PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, toen ik ging plassen zag ik al bruin in het inlegkruisje.
    En in de wc weer een en al rood.
    Dus ja, helderrood bloed ja. :cry:

2. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Verdomme! Bah vind het echt heel erg voor je! Ik weet helaas maar al te goed hoe je je voelt! Maar we blijven moed houden he! Kop op!

Dikke kus en knuf!

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Yep, de aanhouder wint zullen we maar zeggen!
    Nu maar hopen dat de pendel van Caruli klopt!
    (toen ze pendelde leek het nog zo ver weg... En nu is het al weer bijna juli!)

4. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Ja precies! Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen!

Dikke kuss

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Jammer meisje... hele dikke knuffel.....

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    balen meisje ! dikke knuffel en succes met de volgende ronde

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ben blij dat we donderdag naar de gyn kunnen.
    Zit er overigens wel een beetje mee:

Wij hebben een jaar geleden zaad in laten vriezen.
    Dat zou kunnen dienen voor IUI, IVF of ICSI als mijn vriend het niet meer volhoudt om zonder zijn medicijnen te blijven ivm Crohn en reuma.
    Nu gaat het langzamerhand steeds minder met zijn darmen en rug (vanzelfsprekend, hij gebruikt al een jaar geen medicijnen!), en dus gaan we donderdag met de gyn bespreken wat te doen.
    Ik vermoed dat als mijn vriend zegt dat hij het niet meer trekt, en weer wil beginnen met zijn medicijnen, de gyn dus zal suggeren dat we met het ingevroren zaad aan de slag gaan.
    Alleen.... Bij IUI is de kans van slagen 10% per keer. Op dit moment is via de normale weg de kans 25% per keer, en ik ben bang dat als de gyn dus IUI voorstelt, mijn vriend dat afwijst en hij op de normale manier door wil gaan, ondanks dat dat mega slecht voor zijn gezondheid kan zijn.
    Enige optie voor hem is dus IVF, hij vindt zwanger raken belangrijker dan zijn eigen gezondheid op dit moment.
    Dus... wat moeten we hier nu mee?
    Als de gyn IUI voorstelt, ben ik er van overtuigd dat mijn vriend wegens de slagingskansen daar niet aan mee wil werken en ten koste van zijn gezondheid dan door wil gaan met proberen op de natuurlijke manier. :rolleyes:

Pff.... ik ben benieuwd hoor.

X

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @meisje als ik het zo lees zou ik gelijk ivf voorstellen ...en aangeven dat je iui niet zitten ivm de slagingskansen ....het moet allemaal ook niet ten kosten gaan van je mannetje ...vind het wel erg dapper van je mannetje dat hij het er allemaal voor over heeft ......

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, ik zou dat natuurlijk ook wel voor willen stellen, maar ik ben bang dat de gyn zo niet zal denken, denk je wel?
    Dat die (ook ivm kosten en voorschriften van verzekeraars) eerst IUI wil proberen?
    Wat denken de andere dames?

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @qua kosten wil hij misschien wel iui proberen .....hoe lang kun je nog met de zwemmers in de vriezer ...? kijk als je vriend nu nog een voorraadje levert en je gyn gaat niet akkoord met ivf kun je altijd een half jaar iui proberen ...dat moet je toch 6 keer doen voor ze verder gaan ....en dan kan je vriend ondertussen weer zijn medicijnen slikken

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, weet je wat het is, op zich kán dat wel, maar mijn vriend zegt simpelweg: als de kansen met IUI minder zijn, dan laat maar. Weet je wat het is, hij is zelf hartstikke lief en zegt dat het allemaal wel gaat zonder zijn medicijnen, maar ondertussen zie ik dat hij helemaal niet fit is, veel buikklachten heeft en dus het risico aan het creeeren is dat de Crohn dalijk weer hartstikke actief wordt, met alle gevolgen en risico's op darm-perforaties van dien :( .

12. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje meisje, wat een moeilijke beslissing, volgens mij redeneert een arts alleen wel uit medisch oogpunt en niet vanuit kostenoogpunt, bij mij hadden ze het voor de operatie ook al over IVF terwijl we nog geen IUI-poging hadden afgemaakt, welliswaar om een andere reden maar ze kijken lijkt mij toch naar het totaalbeeld; als dan IVF als de beste keuze eruit komt denk ik dat de arts daar juist ook achter staat.

Moeilijk hoor, IUI heeft natuurlijk wel minder impact dan IVF, wij vonden het destijds een mooie tussenoplossing, het wordt allemaal getimed bij elkaar geplaatst, maar als ik jou zo hoor heeft jouw vriend vanuit gezondheidsoverweging niet echt 'tijd' voor een ruim half jaar IUI en dan nog een lang traject IVF.

Hopelijk hebben jullie een fijne arts! Ik denk aan jullie!

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Milla, mijn banner is ook een kruis :confused:

en wat een onzerheid weer om je ei zeg, echt stom van de fm's die je niet gehad hebt, jullie hebben wel goed geklust? Ik duim voor je!

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Linda: thanx voor je reactie. Inderdaad is 'tijd' ons grootste probleem; we hebben het immers niet.

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje, aller eerst een hele dikke knuffel! Jammer zeg, ik had het zo gehoopt voor jullie!

Wat betreft jullie situatie: Op de eerste plaats vind ik het heel bijzonder dat jou vriend zelfs ten koste van zijn gezondheid door wil gaan om op natuurlijke wijze zwanger te raken. Maar wat wil jij, wat heb jij er voor over, ook naar zijn draagkracht gekeken? In deze situatie denk ik niet onbelangrijk.
    Ik kan helaas niet invullen wat de gyn zal gaan zeggen, ik hoor van sommigen dat hun gyn stap voor stap de procedures doorlopen, maar hier en daar ook wel eens dat er uitzonderingen worden gemaakt. Helaas kan denk ik niemand behalve jullie gyn gaan zeggen wat de volgende stap zal zijn, althans in het protocol en beleid van het ziekenhuis, want het is overal weer anders.
    Ik hoop dat jullie tijdens het gesprek donderdag goed aan kunnen geven wat jullie willen en hoe jullie het zien en dat jullie er dan samen met de gyn uitkomen. Heb je het met je vriend wel allemaal al op een rijtje? Weten jullie wat jullie in welke situatie willen? Misschien is het handig om dat van te voren even op papier te zetten en daarna pas gaan kijken in hoeverre dat jullie er met de gyn uit kunnen komen, zekerheden heb je in een zwanger worden traject helaas nooit, enkel kansen, en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, ik zou ze allemaal overwegen.

Nog even wat anders: Is de kans van 10% bij I.U.I de kans in zijn algemeen, iedereen die daar aan meegedaan heeft ingerekend? In dat geval is mijn gedachte dat die kans voor jullie vele malen hoger ligt omdat in de 90% ook een heleboel stellen zitten van wie de eicel kwaliteit gewoon niet goed is enz. Jij bent al ooit eens zwanger geweest, dus daarmee sluit je al een heel aantal 'redenen' waarom I.U.I niet zou lukken uit.

Mochten jullie er desondanks toch niet uitkomen of er geen gevoel bij hebben dan kan ik je nog aan raden om eens bij Geertgen in De Mortel te informeren (De mortel ligt bij Gemert). Dit is een vruchtbaarheidskliniek met eigen beleid, waarin de wens van de cliënt een hele belangrijke rol speelt. Daar hanteren ze een echt 'samenwerkingsverband' en heb je meer eigen inspraak en wordt je meer betrokken dan in een gewoon ziekenhuis, misschien schets ik het nu een beetje erg zwart wit, maar dit is wat ik van meerdere mensen en de website van de kliniek begrepen heb. Ik ben zelf ook aan het denken om over te stappen wanneer ik niet mag gaan spuiten.

