@ eva wat spannend meid @ Pooh super zeg, op naar de 7 weken @ Esde mijn duimen draaien @ Cira ow wat super zeg, nog maar twee weekjes.. Ben zaterdag ongi geworden dus moest vandaag naar Zhuis. De echo was goed en heb bloed laten prikken. Zou eigenlijk met Clomid moeten beginnen maar omdat we zondag met vakantie gaan slaan we een maandje over. Alle test waren verder prima en ook de zwemmers van vriendlief waren heel goed. Valt echt een last van mn schouders. Nu eerst genieten van de vakantie en volgende maand voor 't 'echie' @ Milla succes meisje
21 juli: Milla 1e fm 25 juli: Makkie 20 weken echo 30 juli: Thamara 1ste echo (termijnsecho) 31 juli: Meisje NOD 5 augustus: Makkie vlos 12 augustus: Linda voortgangsgesprek IVF 13 augustus 2008: Cira uitgerekend. 20 augustus 2008: Mariska uitgerekend 2 september: Linda intake-IVF 9 september: Esde 1ste afspr fertiliteitsafd 25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend 4 november 2008 : Sybje uitgerekend 27 november 2008: Lot23 uitgerekend 06 december 2008: Makkie uitgerekend 18 maart 2009: Thamara uitgerekend 22 maart 2009: Poohbear uitgerekend KLUSSERS: Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov'07 IUI (geen pogingen), juni kijkoperatie->endometriose, vanaf sept/okt'08 1e IVF. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden Kim1984:4 rondes clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, 5e ronde clomid 25g ivm te veel eitjes! Afwachten wat de eitjes nu gaan doen! Milla Sinds juni 2007 bezig, 6 rondes gehad,3 met Clomid, Clomid geeft te veel bijwerkingen, nu in 7e ronde Puregon 50IE spuiten. Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. clomid 50mg en 100mg doet niets, nu nog 150mg proberen en anders spuiten. Inge84 maandag 30 juni beginnen met metformine in combi met clomid 100. Benieuwd of het wat doet. Didlina deze ronde op "eigen kracht" proberen, anders spuiten in augustus... Evamariah bezig met afvallen alvorens gyn stappen gaat ondernemen. Eerder zwanger geweest, helaas in januari misgegaan. Ryanne: 8 juli PCO geconstateerd. na Provera ongie geworden maar wegens vakantie een maandje rust. Zwemmers prima. Esde:Staat aan begin van de mmm. ZWANGER: Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! Vanaf 13/5 ziekenhuis af. Vrijdag 25 juli 20 weken echo!!! 5 augustus 3e controle bij de vlos. Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!! Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 21-05 eerste ronde clomid 50 mg, 3-06 2 eitjes gesprongen nu zwanger! Thamara:11-1-08 pco vastgesteld, eerst 3 ronden clomid gehad en nu na 1ste ronde puregon ZWANGERRR. 30-7-08-> 1ste echo Poohbear:clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. 2de ronde puregon ZWANGER BEVALLEN: Chantje 7 mei 2008 van een dochtertje genaamd Suze Sas7 7 juli 2008 van een zoontje genaamd Thijs Vakantielijstje (datum, naam, plaats): 16 juli t/m 6 augustus Linda naar Curacao&Bonaire 18 juli t/m 5 augustus Meisje naar Amerika 20 juli t/m 3 augustus Sybje naar Duitsland 26 juli t/m 29 juli Evamariah naar Zee 3 augustus t/m 17 augustus Evamariah naar Zuid Frankrijk 4 augustus t/m 8 augustus Thamara naar pipodorp (Assen) 4 augustus t/m 15 augustus Ryanne naar Noorwegen 29 augustus t/m 6 september Milla naar Texel 12 september t/m 19 september Esde naar Texel ------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.
Ryanne, fijn dat de uitslagen zo goed waren. Zeker een zorg minder. ff lekker maandje rust, vakantie vieren en daarna weer vol aan de bak! Succes! MILLAAAAAAAA! Waar blijf je nou?
