PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    he ligt aan de oost kant van Texel, tegen een dijkje aan bij de wadden. Om je heen zijn er weilanden en rechts dan de wadden op 3 minuten lopen. Tis er dus heerlijk rustig.
    Boodscahppen doen we met de auto in (10 minuutjes) en als je 20 minuutjes rijd ben je aan de westkust met duinen. resaturantjes etc..Er is genoeg te done en genoeg te zien.
    (garnalenboot, zeehonden tour, zeehonden opvang, bierbrouwerij, juttersmuseum etc etc) Echt geweldig!

2. tibisai

tibisai Actief lid

Apr 7, 2008
    145
    0
    0
    Leerkracht
    Belgie
    Ben vandaag weer naar de gyn geweest. En mag eindelijk met Primolut beginnen. Kijken of er dan tog wat van gaat komen.
    Ben begonnen aan me proces. :)

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    succes tibisai!

4. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

Jan 24, 2008
    280
    0
    16
    hallo dames,
    ben vandaag naar de HA geweest ivb mijn lange cyclussen en mijn vermoeden misschien PCO.ik mag dus woensdag bloed gaan prikken op 7 dingen.maar de huisarts deed wel vaag en moest maar afwachten tot ik weer eens ongie werd.maar manlief moet ook zwemmers inleveren in het ziekenhuis.is dit niet een beetje vroeg al daarvoor?iemand ervaring?maar mocht helaas (nog) niet naar de gyneacoloog.nou hou jullie op de hoogte.groetjes

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Vlindertje!
    Tja, als je inmiddels een jaar bezig bent, dan denk ik dat het niet meer dan normaal is dat de HA iets gaat ondernemen. Mocht uit het bloedonderzoek niks bijzonders komen (en die kans is bij PCO best aanwezig!) dan zou ik toch aandringen op bijvoorbeeld Primolut of Provera en vragen of je daarna een doorverwijzing krijgt naar de gyn om te kijken of je wel uit jezelf een eisprong hebt.
    Inleveren van zwemmers is op zich niet zo bijzonder, als die allemaal goed zijn, is uit te sluiten dat het aan jouw vriend ligt.
    En vanaf dat moment kan de HA en/of de gyn ook met zekerheid zeggen dat eventuele vruchtbaarheidsproblemen bij jou liggen en niet bij hem.
    Beetje heftig he, als ze meteen met zoiets op de proppen komen, maar het sluit wel veel uit als de uitslag van zijn zaad gewoon goed is.
    Succes hoor meid!
    (en welkom hier!)

6. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

Jan 24, 2008
    280
    0
    16
    hoi meisje0123,
    ja ik wacht het bloedonderzoek ff af moet in ieder geval prikken voor schildklier lever hormoonspiegel en nog meer maar weet het niet meer.ik denk dat ik daarna wel naar de gyn mag want ik moest na de vakantie weer terug komen.alleen het zaad inleveren word een probleempje want het kan alleen op woensdag en mijn man is doordeweeks niet thuis vanwege zijn werk maar goed we kijken wel even.he bedankt nog en jij ook veel succes en ik hou jullie wel ff op de hoogte.
    groetjes

7. Niet meer actief

He meiden,

Heb de hele dag gewerkt en sta verbaasd van de verhalen die erbij gekomen zijn.

@milla heb nog geen fm's gaan in september naar de fertiliteitsafdeling. We proberen voor die tijd nog zwanger te raken. Liever zonder pilletjes.

@ de nieuwe meiden, welkom hier en jammer dat jullie je moeten aanmelden op dit gedeelte van deze site. Hopelijk is het snel raak. Succes.

@all thanks voor jullie berichten we zijn al flink begonnen met klussen. We zien wel. Willen de boot niet missen.

Groetjes Esde

8. tibisai

tibisai Actief lid

Apr 7, 2008
    145
    0
    0
    Leerkracht
    Belgie
    Dankjee Pooh!

9. tibisai

tibisai Actief lid

Apr 7, 2008
    145
    0
    0
    Leerkracht
    Belgie
    @vlindertje85

Ik had heb hetzelfde meegemaakt meid. Dat de HA zo vaag deed. En als je dan in de zkh aankwam dat de gyn niet gelijk wou uitleggen wat de mogelijkheden waren.

