@Lot23 thnx @Poohbear226 mwoh in totaal ongeveer 50 kilo... Dus nog 40 te gaan Ik ben 1.63 en woog 121 kilo. Aangezien ik nog maar 22 ben en een grote kinderwens heb was het echt tijd om er wat aan te doen. Vandaar de keus voor een maagbandje. Liefs, Sam
oh ,ja da's wel veel zeg! Moest je afvallen van de arts, of heb je zelf besloten dat het zo genoeg was? Vind het echt knap hoor, zoveel afvallen!
Combinatie. Ik ben begin dit jaar naar het UMC geweest omdat we niet zwanger kunnen worden. Ik wist al langer dat ik PCOS had, maar de arts wou me niet helpen. Ook de andere artsen zeiden dat we het nog maar even moesten afwachten. Dus na meer dan een jaar zelf klussen en wachten ben ik verder gaan denken. De dag voor mijn operatie ben ik nog bij de gyn geweest omdat ik 6 weken overtijd was. Zij vertelde mij dat de kralenkrans bijna helemaal verdwenen was, maar dat mijn baarmoederslijm niet dik genoeg is. De kans bestaat dus dat ik met afvallen echt op de natuurlijke manier zwanger kan raken. Dus helemaal gemotiveerd ben ik naar Arnhem gegaan voor de operatie en diezelfde ochtend besloten dat ik mijn laatste sigaret heb gerookt. Nu bijna 2 weken later meer dan 10 kilo kwijt en nog steeds gestopt met roken Nu hopen dat ik 15 september ook goed nieuws krijg bij de fertiliteitsarts! Even een vraagje: Kreeg jij vrij snel al hulp met clomid en puregon?
geweldig!echt super! Ik ist ook al dat ik PCo had op mn 17e, maar al die tijd aan de pil geweest. Toen ik november 2006 stopte, kwam er dus ook geen cyclus. De huisarts vond dat ik een jaar moest wachten (duh) maar ik heb mn poot stijf gehouden en kreeg een verwijzing voor de gyn. Gelukkig maar want een jaar na 5 mislukt rondes clomid met geen eigroei, werd ik zwanger na 2 rondes Puregon spuiten. Al met al anderhalf jaar geen eisprong gehad dus. Je ken je lichaam toch zelf het beste, he Succes met afvallen en zwnger worden! Mag je zwanger worden na een bepaalde tijd, of mag je er nu al voor gaan_
Er staat 1 jaar voor, maar de chirurg en de gyn zeiden dat ik na 3 maanden zwanger mag worden. Ook omdat ik zo jong ben en het zo graag wil. 1 jaar wachten is lang! Vooral omdat je eigelijk diep van binnen al weet dat het toch niet lukt.
@sam, gefeliciteerd met het afvallen. Weet er alles van is een hele klus. Ik denk dat als je wat jonger bent en met een kinderwens bij de ha loopt dat ze je dan idd in een hoekje stoppen van je bent nog veel ste jong. Wist zelf ook met mn 17e dat er is niet klopte in me lichaam. Dus mn eigen weggetje klimmen heeft nu wel resultaten. Vandaag naar de gyn om te horen of ik nou wel of niet een eisprong heb gehad. Ik duim van wel.. @Milla, ik denk dat je misschien wel gelijk hebt. Of het ligt gewoon aan de vakantie periode. Soms is het moeilijker je hart te luchten als er toch niemand reageert.
@sam : wow super zeg ! en ook nog eens gelijk gestopt met roken ! @milla : je hebt gelijk , het viel mij ook al op dat er niet altijd gereageerd word .....en zeker niet op de zwangeren maar dat zal wel komen omdat we zwanger zijn of zo @tibisai : succes vanmiddag !
@mila ik schrijf dan niet zo veel meer op dit topic, maar ik hou het wel bij hoe het met iedereen gaat en ik leef echt met jullie mee. Ik weet precies hoe je je voelt met die rollercoaster qua gevoelens waar je steeds in zit. Maar je moet het ook zo zien, dat de meiden van de andere kant over een tijdje hier ook weer schrijven omdat we dan voor een tweede willen gaan. (ik in ieder geval wel) Maar hopelijk zit jij dan al aan de andere kant met een zwangerschap van nr 3. Mila hou vol en laat je hoofd niet hangen ook voor jou zit er een 3e in. Ik blijf in je geloven, blijf ook in je zelf geloven. gr sas7
ja dit viel mij ook al op.... snap het aan de ene kant wel hoor, soms wil je dat niet horen, maar goed, voor ons is het weer fijn om dit te vertellen.... heel dubbel allemaal...
