen heeft en na de eisprong vrij gekomen is. Dat kan een pijnlijk en opgeblazen gevoel geven.

Share This Page