Gewoon naar een andere zkh gaan en oook zonder HA verwijs briefje kan je ook gewoon bij de gyn wezen voor wat voor vragen dan ook betreft je menstubatie of dergelijke.

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    de zwemmers onderzoeken is het makkelijkste wat ze kunnen doen .....werd hier ook gelijk gedaan

11. Milla

Milla Niet meer actief

@ Vlindertje, Welkom hier!

@ Cira, toevallig wij gaan ook naar Texel (eind aug) naar 'De sluftervalei' bungalowpark van Landal. Ik ben nog nooit op Texel geweest, ben benieuwd.

@ Esde het fijnst is inderdaad geen medicijnen en FM's, doe je wel ovutesten of temperatuur je?

@ Makkie, ik heb inderdaad nog geen spotting, normaal wel, en mijn temp is ook nog steeds hoog.

@ All, heb zojuist met mijn mannetje afgesproken pas later in de week weer te gaan testen, ik heb het een beetje gehad met die vage lijntjes negatieve testen die toch geen zekerheid bieden.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all.. nog wel af en toe krampjes, maar geen slijm meer gezien gisteravond of vanochtend. Temp is ook niet gedaald.
    maar voor ik me blij ga maken met een dooie mus, eerst maar eens zien wat deze dag brengt.
    Ben werken vandaag, dus pas na 1800 thuis. Dan laat ik wel weer van me horen!
    Fijne dag iedereen!

13. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ all
    Morgen is mijn NOD
    Zondag had ik s'middags iets roze verlies, dus ik dacht daar komt de ongi (word dat altijd paar uur later ongi) maar er kwam niks.
    Maandag morgen toen ik uit bed kwam was het bruin en de rest van de dag weer niks.
    Dus het kan nog alle kanten op gaan.

Alle nw dames welkom (helaas)

@ Poohbear jij ook heel veel succes met de laatste dagen.

@ Milla wat raar met die testen eerst heel licht posi en nu negatief.
    Ga voor je duimen dat die eind van de week vet posi is.

Alle andere dames heel veel succes
    Liefs Thamara

14. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    9 juli: Milla NOD
    9 juli: Thamara NOD
    12 ausgustus: Linda voortgangsgesprek IVF
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    2 september: Linda intake-IVF
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. kuren clomid gehad (50-100-150-150) geen succes. Nu gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov'07 IUI (geen pogingen), juni kijkoperatie->endometriose, vanaf sept/okt'08 1e IVF.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4 rondes clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, 5e ronde clomid 25g ivm te veel eitjes! Afwachten wat de eitjes nu gaan doen!
    Milla Sinds juni 2007 bezig, 6 rondes gehad,nu derde ronde clomid 50mg, Clomid geeft te veel bijwerkingen, deze ronde niet zwanger dan spuiten.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. clomid 50mg en 100mg doet niets, nu nog 150mg proberen en anders spuiten.
    Inge84 maandag 30 juni beginnen met metformine in combi met clomid 100. Benieuwd of het wat doet.
    LindaS 20 juni starten met eerste ronde Clomid 50g
    Didlina deze ronde op "eigen kracht" proberen, anders spuiten in augustus...

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! Vanaf 13/5 ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK, hartje weer gehoord en mooie echo gehad. 11 juni 2e kee naar de VK.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    Enna: 2 jaar geklungel met hormonen en dan nu na de 1e IUI Zwanger!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 21-05 eerste ronde clomid 50 mg, 3-06 2 eitjes gesprongen nu zwanger!

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.

15. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou, het wordt spannend hier zie ik wel!
    Milla, Thamara en Poohbear allemaal hun NOD een dezer dagen!
    Ik duim dat we hier 3 keer roze zien!
    Ikzelf heb morgen een FM, ben benieuwd of er iets te zien is...
    Ben vandaag veel naar afspraken dus zal niet veel online zijn.
    Check tussendoor nog wel een keertje.

X

16. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meiden kom op he we hebben hier weer roze nodig!

Milla ik ben ook benieuwd maar we gaan eerst afwachten wat de kleine doet met de ligging. Als het een KS wordt dan zullen we waarschijnlijk zsm gaan boeken.

Pooh echt thanx voor de tips. Ik blijf duimen voor je!

Milla en Thamara ik duim natuurlijk ook voor jullie!