30 juli: Thamara 1ste echo (termijnsecho) 31 juli: Meisje NOD 5 augustus: Makkie vlos 5 augustus: Cira KS 12 augustus: Linda voortgangsgesprek IVF 20 augustus 2008: Mariska uitgerekend 2 september: Linda intake-IVF 9 september: Esde 1ste afspr fertiliteitsafd 25 oktober 2008: Taliaa uitgerekend 4 november 2008 : Sybje uitgerekend 27 november 2008: Lot23 uitgerekend 06 december 2008: Makkie uitgerekend 18 maart 2009: Thamara uitgerekend 22 maart 2009: Poohbear uitgerekend KLUSSERS: Linda: clomid 150 mg slaat aan maar nog lange cyclus en negatieve samenlevingstest, spuiten slaat beter aan maar negatieve samenlevingstest, HSG goed, vanaf nov'07 IUI (geen pogingen), juni kijkoperatie->endometriose, vanaf sept/okt'08 1e IVF. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Zwanger! Helaas is het wondertje een vlindertje geworden Kim1984:4 rondes clomid 50mg, mannetje alles goed, SLT tiptop, 5e ronde clomid 25g ivm te veel eitjes! Afwachten wat de eitjes nu gaan doen! Milla Sinds juni 2007 bezig, 6 rondes gehad,3 met Clomid, Clomid geeft te veel bijwerkingen, nu in 7e ronde Puregon 50IE spuiten. Noa1980: 29/04/2008 PCO vastgesteld bij de gyn. clomid 50mg en 100mg doet niets, nu nog 150mg proberen en anders spuiten. Inge84 maandag 30 juni beginnen met metformine in combi met clomid 100. Benieuwd of het wat doet. Didlina deze ronde op "eigen kracht" proberen, anders spuiten in augustus... Evamariah bezig met afvallen alvorens gyn stappen gaat ondernemen. Eerder zwanger geweest, helaas in januari misgegaan. Ryanne: 8 juli PCO geconstateerd. na Provera ongie geworden maar wegens vakantie een maandje rust. Zwemmers prima. Esde:Staat aan begin van de mmm. ZWANGER: Cira : na 6 ronden clomid nog geen resultaat. HSG gehad waarin tezien was dat beide eileiders doorgankelijk zijn. Nu eerst terug naar de gyn en dan beginnen met spuiten in combinatie met IUI. Deze ronde zonder hormonen toch een eisprong. wellicht een leuk sinterklaas kadootje?En ja: ZWANGERRRRR 27/12 1e echo hartje klopt. Lot: Clomid niet meer aangeslagen. 2 rondes puregon gespoten, 2de keer overstimulatie na verplicht pauze weer spuiten. Na 4de ronde spuiten en pregnyl......ZWANGER! Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3 ronden 100mg, 2e ronde van 100mg clomid + pregnyl achter de rug... En..ZWANGER!!!! Makkie: na 20 maanden waarvan 10 in de mmm, na 2e ronde Gonal-f spuiten ZWANGER!!! Vanaf 13/5 ziekenhuis af. Vrijdag 25 juli 20 weken echo!!! 5 augustus 3e controle bij de vlos. Sybje: na 5e ronde clomid zwanger !!! Taliaa: 1e ronde clomid 50 mg, dag 21 eisprong! zaad, SLT, en progesteron; allemaal prima!Nu 6 maanden clomid50mg slikken, zonder controles. 2e ronde niet gelukt. 3e ronde... ZWANGERRRR. 2e echo: al 16 mm, en wederom een mooi hartje!! Afscheid bij de gyn genomen Kelly1980: 4-4-08 PCO vastgesteld. 21-05 eerste ronde clomid 50 mg, 3-06 2 eitjes gesprongen nu zwanger! Thamara:11-1-08 pco vastgesteld, eerst 3 ronden clomid gehad en nu na 1ste ronde puregon ZWANGERRR. 30-7-08-> 1ste echo Poohbear:clomid heeft in alle sterktes en toevoegingen (metformine) niets gedaan. 14 dagen gespoten met Puregon en 2 super eitjes, helaas niet zwanger. 2de ronde puregon ZWANGER BEVALLEN: Chantje 7 mei 2008 van een dochtertje genaamd Suze Sas7 7 juli 2008 van een zoontje genaamd Thijs Vakantielijstje (datum, naam, plaats): 16 juli t/m 6 augustus Linda naar Curacao&Bonaire 18 juli t/m 5 augustus Meisje naar Amerika 20 juli t/m 3 augustus Sybje naar Duitsland 26 juli t/m 29 juli Evamariah naar Zee 3 augustus t/m 17 augustus Evamariah naar Zuid Frankrijk 4 augustus t/m 8 augustus Thamara naar pipodorp (Assen) 4 augustus t/m 15 augustus Ryanne naar Noorwegen 15 augustus t/m 22 augustus Makkie weekje camping Overijssel 29 augustus t/m 6 september Milla naar Texel 12 september t/m 19 september Esde naar Texel ------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan voor je op ok drukt.
Hoi meiden, Ik heb een vraagje, zijn er ook dames die PCO hebben en IUI hebben gedaan/doen? Ik mag geen Menopur gebruiken aangezien dat niet goed werkt met mijn PCO, hij zei dat ik of een overstimulatie krijg of helemaal niks. Kent iemand dit? Groetjes, Roosje
@roosje. He? die snap ik niet helemaal. Ik weet jou medische achtergrond niet ,maar als je die hormonen laag doseert en eventueel opbouwt, is er wel kans op overstimulatie, maar je wordt goed in de gate gehouden. Wil ie nu IUi doen? Maar dan moet je toch ook stimuleren?