@tibisai&Sybje: Thnx! Ben eigelijk ook wel trots op mezelf hihi @Makkie&Sas7 Ik vind het ook heel dubbel hoor. Ik ben ontzettend blij voor alle zwangere, maar ik baal wel dat ik nog niet zwanger ben. Ik gun het iedereen dus ook mezelf
je gunt het iedereen maar jezelf toch het meest! Logisch en heel normaal toch? Ik probeer vaak al rekening te houden met wat ik hier typ, maar soms ben je zo hyper en enthousiast dat je er niet altijd bij nadenkt... dan denk ik achteraf wel eens van: dat had ik beter niet kunnen typen... blijf het ook lastig vinden, maar het is nooit mijn bedoeling om jullie een rotgevoel te geven natuurlijk!
uhm... ik zou ook helemaal hyper en hysterisch zijn Wie niet? Als het na al die tijd eindelijk raak is dan moet dat toch ook kunnen?
@ Sam, super zeg dat je ondanks een paar complicaties al 10 kilo bent afgevallen en helemaal geweldig dat je geen jaar hoeft te wachten. Hopelijk gaat het nu als een trein met afvallen en krijg je in september al groen licht! Wat een lieve woorden! Alleen bedoelde ik met mijn berichtje niet de zwangeren onder ons, maar een aantal meiden die er de laatste maanden zijn bij gekomen. Ik vind het juist super dat jullie (zwangeren en verse moeders) hier nog steeds komen schrijven, maar kan me heel goed voorstellen dat er meiden zijn die het 'zwanger worden' lekker achter zich willen laten en dat is helemaal prima! Wat mijzelf betreft; ik ben juist heel erg geïnteresseerd in de zwangeren. Maar feit is ook dat jullie bijna niets uit jullie zelf vertellen over jullie zwangerschap omdat jullie begrijpelijk anderen niet willen kwetsen. Ik zelf zou er niet mee gekwetst worden en zou het zelfs helemaal niet erg vinden als jullie alles over jullie zwangerschappen hier zouden komen vertellen! Dat komt misschien omdat ik zelf al 2 kindjes heb, en daarom helemaal geen wanhopige of jaloerse gevoelens heb, wat ik me overigens van anderen die het nog niet hebben mee gemaakt wel voor kan stellen. Ik gun het iedereen evenveel, en misschien sommigen (Linda, Meisje0123) gezien hun omstandigheden zelfs nog meer, mijn tijd komt wel, daar ben ik van overtuigd, ik voel dan ook geen verdriet ofzo als het een ronde niet lukt. Al is dat natuurlijk wel balen. Het liefst zou ik nu al lekker in jullie topic komen schrijven, ik lees dan ook elke dag mee, maar dat vind ik niet netjes omdat ik niet zwanger ben, maar andersom vind ik het gewoon erg leuk dat jullie als zwangeren ons nog steeds blijven volgen en hier mee schrijven, maar ook begrijpelijk wanneer sommigen dat niet meer willen en het 'zwanger worden' achter zich willen laten, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat wanneer ik zwanger ben hier ook niet meer zo super veel zal komen, enkel om een paar dames van de oude garde onwijs te gaan steunen! Eerlijk is eerlijk zwanger zijn of willen worden is toch een hele andere wereld.
@ Makkie, jij en de anderen ook hoor Ik heb zojuist een zwangerschapstestje gedaan om te kijken of de pregnyl nog in mijn lichaam zit en er kwam een heel vaag 2e lijntje te staan, het zit er dus nog in maar ik vermoed niet lang meer... Het was vanmiddag dan ook een week geleden dat ik de spuit gezet heb. Overmorgen doe ik opnieuw een testje, ik hoop dat er dan niets of nog minder meer staat, en daarna hopelijk opnieuw opbouwt zo kan ik toch eerder testen, ik kan het niet laten, ben gewoon veel te nieuwsgierig en ongeduldig Ben benieuwd hoe het nu met Cira gaat!
@ Sybje, officieel staat er 2 weken voor, maar na 10 dagen na het spuiten = 6 dagen voor NOD, is over het algemeen de pregnyl uit het lichaam, dus een paar dagen daarna zou je voorzichtig kunnen gaan testen. Ik wil minimaal 2 dagen achter elkaar een positieve test hebben waarvan de laatste test donkerder is dan de eerste, om misverstanden te voorkomen. Ik geloof in eerder testen, maar met Pregnyl is het wel extra opletten, vandaar nu de controle testen. Heb jij ook Pregnyl gebruikt?
nee ik heb geen pregnyl gebruikt , maar een vriendin van mij wel , maar ik wist niet meer precies hoe het zat ! wel spannend zeg , ik ga hard voor je duimen !
He meiden, Was ook vandaag weer erg misselijk en daarnaast had ik enorm veel afscheiding. (sorry voor de onsmakelijke details maar het waren hele klodders) dat heb ik anders nooit. Heb nu net een ovulatietest gedaan maar deze is overtuigend negatief. Ben ik nu gewoon te vroeg met zwabgerschapstesten? Iemand hier ervaring mee? Groetjes Esde