17. Milla

Milla Niet meer actief

@ Thamara, wat spannend ook, hopelijk voor jou ook een innestelingsbloeding..

Pffff hier nog steeds geen spotting te bekennen. Ook mijn temp blijft hoog. Het blijft nog even spannend:

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,218
    113
    Brabant
    @ milla, slim, om even niet te testen!
    @ pooh, oh wat spannend!
    @ thamara, klinkt ook wel positief hoor!
    We maken vast plaats voor jullie! Het is tijd voor roze!

19. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Hoi meiden,

Ik lees allemaal spannende dingen en hoop dat voor vele van jullie dit allemaal goed is uitgepakt!
    Ik heb nog niet getest want ik had al geplast...morgen ben ik vrij en ga dan wel ff testen...ben er bijna 100% zeker van dat het negatief is...maar goed we zullen zien voor de zekerheid!

Mooie lijst hebben jullie trouwen mag ik me daarbij voegen?

Groetjes eva

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    8 juli: Evamariah NOD
    9 juli: Milla NOD
    9 juli: Thamara NOD
    12 ausgustus: Linda voortgangsgesprek IVF
    13 augustus 2008: Cira uitgerekend.
    20 augustus 2008: Mariska uitgerekend
    27 augustus 2008: Fleurrebel uitgerekend
    31 augustus 2008: Bloemetje uitgerekend
    2 september: Linda intake-IVF
    25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend
    4 november 2008 : Sybje uitgerekend
    27 november 2008: Lot23 uitgerekend
    06 december 2008: Makkie uitgerekend

KLUSSERS:
    Thamara00: diagnose PCO per 11/1/08. kuren clomid gehad (50-100-150-150) geen succes. Nu gaan we puregon spuiten.
    Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov'07 IUI (geen pogingen), juni kijkoperatie->endometriose, vanaf sept/okt'08 1e IVF.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden:(
    poohbear226: clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. In mei op vakantie, juni nieuwe poging!
    Kim1984:4 rondes clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, 5e ronde clomid 25g ivm te veel eitjes! Afwachten wat de eitjes nu gaan doen!
    Milla Sinds juni 2007 bezig, 6 rondes gehad,nu derde ronde clomid 50mg, Clomid geeft te veel bijwerkingen, deze ronde niet zwanger dan spuiten.
    Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. clomid 50mg en 100mg doet niets, nu nog 150mg proberen en anders spuiten.
    Inge84 maandag 30 juni beginnen met metformine in combi met clomid 100. Benieuwd of het wat doet.
    LindaS 20 juni starten met eerste ronde Clomid 50g
    Didlina deze ronde op "eigen kracht" proberen, anders spuiten in augustus...
    Evamariah bezig met afvallen alvorens gyn stappen gaat ondernemen. Eerder zwanger geweest, helaas in januari misgegaan.

ZWANGER:
    Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt.
    Bloemetje: Na twee jaar, met behulp van spuiten.... ZWANGER!
    Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER!
    Sas7: Clomid in alle dosissen en toevoegingen niet aangeslagen,1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Zit nu in de 2e ronde met een eitje van 19.5 mm. Pregnyl op 11 oct gehad en eisprong op 12 oct. Ronde geslaagd en nu zwanger. 12/11 echo gehad, hartje klopt!!29/11 2e echo: alles zit er op en er aan:)!!
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!!
    Deborah: Eerste ronde clomid en gelijk raak :D
    Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! Vanaf 13/5 ziekenhuis af. Vrijdag 23 mei 1e keer naar de VK, hartje weer gehoord en mooie echo gehad. 11 juni 2e kee naar de VK.
    Fleurrebel: Man spatader in balzak, pcos 3 rondes clomid, daarna 1 IUI ronde met clomid en gonalF, 2 de ronde IUI afgebroken, ei vanzelf gesprongen , goed huiswerk gemaakt. 19 dec ZWANGER! ( na 1,5 jaar)
    Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!!
    Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen:)
    Enna: 2 jaar geklungel met hormonen en dan nu na de 1e IUI Zwanger!
    Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 21-05 eerste ronde clomid 50 mg, 3-06 2 eitjes gesprongen nu zwanger!

BEVALLEN:
    Chantje 7 mei 2008 van een meid genaamd Suze

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:

Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.

Share This Page