Joehoeee hier ben ik! Ik heb vanmiddag de follikelmeting gehad en het follikeltje links was 18,5 mm. Verder waren er geen follikels te zien, helemaal top dus! Ik heb een half uurtje geleden de pregnylspuit gezet, dus verwacht woensdag rond 3.00 in de nacht mijn eisprong. Dat wordt dus klussen de komende anderhalve dag! Mijn mannetje kon deze keer gelukkig ook mee naar het ziekenhuis, die heeft nu vakantie dus dat komt op alle fronten goed uit Nog een ander leuk bijkomstigheidje is dat als ik nu zwanger ben ik op dezelfde dag ben uitgerekend als met mijn jongste dochter, die werd precies 3 jaar geleden verwekt.. Hopelijk brengt het geluk! Duimen jullie mee? Vrijdag moet ik nog even terug om te kijken of het eitje daadwerkelijk gesprongen is, maar daar ben ik gezien de pregnyl niet zo bang voor. Ik ben helemaal blij dus! @ Ryanne wat heb je een leuke banner!
yeah milla! go 4 it! enne klus voor de zekerheid nog donderdag ochtend, effe een tip van mij! En nog iets, laat je niet gek maken door alle pregnyl verschijnselen die je kan krijgen...die houd je voor de gek! yeahhh..ben o blij!
@ Milla wat super zeg! Bij je andere twee kindjes had je toen ook PCO? Of werd je op de 'natuurlijke' manier zwanger? Vond mn banner ook wel grappig
Toen had ik helaas ook PCO. Het heleverhaal is op mijn weblog te lezen; http://derdewens.punt.nl/?gr=786324 @ All, meiden wat lief dat jullie zo meeleven!
Ik heb vernomen van mijngyn dat ik PCO heb, ik slik al sinds December Clomid. Maar Clomid slaat niet altijd aan bij mij, vandaar dat er eventueel naar een andere hormoon overgestapt moest worden maar toen zei die dat Menopur of voor overstimulatie zorgt of juist helemaal geen eitjes opwekt. Kun je me nog volgen? Ja we gaan de volgende cyclus voor IUI, ik slik u Primolut om mijn ongie op te wekken en daarna moet ik weer aan de Clomid en dan is de vraag slaat het dit keer wel aan of niet. Hoop dat ik mijn verhaaltje niet al te ingewikkeld heb gemaakt. Moet je eerlijk zeggen berijp tot nu toe nog steeds nit wat PCO is.
Pco is een syndroom dat er voor zorgt dat je eitjes niet of nauwelijks rijpen. Je hebt dus geen of nauwelijks een cyclus, of een heel onregelmatige! Ik heb begrepen dat Menopur, net als gonal en Puregon, meestal wel een ietje of meer kunnen opwekken. Ik ben ook met de laagste dosering begonnen en dan kun je als het nodig is langzaam ophogen. nou, ik ben een officele potjes pieser nu! Moeders voor moeders is net geweest en de test knalde me super positief tegemoet! Tot 3 oktober ga ik groene flessen vol plassen!
@ Milla jouw verhaal doet me goed (niet dat het moeizaam gaat en julliem ook in de mm zitten maar dat jullie twee gezonde kinderen hebben)
Ok ja heb een onregelmatige tot geen cyclus soms, wel balen eigenlijk maar goed. Ja hij zei ook als Clomid deze cyclus niet aanslaat dn moeten we we een andere oplossing zoeken, dus ben benieuwd welke hormoon het dit keer wordt. Fijn te horen dat die positief was en bedankt voor je inzet!
Milla gefeli met je ei [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< Ryanne leuke banner! Roos vindt het heel raar wat je gyn aangeeft bij mij erkte clomid ook niet goed en ik zou moeten gaan spuiten tesamen met IUI (welk hormoon weet ik niet meer). Ik ben net daarvoor toch nog zwanger geraakt. Probeer er nog eens een gesprek over aan te gaan en zet dan je vragen op papier wellicht dat je dan wat wijzer wordt.
gelukkig er wordt weer een beetje gekletst hier! @milla -> succes met je ei! en veel plezier! @poohbear -> veel succes met potjes piessen hier een heleboel wisselende gevoelens, aan de ene kant weet ik dat ik geen goede follikel had en dus ook geen ei-sprong gehad kan hebben, maar aan de andere kant door de laatste echo wel weer valse hoop gehad. dit weekend ook weer een hoop gevoeld of gedacht te voelen. ik weet het gewoon allemaal niet meer.