Het is een beetje een lang verhaal geworden..
    Hopelijk kom je tot een duidelijke beslissing die voor iedereen goed voelt.

16. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Meisje wat ontzettend balen had het zo gehoopt voor jullie. Wel fijn dat jullie donderdag al een gesprek hebben.

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Milla,
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
    En ja, ik heb inderdaad voor mezelf al een lijstje gemaakt wat ik allemaal wil zeggen en vragen.
    Sowieso wil ik eerst nogmaals heel onze situatie uitleggen (onvruchtbhaarheid van vriend, diverse ziektebeelden en hormoonpreparaten die hij nu gebruikt).
    Ik heb namelijk sinds onze weg naar een baby volgens mij wel 5 of 6 gyns gezien, en nog de fertiliteitsarts daarbij!
    Met andere woorden, heb niet het idee dat ons dossier echt bij iemand 'leeft', terwijl dat gezien de tijdsfactor in onze situatie wel degelijk van belang is.
    En dan wil ik gewoon aan de gyn gaan vragen wat haar visie in deze is. Het risico nemen dat mijn vriend ziek(er) wordt maar wel doorgaan op de natuurlijke weg, of vervolgstappen nemen (en dan IUI of IVF bespreken). Ik ga er van uit dat ze met ons mee wil denken, en inderdaad valt anders Geertgen altijd nog te overwegen. Maar tot op heden ben ik tevreden over het MMC en ik ga er ook van uit dat als de gyn een advies geeft, dat in óns belang zal zijn.

Hopelijk is verder ingrijpen niet nodig, en testen we in Amerika gewoon hartstikke positief.
    Overigens komt het als het goed is nét goed uit: ik heb mijn ei in de week vóór we vertrekken dus kan mooi nog voor FM's terecht!

Na de curettage zei mijn vriend: ik denk dat het in juli wel weer raak zal zijn, de vorige keer was het ook in de derde cyclus na de Primolut raak én Caruli heeft juli voor mij gependeld.
    Als het nóu nog niet goed komt, dan weet ik het ook niet meer.

Ik ga mijn banner even instellen op een cyclus van 32 dagen, net zoals de afgelopen cyclus. Is weer 3 dagen korter, komt wat positiever over he! ;)

Enneee... nog even 1 ding: ik ben zó ontzettend blij, trots en verliefd op mijn mannetje. Hij trekt mij uit ieder dipje (lees: DAL) en is nog steeds hartstikke positief. Zonder hem had ik denk ik al lang met een berg zelfmedelijden in bed gelegen!

18. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Dat is echt bijzonder meisje, in deze situatie merk je pas echt goed hoe belangrijk je voor elkaar bent, en dat blijt (cliche) toch het uitgangspunt, veel sterkte, dring ook aan op 1 arts voor de gesprekken, hebben wij ook gedaan, soms moeten we daardoor wel eens wat langer wachten op een voortgangsgesprek (zij is ook wel eens vrij of op vakantie) maar dat hebben we dan over voor het goede gevoel. Uiteraard zijn controles wel bij andere artsen. Succes jullie twee en idd lekker duimen dat het ene mooie zomer wordt!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey, ik zie dat jullie banners het niet meer doen.
    Inderdaad eerst een kruisje, nu een melding dat ze 'under construction' zijn!

Ik heb me voorgenomen om deze ronde op mijn lijn te gaan letten.
    Iedere extra kilo eraf is mooi meegenomen, toch?
    Ben gisteren al begonnen, en zal dalijk eens op de weegschaal gaan staan wat het startgewicht is.
    Kan ik er voor de vakantie nog mooi 3 of 4 kilo'tjes aflijnen!

X

20. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hihi ben ik ook mee bezig, kan met pco volgens mij nooit kwaad! zo'n operatie helpt wel trouwens mee hihi

Share This Page